Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 15:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: GamuT & Musical Fidelity (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Super lækkert i stilrent. Lige som det skal være 

Hvad er opløsningen på sådan en pioneer-fætter der?

Tak tak.. Opløsningen er "kun" 853 x 480.. Dog syntes jeg faktisk det er mere end nok..  Sad i weekenden og gloede på et spritnyt Phillips HD og alle de fine betegnelser.. Og det billede var iskoldt... Her syntes jeg faktisk at min Pioneer har meget varmere farver.. Og ser man DVD eller spiller PS2 står det knivskarpt.. Til daglig tvbrug syntes jeg også de 853 x 480 gør det ganske fornuftigt

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg kan kun tilslutte mig koret... Det ser sgu godt ud!  

Jeg har selv haft Suite 2.5 plus center og baghøjttalere, og synes også det var et kanon godt sæt til pengene.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Hejsa...

Jeg kan kun tilslutte mig koret... Det ser sgu godt ud!  

Jeg har selv haft Suite 2.5 plus center og baghøjttalere, og synes også det var et kanon godt sæt til pengene.

Jamen mange tak... Og jeg tror faktisk jeg lavede min bedste handel indtil videre... Ham jeg købte dem af, stod og skulle flytte sammen med sin kæreste og hun ville absolut ikke have sådanne HT'ere i deres lejl  Meget synd for ham, men det kom míg til gode.. Desværre havde han dagen før solgt hans matchende DALI S.1.2 sub til en røverpris på 1.700,-  Den havde jeg med glæde betalt + 2000 for.. Så vi ærgede os begge  

Så pt. er jeg på udkig efter sådan én

Mvh Tim

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Kærester er mærkelige... Min synes bestemt at Suite 2.5 er de pæneste højttalere jeg har haft! 

1700 var sgu ikke meget... Der er en tilsalg i øjeblikket til kr. 2900,- kan jeg se. Mon han kan presses ned
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Kærester er mærkelige... Min synes bestemt at Suite 2.5 er de pæneste højttalere jeg har haft! 

1700 var sgu ikke meget... Der er en tilsalg i øjeblikket til kr. 2900,- kan jeg se. Mon han kan presses ned

Hehe... Ja det er sjældent kærester deler ens enthusiasme for HIFI og især opgraderinger  Har set den sub der er til salg pt. Desværre er den bare i sølv og ikke cherry... Og alt andet lige, vil jeg nu foretrække en i cherry.. Så den matcher resten  

Min kæreste er så småt ved at vende sig til min "sygdom" hehe.. Men hun syntes stadig de gamle Concept'er ( sorte ) var pænere.... ( desværre er det ikke udseendet der bestemmer lyden )

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

I dag er der sket lidt "nyt".... Min 2 mdr. gamle Harman Kardon HD970 cdafspiller der indtil nu havde virket upåklageligt begyndte pludselig at hakke i alle skiver. Både spritnye og gamle. Som om dette ikke var nok begyndte den også at brumme på en meget besynderlig måde.. Det lød som om det var en trumle af en art der sad løs.......

Hvad gør man så?? Jeg ringede til HiFi-forum hvor maskinen er købt og fortalte Jan fra butikken om mit problem. Han kunne så fortælle mig, at de lige havde haft en anden tilsvarende maskine inde som havde haft den samme sygdom. Jan var dog så serviceminded at han tilbud mig en spritny i bytte...

Så vupti... èn ny Cd afspiller til undertegnede...

Og denne virker helt perfekt.

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

I torsdags da det var Helligdag havde jeg lokket en kammerat på besøg.. Den skumle plan var, at få min skærm sænket. Noget som et par stykker også har udtrykt ville pynte og gøre glæden større når der skal ses films m.a.

Da dette er et projekt i sig selv, tænkte jeg, at jeg ville tage et par billeder af forløbet og selvfølgelig også nogle af det endelige resultat

Sådan så det ud før dagen startede.

Her er den gamle hylde til centeren pillet ned. Der er blevet fyldt polysnask i hullerne og der er kommet en gang maling henover.

Her er plasmaet komme ned i sine holdere. Her får man også et godt skue til dets indgange. Bemærk ingen scart eller andre typiske indgange..

Her er så det færdige resultat  er personligt rigtig glad for det.

Her endnu et billede taget lidt længere tilbage.

Her et taget fra det søde sted

Her et billede af de 2 Dali Suite rear med stof. Bemærk den bette hvalp der ligger og koger.

Her samme billede bare med nøgne HT'ere.

Det var det for denne gang. Køb af subwoofer står stadig højt på ønskelisten, men ham den lille i sofaen var en dyr lille sag. Så der går nok en måneds tid før sub'en er på  plads.

Som altid modtages ris og ros gerne

Mvh Tim

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

Monitor:

Pioneer 42" Plasma PDP-42MVE1. Et dejlig "fjernesyn" Dog har skærmen 2 ulemper. 1: Da det er en professionel skærm er der ikke indbygget TV-Tuner ( et stor tak til HDD optageren ) og 2: Da det igen er en professionel skærm har den ikke en eneste scart tilslutning. Tilgæld har den alt andet med undtagelse af HDMI

Jeg kan da se på nogen af de sidste billeder at din skærm har DVI. Det er da lige så godt som HDMI, så der er da ingen grund til at græde over det. Det er da bare med at få fat i en afspiller med DVI eller HDMI

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Batemandk skrev:

Monitor:

Pioneer 42" Plasma PDP-42MVE1. Et dejlig "fjernesyn" Dog har skærmen 2 ulemper. 1: Da det er en professionel skærm er der ikke indbygget TV-Tuner ( et stor tak til HDD optageren ) og 2: Da det igen er en professionel skærm har den ikke en eneste scart tilslutning. Tilgæld har den alt andet med undtagelse af HDMI

Jeg kan da se på nogen af de sidste billeder at din skærm har DVI. Det er da lige så godt som HDMI, så der er da ingen grund til at græde over det. Det er da bare med at få fat i en afspiller med DVI eller HDMI

hmmm lige har lige været henne og læse på siden af min skærm. Og umiddelbart står der ikke DVI nogle steder. Der er en indgang der hedder RGB Digital ?? er den du hentyder til?

Min Toshiba DVD har desværre ikke DVI. Findes der evt. kabler der f.eks. er scart eller svideo i den ene ende og DVI i den anden eller det helt utopi?

Mvh Tim

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

RGB digital er nok det de kalder DVI. Stikket er ihverfald et DVI spec stik, og hvis det er digital RGB, så er det også enten DVI-I eller DVI-D, så det er fint nok.
Du kan næppe finde et simpelt kabel med scart/s-vid > DVI, da disse formater er analoge og DVI er digitalt. (Medmindre det er DVI-A men så kan de ikke kalde det DVI digital).

L.

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
RGB digital er nok det de kalder DVI. Stikket er ihverfald et DVI spec stik, og hvis det er digital RGB, så er det også enten DVI-I eller DVI-D, så det er fint nok.
Du kan næppe finde et simpelt kabel med scart/s-vid > DVI, da disse formater er analoge og DVI er digitalt. (Medmindre det er DVI-A men så kan de ikke kalde det DVI digital).

L.

Hmm.. Tror vist her en sektion af hifi jeg skal have sat mig noget mere ind i

Har lige været inde og lure på både Harman Kardon's DVD 31 og den nye 47. Desværre er der ingen af disse modeller der har DVI tilslutning ... Vil allerhelst holde mig til Harman Kardon, da det passer godt ind i mit nuværende setup.. Har hørt om andre Modeller fra HK, f.eks. DVD 37 men jeg kan ikke finde specs på den nogle steder.. Skulle der være én der har disse om evt. kan fortælle mig om denne har DVI ville dette være herligt

Men skulle der være andre gode bud på en DVD afspiller med DVI ville disse selvfølgelig også være velkomne.. Men helst i en prisklasse på max 4.000,-

Mvh Tim

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Batemandk:

DVI forklaring

Kræves: Afspiller med HDMI/DVI udgang. Kabel: HDMI/DVI til DVI.
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
Batemandk:

DVI forklaring

Kræves: Afspiller med HDMI/DVI udgang. Kabel: HDMI/DVI til DVI.

SUPER  Nu ved jeg hvor kablet skal købes.. Så mangler der bare en afspiller

Nogle forslag? Og kan man få presset en indbygget tv-tuner ind i maskinen vil dette også være herligt. Som tidligere nævnt har mit tv ikke tuner.

Mvh Tim

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt om en DVD afspiller med tuner - men du kan få harddiskoptagere med tuner (som så også kan have DVD indbygget). De skal jo bruge tuneren til at optage programmer.

Men så er vi også ovre i en anden prisklasse. Du kan få en fremrygende DVD afspiller til 4.000,- (F.eks. DVD47 som efter min DVD31 at dømme må være virkelig god til DVD, + upscaling funktion), men du får kun en gennemsnitlig harddiskoptager. Så skal du kigge brugt markedet ihvertfald.

Eller blot købe en ekstern tuner?

L.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Det ser jo nydeligt ud.  Så mangler du jo kun en hidsig sub

MVH WRONG

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Det ser jo nydeligt ud.  Så mangler du jo kun en hidsig sub

MVH WRONG

Jups. En sub er også næste ting på listen. Har pt. lånt svigerforældrenes sub, da de er ved at renovere deres stue og derfor ikke bruger den. Det er  bare en relativ stor Sony DAV sub. Fik den først med hjem igår aftes så har endnu ikke hørt den i aktion. Forslag til sub er også velkomne. Min egen idé er en DALI S. 1.2. Men subben skal  absolut helst være i kirsebær for at matche det øvrige.

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Jeg har aldrig hørt om en DVD afspiller med tuner - men du kan få harddiskoptagere med tuner (som så også kan have DVD indbygget). De skal jo bruge tuneren til at optage programmer.

Men så er vi også ovre i en anden prisklasse. Du kan få en fremrygende DVD afspiller til 4.000,- (F.eks. DVD47 som efter min DVD31 at dømme må være virkelig god til DVD, + upscaling funktion), men du får kun en gennemsnitlig harddiskoptager. Så skal du kigge brugt markedet ihvertfald.

L.

Jups. Det var/ er også en hardiskoptager jeg havde i tankerne. alternativet er som du selv skriver en ekstern tuner. Dette kunne også være lækkert  Hvad angår HK DVD47 så tror jeg også den er super god og især til prisen!! Den har "desværre kun" HDMI og ingen DVI tilslutning. Jeg må vist en tur i tænkeboks. Dog skal der først indkøbes en subwoofer.

Mvh Tim

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Noget bestemt prisleje ? Jeg har forhørt mig ved ManicMiner. Han taler meget for SVS. Tror mit valg bliver på en SVS PB10-NSD i hvid, men de større bliver også lavet i træ-finish.

Det er blevet rigtigt godt med skærmen ellers  

Jeg leder også lidt efter en fladskærm i 32" - 42" ved bare ikke nok om dem endnu. LCD vs. Plasma og evt. hvilke mærker der er bedst. Noget du ved noget om ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Noget bestemt prisleje ? Jeg har forhørt mig ved ManicMiner. Han taler meget for SVS. Tror mit valg bliver på en SVS PB10-NSD i hvid, men de større bliver også lavet i træ-finish.

Det er blevet rigtigt godt med skærmen ellers  

Jeg leder også lidt efter en fladskærm i 32" - 42" ved bare ikke nok om dem endnu. LCD vs. Plasma og evt. hvilke mærker der er bedst. Noget du ved noget om ?

Prisleje for subben??? Umiddelbart tror jeg, jeg vælger at købe brugt. Og dér snakker vi ml. 3500-4000,- brugt. Har også hørt mange tale med store flotte ord for SVS. Har ikke hørt den personligt.

Den berømte kamp mellem LCD og Plasma tør jeg ikke gå igang med. Dog ved jeg, at vælger du plasma er Panasonic og især Pioneer ret så skarpe. Ved LCD skulle Loewe være kongerne.

Mvh Tim

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

Lestat skrev:

L.

Jups. Det var/ er også en hardiskoptager jeg havde i tankerne. alternativet er som du selv skriver en ekstern tuner. Dette kunne også være lækkert  Hvad angår HK DVD47 så tror jeg også den er super god og især til prisen!! Den har "desværre kun" HDMI og ingen DVI tilslutning. Jeg må vist en tur i tænkeboks. Dog skal der først indkøbes en subwoofer.

Mvh Tim

Det er et fedt om afspilleren har DVI eller HDMI udgang. Det er det samme videosignal. Du skal bare have et kabel fra HDMI -> DVI

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes