Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Snyd - NO Red Dawn højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 April 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Ej sikke en sjov tanke altså, det er jo materialeprisen der bør afgøre prisen og ikke lydkvaliteten, se den havde jeg aldrig gættet........
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Folk vil bare tages i røveren!!! Dette er da et mønstereksempel på det jeg længe har prøvet at forklare folk, at kabelmarkedet er direkte råddent!
Man forsøger at bilde kunderne nogle vilde historier på ærmet om særlig woodoo magi!! Og hvorfor?? Fordi avancen på kabler er så latterlig høj! Heller sælge kabler for 9500,- end en forstærker til samme pris... Man tjener jo mest på kablet.

Tænk på, at når man køber et NO kabel til 9500,- og tror man har købt det vildeste kostbare kabel, så går de 7600,- direkte i lommen på forhandleren. Af de 1900,- forhandleren har givet for kablet, går vel halvdelen i lommen på importøren.
Fabrikken får måske 900,- for kablet, og det skal brødføde hele deres organisation med store firmabiler, dyre messer osv... og ja selvfølgelig også betale produktionsomkostningerne, som sikkert er i omegnen af 25 kroner.

Alligevel æder kunderne historierne råt. Faktisk så meget, at de bliver helt febrilske, når man prøver at få deres øjne op for sandheden.
Men sandheden er, at selvom NO kabler ser voldsomt fine ud, og er helt flade osv, så koster de altså ikke nævneværdigt mere end alle mulig andre kabler at producere. NO og andre HIFI "kabelproducenter" har bare brugt alt krudtet på at bilde kunderne ind, at de har noget særligt at byde på. Og de har gjort det så godt, at en stor del af kunderne har ædt det råt, og lever i den tro, at der vitterligt er taleom noget særligt.
Og det er slet ikke så svært at bilde folk ind. Bare et par fine diagrammer, hvor man har lavet nogle intetsigende målinger, hvor kunderne alligevel ikke forstår at trække essensen ud af de tekniske data. Så fortæller man nemlig bare en historie om, at disse målinger viser at kablet er særligt godt, og kunden kan ikke andet end at tro på det. Målingerne viser det jo (tror kunden)....

Jeg har ikke selv noget imod at betale en lille overpris for et produkt hvis jeg virkeligt kan lide varen, men de ublu avancer er helt til grin.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Jeg ville egentlig bare sige med denne tråd, at jeg syntes, at DK er et dyrt HIFI land, når jeg kigger rundt omkring i den øvrige verden. Hvorfor er det sådan ?

Jeg har selv NO kabler og er sådan set godt tilfreds med den vare de leverer, men hvorfor betale kr. 9.500 i DK, hvis jeg kan tage til Norge og hente dem for kr. 7.750.

Der har været skrevet mangt og meget omkring køb i udlandet i relation til reparation, service m.m. men kabler er nok ikke det produkt, som der er de fleste reparationer på.

Min sammenligning med NO kabler var mellem Norge og DK - hvis jeg sammenligner mellem DK og Sverige med et Norsk kabelprodukt er billedet stort set det samme.

PM Black Magic 2,5 meter med Furutech (FP202) er set i Sverige til kr. 4.060 og koster i Danmark kr. 6.200 (hificable.dk) 

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

happy skrev:
PM Black Magic 2,5 meter med Furutech (FP202) er set i Sverige til kr. 4.060 og koster i Danmark kr. 6.200 (hificable.dk) 

Har det ikke noget med PM Audio's distribution at gøre? Jeg har selv lige købt et Black Magic 2,5 med Eichmann Bayonet for 3.900 Svenske Kroner inkl. porto hos www.hifiborsen.se, men ifølge dem er den eneste grund til at de sælger dem så billigt at PM Audio åbenbart har opsagt deres aftaler med alle svenske forhandlere - hvorfor ved jeg ikke, måske fordi de var for billige

Kigger man på PM Audio's egen hjemmeside så ligner deres "direkte" priser dem på www.hificable.dk.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

razz5000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

I jem og fix har de et udemærket kabel - 25 meter til 129 kr.

-

Til top Vis razz5000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af razz5000

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

razz5000 skrev:
I jem og fix har de et udemærket kabel - 25 meter til 129 kr.

Det er faktisk et ganske udmærket kabel, jeg anvender det selv i surround-opsætningen og i billig-anlægget i soveværelset.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

razz5000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en rulle 2.5mm til 129 mener jeg, jeg glæder mig også til at prøve og høre det.

Til top Vis razz5000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af razz5000

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Folk vil bare tages i røveren!!! Vil de..? jeg kender dem ikke. Dem jeg kender er særdeles selektive, leder , søger og afprøver....Dette er da et mønstereksempel på det jeg længe har prøvet at forklare folk, at kabelmarkedet er direkte råddent!
HVIS kabelmarkedet er råddent , er hele branchen rådden............!
Man forsøger at bilde kunderne nogle vilde historier på ærmet om særlig woodoo magi!!
ALLE der køber grej hopper sq ikke på den pind. Folk der betaler kassen er særdeles kritiske, og afprøver og lytter i lang tid før der handles... Og hvorfor?? DERFOR Fordi avancen på kabler er så latterlig høj!
Det er vi enige om, præcist som avancen på alt andeT :  elektronik - højttaler - racks -  etc.. Heller sælge kabler for 9500,- end en forstærker til samme pris... Man tjener jo mest på kablet.
VED du dette med sikkerhed....?

Tænk på, at når man køber et NO kabel til 9500,- og tror man har købt det vildeste kostbare kabel, så går de 7600,- direkte i lommen på forhandleren.
VED du med sikkerhed at det hænger sådan sammen....? Hvad med told - moms - transport - distributører etc......? 
Af de 1900,- forhandleren har givet for kablet, går vel halvdelen i lommen på importøren.
JEG kunne godt tænke mig at få disse tal verificeret af en der VED noget præcist om dette...!!
Fabrikken får måske 900,- for kablet, og det skal brødføde hele deres organisation med store firmabiler, dyre messer osv...
og ja selvfølgelig også betale produktionsomkostningerne, som sikkert er i omegnen af 25 kroner.
Hvis du hentyder til at NO´s produktionsomkostninger for et Red Dawn ligger på 25 kr. har jeg svært ved at tro den holder. Men jeg ved det ikke... VED du noget om det, eller er det blot en formodning...?

Alligevel æder kunderne historierne råt. Faktisk så meget, at de bliver helt febrilske, når man prøver at få deres øjne op for sandheden.
Ja ja hurtig, ro på. JEG bliver bestemt ikke febrilsk , men tvivler på at du kender sandheden om NO´s produktionsforhold og omkostninger. Jeg gør heller ikke, men vil da gerne informeres hvis du har indgående kendskab til deres forhold. Så kan vi en gang for alle få denne evige "jeg tror" debat afdækket..........!
Men sandheden er, at selvom NO kabler ser voldsomt fine ud, og er helt flade osv, så koster de altså ikke nævneværdigt mere end alle mulig andre kabler at producere.
Se det er bla her der mangler konkrete oplysninger. Der er flere såkaldte "kendere" der HAR HØRT at NO laver kabler i tyskland....! hvor skulle fidusen være i det...?  En af de selvudnævnte guruer påstår desuden at man i Tyskland fabrikerer Valhalla til 100 kr. pr. meter.....  HØ ........   NO og andre HIFI "kabelproducenter" har bare brugt alt krudtet på at bilde kunderne ind, at de har noget særligt at byde på.
ALLE I BRANCHEN bruger selvfølgelig denne kliche , men det betyder ikke at vi tror på det...      Og de har gjort det så godt, at en stor del af kunderne har ædt det råt, og lever i den tro, at der vitterligt er taleom noget særligt.
Så er jeg ikke den store del... Men jeg mener stadig at NO laver særdeles gode kabler. For dyre ? JA DA...... men de er noget særligt, de er forbandede gode..

Og det er slet ikke så svært at bilde folk ind. Bare et par fine diagrammer, hvor man har lavet nogle intetsigende målinger, hvor kunderne alligevel ikke forstår at trække essensen ud af de tekniske data.
HER tror jeg du tager alvorligt fejl. Langt de fleste købere af kabler er TOTALT ligeglade med kurver og målinger. Det er alene lyden der er afgørende  (og naturligvis prisen)...
Så fortæller man nemlig bare en historie om, at disse målinger viser at kablet er særligt godt, og kunden kan ikke andet end at tro på det. Målingerne viser det jo (tror kunden)....
Op i røveren med målinger. Performence er afgørende, og den afgørende faktor...

Hurtig , vi er enige om at priserne på kabler er voldsomme, men der er sq ingen købetvang... Og den med at vi forbrugere hopper på hvad som helst, holder altså slet ikke. Når du læser på dette forum, er der rigtig mange der er kritiske, og heldigvis for det. Mht produktion, er NO et af de ganske ganske få firmaer, der producerer kabler på egen fabrik. De får ikke deres kabler produceret i Østen som fx. Tara Labs - Vdh og mange andre gør det. Supra laver tilsvarende også kabler i eget hus........

Mht. til voldsomme avancer gælder det ikke kun på kabelsiden. ALLE i branchen tager godt for sig, også på elektronik og højttaler-siden... det må vi som forbrugere så forholde os til...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Ej sikke en sjov tanke altså, det er jo materialeprisen der bør afgøre prisen og ikke lydkvaliteten, se den havde jeg aldrig gættet........

NO er et livsstilsprodukt, på linie med B&O.

Forhåbentlig træder den almindelige sunde fornuft ind, og fortæller folk at 2x3m kobber ikke bør koste det samme som en ny scooter.
Desværre er fornuft lidt af et bandeord i hifi-verdenen hos nogle købere.

Andre der køber NO brugt, tænker måske på at det kan sælges igen til samme pris, og ikke så meget på hvad anskaffelsesprisen er.

De der køber det fra nyt, bliver, som flere skriver, taget et vis sted...

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Mercury skrev:

Forhåbentlig træder den almindelige sunde fornuft ind, og fortæller folk at 2x3m kobber ikke bør koste det samme som en ny scooter.

Andre der køber NO brugt, tænker måske på at det kan sælges igen til samme pris, og ikke så meget på hvad anskaffelsesprisen er.

Hear-hear, well said. Eller som de siger i United Steaks: "There's a sucker born every minute."

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Folk vil bare tages i røveren!!! Dette er da et mønstereksempel på det jeg længe har prøvet at forklare folk, at kabelmarkedet er direkte råddent!
Man forsøger at bilde kunderne nogle vilde historier på ærmet om særlig woodoo magi!! Og hvorfor?? Fordi avancen på kabler er så latterlig høj! Heller sælge kabler for 9500,- end en forstærker til samme pris... Man tjener jo mest på kablet.

Tænk på, at når man køber et NO kabel til 9500,- og tror man har købt det vildeste kostbare kabel, så går de 7600,- direkte i lommen på forhandleren. Af de 1900,- forhandleren har givet for kablet, går vel halvdelen i lommen på importøren.
Fabrikken får måske 900,- for kablet, og det skal brødføde hele deres organisation med store firmabiler, dyre messer osv... og ja selvfølgelig også betale produktionsomkostningerne, som sikkert er i omegnen af 25 kroner.

Men sandheden er, at selvom NO kabler ser voldsomt fine ud, og er helt flade osv, så koster de altså ikke nævneværdigt mere end alle mulig andre kabler at producere. NO og andre HIFI "kabelproducenter" har bare brugt alt krudtet på at bilde kunderne ind, at de har noget særligt at byde på. Og de har gjort det så godt, at en stor del af kunderne har ædt det råt, og lever i den tro, at der vitterligt er taleom noget særligt.
Og det er slet ikke så svært at bilde folk ind. Bare et par fine diagrammer, hvor man har lavet nogle intetsigende målinger, hvor kunderne alligevel ikke forstår at trække essensen ud af de tekniske data. Så fortæller man nemlig bare en historie om, at disse målinger viser at kablet er særligt godt, og kunden kan ikke andet end at tro på det. Målingerne viser det jo (tror kunden)....

Jeg kan godt nok ikke følge dig Hurtigt....du siger at folk vil tages i røven, hvordan det?? der er jo ikke nogen der tvinger dem til at købe det....der er jo nok ikke ret mange der render ud og køber kabler for over 10000 uden at lytte til dem først, hvis folk så vudere at lydforbedringen står mål med prisen, er de jo ikke blevet taget i røven, men har købt et produkt som de er glade for.

Det er jo ikke kun NO der kommer med alle mulige mere eller mindre sære historier om hvorfor deres lige er verdens bedste, DET GØR ALLE......ikke kun kabel producenter, men alle elektronikproducenter, hvornår har du sidst set lancering af et nut produkt, hvad enten det er højtaler eller forstækere, hvor producenten skriver at de bare har taget noget gamelt teknik og stoppet i en ny kasse?? NEJ de kommer altid med en lang smører om alle de nye ting de har lavet for at netop deres produkt er endnu bedere end alt det andet på markedet..... men det er jo stadig folk og deres ører der bestemmer om de køber det og i den sidste ende også dem der bestemmer om det er noget særligt lige meget om det er et NO kabel eller et tara labs eller VDH.....

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 28 April 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Det var da lige godt en herlig tråd - Lidt a la protestanter / katolikker i Nordirland.

Jeg må tilstå at jeg har lidt samme holdning - i omegne af 10k+ for lidt kobber er tæt på indlæggelsesgrund. Dermed ikke sagt at der ikke er forskel på kabler - bestemt, jeg vil ligefrem mene at JEG kan høre forskelle - jeg har straks lidt flere problemer med at definere hvad der er det bedste.

En lille annekdote. Som revisor for en detail-handels virksomhed i branchen blev jeg bekendt med denne lille sag. Forhandleren havde fået en glimrende kabel hjem. Det var produceret i korea og havde en indkøbspris på omkring 5-40 kr. meteren alt efter version. Problemet var at grundet kablet noget anemiske udseende og levering i en plastpose var det så godt som usælgeligt.

Forhandleren aftalte herefter med producenten at der skulle indsættes lidt mere isolation, en kabelstrømpe med "guldsnore" i, nogen wbt-kloner og en trææske med velour. Herefter 50 dobledes basisprisen og der afholdtes "møder (smøre - smøre - smøre)" med fagbladenes repræsentanter. I løbet af 6 måneder var kablerne testet med enorm succes i ind- og udland.

Der er siden blevet tjent voldsomme summer på dette i flere afskygninger.

(det sjove er at kablet faktisk lød bedre før modifikationen).

Kabler er snake-oil, hvis man har betalt kr. 10k. for en meter signalkabel så lyder det også bedre - ellers er man jo en i....

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Det var da lige godt en herlig tråd - Lidt a la protestanter / katolikker i Nordirland.

Jeg må tilstå at jeg har lidt samme holdning - i omegne af 10k+ for lidt kobber er tæt på indlæggelsesgrund. Dermed ikke sagt at der ikke er forskel på kabler - bestemt, jeg vil ligefrem mene at JEG kan høre forskelle - jeg har straks lidt flere problemer med at definere hvad der er det bedste.

En lille annekdote. Som revisor for en detail-handels virksomhed i branchen blev jeg bekendt med denne lille sag. Forhandleren havde fået en glimrende kabel hjem. Det var produceret i korea og havde en indkøbspris på omkring 5-40 kr. meteren alt efter version. Problemet var at grundet kablet noget anemiske udseende og levering i en plastpose var det så godt som usælgeligt.

Forhandleren aftalte herefter med producenten at der skulle indsættes lidt mere isolation, en kabelstrømpe med "guldsnore" i, nogen wbt-kloner og en trææske med velour. Herefter 50 dobledes basisprisen og der afholdtes "møder (smøre - smøre - smøre)" med fagbladenes repræsentanter. I løbet af 6 måneder var kablerne testet med enorm succes i ind- og udland.

(det sjove er at kablet faktisk lød bedre før modifikationen). Ha ha ha - pragtfuldt !!!

Kabler er snake-oil, hvis man har betalt kr. 10k. for en meter signalkabel så lyder det også bedre - ellers er man jo en i....

Morten

Super herligt at læse indlæg, med eksempler taget ud af virkeligheden !  

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

I har ikke forstået hvad jeg prøver at forklare, når i ikke kan følge det med at folk vil tages i røveren.
Det er korrekt at der ikke er købstvang. Slet ikke.

Det jeg mener er, at folk selv opildne snakken og mystikken omkring bl.a. kabler. Producenterne fortæller røverhistorier, der får deres standardkabler til at fremstå som et helt specielt HiFi kabel, hvilket det faktisk sjældent er. Og i stedet for at stille sig en lille smule kritisk overfor dette faktum, springer kunderne med på vognen. De lever og ånder for at forklare hvor særligt deres kabler er, selvom de rent faktisk bare er ganske almindelige industrikabler. Men man tilbeder nærmest de velkendte mærker. Og hvis de siger det er godt, så er det nok. Straks kan folk høre det.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Eksemplet hvor forhandleren kun kan få solgt sin vare, hvis han sætter prisen op, understreger meget præcist hvad der menes, når man skriver 'det koster det markedet kan bære'.

Jeg ville endda være så grov at omformulere den sætning til: 'det koster hvad markedet efterspørger'.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Mercury skrev:

Du har totalt ret.... Fornuft er et fy-ord i kabel-branchen. Den lever af at bilde folk ind, at kabler er noget mystisk noget, der kun kan forklares med woodoo.
Din sammeligning med at 2x3 meter kabel, koster det samme som en ny scooter... Kanon!! Tænk også på et NO Valhalla. 2x3 meter af dette koster ca. det samme som en ny mellemklassebil (uden afgift).
Og hvem vil påstå, at produktionsprisen på kablet modsvarer produktionsprisen på bilen??? Så er man sgu naiv!

Tænk hvis der var samme avance på mælk!! Så ville vi kunne købe ARLA til 5.95 pr liter og woodoo mælk (fra samme tank) men i en anden farve karton til 149,95 pr liter. Mon folk ville lade sig hjernevaske til at mene, at den dyre er et rent røverkøb.

Men branche har tilsyneladende haft held med at hjernevaske folk. For mange er 2x3 meter kabel til 10.000,- i dag et røverkøb. Også selvom producenten måske har givet 50 kroner for kablet hos NKT.
Og det er det jeg mener når jeg siger, at folk vil tages i røveren. Man glemmer at stille sig kritisk, og lader branchen hjernevaske en, for derefter at lokke en til at betale vilde overpriser.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Der er desværre nok nogen der bygger deres identitet på, hvor dyrt deres anlæg er.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

til et vist punkt kan jeg godt følge dig, for ja folk vil gerne snydes til et vist punkt....har selv slogt stereo, dog bilstereo, og ja folk vil gerne høre dissse mere eller mindre mærkelige historier om hvorfor dette produkt er verdens bedste, men hvis folk er glade og tilfredse når de forlader butikken med et kabel til 10000, er de jo ikke blevet taget i røven.

Jeg kunne heller aldrig selv finde på at give 10000 for et kabel, dels fordi jeg ikke syntes at de er pengene værd også fordi jeg ved hvad de koster at fremstille, og hvor meget butikker tjener på det.....men det er jo ikke kun NO det er jo ALT TILBEHØR....Men det skal så også siges at der er godt nok ikke ret meget hifi-kabel, der er standart indusrtikabel, det er jo 2 helt forskellige krav der stilles.

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Der er desværre nok nogen der bygger deres identitet på, hvor dyrt deres anlæg er.

MVH

Lige i øjet!

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 April 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

(det sjove er at kablet faktisk lød bedre før modifikationen).

Morten

Fedt med en historie fra det virkelige liv!!!

Det sjove er, at sådan bliver langt de fleste hundedyre audio-kabler til. Det er standardkabler. Problemet er bare, at man ikke kan forklare folk, at et kabel fra eks NKT lyder godt. For deres holdning er jo, at det ikke er et audiokabel, men et standard industrikabel.
Derfor skriver man et nyt navn på kablet, og 50-100 dobbler prisen. Og så står folk i kø for at rose det.
Hvis ikke det minder om hjernevaskelse, idioti osv så ved jeg ikke hvad.

Hvios folk vitterligt gad, kunne de få enorm god lyd ved at lytte til nogle forskellige standardkabler fra alverdens standardkabelproducenter. Det er alligevel dem der laver de såkaldte audiokabler. Og hvorfor betale 50-100 gange prisen for at få et andet navn på???

Men prøv at forklare folk det. Uanset om du står med 2 helt identiske kabler produceret men med et smart hifinavn på det ene og NKT på det andet, vil de påstå at man kan høre forskel. Og selvom du forklarer dem, at det er 100% samme kabel, vil de snakke udenom og foretrække det dyre. De vil begynde at forklare dig, at der er mere mellem himmel og jord, og at ikke alt kan forklares. Til trods for at det er 100% samme kabel, lavet af samme firma på sammen maskine.
De vil påstå at det dyre lyder MEGET bedre, og at det intet har at gøre med navnet... Det sjove er så hvis du vil lave en blindtest... så er der ofte alverdens problemer der betyder, at en blindtest ikke fungerer...

Igen kan jeg bare sige, at folk selv opildner woodoo'en som producenterne prøver at trække ned over os. Derfor mener jeg stadig, at folk vil tages i røveren, bare det kan retfærdiggøre at de betaler en overpris!

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes