Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: EL-Giganten tilbud: Samsung LE32R72B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
På TV-signal er der tydeligt flimmer og digitale converteringsartefakter, ulideligt at se på.

Ved den rette signalopløsning dvs med en passende digital kilde har den sikkert fint billede, men så taler vi ikke TV længere og det er jo nok der 95% af timerne på en skærm bruges, sådan er det ihvertfald hos mig.

Så dårligt TV, men sikkert ganske udemærket skærm iøvrigt.

Det syntes jeg er generelt gældende for alle LCD fjernsyn.  De kan stadigvæk ikke hamle op med et almindeligt CRT tv.  LCD tv er dårlige til, at vise billeder med et analog tv-signal.  DVD´er er der natuligvis ingen problemer med.  Ser kanon godt ud.  Men de fleste af os, som du nævner, ser uden tvivl 90-95 % almindeligt tv.  Regner man med, at få et perfekt billede fra et analog signal, så bliver man skuffet.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Analog TV er noget låååårrd.

Ja. Det var så min uforbeholdne og meget gennem-argumenterede mening

Ej. Det jeg faktisk ville sige er, at det ser i 99% af tilfældende bedre ud på en CRT skærm. Det kan man godt regne med. Jeg har ikke set nogle flad-skærme endnu der var direkte 'gode' til TV-billeder. Og det bliver de jo heller aldrig, da digitalt tv jo efterhånden er ved at blive en realitet i de fleste markeder. Selv lille danmark kan jo også være med nu... dog ikke høj-opløst, men dog digitalt...

Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase

jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

JesperDK skrev:

Godt set sten . http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSU NG_LE-32R72B_LCD_TV.htm

Mon ikke modellen i næste uge falder til under 1000 kr ved mange forhandlerer, så tilbudet i elgiganten måske ikke er så godt igen.

mvh. jesper

hov - nu forsvandt den....

Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Sådan kan man jo også have prisgaranti - man stopper med at sælge, hvis den bliver for billig
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Sådan kan man jo også have prisgaranti - man stopper med at sælge, hvis den bliver for billig

Jeps, for nu er den væk fra Hi-Fi Klubbens website.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hmm. Nu har jeg længe været vidne til konstant nedsabling af LCD/Plasma-teknologien. Men har I kritikere overvejet, at den ringe billedkvalitet muligvis skyldes sendenettet herhjemme?? Da jeg besøgte min moster i USA, var der i hvert fald ingen brok fra mig - overhovedet! Alt stod knivskarpt på deres LCD-tv. Deres sendenet er vores langt overlegen. Vi halter meget bagud på dette område. Det jeg vil sige, er: Giver du dit (LCD/Plasma) TV de bedste betingelser, skal du nok få dit optimale udbytte! Hvad du smider I, får du ud.

Jeg snakkede forleden med en TV-tekniker, og efter hans udsagn, så er LCD/Plasma faktisk ikke beregnet til vores nuværende sendenet (surprise surprise!). LCD/Plasma-teknologien har stadig nogle børnesygdomme, men slet ikke i den omfang, folk gør det til. Det er først og fremmest vores sendenet, der skal optimeres.    

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E

Så er der måske håb forude. Ved du noget mere om det - hvordan optimeres?

Mvh.

Novicen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hmm. Nu har jeg længe været vidne til konstant nedsabling af LCD/Plasma-teknologien. Men har I kritikere overvejet, at den ringe billedkvalitet muligvis skyldes sendenettet herhjemme?? Da jeg besøgte min moster i USA, var der i hvert fald ingen brok fra mig - overhovedet! Alt stod knivskarpt på deres LCD-tv. Deres sendenet er vores langt overlegen. Vi halter meget bagud på dette område. Det jeg vil sige, er: Giver du dit (LCD/Plasma) TV de bedste betingelser, skal du nok få dit optimale udbytte! Hvad du smider I, får du ud.

Jeg snakkede forleden med en TV-tekniker, og efter hans udsagn, så er LCD/Plasma faktisk ikke beregnet til vores nuværende sendenet (surprise surprise!). LCD/Plasma-teknologien har stadig nogle børnesygdomme, men slet ikke i den omfang, folk gør det til. Det er først og fremmest vores sendenet, der skal optimeres.    

Som talt ud af min mund, læg iøvrigt også mærke til at kritikere jo er dem er ikke selv ejer et. Med en selector har man et fint billlde, jeg skal ikke beklage mig i hvert fald.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at det er bedre med selector, men har man ikke mulighed for selector er løbet lidt kørt.

Som jeg ser det er at købe en LCDskærm lidt det samme som at købe en åben sportsvogn i DK.

Den ser hammerflot ud, men er håbløst uanvendelig det meste af tiden

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Novicen skrev:

Hej AM-E

Så er der måske håb forude. Ved du noget mere om det - hvordan optimeres?

Mvh.

Novicen

Selvfølgelig er der håb forude. Man har jo nærmest ikke gidet at gøre noget ved det - det er problemet. Folk har dog fået øjnene op.

Hvordan "optimeringen" foregår i praksis, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men Digitalt TV er i hvert fald et skridt i den rigtige retning. Dog er HDTV det ultimative. Har man først prøvet det, er der ingen vej tilbage. Alt andet ligner misk-mask til sammenligning!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Det er muligt at det er bedre med selector, men har man ikke mulighed for selector er løbet lidt kørt.

Som jeg ser det er at købe en LCDskærm lidt det samme som at købe en åben sportsvogn i DK.

Den ser p***eflot ud, men er håbløst uanvendelig det meste af tiden

Nånånå, du skal da bare købe en ordentlig fladskærm , mit sony lcd har faktisk en rigtig god tuner indbygget og jeg tror bestemt godt at jeg ville kunne leve med billedet via den hvis jeg skulle, men har man et helt håbløst antenne signal så er flladskærm nok ikke vejen frem. 

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Cactus skrev:

Hej Gutter. Elgiganten har 3 dages annoncegaranti og 30 dages prisgaranti!! Hvis Hi fi klubben sætter den i 4999.- så går elgiganten under. Fremvis hifiklubbens pris i en af elgiganten butikkerne så går elgiganten under den pris.  Med hensyn til al snak om at de ikke kan skaffe varen er noget buls...  Jeg ved med sikkerhed at alle butikker har minumum 10 stk på lager og kan bestille varen fra deres eget lager og have varen indenfor 2-3 dage. Hvis varen i så fald bliver helt udsolgt - får alle kunder en tilsvarende model(muligvis et andet mærke, men i samme kvalitet) til samme pris. Men som sagt, der er masser af varer på lager. Elgiganten er nordens største lager på 90.000kvm og kan som regel garantere varer nok til alle hvis der ikke er nævnt: begrænset antal osv. Elgiganten er altid de første til at sætte et prispunkt... For 3 år siden vidste ingen hvem elgiganten var.. men i i dag er elgiganten dk´s største og tjener penge i modsætning af sine konkurenter.

Forca Elgiganten.

brownies

Om El-giganten går under de andre hvis man kommer med en annonce vil jeg sætte min tvivl ved. Tror de vil matche den, men vil ikke gå under prisen. Det ville i min verden være for dumt.

Synes man gentagende gange hører om at de ikke har de varer de har i kataloget, men "tilfældigt" vil sælge op til nogle dyere apperater er jo deres problem, men mener bare at hvis har et katalog ude og med noget på forsiden og kun har 5 eller 10, så lugter det langt væk af at enten deres lager som omtalt ikke kan følge med eller man kun har valgt at skaffe et specielt antal hjem. 

OM man kan li dem eller ej er de kommet for at blive, og alt respekt for konkurrence herhjemme, så vi kan få nogle gode priser, men synes ikke om deres måde at drive forretning. Bevares priserne kan være gode, ikke altid. Har oplevet flere gange at det kun er de varer de har i kataloget der er billige, resten er samme pris og ofte lidt dyrere end i f.eks. Expert. Servicen er et kapitel for sig selv.. synes faktisk man får bedre hjælp i Bilka end i El-Giganten. Ikke at jeg forventer det store, men lidt burde der da være... 

Jeg har ikke noget imod El-giganten som sådan, mere deres forretnings måde. Hvis de parallel importerer deres varer, så er kunderne stillet dårligere hvis noget går galt, eller de kan i værste fald komme til at vente længe på en rep, hvis den skal sendes uden for landet... så efter min mening så er det: EN OMMER!!! det kan ingen være tjent med. Personligt ville jeg aldrig handle der!! Lige min lille mening om dem

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har en LCD-skærm (Samsung LE-46M51B). TV2 ser jeg med en elendig antenne, der ligger på loftet (under tag). Billedet er ikke perfekt, men med omhyggelig indstilling, har man alligevel et flot billede - dårligt signal til trods.

Alle øvrige kanaler ser jeg via parabol (digitalt) - og billedet er her klart bedre (men det var det også med CRT).

Min påstand er derfor, at de fleste med et godt LCD/plasma tv med en fornuftig indstilling kan få et godt billede - og naturligvis bedst med Selector/DTT/Digital Satellit/anden digital kilde!

Og husk iøvrigt at betragte billedet på den rigtige afstand - ½ meter er ikke den rigtige afstand til et 40" TV! (Man bedømte jo heller ikke et 32" CRT på 30cm's afstand - det var ret uinteressant)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Hvorfor det? Har du alm. antenne kan du bruge en DVB-T tuner, og har du parabol, er det jo også digitalt.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

mikhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2006
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

hmm...

Måske skulle man overveje at den skærm de sælger ikke er den samme som i hifiklubben , og derfor er den væk fra hifiklubbens hjemmeside!  

El gigantens skærme er ikke omfattet af samsungs nordiske garanti fordi det er en "grey" import, dvs. importeret billigt. Dvs. at hvis man skal sende sin skærm til rep, kan der gå laaaaang tid.

De skærme i hifiklubben er XEE skærme, og dem i el giganten er XEC !

I øvrigt:

XEE = 2 års fuld garanti + 2 års pixel fejls garanti  

XEC (følger EU lovgivningen) = 6 måneders garanti + 18 måneders begrænset reklemation.

I øvrigt er billedet da heller ikke specielt i hverken 7X eller 61 serien! ... hvis man sammenligner med tilsvarende 51 serie!  design kan så diskuteres!

Til top Vis mikhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikhifi

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hmm. Nu har jeg længe været vidne til konstant nedsabling af LCD/Plasma-teknologien. Men har I kritikere overvejet, at den ringe billedkvalitet muligvis skyldes sendenettet herhjemme?? 

Nu var det ikke en "direkte" nedsabling af LCD-tv. Får et LCD-tv den rigtige føde (digitalt), så ser det kanon godt ud.  Er da godt klar ovet, at vores sendenet langt fra er optimalt.  Men ligemeget hvordan man vender det, så modtager et CRT-tv og LCD-tv immervæk samme kilde.   På sigt, er der ingen tvivl om at LCD teknikken vil vinde. 

PS. Jeg har både en 32" Samsung LCD-skærm & 29" Sony CRT-tv. 

ninjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Sten]

Er da godt klar ovet, at vores sendenet langt fra er optimalt.  

Jeg kunne lige tænke mig at høre den tekniske begrundelse for, hvorfor vores sendenet ikke er i orden.? Dækker det i virkeligheden ikke over, at mange ikke har en ordentlig antenne, men bare en ledning på loftet? I øvrigt får størstedelen af befolkningen deres signal fra kabel-tv, og det kunne mange steder være bedre! Jeg får signalet fra TDC og jeg må tilkalde teknikere flere gange om året, på grund af dårligt signal. Desværre kommer fejlene af en eller anden grund hurtigt igen.

I øvrigt undrer det mig at mange er så skeptiske over for Elgiganten, som giver trods alt giver prisgaranti og fuld returret. Mange vil åbenbart hellere handle hos mere eller mindre seriøse internet-firmaer??

Til top Vis ninjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninjo

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

ninjo skrev:

I øvrigt undrer det mig at mange er så skeptiske over for Elgiganten, som giver trods alt giver prisgaranti og fuld returret. Mange vil åbenbart hellere handle hos mere eller mindre seriøse internet-firmaer??

Man bliver ikke seriøs af at love noget, man bliver seriøs af at holde det.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

ninjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
ninjo skrev:

I øvrigt undrer det mig at mange er så skeptiske over for Elgiganten, som trods alt giver prisgaranti og fuld returret. Mange vil åbenbart hellere handle hos mere eller mindre seriøse internet-firmaer??

Det har du da ret i, men ingen har så vidt jeg har kunnet se af forummet, været i Elgiganten og ikke kunnet få Samsungen til den annoncerede pris.
Til top Vis ninjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninjo

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

ninjo skrev:
Otto, TC skrev:
ninjo skrev:

I øvrigt undrer det mig at mange er så skeptiske over for Elgiganten, som trods alt giver prisgaranti og fuld returret. Mange vil åbenbart hellere handle hos mere eller mindre seriøse internet-firmaer??

Det har du da ret i, men ingen har så vidt jeg har kunnet se af forummet, været i Elgiganten og ikke kunnet få Samsungen til den annoncerede pris.

Nu er folks skepsis jo nok primært bygget på tidligere oplevelser. Jeg har flere gange oplevet at der har været problemer med alle deres såkaldte "løfter" og det skulle undre mig meget om den slags udelukkende skulle være afgrænset til personer i min omgangskreds.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes