| Forfatter |
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din ide er sådan set god nok. Men du skal være klar over at du får en meget anderledes lyd - mere "hifi-rigtig" er mit bud, afhængig af hvilke reolhøjttalere du vælger, naturligvis.
Bassen fra en subwoofer er af en helt anden karakter en den fra dine CV, som i højere grad fokuserer på højt lydtryk og smæk i mellem(gulv)bassen, hvor en subwoofer spiller dyyyybt.
Dine reolhøjttalere vil sikkert uden større problemer kunne følge med subwooferen. Når de og den forstærker (for det vil typisk være forstærkeren der går i knæ først) der skal trække dem er fri for at spille den effekt- og membranvandringskrævende bas, kan de spille ret højt.
Du kunne evt. prøve at give et par små Klipsch-højttalere chancen. Med deres hornladning og effektive basser kan de spille ret højt. Jeg ved at Top Sound i København har dem - men i Århus...?
|
| Til top |
|
| |
tumpen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har sammen med min svs en lille ny højtaler fra Proac der hedder Studio 110.
Jeg har ingen problemer med diskant eller mellem tone..Mit problem ligger mere i at de nye små højtalere "afslører" manglende lydkvalitet i min reciever..Jeg er ikke i tvivl om den er en reel flaskehals i mit system.
Som Boye siger skal du være opmærksom på at "lydfilosofien" i det nye setup vil være markant anderledes..
Lyden vi være meget anderledes,og sikkert meget mere "hifi rigtig" men spørgsmålet er om det er det du reelt søger..
Et settup vil næsten have gode og dårlige sider spørgsmålet er bare om disse er i tråd med dine ønsker..
Du nød til at bruge en del på at lytte på forskellige højtalere..så får du en ide og hvilken vej du skal gå..
|
| Til top |
|
| |
MartinMoth2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok
|
| Til top |
|
| |
baltazar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se du bor i Aarhus, så det er da oplagt at tage et smut forbi TC og få lyttet til de Haydn Grands. De er superflotte og spiller bare rigtig nice, selv uden sub.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vassago har tilbud på dem i øjeblikket, men der er kun 5 sæt, så du skal være lidt hurtig hvis det er. Jeg selv lige bestilt mit nummer 2 sæt VA haydn hos ham.
|
| Til top |
|
| |
MartinMoth2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
link til udsalg, så jeg kan se en pris?
Databladet imponerer nu ikke, men jeg kan jo blive overrasket. Jeg tror ikke at nogen som helst reolhøjtaler kan klare mine krav uden en sub, så det er blot et spørgsmål om at finde en passende reolhøjtaler og supplerer. Tak for indspark
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm jeg vover nu, men hvis det ikke er lydkvalitet det er i højsædet så kunne du jo finde et sæt bose 901 og suplere med svs/sunfire sub og de 110 db er hjemme.ingen tvivl om det. .
bose har en udregning om hvordan de skal hænge på en væg.
__________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
MartinMoth2 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er næsten ingen der har kommenteret på om det går med små højtalere og en sub - hvad der sker, når jeg skruer op - ryger de små højtalere så?
Citat: "Dine reolhøjttalere vil sikkert uden større problemer kunne følge med subwooferen. Når de og den forstærker (for det vil typisk være forstærkeren der går i knæ først) der skal trække dem er fri for at spille den effekt- og membranvandringskrævende bas, kan de spille ret højt."
Hvordan sørger jeg for at de små ikke forsøger at spille dyb bas? Der skal vel være et delefilter, der sørger for, at de små ikke får den dybe bas. Er det noget subben sørger for? - at der er en signaludgang fra subben, hvor de lave frekvenser er skåret væk, som så kan sættes i effektforstærkeren, der har tilsluttet de små?
Eller hvordan gør man?
Overvejer B&W CM1 + en aktiv sub, men ved ikke hvordan jeg skal sørge for ikke at brænde de små af...
|
| Til top |
|
| |
fubu2709 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 155
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i præcis samme situation som dig martin, jeg havde også et par CV 15" og ville gerne ha noget der fyldte mindre men med samme fede bass.
Jeg talte med eurun..whatever inde fra frequence.dk og hun fortalte mig hvis jeg bestilte hd6" modellen samt en sub hdx12" så vil jeg kunne spille ret højt, ville jeg derimod spille MEGET højt skulle jeg sætte en ekstra modstand i serie med bass/mellemtonen, og den skærer så de dybere toner væk.
"højt" og MEGET højt kan jo defineres men jeg har hørt andre reolhøjtalere med 6½" og de kan faktisk spille højere end man tror især hvis man skruer lidt ned for bassen, og hd6 sætten skulle ifølge frequence.dk være perfekte sammen med hdx12" subben.
Jeg aner ikke hvor svært det er og sætte sådan en modstand ind i en færdig højtaler som B&W feks, men det kan vel undersøges.
Jeg bestiller ihvertfald de omtalte byggesæt, og jeg er overbevist om at jeg får tilfredstillet min trang til masser af DB :)
forresten så kom jeg i tanke om at der var en der fortalte mig om at man kan få nogle aktive delefiltre man kan sætte til, og så på den måde fjerne de dybeste toner fra reolHT'en...... men det må vist være en nødløsning.
|
| Til top |
|
| |
MartinMoth2 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes bestemt ikke det er fedt at skulle ændrer i en højtaler.
Der må da være en almindelig løsning. Der står jo i alverdens blade, at man "bare kan supplere med en sub"...
Men hvordan?
|
| Til top |
|
| |