Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vincent (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nørvang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige købt en Vincent Stereo Amplifier SV-233 samt en Vincent HDCD Player CD-S3.

Der sidder et par SA 1550 på den må sige det lyder godt.

Jeg tro det er lige meget hvad man køber så er der altid en der ikke kan sige god for det ,fordi en engang har hørt eller sagt noget dårligt om det.

Mit anlæg
Vincent 233
Vincent HDCD Player CD-S3
System Audio 1550
Sony DVP-S 725D.
KISS DP558.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40420&KW=N% F8rvang
Til top Vis Nørvang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørvang

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Nørvang skrev:

Hej

Jeg har lige købt en Vincent Stereo Amplifier SP-993 samt en Vincent HDCD Player CD-S3.

Jeg tro det er lige meget hvad man køber så er der altid en der ikke kan sige god for det ,fordi en engang har hørt eller sagt noget dårligt om det.

Det tror jeg du har ganske ret i, der er  "folk til det hele" og nogle kan lide vincent og andre kan ikke, sådan er det....Også med alle mulig andre mærker. Der er også mange som feks ikke er til ML selvom det er langt dyrere og andre elsker dem.

Jeg har desværre end ikke haft fornøjelsen at høre SP-993 eller 991 men det er helt klart min plan, at de skal lyttes til, hvis jeg skal ud og finde noget effekt.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Nørvang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Nørvang skrev:

Hej

Jeg har lige købt en Vincent Stereo Amplifier SV-233 samt en Vincent HDCD Player CD-S3.

Det tror jeg du har ganske ret i, der er  "folk til det hele" og nogle kan lide vincent og andre kan ikke, sådan er det....Også med alle mulig andre mærker. Der er også mange som feks ikke er til ML selvom det er langt dyrere og andre elsker dem.

Jeg har desværre end ikke haft fornøjelsen at høre SP-993 eller 991 men det er helt klart min plan, at de skal lyttes til, hvis jeg skal ud og finde noget effekt.

Michael

Hej Michael.

Ja det må du gør. KT den.

Mit anlæg
Vincent 233
Vincent HDCD Player CD-S3
System Audio 1550
Sony DVP-S 725D.
KISS DP558.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40420&KW=N% F8rvang

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Hej

Uanset hvad, ja så forbeholder jeg mig retten til at kalde det KINA-GØGL. Hvis man som kineser tror, at man via kopiering og spionage kan frembringe ordenlige produkter, ja så tror man fejl.

Det handler om at kunne gennemskue det hele. De ringeste komponenter, den dårligste arbejdsløn og ellers et ønske om, at folk lader sig lokke af et tilforladligt ydre!

Bras, bras, bras og atter bras. Verden vil bedrages! Desværre

mvh

Ja, verden vil bedrages - det ses tydeligt idet at du tror at det kun er kineserne der kopierer. Hvor skuffende det end måtte være, så er det desværre en egenskab som kendetegner alt hvad vi har med at gøre. Hvis ikke de alle samlede inspiration hos hinanden, så gik udviklingen sandsynligvis næppe så hurtigt som den gør.

Og desuden så er kinesiske produkter - i modsætning til hvad din mening indikerer - i de fleste tilfælde fyldt med gode komponenter. Hvorvidt de har ramt plet lydmæssigt varierer meget, men i nogle tilfælde lykkes det faktisk.....

Nørvang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Fremmede skrev:

Hej

Uanset hvad, ja så forbeholder jeg mig retten til at kalde det KINA-GØGL. Hvis man som kineser tror, at man via kopiering og spionage kan frembringe ordenlige produkter, ja så tror man fejl.

Det handler om at kunne gennemskue det hele. De ringeste komponenter, den dårligste arbejdsløn og ellers et ønske om, at folk lader sig lokke af et tilforladligt ydre!

Bras, bras, bras og atter bras. Verden vil bedrages! Desværre

mvh

Ja, verden vil bedrages - det ses tydeligt idet at du tror at det kun er kineserne der kopierer. Hvor skuffende det end måtte være, så er det desværre en egenskab som kendetegner alt hvad vi har med at gøre. Hvis ikke de alle samlede inspiration hos hinanden, så gik udviklingen sandsynligvis næppe så hurtigt som den gør.

Og desuden så er kinesiske produkter - i modsætning til hvad din mening indikerer - i de fleste tilfælde fyldt med gode komponenter. Hvorvidt de har ramt plet lydmæssigt varierer meget, men i nogle tilfælde lykkes det faktisk.....

Her er hvad der er i CDen

High-End CD-afspiller med Burr Brown 1732 DAC's, HDCD, Classe A analogdel, Philips VAM-1201 drev med CD7-mkII servo system, XLR udgange, ringkerne trafo, fjernbetjent volume, 10 kg.

Kt radio skriver...

"Vincent V-233 integreret forstærker er den kraftigeste vi nogen sinde har prøvet 2x200 i 8 ohm. Så er højttalerne svære at trække er Vincent V-233 valget."

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Det er vel nok skønt, at der er nogle der føler sig provokeret af mit indlæg. Det var bestemt også meningen!!! 

Men en ting jeg vil slå fast, uanset hvad andre siger, så køber jeg ikke KINA-GØGL!!!!!!

Jeg ved, hvad der står bag;  BRAS, BRAS BRAS osv. Kom da til fornuft og se, hvad I har med et gøre. EN KVALITET BYGGET PÅ LUFTKASTELLER!!!!

Det dur simpelthen ikke!

mvh 

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, det er synd, hvad der er hændt for QLN. Det er forvandlet tl  KINA-GØGL!!!

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Fremmed(had)

Tja, der er flere af de store der benytter samme princip som Vincent (Udviklet i Vesten, produceret i Østen), sjovt nok får de aldrig ballade. (Der er også danske imellem)

Jeg kan kun grine af dine patetiske indlæg, hvis verden bestod af mennesker som dig skete der jo aldrig en skid...så havde vi ingen computere eller maskiner og pløjede marker med hest og plov.

Nyd den gule feber!

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 04:54 | IP-adresse registreret  

Vincent= godt begynder udstyr.

Masser af krafter til ingen penge og ser ud som en million.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Hephaistos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 05:49 | IP-adresse registreret  

Til Fremmede

Mangelen på faktuelt indhold i dine indlæg er jo direkte skræmmende. Der var engang en der sagde noget i retning af af at hvis 100 aber skrev på 1000 skrivemaskiner i en million år, ville en af dem frembringe Shakespeares samlede værker. Om ikke andet så kan dine skriblerier vel bidrage til at få aflivet den hypotese.....

Mvh John

Til top Vis Hephaistos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hephaistos

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Det er vel nok skønt, at der er nogle der føler sig provokeret af mit indlæg. Det var bestemt også meningen!!! 

Men en ting jeg vil slå fast, uanset hvad andre siger, så køber jeg ikke KINA-GØGL!!!!!!

Jeg ved, hvad der står bag;  BRAS, BRAS BRAS osv. Kom da til fornuft og se, hvad I har med et gøre. EN KVALITET BYGGET PÅ LUFTKASTELLER!!!!

Det dur simpelthen ikke!

mvh 

Rolig nu Fremmede. Vi føler os ikke provokerede. Vi synes blot, du virker utrolig uintelligent og blottet for "common sense". Hvis du nu kunne argumentere for dine postulater, ville det være en god start, men ak.

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej fremmede

Komponent valg fejler bestemt ingenting i de fleste vincent modeller.

Det er vel ikke være end hvis du tar en lexicon dvd og skiller ad vil du finde ud af at der sidder marantz indmad i.som bare koster meget mere pga. af navnet. og at de bruger mange penge på markedsføring. Om det er kina eller japser gøjl er vel det samme.(de er begge skævøjet)

Og hvis man så syntes at spiller godt hvorfor så ikke købe det.

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Der er en verden til forskel på Kina og Japan. Jeg har intet imod produkter fra sidstnævnte! Der er ingen der har kommenteret mit sidste postulat omkring QLN! Er faktum er dog, at TC stoppede ret hurtig forhandlingen af mærket. De mente det nye QLN ikke var godt nok!

Iøvrigt er har jeg været ganske generel i mine formuleringer og ikke trådt andre mennesker over tæerne. Jeg er ikke gået ind på personlig chikane. Men derimod har jeg nu set, at flere "junior brugere" er faldet igennem og gået over til direkte personlig nedgøren. Jeg mener ikke, at en sådan opførsel kan forsvares!

Det eneste gode, der er opfundet i KINA, er krudtet.  Resten er kopi!

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

power skrev:

Om det er kina eller japser gøjl er vel det samme.(de er begge skævøjet)

Det var da en ualmindelig idiotisk fremtoning.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Så så skal vi nu ikke lige få debatten derop hvor den hører til, i stedet for blive personlige (dem som er det). Vi kan konstaterere at nogle er til Vincent og andre er det ikke, ind til videre. Selv ved jeg ikke hvad jeg er til, da jeg endnu ikke har hørt det, men smuk er deres trin i alle tilfælde, når vi snakker 991-993.

Michael

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Kunne man ikke bruge sådan en Vincent som brødrister?

mvh

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Når jeg læser alle de forskellige fordomsfulde og fordømmende indlæg, kommer jeg til at tænke tilbage på `70 erne. Dengang var det bare japansk udstyr, der var bare ikke noget som hed internet til at diskutere dette og hint, men fordommene og fordømmelsen er en ren kopi af den gang.  Vi mennesker  er nok fra naturens hånd "bange" for nye ting/udvikling. "der må helst ikke ændres på noget". Det er bare et spørgsmål om modningstid så er Kina hifi også inde i varmen hos langt de fleste.

Så lige til sidst Vincent er stadigvæk et tysk produkt som så er produceret i Kina, og komponent kvaliteten er høj.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej i stuen. Jeg har været sydpå og hørt Vincent hos en tysk forhandler!  SP-998 monoblokke og SA-93 kontrolforstærker. De spillede med en T+A cd og et sæt Nautilus 804S.

Jeg hørte noget Pink Floyd, Dire Straits, REM og noget Metallica. Jeg må da sige, at jeg var en smule imponeret. Desværre for min egen holdning til Kina, må jeg sige, at dette setup kunne spille. Ganske imponerende, prisen taget i betragtning! Samlet pris på anlægget var líge omkring 100K.kr.  Hvis jeg stod for at skulle købe nyt, kunne jeg godt nøjes med sådan et sæt!

Glimrende!

mvh 

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Hej i stuen. Jeg har været sydpå og hørt Vincent hos en tysk forhandler!  SP-998 monoblokke og SA-93 kontrolforstærker. De spillede med en T+A cd og et sæt Nautilus 804S.

Jeg hørte noget Pink Floyd, Dire Straits, REM og noget Metallica. Jeg må da sige, at jeg var en smule imponeret. Desværre for min egen holdning til Kina, må jeg sige, at dette setup kunne spille. Ganske imponerende, prisen taget i betragtning! Samlet pris på anlægget var líge omkring 100K.kr.  Hvis jeg stod for at skulle købe nyt, kunne jeg godt nøjes med sådan et sæt!

Glimrende!

mvh 

Hej med dig.

Det er sg godt at høre der er folk som er voksne nok til at indrømme at de måske har taget fejl i nogle ting

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Glimrende!

mvh 

Det tager jeg hatten af for. Aldrig tidligere har jeg på denne side set et så ærligt tilbage tog.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes