| Forfatter |
|
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mit eget vedkommende er jeg ligeglad med hvordan hun tolker Cohen (Tror nu også Buckley var den originale kunstner  ). For mig er det det større billede, læs Kredes indlæg og Dejens nr. 2 indlæg...det er efter min mening en seriøs problemstilling
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
waggy skrev:
|
Herregud!! Skal der ikke mere til at få jer op af stolene? Jeg mener det er et ganske udemærket underholdningsprogram........ Den får i lige igen.... Et underholdningsprogram!! Der er altså ikke tale om noget proffesionelt show, hvor det absolut handler om at kunne lyde som originalen. At pigebarnet så måske ikke lige rammer Cohen sån`helt perfekt, ja det fatter jeg ikke i gider at råbe over. Men hva, hver mand sin smag...... Meeeeeen, få nu lidt større sko på venner. 
|
|
|
Jeg er ret ligeglad med hvem hun "rammer" og ikke rammer. Personligt kan jeg ikke forstå hvorfor småbørn skal deltage i den slags underholdning. Lige pt synes hun og andre som deltager i den alder nok at det er meget sjovt og kan prale med det i skole eller hvor de nu går, men jeg tvivler på at der er nogen, specielt i alder, som tænker over de mulige koncekvenser ved at deltage i sådanne ting. Det er mig en tand for "amerikansk" hvor man i mange år, pga forældrenes ambitioner har ladet unger deltage i alt lige fra talkshow om dit og dat, til "shows" hvor ungerne er blevet udstillet i voksentøj med videre....Undskyld mig, men jeg synes det er kvalmene og serdels synd for ungerne.
jeg vil ikke gøre mig til dommer omkring det musikalske i dette program, og om den og den kunne synge, danse eller hvad var vi. Men jeg må indrømme at der var nogle af indslagene som jeg virkelig synes var gode, feks ham fyren som gav The Class versionen af "my way". Men han er sikkert også over 18 og så er sagen en anden.
Bare min holdning til den slags!
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det er vel ikke værre en lille Peter som har talent for fodbold? Han bliver da også skamrost af forældrene, og helt sikkert blevet fortalt at han en dag bliver prof. Jeg er helt siker på, at forældrene til disse børn nok skal holde dem nede på jorden. Det er jo for sjov ik, og ingen har da lovet dem en pladeudgivelse. Se det som underholdning, eller for nogle, mangel på samme.
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
jeg vil ikke gøre mig til dommer omkring det musikalske i dette program, og om den og den kunne synge, danse eller hvad var vi. Men jeg må indrømme at der var nogle af indslagene som jeg virkelig synes var gode, feks ham fyren som gav The Class versionen af "my way". Men han er sikkert også over 18 og så er sagen en anden.
[/QUOTE]
Tror ham fyren du taler om var 14 eller 16år, så nogle kan da synge i den alder.......  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sikker på at det hjælper hvis man monterer valhalla strømkabler og sætter spikes under tv'et .... Ku sq ikke lade være.. Er bare glad for at jeg har discovery, så jeg slipper for at se på den slags tv-programmer - men jeg har da valget - heldigvis.....
mvh
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mørch skrev:
|
Jeg er sikker på at det hjælper hvis man monterer valhalla strømkabler og sætter spikes under tv'et |
|
|

|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske i bare skulle se sure gamle mænd, eller hvad udsendelsen nu hedder. Jeg er da lige glad med scenen er din, men kritikken her er helt forbi. Selvfølgelig kan man altid diskutere det med børn bliver pisket frem osv. men som tidligere nævnt er det jo det samme inden for sport. Man kan også vende den om, at en 12 årig pige gider at synge "sådan noget" Ham cohen har aldrig sagt mig noget.
Men man kan jo ikke have "den rigtige smag" og så se scenen er din 
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
nosferatu89 skrev:
|
Vil give jer ret i at det hersens børne-hype er noget pjat, men come on... Who gives a sh*t?
|
|
|
Jeg gør! Når det er med til at ødelægge ungdommen!
Ps. jeg er ikke en gammel sur tudse
|
|
|
Og hvordan ødelægger sådan et program så ungdommen?
Høreskader grundet manglende sangtalent ?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig programmer som Anna Phil, Hokus Krokus og Secenen er din måtte gerne forsvinde for altid!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er simpelthen kanon skrevet Dejen. Tog mig selv i at grine af dine ordvalg. Men jo, der er der helt sikkert nogle sandheder i det der bliver skrevet, og jeg fuldt ud tilslutte mig at det er særdeles fordummende og fortaler for den dårlige smag. Om det er sundt eller usundt for børnene skal jeg derimod ikke gøre mig klog på.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:Samtidigt er disse programmer ved på det bål, der for øjeblikket hærger en ny generation, en "hør mig, se mig"-ildebrand".
Jeg kunne ikke være mere enig. Og du er ikke gammel og bitter, du er bare en kritisk tv-forbruger, der ikke lader dig fordumme/"underholde" af underlødig fyld.
Disse "talentløs"-shows er tilsyneladende blevet et must for samtlige kanaler. Igen kopierer de bevidstløst hinandens sendeflader- bvadr for en gang ligegyldigt snask....nå ja, og så er det synd for børnene, når panelet foregøgler dem, at de kan synge!!
Gud Bevare Danmark--håber jeg.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Så er det, at man får lyst til at skyde fjernsynet
|
|
|
Skyde det, smadre det, smide det ud ad vinduet.. ved hvordan du har det 
Ser konsekvent kun tv når der er nyheder, sport eller en god film. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu galden skal flyde, så vil jeg også af med min harme over et TV probgram. RENT HJEM Aldrig har jeg følt så meget afsky over for et TV program (det skulle måske være Big Brother, eller alle de l**tEPROGRAMMER de sender over TVDANMARK. Føj den kanal STINKER!!
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at hvis nationale TV-programmer skal have sin berettigelse, så skal det være til glæde for så mange mennesker som muligt. Det vil jo så også sige at man er nødt til at gå efter "laveste fællesnævner". Hvor grænsen går for hvornår man selv føler sig bedrevidende er jo individuelt, men jeg er sikker på at seertallene fortæller hvor mange der egentlig godt kan lide at se børn i alle aldre optræde.
Kære Dejen: Jeg tror det måske kan trøste dig lidt, at de optrædende (og seerne med for den sags skyld) næppe tænker så meget over indholdet i de valgte sange, men at de "bare godt kan lide når Simone synger!" Så det er helt sikkert ikke for at fornærme det dybere indhold i teksterne eller de smertefulde tanker som musikken måske formidler - for dem er det bare 'en god sang'.
Så vis storsind og lad proletariatet henrykkes over dem selv og deres middelmådighed. Så kan vi andre i stedet glæde os over den del af budskabet i sangene som vi forstår, og nyde de originale kunstere på vores hifi-anlæg, der kommer så tæt på kunsten og kunstneren som muligt, uden at være der.
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig godt skrevet Dejen! 
Jeg kunne ikke være mere enig. Støtter dog ikke kritikken af den skadelige virkning, for jeg er egentlig lige glad med om disse børn skades af det, det må stå for deres forældres regning. Jeg er til gengæld enig i at en pige på 12 år IKKE skal synge Cohen, for det kan hun på INGEN måde gøre ordentligt, den eneste der kan synge Cohen er Cohen selv. Fatter ikke hvorfor man i samfundet i dag altid skal forsøge at synge andres sange, og så roses helt vildt for det bagefter. Har "desværre" kun set scenen er din en gang, og det er direkte rædselsfuldt, lige som alle de andre programmer der minder om det, og dem er der MANGE af. Jeg har det med disse programmer, som Georg Metz har det med MGP: "Det var rædselsfuldt. Jeg ville hellere have trukket en visdomstand ud end være tvunget til at se det igen". Jeg er for øvrigt helt enig med Metz hvad angår MGP.
Grunden til at jeg ikke mener at en lille pige skal synge Cohen er, at det musik han har lavet er så godt, at man IKKE bør "røre ved det", det er perfekt som det er! Det samme gælder eks. Mozarts symfonier, de skal spilles som de står nedskrevet, og hvis man ikke kan lide ting som de er, skal man lade være med at høre dem, man bør ikke ændre det! __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rolfiboy Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke være mere enig, er så træt af af mange børns og unges jeg, jeg, jeg og mig, mig, mig, det er som om de ikke selv kan se hvordan de er, de tror at verden simpelthen ånder og lever for at se og høre på dem.
Var til en fest i sidste weekend, hvor en et par af mine venner havde taget nogle tøsser med, og en af dem(blondine) på 18år, var nøjagtigt sådan, hun blev faktisk nærmest fornærmet når centrum ikke lige var fokuseret på hende, måtte da også lige pille hende ned et par gange og til sidst hørte vi ikke mere til hende(fandeme sjovt når man fortæller hende, at hvor klog man er ikke lige har noget at gøre med om hvor højt gennemsnit man får i skolen, og da slet ikke på HG)
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Når nu galden skal flyde, så vil jeg også af med min harme over et TV probgram. RENT HJEM Aldrig har jeg følt så meget afsky over for et TV program (det skulle måske være Big Brother, eller alle de l**tEPROGRAMMER de sender over TVDANMARK. Føj den kanal STINKER!!
|
|
|
Jeg sidder helt alvorligt og ser rent hjem, hver gang det kommer. Det giver lyst til selv at holde hjemmet pænt, når man ser det forfærdentlige svineri nogen lever i . Big Brother er klart det mest kvalmende og fordummende jeg har set.
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Jeg sidder helt alvorligt og ser rent hjem, hver gang det kommer. Det giver lyst til selv at holde hjemmet pænt, når man ser det forfærdentlige svineri nogen lever i . Big Brother er klart det mest kvalmende og fordummende jeg har set.
vh. Henrik
|
|
|
Ditto....Det er dog ikke hver gang jeg ser det. Det kan undre mig at mennesker som man må formodes (håber jeg) er normalt fungerende i hovedet, kan leve i den slags. Det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg har ikke selv rengørringsvandvid, men med to store hunde så kræver det da lidt.Og jeg nægter simpelthen at tro på at jeg ville kunne leve i sådan en møgbunke som man ofte ser i "rent hjem"....hunde eller ej!
Michael
|
| Til top |
|
| |
Rolfiboy Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Det værste er så når de tager en bakterie test af en negle børste Nå ja mon ikke det er meget normalt at en negle børste er fyldt med bakterier når man bruger den til at rense negle med, døhh
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
waggy skrev:
|
Herregud!! Skal der ikke mere til at få jer op af stolene? Jeg mener det er et ganske udemærket underholdningsprogram........ Den får i lige igen.... Et underholdningsprogram!! Der er altså ikke tale om noget proffesionelt show, hvor det absolut handler om at kunne lyde som originalen. At pigebarnet så måske ikke lige rammer Cohen sån`helt perfekt, ja det fatter jeg ikke i gider at råbe over. Men hva, hver mand sin smag...... Meeeeeen, få nu lidt større sko på venner. 
|
|
|
At gå i små sko i forhold til "Dansen er til grin", som du synes er underholdende, ville i mine øjne være at ignorere det. Tavshed mener du altså er bedre end at ytre sig negativt om det, selvom man ikke kan udstå det?
At TV-underholdning pr. definition skal appelere til den brede befolkning, mener jeg er et fejlslag af rang. Konsekvensen af at man ikke udfordrer og pirrer den danske befolkning TV-kulturelt er til at få øje på: Variationen udebliver og de fleste "underholdningsprogrammer" følger samme rammetænkning, konformitet og ensartethed bliver det eneste, man kan få øje på - og så selvfølgelig den dårlige smag, som gårsdagens Cohen-cover er et direkte udslag af.
Er man i øvrigt godt "underholdt", hvis der ikke er variation? I mine ører lyder det som, at underholdning er blevet sidestillet med mangel på kvalitet, hvis det forholder sig sådan. Og så er det først rigtig galt.
@ Toftdahl: Jep, jeg kan skifte kanal eller slukke - og det gør jeg jo også fremfor at sidde og hidse mig op i de bløde møbler. Men at vedblive med at ignorere manglen på kvalitet, manglen på underholdning er stiltiende at acceptere den dårlige smags massivitet i sendefladen. Det kan vi ikke have i et licens-land som DK, hvor folkeoplysningen også i TV burde spille en rolle.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |