| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, når noget sættes til salg meget billigt på hifi4all, kommer der lynhurtigt ti mails til sælger. Man kan kun gætte hvad folk tror, og ikke tror. Men hvis de ringede, kunne de få svar på om der var defekter på guitaren, og om der var original kvittering.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabler er efter min mening voldsomt overvurderet.. og mange køber ganske enkelt FOR dyrt, hvorved man selet ikke får reel udbytte af alle de penge man her har ofret.
Der ER! forskel på kabler, (de kan være store endda!) og ikke alt er godt heller ikke alt man kan købe og lave DIY. af duer eller vil give samme resultater som købte kabler..
MEN man kan komme rigtig langt.. rigtig rigtig langt for langt de fleste af os...
Jeg har DIY. kabler liggende der gør det 99% eller mere, lige så godt som de dyre kabler af færdig lavede slags jeg bruger..
MEN det sagt så den sidste lille % op til de HELT! dyre top kabler er næsten umulig at få med som DIY. jeg har ikke kunne..
Men igen..... jeg siger absolut top kabler... der for mit vedkommende drejer sig om de nu næsten 12 år. gamle Taralabs RSC Master Gen2 & RSC Decade Gen2 kabler.
Her har jeg ikke kunne matche med DIY. men de der kommer 99% koster så 1/10.. såååå... og havde jeg skulle give fuld pris ano. 1994 havde der stadig siddet DIY. kabler...
Og disse gamle kabler er mindst lige så gode som de nye modeller eks. Air1 & 2 (jeg kan i hvertfall ikke høre forskel) og de er endda endnu dyre, og disse er ganske enkelt at købe kvalitet man slet ikke kan udnytte.. (med mindre man har det absolut bedste og dyreste grej! hvad de færreste af os jo har)
Så man kan man næsten komme all the way med DIY.
Nu vil de der vitterligt har oftet hvad et eks. NO Valhalla eller noget Air1 koster nok protestere og sige at man kan ikke engang komme 99% tæt på dette... og bla bla bla..
JO MAN KAN!!...
Prøv at købe en Alphacore Sølv CFAC spole og lave kabler af denne og i skal høre ting & sager!... selv en alm. kobber CFAC rykker røv!!...
OG! den der sidste % man måske ikke han hente i forhold eller om det så var 2% eller what ever?? så kan man på langt de fleste af vores fine anlæg alligevel ikke reelt høre det!
Her skal man sgu op i nærheden af million klassen... (hvilket nok igen vil være svært at aceptere for de der ligger "nede" i 100000kr. klassen og mener at de bare får det hele med og at det virkelig er highend, hvad det da også selvfølgelig bestemt er!... ) meen så'n er det.. (tingene skal sgu passe sammen, og mange bruger langt dyre kabler end de reelt behøver, og de penge ku være brugt med støre reelt hørbat udbytte andet steds!..)
Men min erfaring siger klart at de af os der ligger i udstyr klassen mellem 50 og 100 kg. kr. får alt hvad vi kan høre og tvinge ud af det med vellykket DIY. og også for udstyr godt op i "next level" man skel et godt stykke op i det ekstreme før man ik længere med DIY. kan følge med og man får glæde så'n helt reelt af de sidste % i de svine dyre top "købe" kabler.
Jeg ved da med sikkerhed at de Taralabs kabler jeg har nu på trods af alderen, giver langt mere end mit grej kan yde og realistisk (økonomisk vil kunne komme til) så til brugt prisen har de da været en nogenlunde god fidus.. men ellers så har de DIY. kabler jag har rodet med mere end dækket det ind også...
De Taralabs er så gode at ingen nye kabler jeg har hørt i mine øre gør det bedre, måske kun med undtagelse af ganske ganske få der ligger i den helt sind syge afdeling.. og så er forskellene så små I MINE ØRE! at det for mig virker som ren vanvid at ofre de summer de koster, også selv om man havde råd til det..
Havde jeg købt eks. The Zero kabler eller NO Valhalla ville det ikke være fordi jeg på selv mit drømme super grej kunne høre forskel på det og det jeg har nu, men af ren forfængelighed og blær effekt!.. det skal jeg åbent indrømme!.......(og det skal jeg da trods alt ikke påstå at jeg ville kunne hæve mig helt over eller holde mig for "god" til, skulle man en dag komme til så mange penge i ren overskud.. )
De færdig kabler af forskellig slags jeg har blev indkøbt billigt og brugt for at genske enkelt have en referance.. så ku man jo altid sælge dem igen.. men mine Taralabs blev altså bare på!.. det er dog ganske fornøkligt at sommetider prøve div. DIY. kabler og få bekreftet hvor langt man egentlig kan nå...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
miju skrev:
|
Nogen der vil købe nogle af mine specielle super dual skærmede håndlavede net kabler?? 
Kun 25000 kr. /m.
Det er da rørende billigt! og tag mit ord for det! de er mere end det værd!!
NO Valhalla GO HOME!! 

He he he...
|
|
|
Salgsannoncer hører ikke til i debat fora.

"dolph"
|
|
|
UUUPS!! sorry!..  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
miju skrev:
|
Nogen der vil købe nogle af mine specielle super dual skærmede håndlavede net kabler?? 
Kun 25000 kr. /m.
Det er da rørende billigt! og tag mit ord for det! de er mere end det værd!!
NO Valhalla GO HOME!! 

He he he... |
|
|
Måske du vil købe noget alkoholfri øl jeg har lavet ? Derfor er det godtnok lidt dyrt, men så garanterer jeg også at du ikke bliver fuld af det ! (Med mindre du glemmer at læse på etiketten at det ikke indeholder alkohol, naturligvis)
|
|
|
Faktisk minder hele kabel markhedet en del om KILDEVAND!! 
Man køber det Kildevand til sodavand priser eller mere.. 
Men hvad er det man køber ?? H2O og mange eksperter hævder at de steder hvor man har god ren postevend uden formeget skidt i, får man noget lige så godt ud af hanen i badeværelset/køkkenet.. (i hvertfall her på Bornholm gør man siger de)
Her er der faktisk også lavet blind test (blind smagning) hvor deltagerne fald grundigt i "vandet" (he he i vandet ja... )
Kildevand på flaske er i mine øjne den fedeste fidus!!!..
bevars! der kan da være smags forskelle, men igen så er det en smags sag jo..
Man aner en parallel inden for kabler, og nu også især net kabler..
Her er der da også forskelle det kan vi alle høre.. meeeeen..... uanset hvad vand det er så slukker det sgu tørsten ens!.. der er så bitte små smags forskelle, og hvor meget er DE så værd??? og hvad er bedst og mest rigtigt??.. (den reneste vand smag??)
Skal jeg gi 10 - 15 kr./l. så skal der sgu være Cola i den H2O!!!!!!
Skal jeg gi 10 - 15 kg. kr. /m. for kabler skal der I DEN GRAD være massive hørbere forskelle! og reel så mener jeg sgu ik at der er det (med mindre man så har gyldende øre og et par mill. at kyle i resten af grejet.. for slet ikke at tale om lytterummet osv.. osv...)
Så foruden at gøre i net kabler til 25000 kr./m. så kan du / i da sagtens også købe ægte ren lækker Bornholmsk kildevand fra egen kilde (ude i badeværelset) til 100 kr. literen... (det fås ikke lige andet steds med garanti!!.. og er lageret i 10000 år i granit og bla bla bla...) 
mvh.
Ps. måske ku vi indgå et samarbejde.. du laver din alkohol frie øl på Bornholmsk "kilde" vand.. vi deler profitten... 50 kr./flaske.. MINDST!! 
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Faktisk minder hele kabel markhedet en del om KILDEVAND!!
Ja der bliver taget overpris for både kable og KILDEVAND (vandet i vandhane er mange gange sunder end dem i flaske)
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
miju skrev: Faktisk minder hele kabel markhedet en del om KILDEVAND!! 
Ja der bliver taget overpris for både kable og KILDEVAND (vandet i vandhane er mange gange sunder end dem i flaske)
|
|
|
Medmindre du bor klods op af en gylde tank ude på landet... da kan det være lettere tvivlsmomt!..  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu på, at det er den særlige plastic på indersiden af vandflaskerne der gør, at kildevand er meget bedre end hanevand! Det er specielt udviklet til vandflasker    Fed sammenligning må jeg sige, og som Spencer siger, så rammer du lige i kuglerne på problemet! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
| Hvis nu man koger og filtrerer vandhanevandet så forsvinder kalk og urenheder til en hvis grad.
Kan jeg gøre det samme med kablerne?  |
|
|
Ja ja - du skal bare sørge for at kablerne hedder noget med 'Clearwater', eller lign.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så bruge kabler, de har jo en dårlig indflydes på lyden og jo
dyre jo dårlig og så ødlægger man ikke sine dyre højtaler med at brænde
med af
Det beste effekt man kan få, findes i grønne flasker (gerne med gul
top), drik en kasse af dem og alle kabler lyder noget så gode
Der gå helt ægte HIGH-END i et HIGH-END anlæg fra Aldi
Et Tweaks der er meget brugt ved bl.a. Roskilde festval
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal det være det med jordbærsmag - det er klart bedst. Nej, mon dog at alle skulle være nogle snydepelse ? Taralabs er vist de eneste der er taget direkte i at snyde. Vi vil naturligvis også gerne have alle de rare kabler, blot til en billigere pris.  Faktisk får jeg en powerconditioner og 4 stk. netkabler ind ad døren idag, eller fredag, som koster mere end mine B&W Matrix 805, om jeg skulle betale nypris (hvilket jeg ikke gør). Om jeg får en lille eller stor forbedring ? Hmm... det skal da prøves, og er egentlig indkøbt til at strømforsyne min Barco-projektor med. Jeg har lidt fnidder på billedet, som muligvis stammer fra netstøj. Om det så er det, eller min nabos mobiloplader... Men jeg kan da holde øje med min netspænding, da der er et lille viserinstrument, der hele tiden viser spændingen på lysnettet.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nysgerrighed er en fin ting. Har du et antennesignal på via din Barco, kan det mugvis være noget stelforbindelse fra stofanet den er gal med ????
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Nysgerrighed er en fin ting. Har du et antennesignal på via din Barco, kan det mugvis være noget stelforbindelse fra stofanet den er gal med ???? |
|
|
Ingen antenne på. Ingen løse kort, som på modellen over. Næste skridt er at udskifte DVD-afspilleren - men helst til HD-DVD, når det nu snart kommer. Ventetiden er noget hård, når vi snakker de priser hvor jeg kan være med, og vil betale. At jeg gerne vil beskytte Barcoen imod overspændinger på lysnettet, er heller ikke nogen hemmelighed. Billedkvalitet er forholdsvis let at vurdere, og huske forskel på.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok....min tanke var blot, at du både kørte med antennesignal og jord på anlægget.....så ville du nemlig få nogle brumproblemer med lyden og måske også billedeforstyrrelser.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Hurtig; jeg har studeret åndsvidenskab i henved 25 år, så det med objektivitet og subjektivitet, det ved jeg altså godt!
Men når vi diskuterer (i en pæn tone) i dette forum, så er det egenligt ligemeget, hvad andre har ladet sig narre til at tro. Deres subjektivitet er vel ikke helt lig vores (din og min) subjektivitet.
Fordi nogle er "dumme" nok til at hoppe på hvad som helst, er det da ikke sikkert at jeg også ville hoppe på, eller hva?!
Så helst ingen helt vilde generaliseringer!
Spencer; Taralabs har sagt "undskyld", de har 10hver10fald rettet i teksten: Designed and engineered in USA. Produced to our rigid standards in PRC!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Taralabs er vist de eneste der er taget direkte i at snyde.
|
|
|
Nu er det således at uanset om de er lavet i USA eller Kina, så er det gode kabler lavet af ikke helt almindelig kobber og med deres specielle teknikker, og de skulle selv fremstille dette specielle kobber eller i hvrtfall procesere det på deres specielle måde, og ikke "bare" anvende noget færdig købt leder fra anden producent... og det skulle der ikke være snyd i..
At de så har bøjet den der : made in USA, lige lovlig riglig meget for at øge profitten er en helt anden historie, der så ikke ændre på kvaliteten og det at de er EN af de producenter der laver hele skidtet selv..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Spencer skrev:
|
Taralabs er vist de eneste der er taget direkte i at snyde.
|
|
|
Nu er det således at uanset om de er lavet i USA eller Kina, så er det gode kabler lavet af ikke helt almindelig kobber og med deres specielle teknikker, og de skulle selv fremstille dette specielle kobber eller i hvrtfall procesere det på deres specielle måde, og ikke "bare" anvende noget færdig købt leder fra anden producent... og det skulle der ikke være snyd i..
At de så har bøjet den der : made in USA, lige lovlig riglig meget for at øge profitten er en helt anden historie, der så ikke ændre på kvaliteten og det at de er EN af de producenter der laver hele skidtet selv..
mvh. |
|
|
Ja, jeg bruger jo selv et sæt på min DAC - nemlig Ref. Gen1, som er de gamle. Meget stive, og dermed solide. Temmeligt upraktisk at de kan bøjes så lidt, men godt for holdbarheden. Hifireolen måtte et stykke ud fra væggen. Hvordan de så spiller ? Hmm... jeg kan ikke sige noget negativt om lyden fra kablerne, i mit setup. Der er ikke testet det vilde med kablerne, da de er nødt til at bruges hvor de er, grundet afstanden imellem komponenterne, og de ekstremt stive slanger. Men godt lyder det da.
|
| Til top |
|
| |