| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
EBaes skrev:
@ S.R
Kører selv AQ type 4 så vidt jeg husker. Mht. til den lidt mindre bas skyldes det nok basrefleksporten bagpå dalierne og deres placering lidt tæt på bagvæggen. Muligvis kan det tillige skyldes at sælger af de nye ht'er ikke har haft dem sat til flere måneder og at ophængene lige skal løsnes lidt op igen.... Hvem ved, det kan også være at kablerne gør en forskel....? Eller også er det simpelthen fordi dalierne spiller lidt mere bulderbas sammenlignet med mission der har en mere tight bas!?
|
|
|
Type 4 kablet er bestemt ikke et dårligt kabel, har det selv og sammenlignet det med flere andre kabler, primært dyrere AQ modeller, for år tilbage. Det jeg bedst kan lide ved kablet er den musikalske og dynamiske lyd! Okay det er ikke superneutralt og lyden er lidt forward med ekstra punch i top og bund, særligt med "+"-versionen, men det er jo en del af charmen og til nyprisen på ca. 40 kr meteren har jeg ikke hørt noget bedre (selvfølgeligt afhængig af højttaler, valg af kabler er jo oplagt til at finjustere lige den klang fra anlægget man nu ønsker)
Kunne sagtens forestille mig Type 4 kablet magtfulde bund kunne være noget de lidt stramtlydende Mission'er kunne nyde godt af.
|