| Forfatter |
|
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men havde du selv testet den og hvor længe var det siden? Ellers er du jo bare hoppet med på vognen, pga. anmelderen og/eller andres holdninger...og så er du jo ikke bedre end de kabelfantaster du håner...eller de der ikke tester i samme setup. Linket er jeg ligeglad med, et svar på ovenstående spørgsmål og et model nummer er rigeligt.
Jeg kender den ikke og har ikke haft den så jeg har ingen holdning om den..udover den er gammel og måske kunne trænge til nye komponenter.
20 Watt sætter afgjort sine begrænsninger blandt nutidens højttalere, derfor bør tråden om 3020 ikke et bevis på dens ubestridte kvaliteter...men kun holdninger om den i et givent setup, vi ved desuden ikke om testerne har andre grunde til at mene den er god..f.eks. komponenter og deres anvendelse..vi har udentvivl at gøre med personer der er meget teknisk fascinerede (og den ene har indsigt og forstand (Hurtig))..FETs er bliver kategorisk afvist, uden lyttetests..det er enighed de er dårlige for lyden, sammen med OP-amps og med den holdning kan man altså ikke være objektiv...man kan selvfølgelig ikke være 100% objektiv, men man bør have andres andre holdninger i mente, når man vurderer deres udsagn for at kunne bruge deres holdninger til noget (at kunne holde dem op imod andres og sin egen).
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
Men havde du selv testet den og hvor længe var det siden? Ellers er du jo bare hoppet med på vognen, pga. anmelderen og/eller andres holdninger...og så er du jo ikke bedre end de kabelfantaster du håner...eller de der ikke tester i samme setup. Linket er jeg ligeglad med, et svar på ovenstående spørgsmål og et model nummer er rigeligt.
Jeg kender den ikke og har ikke haft den så jeg har ingen holdning om den..udover den er gammel og måske kunne trænge til nye komponenter.
20 Watt sætter afgjort sine begrænsninger blandt nutidens højttalere, derfor bør tråden om 3020 ikke et bevis på dens ubestridte kvaliteter...men kun holdninger om den i et givent setup, vi ved desuden ikke om testerne har andre grunde til at mene den er god..f.eks. komponenter og deres anvendelse..vi har udentvivl at gøre med personer der er meget teknisk fascinerede (og den ene har indsigt og forstand)..FETs er bliver kategorisk afvist, uden lyttetests..det er enighed de er dårlige for lyden, sammen med OP-amps og med den holdning kan man altså ikke være objektiv...man kan selvfølgelig ikke være 100% objektiv, men man bør have andres andre holdninger i mente, når man vurderer deres udsagn for at kunne bruge deres holdninger til noget (at kunne holde dem op imod andres og sin egen). |
|
|
Uhada - jeg håner skam langt fra alle kabelfantaster. Men de der vil give 10k for et netkabel, bør lige tage et job i folkekirkens nødhjælp, for at få en idé om hvad kr. 10.000,- er, når det omsættes til andet end netkabler. Der er bestemt en topgrænse for hvornår en pris er berettiget, og hvornår det er en gang Munchausen, og fantasianlæg.
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den sammenhæng er det nu ikke noget negativt, enhver der smider formuer på netkabler eller andre kabler, især uden at have kigget på akustikken og opstilling...bør spænde hjelmen. Det er mildt sagt horribelt at se store og pompøse anlæg stuvet sammen i en lille stue og klods op af vægge, men men, deres kabler har brudt fysikkens love og tunet anlægget til rummet..year right
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
I den sammenhæng er det nu ikke noget negativt, enhver der smider formuer på netkabler eller andre kabler, især uden at have kigget på akustikken og opstilling...bør spænde hjelmen. Det er mildt sagt horribelt at se store og pompøse anlæg stuvet sammen i en lille stue og klods op af vægge, men men, deres kabler har brudt fysikkens love og tunet anlægget til rummet..year right |
|
|
Jeg tror at vi dybest set er enige om at alle produkter har en prismæssig topgrænse, hvor fornuften hører op. Men... så længe der findes kunder der vil betale 25k for et lysnetkabel, så kan du være 110% forvisset om, at der vil være en forhandler der har et kabel til netop den pris. Ikke fordi det bør koste det, men fordi der findes kunder til det.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
I den sammenhæng er det nu ikke noget negativt, enhver der smider formuer på netkabler eller andre kabler, især uden at have kigget på akustikken og opstilling...bør spænde hjelmen. Det er mildt sagt horribelt at se store og pompøse anlæg stuvet sammen i en lille stue og klods op af vægge, men men, deres kabler har brudt fysikkens love og tunet anlægget til rummet..year right
|
|
|
Har du et eksempel på det? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er en prismæssig grænse for fornuft...men samtidig ville producenterne være dumme hvis de ikke tog den pris markedet kunne bære, jeg ville gøre det samme hvis jeg drev sådan en humbukgeschäft...de er formodentligt ganske opmærksomme på, at på et eller andet tidspunkt går den ikke længere..og så er det jo med at smede mens jernet er varmt.
Tim de Paravicini har også udtalt sig om at der altid er købere til dyre produkter (hans)..hvis bare flere konstruktører ville give det til kende, istedet for bare at sige deres er det bedste og faktisk er prissat lavt efter performance.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
|
Har du et eksempel på det?
|
|
|
Tænker du på eksempler hvor de udtrykker dette eksakt..eller eksempler hvor billedet afslører at akustikken og dermed lyden ikke kan være så god som der gives udtryk for?
Det første vil tage mig noget tid at finde frem..hvis jeg da kan finde det, det er sjældent folk udtrykker det sådan...det er mere noget man (jeg) vurderer ud fra tekst og billeder af opstilling, så det sidste vil jeg mene vil kunne klares ved at tage et hurtigt kig i "mit hifi/stereo"
Så kan du kalde mig smagsdommer, eller lignende, men der er ikke en der kan sige, uden at lyve, at han aldrig har haft fordomme eller forholdt sig kritisk til andre/andres ting..der er anerledes end ens eget. Og et kabel sætter altså ikke fysikkens love ud af kraft
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Spencer, du må helt sikkert være arketypen på den lille jantelovs-dansker. Tingene må ikke koste noget og hvis noget bliver for dyrt for din pengepung, er det bare noget l**t. Og sidst men ikke mindst: dem, der køber de dyre ting er en flok idioter, der alligevel ikke kan høre!
Er rønnebærene blevet for sure? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
-> Spencer, du må helt sikkert være arketypen på den lille jantelovs-dansker. Tingene må ikke koste noget og hvis noget bliver for dyrt for din pengepung, er det bare noget l**t. Og sidst men ikke mindst: dem, der køber de dyre ting er en flok idioter, der alligevel ikke kan høre!
Er rønnebærene blevet for sure?  |
|
|
Tør du tage stilling til om 25k er for meget for et netkabel ? Jeg spurgte tidligere hvor topgrænsen lå, men der blev helt tavst efter det, og jeg er siden blevet kaldt alverdens ord, for at stille den slags spørgsmål. Syntes du at 25k er en rimelig pris, for verdens bedste lysnetkabel ?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
shras skrev:
|
Har du et eksempel på det?
|
|
|
Tænker du på eksempler hvor de udtrykker dette eksakt..eller eksempler hvor billedet afslører at akustikken og dermed lyden ikke kan være så god som der gives udtryk for?
Det første vil tage mig noget tid at finde frem..hvis jeg da kan finde det, det er sjældent folk udtrykker det sådan...det er mere noget man (jeg) vurderer ud fra tekst og billeder af opstilling, så det sidste vil jeg mene vil kunne klares ved at tage et hurtigt kig i "mit hifi/stereo"
Så kan du kalde mig smagsdommer, men eller lignende, men der er ikke en der kan sige, uden at lyve, at han aldrig har haft fordomme eller forholdt sig kritisk til andre/andres ting..der er anerledes end ens eget. |
|
|
Jeg er egentlig ikke interesseret i at nogen hænges ud, men jeg synes virkeligt at deltagerne i denne debat ofte skyder forbi målet, og fremturer med påstande som på ingen måder er underbyggede.
De kabelentusiater (som dette nu er kommet til at handle om) som der debateres imod i denne tråd er på igen måde personer der ikke har den fjerneste anelse om hvad de arbejder med. Jeg har besøgt flere af dem, og både rum, placering og synergi er noget der arbejdes seriøst med SAMTIDIG med at der eksperimenteres med kabler af diverse slags.
Det er i forhold til min overbevisning også nødvendigt at arbejde seriøst med anlæget for overhovedet at kunne få valuta for de penge der investeres - inklusive de penge der investeres i kabler.
Når debatten så blandes med diverse antydninger om at personer der bruger 10.000 kr (++) på et givet kabel er fuldstændig afsporet, så siger jeg altså stop. Jeg fornemmer nærmere at der er tale om misundelse på de personer som har mulighed for (+ prioriterer) at lægge de sidste penge i systemet, for at få præcist den lyd de ønsker. At kalde disse personer "fantaster" og påstå at de reelt ikke lytter på gengivelsen, men i stedet forblændes af prismærket, er ganske enkelt for lavt! __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
| At kalde disse personer "fantaster" og påstå at de reelt ikke lytter på gengivelsen, men i stedet forblændes af prismærket, er ganske enkelt for lavt! |
|
|
Måske har du ret i, at disse personer er i stand til at høre forskellen på et 10k netkabel og et 5k netkabel. Men hvis de vil dele denne entusiasme og glæde med mange, så bør de vel ikke trække følehornene til sig, når der nævnes 'blindtest' ? Det er jo ikke en eksamen, hvor de dumper, hvis det ikke lykkes den dag. Derimod kunne en eventuel myte om at man ikke kan høre forskel, så begraves. Flere ville blive interesseret i netkabler, og priserne ville... ? Ja ville de falde eller stige ? Måske ville de stige - godt spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
|
Jeg er egentlig ikke interesseret i at nogen hænges ud
|
|
|
Jeg ville også have været lidt træt af at skulle linke til tråde personer/tråde på den måde...selvom jeg ikke kender dem og er uenig med dem, vil jeg nødigt komme med sådan et "bagholdsangreb".
shras skrev:
|
De kabelentusiater (som dette nu er kommet til at handle om) som der debateres imod i denne tråd er på igen måde personer der ikke har den fjerneste anelse om hvad de arbejder med. Jeg har besøgt flere af dem, og både rum, placering og synergi er noget der arbejdes seriøst med SAMTIDIG med at der eksperimenteres med kabler af diverse slags.
|
|
|
Jeg kan kun forholde mig til de setups jeg selv ser, jeg ved ikke hvad dine venner gør...
shras skrev:
Det er i forhold til min overbevisning også nødvendigt at arbejde seriøst med anlæget for overhovedet at kunne få valuta for de penge der investeres
|
|
|
Enig
shras skrev:
|
Når debatten så blandes med diverse antydninger om at personer der bruger 10.000 kr (++) på et givet kabel er fuldstændig afsporet, så siger jeg altså stop. Jeg fornemmer nærmere at der er tale om misundelse på de personer som har mulighed for (+ prioriterer) at lægge de sidste penge i systemet, for at få præcist den lyd de ønsker. At kalde disse personer "fantaster" og påstå at de reelt ikke lytter på gengivelsen, men i stedet forblændes af prismærket, er ganske enkelt for lavt!
|
|
|
Jeg kan ikke tale for andre...men jeg er ikke misundelig, jeg er bare stærkt uenig og mener de narrer sig selv..pengene kan bruges bedre. Dog mener at tilsidesætte andres holdninger til jantelov, misundelse og smålighed er mindst ligeså lavt.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
shras skrev:
| At kalde disse personer "fantaster" og påstå at de reelt ikke lytter på gengivelsen, men i stedet forblændes af prismærket, er ganske enkelt for lavt! |
|
|
Måske har du ret i, at disse personer er i stand til at høre forskellen på et 10k netkabel og et 5k netkabel.
Men hvis de vil dele denne entusiasme og glæde med mange, så bør de vel ikke trække følehornene til sig, når der nævnes 'blindtest' ?
Det er jo ikke en eksamen, hvor de dumper, hvis det ikke lykkes den dag. Derimod kunne en eventuel myte om at man ikke kan høre forskel, så begraves. |
|
|
Det er såmænd meget menneskeligt! Hvem gider mødes med personer som på forhånd har udpeget en som værende dum, og uden forstand på hvad der arbejdes med?
Skal et sådan projekt sættes i værk skal debatten op på et noget mere modent niveau. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
|
...skal debatten op på et noget mere modent niveau. |
|
|
Helt enig her i forhold til debatten.
Følgende menes generelt til samtlige i denne tråd:
Man behøver ikke være enig med det skrevne, men fri venligst deltagerne og de som mener noget andet dig, for nedladenheder og upassende sprogbrug.
Forsøg nu bare for een gangs skyld at holde debatten fornuftigt i skak, og lad de der har noget konstuktivt at biddrage med, komme med deres input.
Mener man som debattør at tråden er indholdsløs eller har det bare ikke interesse, så lad de der ønsker at deltage få spaltepladsen, og brug tiden på nogen andet!
Kom nu!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Spencer skrev:
shras skrev:
|
|
Måske har du ret i, at disse personer er i stand til at høre forskellen på et 10k netkabel og et 5k netkabel.
Men hvis de vil dele denne entusiasme og glæde med mange, så bør de vel ikke trække følehornene til sig, når der nævnes 'blindtest' ?
Det er jo ikke en eksamen, hvor de dumper, hvis det ikke lykkes den dag. Derimod kunne en eventuel myte om at man ikke kan høre forskel, så begraves. |
|
|
Det er såmænd meget menneskeligt! Hvem gider mødes med personer som på forhånd har udpeget en som værende dum, og uden forstand på hvad der arbejdes med?
Skal et sådan projekt sættes i værk skal debatten op på et noget mere modent niveau. |
|
|
Hvor modent er det lige, at møde op under forudsætning af at man er enige i alt, hvis målet er at afgøre om noget er indbildning eller ej ? En testmetode er foreslået, hvor den testede person i ro og mag lytter efter forskelle på kabler, uden at nogen skeptikere er i nærheden. Jeg foreslog selv, at testen kunne vare op til et halvt år, om nødvendigt. Altså ikke noget pres, og en tidsgrænse der er urimelig kort. Som tingenes tilstand er lige nu, er den længste prøvetid jeg har hørt om, hos en forhandler, på tre uger. Det er naturligvis flot af en forhandler, at give så lang tid, men... Kan det afgøres på blot tre uger ?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Hvor modent er det lige, at møde op under forudsætning af at man er enige i alt, hvis målet er at afgøre om noget er indbildning eller ej ? |
|
|
Forudsætningen er at man udviser en passende respekt! __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
"At kalde disse personer "fantaster" og påstå at de reelt ikke lytter på gengivelsen, men i stedet forblændes af prismærket, er ganske enkelt for lavt!"
Muligvis. Men man kan ikke se bort fra, at nogen rent faktisk bider på, hvis prisen er høj nok. Sådan kører det i parfumebranchen - og der er næppe grund til at gøre sig bedre end de folk, der køber dufte, vel?
|
| Til top |
|
| |