Forfatter |
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Batemandk skrev:
Lestat skrev:
Jeg har aldrig hørt om en DVD afspiller med tuner - men du kan få harddiskoptagere med tuner (som så også kan have DVD indbygget). De skal jo bruge tuneren til at optage programmer.
Men så er vi også ovre i en anden prisklasse. Du kan få en fremrygende DVD afspiller til 4.000,- (F.eks. DVD47 som efter min DVD31 at dømme må være virkelig god til DVD, + upscaling funktion), men du får kun en gennemsnitlig harddiskoptager. Så skal du kigge brugt markedet ihvertfald.
Eller blot købe en ekstern tuner?
L.
|
|
|
Jups. Det var/ er også en hardiskoptager jeg havde i tankerne. alternativet er som du selv skriver en ekstern tuner. Dette kunne også være lækkert Hvad angår HK DVD47 så tror jeg også den er super god og især til prisen!! Den har "desværre kun" HDMI og ingen DVI tilslutning. Jeg må vist en tur i tænkeboks. Dog skal der først indkøbes en subwoofer.
Mvh Tim
|
|
|
Det er et fedt om afspilleren har DVI eller HDMI udgang. Det er det samme videosignal. Du skal bare have et kabel fra HDMI -> DVI
|
|
|
OK.. Så et stik fra dvd afspilleren ( HDMI ) til skærmen ( DVI )?? Så er der jo ingen ko på den berømte is, når jeg nu godt vil holde det i HK's stil..
mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der i dag bestilt en ny sub. Imorgen skal den hentes... 1 stk B&W ASW2000 En ordentlig basse med dejlig dyb og stram bass.. uuuh.. hader at vente 
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Puuuuuuuuuhaaa Troede ALDRIG jeg skulle få slæbt den nye subwoofer op på 4 sal.
En ordentlig basse på 35 kg. 
Her et billede hvor den bare er placeret midt i stuen.

Min bette hvalp ser ikke helt tryg ud ved synet af den Ovenpå ligger kasse med det nyindkøbte kabel. 10 m. Argon Subkabel.

Lige et til.. Den fylder sq godt i landskabet.. Er spændt at høre kærestens reaktion når hun kommer hjem og ser den 

Her er den endelig blevet bakset på plads.. Det er faktisk meget smart den har den størrelse. Nu har jeg pludselig fået et nyt sted at placere alle de fjernbetjeninger der ligger rund omkring.

Her er et hvor stoffet er fjernet og den 12" enhed kan ses 

Her et sidste med en lighter ovenpå.. Det giver et ret godt indtryk af størrelsen på denne basse.
Nu skal der ses films og alt muligt andet hvor subben kan få lov at arbejde Jeg skal lige ha hittet ud af hvordan jeg redigere i det første indlæg så den kan blive opdateret.
Kommentarer modtages som altid gerne.
Stuen
|
Til top |
|
|
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu lækkert ud Tim...
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutal sub, ingen tvivl om det, bare pas på den. Jeg har en kammerat der har modellen større, med en 15" enhed, og den futtede af da jeg lånte ham DTS-version af "Master and Commander", hvor der er også er godt knald på lydsporet.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også smide sofabordet ud og bruger subben...!?
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
Ser sgu lækkert ud Tim...
|
|
|
tak tak.. Den har også fået sat min prik over I'et..
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Brutal sub, ingen tvivl om det, bare pas på den. Jeg har en kammerat der har modellen større, med en 15" enhed, og den futtede af da jeg lånte ham DTS-version af "Master and Commander", hvor der er også er godt knald på lydsporet.
|
|
|
Hold da op.. Mon ikke din kammerat har haft sin sub på max volume?? Det lyder godt voldsomt at brænde sådan en fætter af Men ja... Den er ret brutal.. Er virkelig imponeret over hvor dyb den bas er Glæder mig til at få set nogle gode film med god lyd..
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Du kan også smide sofabordet ud og bruger subben...!?  |
|
|
  HAHA.. Det vil sq nok ikke falde i særlig god jord med damen Hun har allerede udtrykt utilfredshed med størrelsen... ( det plejer man ellers ikke at få brok for ) heh..
Stuen
|
Til top |
|
|
LarsGert Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tim... 
Nej E-660'erne røg til fodel for de nye. Damen mente IKKE der var plads til 4 STORE højttalere i stuen.   
Jeg har planer om at få fat i et sæt Jamo E-640 som jeg vil bruge som Sorrund højttalere, og så skal mine E-600 over som Surround Back. Dernæst vil jeg gerne have en sub mere, bare en magentil den jeg har. Den spiller seimpelthen helt forrygende... Og når engang pengene er dertil, en ny forstærker. Har kigget meget på den Pioneer forstærker med model betegnelsen VSX-AX3-S. Men den kommer i sidste række, da den jeg har er udemærket endnu.
Er du tilfreds med din nye sub?? Den ser godt nok noget brutal ud 
God Pinse...
Mvh Lars
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
|
|
35kg??? Det er jo en pusling .
Hvordan lyder den?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|

wrong skrev:
Batemandk skrev:
|
|
|
35kg??? Det er jo en pusling .
Hvordan lyder den?
MVH WRONG
|
|
|
Ja 35 Kg. er jo ikke ekstremt. Men de dimensioner den har, gør at den latterlig at bakse op på 4 sal.. I alt 88 trin på repos'er
Lydmæssigt kan jeg virkelig mærke der er kommet dybe i lyden.. Havde faktisk følesen af, at mine fronter fint leveren god bas, meeen Nej!!! Det er en helt anden klang der er kommet i stuen. Kæresten er stadig ikke tilfreds med størrelsen af den. Men nu er den accepteret 
Jeg er ikke helt færdig med at få helt styr på lyden.. Kræver vist en fridag hvor det er mig der er hjemme så der kan blive justeret på diverse indstillinger. Skulle der være nogle derude der har erfaring med enten Harman Kardon højttalerindstillinger eller B&W's subwoofere der kan komme med gode pointers og fif skal de være meget velkomne.
Nu skal den stå på sommerhus 
__________________ Noget vellydende :p
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
Hej Tim... 
Nej E-660'erne røg til fodel for de nye. Damen mente IKKE der var plads til 4 STORE højttalere i stuen.   
Jeg har planer om at få fat i et sæt Jamo E-640 som jeg vil bruge som Sorrund højttalere, og så skal mine E-600 over som Surround Back. Dernæst vil jeg gerne have en sub mere, bare en magentil den jeg har. Den spiller seimpelthen helt forrygende... Og når engang pengene er dertil, en ny forstærker. Har kigget meget på den Pioneer forstærker med model betegnelsen VSX-AX3-S. Men den kommer i sidste række, da den jeg har er udemærket endnu.
Er du tilfreds med din nye sub?? Den ser godt nok noget brutal ud 
God Pinse...
Mvh Lars
|
|
|
uuuh ja.. er super tilfreds.. Den kan virkelig skabe nogle grumme effekter og en dyster atmosfære Men som tidligere nævnt ville det være rart at høre fra en ekspert. enten på Harman Kardon'en eller B&W subben, da jeg er sikker på, at lidt finjustering ville få sammenspillet op i en endnu højere klasse Så endnu engang...??? Nogle eksperter? Eller bare folk med erfaring på området så modtages fif osv med stor gæde..
Stuen
|
Til top |
|
|
LarsGert Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror gerne på den kan give det sidste spark som du lige manglede... Det er jo noget af en krabat!!
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
Tror gerne på den kan give det sidste spark som du lige manglede... Det er jo noget af en krabat!! |
|
|
Også i den grad... Har her til formiddag fået leget lidt med frekvensdelingen på den... Det har hjulpet gevaldigt. Nu er fronterne enige med subben omkring arbejdsfordelingen
Dog er jeg sikker på, at en eksperts fif på området vil kunne få de sidste brikker på plads..? anyone???
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Impuls-købene vil ingen ende tage efter en spontan tur i Metro er der pludslig kommet et nyt tv ind i soveværelset..
1 stk. Samsung LE-27T51B

Det er virkelig et lækkert tv med alle de fine specs så nu er der endnu en undskyldning for at gå tidligt i send.... Oooog det er jo noget med der starter en vis tunering i dag.. hehe..
Har også fået bestilt en ekstern tv tuner til plasmaen i stuen... den skulle meget gerne komme imorgen..
Stuen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Tillykke med samsungen. hvad koster den i metro?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Hey.
Tillykke med samsungen. hvad koster den i metro?
MVH WRONG
|
|
|
Det stod til 6200,- inkl moms. Fik det for 5200,- inkl. moms Det var deres sidste model, så fik handlet en del af prisen væk da der ikke var emballage med. De til og med onsdag tilbud deres 26". Den model med sort og sølv på fronten. Mener de skal have ca. 6000,- for det.
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sker der igen noget på Hifi-fronten. Presidenten var ikke helt tilfreds med de nuværende DALI Suite Ht'ere. Lyden kunne hun godt lide, men kirsebærfinéren faldt ikke i hendes smag 
Da vi i sidste uge havde et par venner på besøg, blev damen i forholdet vildt imponeret over hvor godt Suite'erne spillede, at hun straks sagde til kæresten: Øøøj hvor det lyder godt!! Sådan er det slet ikke hjemme hos os, Vi skal altså også have nogle bedre højttalere!!. Hvortil kæresten koldt sagde.. OK 
Vi er så blevet enige med dem om, at de kan købe de mine gamle Suite'er. Nu opstod der bare et nyt dilema Hvad pokker skal man så have ind i stuen. Damen havde stort set kun ét krav. At det var sorte!
Vi tog derfor i mandags ud for at høre nogle CAV-Fi2 spille. De er utrolig flotte i deres finish, desværre kunne både jeg og damen høre at der var et stykke vej til samme klasse som i Suite'ene. Så blev der kigget på B&W's XT4. Fantastisk ht'er, desværre syntes jeg at 10 kilo pr. stk var lige i overkanten pt. Nu er det heldigvis endt med, at der i næste uge lander en ny komplet DALI Suite Surround serie. Denne gang i sort, og som et ekstra kryderi bliver frontene opgraderet fra 2.5'ere til 3.5'ere de største i Suite serien...
Uuuuh som man dog kan glæde sig. De skulle gerne lande onsdag eller torsdag 
Stuen
|
Til top |
|
|