Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Micro Seiki RX1500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 06 April 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt sund fornuft.

Jeg provokerer bare lidt, alle vil da gerne ha en grammofon der er sej og ligner noget der skulle ha være med i Starwars, men vi må bare ikke glemme hårene der løfter sig på armene når vi hører den FEDE lyd, der altså uanset hvad, fødes i pick-upen og formidles af højtaleren.

Jeg har voldsomt svært ved at forstå de folk der har et par Vienna til 7000 kr. en Ortofon OM-10 og så rørforstærkere og krams til 250000 kr.

Det skal handle om at musikken vi elsker, formidles på den bedste måde i forhold til de penge vi smider efter vores grej, det er lidt som med kærligheden, hvis vi var blinde, havde vi både et andet anlæg og en anden partner !!  

Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam

HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 07 April 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Lige en en sluttelig kommentar om sund fornuft inden jeg ødelægger tråden:

En Luxman L-410, en highend tuner: Grundig T-7500, Marantz CD-53, Avance Beton 112.2 tovejs stander højtaler, med originale standere, opgraderet med Vifa W18 og Scanspeak 9500.

Samlet pris 1300 kr.

Det er sund fornuft.

Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

HansRoskam skrev:

Hej Alle

Med risiko for at træde på nogens tæer, bliver jeg nødt til at blande mig lidt.

Der er forskel på lyden på pladespillere, ingen tvivl om det, forskellen er bare typisk mindre en forskellen på to ens pick-upper i den samme produktionsserie.

Hvis pladespilleren er lavet fornuftigt og justeret rigtigt er det tæt på ligegyldigt om det er en DD eller remtrukken, sammen med latterligt dyre kabler, er det det sted hvor man kan bruge flest penge på marginale forskelle, som de fleste vil være i tvivl om, hvis de havde bind for øjnene, at påstå at man kan høre forskel på hvilken vej båndet vender, hvis man bruger det til træk på en grammofon er altså HELT ude i hampen.

Brug jeres penge på højtalere og pick-ups, det er der 90% af anlæggets lyd fødes.

Ups...! Du er vist havnet i et helt forkert forum, "HansRoskam"... Eller..?

De ting som du påstår i dit indlæg, er det noget du har prøvet selv?

Det er mig der tidligere har skrevet, at der er meget stor lydforskel på om et spolebånd har den matte eller blanke side indad, når den driver pladetallerkenen på en Micro Seiki. Og det står jeg ved. Forskellene er meget større end på to pickup'er fra to forskellige firmaer. Og den ene MM og den anden MC!

Jeg synes personligt, at det er mærkværdigt at der kan optræde så store forskelle bare ved at udskifte 'drivremmen' men ikke desto mindre er det tilfældet.

At der kan være en forskel overhovedet - mener du er "helt ude i hampen". Vil du dermed påstå at jeg lyver? Er det noget du selv har afprøvet? Hvis ikke - så synes jeg du skal gøre det ved først givne lejlighed - og dernæst skrive om resultatet hér.

Så vidt jeg kan læse af dit indlæg i øvrigt, har du ingen synderlig erfaring i omgangen med pladespillere, og derved er du nok ikke den rette til at dømme om andre er "helt ude i hampen".

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

HansRoskam skrev:

En Luxman L-410, en highend tuner: Grundig T-7500, Marantz CD-53, Avance Beton 112.2 tovejs stander højtaler, med originale standere, opgraderet med Vifa W18 og Scanspeak 9500.

Samlet pris 1300 kr.

Det er sund fornuft.

Interessant sammensætning, men som du selv er inde på, nok lidt OT i denne tråd.

Jeg vil derfor opfordre dig til at starte en ny tråd hvor man kan give bud på "sund fonuft"-anlæg. Det kunne blive en interessant tråd at følge.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Buyer no 1 skrev:
HansRoskam skrev:

Samlet pris 1300 kr.

Det er sund fornuft.

Interessant sammensætning, men som du selv er inde på, nok lidt OT i denne tråd.

Jeg vil derfor opfordre dig til at starte en ny tråd hvor man kan give bud på "sund fonuft"-anlæg. Det kunne blive en interessant tråd at følge.

Nemlig. Men 1300 kr. er da alt for meget. Han er blevet snydt. 

MVH.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Så er RX'eren kørende igen

Nu med Edges Extreme 0,16 mm low visible grey fiskeline! Den bedste fra Fakta!

Havde lidt problemer med at den snoede sig, så knuden var "udad" rundt om pladetallerkenen, men "indad" rundt om motorspindelen. Men det ser ud til at den blot skal køre lidt, så falder den på plads, og vender "udad" hele vejen rundt.

Tak for jeres hjælp.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes