| Forfatter |
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok have et sæt phonokabler som du forbinder fra RIAA'en til din forstærker.
En "kost" til at fjerne støv med er også yderst brugbar. Jeg har en helt ordinær
AM Static Off Carbon Fibre Brush
Den virker ganske glimrende og har kostet noget i stil med en 50'er. Så det er bestemt overkommeligt.
- BR
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Du skal nok have et sæt phonokabler som du forbinder fra RIAA'en til din forstærker.
En "kost" til at fjerne støv med er også yderst brugbar. Jeg har en helt ordinær
AM Static Off Carbon Fibre Brush
Den virker ganske glimrende og har kostet noget i stil med en 50'er. Så det er bestemt overkommeligt.
- BR
|
|
|
Hvor kan denne kost købes? Kan disse phonokabler bruges?Jeg har før købt hos avconnection.dk, og har altid været tilfreds. Skal jeg gå efter dette kabel? __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte kosten i KT radio. Det burde være en vare som stortset alle hifibutikker ligger inde med, i den ene eller anden udformning. Phonokablet kan snildt bruges til formålet.
- BR
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hylde på en solid væg (afkoblet fra gulvet) til ploven hvis muligt - kan bakses sammen selv for håndører. Placeret i behørig afstand fra højttalere. Hjørner kan også i visse tilfælde give problemer hvis dine HT'ere flytter tilpas meget luft.
Kig her, dette kan også være meget nyttigt:
Thorens Protractor
Nederst på siden er der en protractor specifikt til Thorens, bla. TD316MkI og MkII (så længe den kommer med original arm). Tryk på billedet for at downloade (pdf-format). Læs teksten nøje og forsikr dig om at den passer til din Thorens. Udskriv den på en kvalitets-printer (husk "print som billede" og undlad "tilpas til side"). Så klipper du den bare til og placerer den på ploven (med en LP imellem). Så kan du tjekke om PU'en sidder rigtigt.
Brug resten på vinyl.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo kigge forbi Hifi4you kirkegade 10 i Esbjerg, så kan du få en god snak omkring vinyl og sikkert også rør.
Jeg kigger nok forbi dig en dag til sommer og ser dit vinylbæst og subben, det skal nok blive hyggeligt
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Du kunne jo kigge forbi Hifi4you kirkegade 10 i Esbjerg, så kan du få en god snak omkring vinyl og sikkert også rør.
Jeg kigger nok forbi dig en dag til sommer og ser dit vinylbæst og subben, det skal nok blive hyggeligt |
|
|
Ja det bliver rigtig hyggeligt! Andre er selvfølgelig også velkommen til at spørge efter at komme engang til sommer og få en kold øl og se en god film med popcorn og se min hjemmebiograf...  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået den Vincent RIAA og har fundet ca. 15 plader i en gammel kasse... Der er et par gode imellem!  Har læst at denne Vincent kan laves meget bedre med et lille, nemt og billigt tweak - nogen der kan hjælpe med det? Har ikke fået nogen pladespiller endnu, men i er stadig velkommen til at komme med forslag...  Håber på lidt feedback!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den "gamle" tråd om opgradering af Vincent RIAA'en nævnte "Aksa" at han havde lånt de svenske "Hifi & Musik" blade der indeholder artiklerne på biblioteket. Så måske hvis du tjekker/forhører dig dér, kan det være at du er heldig.
Ellers kan du gå ind på bladets hjemmeside og bestille de relevante artikler dér:
Hifi & Musik
Så indtaster du bare vincent i søge-vinduet og VUPS!
Så er det selvfølgelig et spørgsmål om hvor mange penge det kan betale sig at smide efter Vincent'en...
Hvordan går det så med at skaffe en plov? Det blev altså ikke den Thorens du havde kig på?
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
I den "gamle" tråd om opgradering af Vincent RIAA'en nævnte "Aksa" at han havde lånt de svenske "Hifi & Musik" blade der indeholder artiklerne på biblioteket. Så måske hvis du tjekker/forhører dig dér, kan det være at du er heldig.
Ellers kan du gå ind på bladets hjemmeside og bestille de relevante artikler dér:
Hifi & Musik
Så er det selvfølgelig et spørgsmål om hvor mange penge det kan betale sig at smide efter Vincent'en...
Hvordan går det så med at skaffe en plov? Det blev altså ikke den Thorens du havde kig på? |
|
|
Nej har ingen penge for tiden... 
Selvom jeg havde købt den hvis jeg havde! __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hifi & Musik
Hvordan går det så med at skaffe en plov? Det blev altså ikke den Thorens du havde kig på? |
|
|
Tak for linket forresten.. Har lige bestilt bladet!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |