Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Fri mig for det...! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 April 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Dr-Tricket skrev:

Rigtig godt skrevet Dejen!

Jeg kunne ikke være mere enig. Støtter dog ikke kritikken af den skadelige virkning, for jeg er egentlig lige glad med om disse børn skades af det, det må stå for deres forældres regning. Jeg er til gengæld enig i at en pige på 12 år IKKE skal synge Cohen, for det kan hun på INGEN måde gøre ordentligt, den eneste der kan synge Cohen er Cohen selv. Fatter ikke hvorfor man i samfundet i dag altid skal forsøge at synge andres sange, og så roses helt vildt for det bagefter. Har "desværre"  kun set scenen er din en gang, og det er direkte rædselsfuldt, lige som alle de andre programmer der minder om det, og dem er der MANGE af. Jeg har det med disse programmer, som Georg Metz har det med MGP: "Det var rædselsfuldt. Jeg ville hellere have trukket en visdomstand ud end være tvunget til at se det igen". Jeg er for øvrigt helt enig med Metz hvad angår MGP.

Grunden til at jeg ikke mener at en lille pige skal synge Cohen er, at det musik han har lavet er så godt, at man IKKE bør "røre ved det", det er perfekt som det er! Det samme gælder eks. Mozarts symfonier, de skal spilles som de står nedskrevet, og hvis man ikke kan lide ting som de er, skal man lade være med at høre dem, man bør ikke ændre det!

Fedt at se en rigtig Cohen-mand!

Jeg synes faktisk, at der er lavet nogle fede covers af Cohen gennem tiden -  Buckley´s Hallelujah er blot én. Så det kan bestemt lade sig gøre at fortolke ham med overbevisning. Men det kræver vel, som det allermindste, at man rent faktisk kan læse engelsk og ikke kun er nået til bogstavet R i skolen...

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Jeg er simpelthen nødt til at lade galden flyde i lårtykke stråler - så kan I kalde mig gammel og bitter, hvis I vil, men jeg må have det ud:

Her til aften faldt jeg - i et øjebliks svaghed af zappen rundt - over TV2s parodi af et musikprogram med den infantile Bubber som vært (jeg har glemt hvad det hedder).

Her blev der sunget Leonard Cohen´s "Hallelujah" - af en 11-årig pige med søde smilehuller og uskyldig naivitet. Og, åhhh, hvor kunne publikum og "de voksne" lide hende - for hun var da bedårende...

Så er det, at man får lyst til at skyde fjernsynet - eller emigrere til et utopia, hvor kunst tages alvorligt og småpiger ikke castes til at formidle en beåndet, moden og sød-smertelig erkendelse, som den, Cohen formidler i "Hallelujah".

Hvor er det ubegavet, hvor er det fordummende - og hvor er den gode smag?

MVH

Yep, nogle forældre skyr ingen midler for at opfylde deres egne ambitioner

Fedt med lidt kritisk holdning til tingene i dette ellers så behagesyge samfund!

Værs'go':

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

Behage-syge? Det passer sgu ikke! Er der måske stadig ikke noget der hedder arbejdsmarkedet? Det fylder sgu meget livet, og det er fanme ikke behageligt!!

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Pseudo-begivenheder pustet op med varm luft - det er hvad disse "talent"-konkurrencer viser sig at være. At tage en sang som Hallelujah, der kræver en voksens indlevelse for at kunne aflevere på den ståpels-agtige måde - putte den ned i en barnekrop forklædt som voksen og simulere ægte følelser, som det tager mindst en ungdom at lære noget om - paradokserne skriger helt til himlen (hallelujah ...!), når de små forsøger - eller bliver påduttet en performance de end ikke har hår nok på stemmen til at fremføre.

Som det er nævnt får det tankerne hen på de tilsvarende amerikanske shows som faktisk er endnu værre, når det kommer til styling af både tøj, frisure og fremtoning. Føj for en banke..

Jeg så en gang et indlæg i et engelsk forum, hvor et par forældre var rævestolte og fik meget opmærksomhed i medierne: Deres barn på 3 år kunne læse Sheakespeare! Hvilken talent, det ikke blev ophøjet til. Jeg siger bare: Hvad eller hvem gavner det at kunne læse Sheakespeare som 3-årig, når det tager næsten et helt liv at forstå ham?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hvor kunne det være fedt, hvis diverse talent-shows blev udskiftet med rigtige kunstnere........tænk hvis bedste sendetid fredag og lørdag aften stod på koncerter fra den virkelige verden......forleden sendte en af sverige-kanalerne en Peter Gabriel Koncert...jeg husker tydeligt at jeg tænkte, at det sgu var lang tid siden jeg havde set noget i tossekassen der kunne kvalificeres som "godt tv!"... jeg har aldrig i mit liv set så lidt fjernsyn som jeg gør i øjeblikket!....der er simpelthen så meget l**t!!!....nu skal det lige siges, at jeg kun har dr1 og 2, tv2, tvdanmark, svt1, svt2 svt4, og den lokale københavnske singelkanal..., men jeg kan ikke forestile mig at jeg går glip af noget... jeg tror fint jeg kunne klare med en projektor istedet for et fjernsyn/fladskærmstv....
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Det er muligt det er dårlig tv, men så lad da være med at se det.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Problemet er, at det er rart at sumpe fjernsyn en gang imellem...men det kvalitative udvalg er jo ikke ligefrem overvældende.
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Jean M Jarre skrev:

Problemet er, at det er rart at sumpe fjernsyn en gang imellem...men det kvalitative udvalg er jo ikke ligefrem overvældende.
Næ, det er jo derfor vi har hjemmebiffen og filmsamlingen, så kan vi selv bestemme hvor ringe det skal være men I har nu ret der er meget ringe "underholdning"  det er derfor jeg aldrig gider at se TV det er ikke andet end reality shows, bolig og talentprogrammer krydret med bubber og BS
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Jean M Jarre skrev:

Så lej eller køb en film, eller slå over på en anden kanal.

Der er altid folk der skal brokke sig over diverse programmer, det jeg ikke forstår hvis de er så dårlige hvorfor helvede ser I dem så.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Der er altid folk der skal brokke sig over diverse programmer, det jeg ikke forstår hvis de er så dårlige hvorfor helvede ser I dem så.
fordi vi betaler 1000vis af kroner for at få lov til at have TV, er det så for meget forlangt at der er bare en lille smule der er værd at se? hvis bare man kunne få lov til at betale for det man ville se, så havde du ret!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Jean M Jarre skrev:
fordi vi betaler 1000vis af kroner for at få lov til at have TV, er det så for meget forlangt at der er bare en lille smule der er værd at se? hvis bare man kunne få lov til at betale for det man ville se, så havde du ret!

Med den holdning burte du sælge dit tv, og så kun køne det du vil se.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
kyhn skrev:

Jean M Jarre skrev:

Med den holdning burte du sælge dit tv, og så kun køne det du vil se.

Been there, done that.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
prse skrev:
Jean M Jarre skrev:

Jeg kan sgu da ikke købe/leje en film hver gang jeg vil sumpe fjernsyn!!...og nej, jeg ser ikke de dårlige shows, selvom jeg brokker mig over dem!!!

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg giver ret i at vi har for meget fordummende og for ringe tv - alle de reality shows er lige til at lukke op og i ski** i. Langt de fleste af disse hersens talentshows er også så forbavsende ringe - vi bliver belemret af børn og unge som ikke selv har en forståelse for musik - slet ikke den de formidler - og er fuldkomment talentløse (med få undtagelser). Seriøs musik og dets formidling afhænger i stor grad også egenskaben til at videregive og forstå de følelser og det indhold musikken har fra sin originale kunstner (hvilket også er grunden til at jeg hader dansehits som kommer fra en originalsang med inhold). Forøvrigt når vi nu er ved realityshows så tror jeg heller ikke de er sunde for deltagere såvel som dem der ser på - folk der deltager i den slags altid er "dramaqueens" og medie-ludere hvilket tilsyneladende altid leder til intriger, alliancer og hvad ved jeg - dette kan jeg da snildt forestille mig at folk ser som en normal opførsel og en opførsel som til daglig er helt iorden at udvise og det er da noget klamt stads.

Desuden mener jeg at det findes meget godt tv også som man rent faktisk ser - der bliver vist en del gode film - og til tider nogle af de rigtigt gode. Der vises også god underholdning - en del satire-serier (være sig i stor grad engelske men også visse amerikanske serier). Krimier og mysterier af god kvalitet vises også.

Sidst vil jeg også mene at det er sundt at tage en stilling i diskussionen og ikke bare være overbærende og holde munden lukket.  

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Hvor kunne det være fedt, hvis diverse talent-shows blev udskiftet med rigtige kunstnere........tænk hvis bedste sendetid fredag og lørdag aften stod på koncerter fra den virkelige verden......forleden sendte en af sverige-kanalerne en Peter Gabriel Koncert...jeg husker tydeligt at jeg tænkte, at det sgu var lang tid siden jeg havde set noget i tossekassen der kunne kvalificeres som "godt tv!" Præcist; hvorfor skal alle vi pligtskyldigt licensbetalende tv-t**ser spises af med så mange pseudo-musikalske programmer, B-film og andet junkfood for hjernen, når der rent faktisk ER ditto kvalitet "derude"?? Hvis man ikke vil forholde sig til den dalende kvalitet, der eks. er på såkaldte "underholdningsprogrammer", er man da inddirekte med til at fastholde disse programmer på skærmen.

Det kan godt - fra min elitære tinde () - se ud som om, folks TV-vaner er (blevet) helt lemmingeagtig; laveste fællesnævner sælger billetter og det gør den alt for ofte, for det TV-kiggende foilk i DK vil åbenbart have det samme evindelige reality-wannabe-skud injiceret igen og igen. ... jeg har aldrig i mit liv set så lidt fjernsyn som jeg gør i øjeblikket!....der er simpelthen så meget l**t!!!....nu skal det lige siges, at jeg kun har dr1 og 2, tv2, tvdanmark, svt1, svt2 svt4, og den lokale københavnske singelkanal..., men jeg kan ikke forestile mig at jeg går glip af noget... jeg tror fint jeg kunne klare med en projektor istedet for et fjernsyn/fladskærmstv....

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
prse skrev:
Jean M Jarre skrev:

Der er altid folk der skal brokke sig over diverse programmer, det jeg ikke forstår hvis de er så dårlige hvorfor helvede ser I dem så. Smag og behag - javist; der skal være noget for alle på i al fald licens-DR. Men kvalitet må man som kritisk forbruger forholde sig til - også på TV. Så kan du kalde fravalget af en bestemt kanal for en holdningstilkendegivelse i sig selv - men er det for meget at forlange "stupiditetsfri zoner" på sendefladen? Skal laveste kunstneriske, intellektuelle og emotionelle fællesnævner virkelig have lov at sætte sig på hele sendefladen uden der på noget tidspunkt diskuteres kvalitet (og folkeoplysning i DRs tilfælde??)

MVH

Von Schweikert VR2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes