Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vincent (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Rattanhuset skrev:

Noget af en påstand synes jeg nok, uden at jeg selv endnu kan dementerere den. Men når du nu skriver sådan, så kunne jeg godt tænke mig at du evt fortalte hvad man kunne få BEDRE til SAMME PENGE?

I første omgang syner det måske af meget, f.eks at slæbe et Vincent-sæt med hjem. Det spiller sikkert også ganske godt. 300 watt monoblokke til den pris, ja det er da fint. Men har man ikke brug for 300 watt, vil jeg da mene, at en 75 Watt Thule giver lige så stor glæde. Her handler det vist mere om højttalerne!

Iøvrigt giver de omtalte monoblokke fra Vincent ikke 100w Kl.A. Det kan ikke lade sig gøre med et så lille strømforbrug!

Jeg mener ikke, at man kan sammenligne apparater bare på prisen. Men jeg vil til hver en tid foretrække at have et forstærkersæt fra Thule, Densen, Gamut osv stående. De syner måske ikke af så meget, men når først man er træt af at se på KINA-Gøglets lysshow og malingen der er slidt af plastikknapperne, ja så slutter festen!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Rattanhuset skrev:

Noget af en påstand synes jeg nok, uden at jeg selv endnu kan dementerere den. Men når du nu skriver sådan, så kunne jeg godt tænke mig at du evt fortalte hvad man kunne få BEDRE til SAMME PENGE?

I første omgang syner det måske af meget, f.eks at slæbe et Vincent-sæt med hjem. Det spiller sikkert også ganske godt. 300 watt monoblokke til den pris, ja det er da fint. Men har man ikke brug for 300 watt, vil jeg da mene, at en 75 Watt Thule giver lige så stor glæde. Her handler det vist mere om højttalerne!

Iøvrigt giver de omtalte monoblokke fra Vincent ikke 100w Kl.A. Det kan ikke lade sig gøre med et så lille strømforbrug!

Jeg mener ikke, at man kan sammenligne apparater bare på prisen. Men jeg vil til hver en tid foretrække at have et forstærkersæt fra Thule, Densen, Gamut osv stående. De syner måske ikke af så meget, men når først man er træt af at se på KINA-Gøglets lysshow og malingen der er slidt af plastikknapperne, ja så slutter festen!

mvh

Debatten omkring hvorvidt den holder 100 watt kl.A mener jeg har været i en anden tråd og den er vist uddebateret. Det er bestemt hverken fordi jeg er for eller imod vincent at jeg stiller spørgsmålet til dig, men mere for at finde ud af hvad du til prisen mener ville være et alternativ til vincent

Jeg har endnu ikke hørt den spille, så det kan jeg ikke sige så meget om, men jeg har hørt mange forskellige i prislejet og der er bestemt meget skrammel (i mine ører) og der er meget godt. Hvorvidt vincent hører til det ene eller andet skal jeg ikke gøre mig til dommer for uden at have hørt den.

Skulle jeg vælge den, eller en hvilken som helst anden, så ville det være på lyden....Om den er 100 watt "kl.A" eller ej er for mig ikke så vigtigt. En anden grund til at jeg skulle vælge den, hvis jeg skulle, ville være at jeg faktisk synes at den er flot....seriøst, synes sg den er pæn.

Som jeg forstår dig, så mener du ikke at man kan vælge et produkt for/imod på prisen... I dét er jeg ikke enig. Som det er for de fleste, incl mig selv, så har prisen en del at sige og hvis man feks vil ofre det som en vincent koster, så synes jeg at det er nok så væsentligt at finde ud af, hvad der generelt er i den prisklasse af interessante ting og sager for måske at have et alternativ.

Du nævner feks selv Thule, hvilket jeg bestemt ikke selv er til....men smag og behag er jo forskelligt og heldigvis da ( i ordets positive betydning)

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Der er nu ingen plastknapper på SP991 undtagen en xlr-rca og ground omskifter bagpå og der er en blå lysdiode på fronten det er alt.Selv forforstærken tror jeg heller ikke bliver mere slidt end normalt.Hvis man tit piller låg og især bund af så er sidstnævnte lidt problematisk mht. gevindet men det gør normale mennesker ikke.Printene er ikke af så høj kvalitet som i de bedste men det virker da.

Jensen har et sæt til 13k for pre og monoblokke det er vel billigt.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Der er nu ingen plastknapper på SP991 undtagen en xlr-rca og ground omskifter bagpå og der er en blå lysdiode på fronten det er alt.Selv forforstærken tror jeg heller ikke bliver mere slidt end normalt.Hvis man tit piller låg og især bund af så er sidstnævnte lidt problematisk mht. gevindet men det gør normale mennesker ikke.Printene er ikke af så høj kvalitet som i de bedste men det virker da.

Jensen har et sæt til 13k for pre og monoblokke det er vel billigt.

Ja det må man da sige at det er.

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

De omtalte vincent giver 100w klasse A. Og ca 370watt klasse A/B.
Jeg har haft lejlighed til at måle på dem.

Jeg har også haft lejlighed til at høre dem op i mod 2 LAMM monoblokke.
Og LAMM´en er da lidt mere detaljeret i toppen, en smule mere klar. Men men men, LAMM´en koster også 250000kr og ikke 24000kr som du kan få 2 SP 991 for.

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Kristiankk skrev:

De omtalte vincent giver 100w klasse A. Og ca 370watt klasse A/B.
Jeg har haft lejlighed til at måle på dem.

Jeg har også haft lejlighed til at høre dem op i mod 2 LAMM monoblokke.
Og LAMM´en er da lidt mere detaljeret i toppen, en smule mere klar. Men men men, LAMM´en koster også 250000kr og ikke 24000kr som du kan få 2 SP 991 for.

Jeg mener at der har været en debat netop omkring det der med kl.A i 100 watt eller ej. Men bortset fra det, så er min pointe netop at man for 24000 kr ikke kan forvente noget der spiller lige så godt som LAMM til det 10 dobbelte. Synes mere spørgsmålet er om Vincent er PRISEN værd, og ikke som noget der skal regnes for LAMM niveau.

Man sammenligner jo heller ikke seriøst en gammel Skoda med en Mercedes, netop pga prisforskellen

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar over at de ikke direkte kan sammenlignes.
Men jeg mener ikke den marginale forskel der var er 200000kr værd...
Det var såmænd bare det.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Kristiankk skrev:

Jeg er klar over at de ikke direkte kan sammenlignes.
Men jeg mener ikke den marginale forskel der var er 200000kr værd...
Det var såmænd bare det.

Præsis enig ;-)

Wendt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Det er lidt trættende at læse kommentarer som kina-gøgl. Hvis produktet kan noget er det vel underordnet hvor det kommer fra. Selvom jeg er fuldstændig enig i at dansk firmaer levere nogle af de bedste hifi produkter på markedet.

Det Vincnet jeg har hørt og ejet (ejer) har haft en lidt lys lyd, men detaljeret og nogenlunde analytisk. Jeg kender ikke til deres high-end forstærkere men på intro-niveauet mener jeg de er gode til prisen. Jeg har stadig min Vincnet cd-afspiller (S3), der indtil videre har klaret frisag når der har været opgraderinger i anlægget.

I øvrigt er det ikke specielt overraskende, at kinesiske mærker er ved at blive seriøse konkurrenter på hifi området. Med ekstrem lave lønninger i forhold til uddannelsesniveau og en aggressiv markedsføring kan man nå langt. Der er selvfølgelig forskel på lydidealer, både mellem mennesker og mellem dele af verden, men i den forbindelse rammer Vincent ikke så langt fra de japanske mærker.

Mvh

Rasmus

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Vincent har generelt fået mange roser i den tyske fagpresse, og især det ældre vincent med rør-hybriderne.

Lys og slank lyd, som nogen af jer skriver, passer vel egentlig godt til det tyske publikum?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst jeres mange indlæg om Vincent er jeg nået dertil at det ikke skal inden for mine døre.....
Datig er det spændende med mange meninger, heldigvis er de ofte forskellige

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Efter at have læst jeres mange indlæg om Vincent er jeg nået dertil at det ikke skal inden for mine døre.....
Datig er det spændende med mange meninger, heldigvis er de ofte forskellige

Okey, men hvad har du så fundet på i stedet for??

Michael

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

tja som landet ligger pt bliver det højst en form for byttehandel via KSB på dette site, hvis der overhovedet skal udskiftes - egentlig er jeg jo glad for det jeg har, men........
Faktisk kunne jeg godt tænke mig at prøv en rørforstærker, men.....

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Desværre tror jeg at de fleste der figurerer på Hifi4ALL baserer for meget på det de har læst eller har hørt fra andre som har hørt det fra en 3. som har det fra sin mormor...
Tag selv ud og lyt, og tag eget musik med.
Nu har du fx udelukket vincent og det  kan jo være hvad det er, men som det står i mange indlæg går den vej med mange ting fordi folk vælger at sortere noget fra baseret på en andens mening.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

du har ret christianK,
men hvis det skal være helt rigtigt skal man have grejet zu casa, førend man kan danne sig et ordentligt indtryk.
Indrømmet jeg har købt en apollo uden at lytte til den, men det er så også det eneste.... Igen, hvor galt kan det gå lige med den? Jeg tror at den vil være meget let at komme af med igen såfremt jeg havde et ønske dderom, hvilket jeg ikke har

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig selv bare købe et eller andet produkt udfra hvad andre synes og tænker om det, men jeg kunne bestemt godt tænke mig at "snakke" med andre om et produkt som jeg har øje på hvis det var, og derfor ville jeg også "pressenterere" det herinde hvis jeg havde noget i tankerne. Specielt fordi det, som feks ved denne tråd, kommer mange andre ting op om produktet end bare hvordan den lyder.....Feks som i denne tråd, strømforbrug.

Michael

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Debatten er ihvertfald interessant - der har været nogle der har omtalt Vincent positivt, og så er der dem der omtaler det negativt. Sjovt nok er det altid det negative der hænger ved, og nu er de så udelukkede.....

Prøv dem dog selv inden du udelukker noget - det kunne jo være at du kunne lide dem.

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Uanset hvad, ja så forbeholder jeg mig retten til at kalde det KINA-GØGL. Hvis man som kineser tror, at man via kopiering og spionage kan frembringe ordenlige produkter, ja så tror man fejl.

Det handler om at kunne gennemskue det hele. De ringeste komponenter, den dårligste arbejdsløn og ellers et ønske om, at folk lader sig lokke af et tilforladligt ydre!

Bras, bras, bras og atter bras. Verden vil bedrages! Desværre

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

hej Fremmede,
det er da noget af en holdning at fremture med, men nuvel der skal være plads til os alle

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Hej

Uanset hvad, ja så forbeholder jeg mig retten til at kalde det KINA-GØGL. Hvis man som kineser tror, at man via kopiering og spionage kan frembringe ordenlige produkter, ja så tror man fejl.

Det handler om at kunne gennemskue det hele. De ringeste komponenter, den dårligste arbejdsløn og ellers et ønske om, at folk lader sig lokke af et tilforladligt ydre!

Bras, bras, bras og atter bras. Verden vil bedrages! Desværre

mvh

Sikke en generalisering.  Nej hvor du kan. Men hvis vi endelig skal definere "GØGL", må det vel være dine indlæg! Man skulle jo nærmest tro, at du tabte en hjernecelle, eller to, for hvert indlæg, du indrykker herinde...

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes