| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ninjo skrev:
Det har du da ret i, men ingen har så vidt jeg har kunnet se af forummet, været i Elgiganten og ikke kunnet få Samsungen til den annoncerede pris.
|
|
|
Fair nok, det er der så folk i andre fora der har. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Novicen Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både og. Jeg skrev at du ikke er ringere stillet ved at handle hos os end andre steder. Ifølge Samsung Danmark's hjemmeside er der 14 dages pixel-garanti på samsung-tv, og det er dette jeg forholder/forholdt mig til. At Samsung så efterfølgende har givet 117 forskellige svar på spørgsmål om hvordan deres pixel-politik er, det er jo svært for mig at forholde mig til - men i forhold til den officielle politik ifølge Samsungs hjemmeside, så er du ikke ringere stillet ved at handle ved os. Men det er ikke Samsung Danmark der giver garantien når du køber skærmen gennem os, og det har jeg heller aldrig påstået. Jeg har lovet at give den samme garanti som Samsung Danmark, ud fra de på det tidspunkt gældende oplysninger. Det kan jo blive ret interessant at se hvordan Samsung Danmark har tænkt sig at forholde sig til de sager der kan blive når folk evt. klager, i og med at de har givet vidt forskellige svar omkring deres garanti. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Novicen Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Jeg takker for svaret, omend jeg synes, at Samsungs svar er ret éntydige. Måske er det dér, den står...
Mvh.
Novicen __________________ Novicen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novicen skrev:
| Jeg takker for svaret, omend jeg synes, at Samsungs svar er ret éntydige. Måske er det dér, den står... |
|
|
Jeg har spurgt 3 gange, og fået 3 forskellige svar, og derudover har jeg læst andre svar andre steder. Jeg er på vej ud af døren, men jeg finder lige svarene til dig senere, så kan du selv vurdere om de er entydige... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jonas hansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Cactus skrev:
|
Hej Gutter. Elgiganten har 3 dages annoncegaranti og 30 dages prisgaranti!! Hvis Hi fi klubben sætter den i 4999.- så går elgiganten under. Fremvis hifiklubbens pris i en af elgiganten butikkerne så går elgiganten under den pris. Med hensyn til al snak om at de ikke kan skaffe varen er noget buls... Jeg ved med sikkerhed at alle butikker har minumum 10 stk på lager og kan bestille varen fra deres eget lager og have varen indenfor 2-3 dage. Hvis varen i så fald bliver helt udsolgt - får alle kunder en tilsvarende model(muligvis et andet mærke, men i samme kvalitet) til samme pris. Men som sagt, der er masser af varer på lager. Elgiganten er nordens største lager på 90.000kvm og kan som regel garantere varer nok til alle hvis der ikke er nævnt: begrænset antal osv. Elgiganten er altid de første til at sætte et prispunkt... For 3 år siden vidste ingen hvem elgiganten var.. men i i dag er elgiganten dk´s største og tjener penge i modsætning af sine konkurenter.
Forca Elgiganten.
brownies
|
|
|
Om El-giganten går under de andre hvis man kommer med en annonce vil jeg sætte min tvivl ved. Tror de vil matche den, men vil ikke gå under prisen. Det ville i min verden være for dumt.
Synes man gentagende gange hører om at de ikke har de varer de har i kataloget, men "tilfældigt" vil sælge op til nogle dyere apperater er jo deres problem, men mener bare at hvis har et katalog ude og med noget på forsiden og kun har 5 eller 10, så lugter det langt væk af at enten deres lager som omtalt ikke kan følge med eller man kun har valgt at skaffe et specielt antal hjem.
OM man kan li dem eller ej er de kommet for at blive, og alt respekt for konkurrence herhjemme, så vi kan få nogle gode priser, men synes ikke om deres måde at drive forretning. Bevares priserne kan være gode, ikke altid. Har oplevet flere gange at det kun er de varer de har i kataloget der er billige, resten er samme pris og ofte lidt dyrere end i f.eks. Expert. Servicen er et kapitel for sig selv.. synes faktisk man får bedre hjælp i Bilka end i El-Giganten. Ikke at jeg forventer det store, men lidt burde der da være...
Jeg har ikke noget imod El-giganten som sådan, mere deres forretnings måde. Hvis de parallel importerer deres varer, så er kunderne stillet dårligere hvis noget går galt, eller de kan i værste fald komme til at vente længe på en rep, hvis den skal sendes uden for landet... så efter min mening så er det: EN OMMER!!! det kan ingen være tjent med. Personligt ville jeg aldrig handle der!! Lige min lille mening om dem 
|
|
|
Ja må også indrømme at mine positive erfaringer med elgiganten kan ligge på et lille sted. Har som så mange andre også fået af vide at en vare er udsolgt allerede i starten af den første kampagnedag. Ringede for sjov's skyld her til morgen til elgiganten, og fik af vide at alle Samsung skærmene var udsolgt i alle butikkerne i hele landet. Så er det jo bare spændende om de kommer igen til den lave pris, eller om de først kommer i næste uge, til en højere pris - jeg tror mest på det sidste.
|
| Til top |
|
| |
Cactus Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan informere alle at ELGIGANTEN stadig sælger disse samsung skærme i enkelte varehuse som har bestilt lidt ekstra mandag morgen. Under normale forhold ville skærmene være på lager fredag, men pga. helligdag - kommer skærmene først i hus onsdag i uge 20. Jeg kan ikke informere om hvilke varehuse i dk får flere skærme - men jeg kan sige det med sikkerhed at der er flere skærme ude i butikkerne som i kan reservere ved at lægge et depositum.
dvs. De varehuse som får flere skærme onsdag uge 20 kan fortsat sælge disse Samsung skærme.
Elgiganten har solgt flere(2-300) fladskærme på de 2 sidste dage end alle sine konkurenter til sammen!
Lidt sjovt at se at butikker som hifiklubben(dagspris hehehehe) og andre kæder har fjernet denne vare fra deres hylder og hjemmesider :-)
Det er præcis den virkning Elgiganten gik efter.. tæsk tæsk tæsk til hele branchen!
ps.
mandag morgen kl 10.00 i ca 20 af elgigantens butikker stod der personale fra "samsulu" De var kommet for at købe samtlige samsung skærme!! Det fik de ikke lov til. 1 skærm = 1 kunde.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus
Arbejder du selv i ELGIGANTEN
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus skrev:
|
Jeg kan informere alle at ELGIGANTEN stadig sælger disse samsung skærme i enkelte varehuse som har bestilt lidt ekstra mandag morgen. Under normale forhold ville skærmene være på lager fredag, men pga. helligdag - kommer skærmene først i hus onsdag i uge 20. Jeg kan ikke informere om hvilke varehuse i dk får flere skærme - men jeg kan sige det med sikkerhed at der er flere skærme ude i butikkerne som i kan reservere ved at lægge et depositum.
dvs. De varehuse som får flere skærme onsdag uge 20 kan fortsat sælge disse Samsung skærme.
Elgiganten har solgt flere(2-300) fladskærme på de 2 sidste dage end alle sine konkurenter til sammen!
Lidt sjovt at se at butikker som hifiklubben(dagspris hehehehe) og andre kæder har fjernet denne vare fra deres hylder og hjemmesider :-)
Det er præcis den virkning Elgiganten gik efter.. tæsk tæsk tæsk til hele branchen!
ps.
mandag morgen kl 10.00 i ca 20 af elgigantens butikker stod der personale fra "samsulu" De var kommet for at købe samtlige samsung skærme!! Det fik de ikke lov til. 1 skærm = 1 kunde.
|
|
|
Der er vist ingen tvivl om dit tilhørsforhold til El-giganten....
Tæsk til hele branchen?? man tjener ikke penge ved at dumpe priserne, og forretningerne skal nu engang stadig løbe rundt. Hvad tror du at de vinder ved det?? Ikke det fjerneste, for det er ikke på R72 de kommer til at tjene penge, og slet ikke når reklamationerne begynder at komme. Og desuden har de ikke vundet det fjerneste så længe at de andre også går med ned i pris....
Desuden kan butikkerne ikke nægte folk at købe flere end en skærm - gør de det, overtræder de loven. (men det skulle jo heller ikke være første gang)
Og så burde det være en ide at undersøge hvorfor de andre konkurrenter stille og roligt har fjernet R72´eren - det, der ikke falder folk i sinde, er den mest simple forklaring som kan opnåes ved et enkelt opkald eller en personlig henvendelse de pågældende steder er - at der ganske enkelt er udsolgt, og hvorfor skilte med noget der er udsolgt?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil idag midnat er der stadig mulighed for, at lægge en bestilling på Recordere.dk både på model R71 & R72.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus skrev:
| Det er præcis den virkning Elgiganten gik efter.. tæsk tæsk tæsk til hele branchen! |
|
|
Sjovt, jeg troede at I gik efter at levere varer til kunderne.
Cactus skrev:
| mandag morgen kl 10.00 i ca 20 af elgigantens butikker stod der personale fra "samsulu" De var kommet for at købe samtlige samsung skærme!! Det fik de ikke lov til. 1 skærm = 1 kunde. |
|
|
Dvs. I brød loven for at kunne overholde jeres tilbud? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
mikhifi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| | |
...! som skrevet tidligere... det er ikke den samme skærm i El Giganten som i hifiklubben....
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer til at tænke på, bliver forbrugeren ikke dårligere stillet når Elgiganten paralel importerer tvene fra uden for Skandinavien. Samsung har jo Pixel garenti, men kun på tv købt inden for Skandinavien. Problemet kommer den dag det går i stykker og El-giganten skal til at sende tvet til udlandet for at skaffe reservedele til det eller laves. Hvad siger kunden til at skulle vente 2 måneder UDEN låne tv, for det eksisterer desværre heller ikke i denne "verdens virksomhed"!!!! Ihvertfald ikke i den i Holbæk i mit lokal område!! det er jo ikke godt at vide hvor samarbejdsvillige Samsung DK er overfor dem når de "røvrender" dem på den måde med at købe udenom Samsung DK. FOr der er kun EN det går udover, og det er kunderne, der handler der i god tro (vil jeg formode ).
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Kommer til at tænke på, bliver forbrugeren ikke dårligere stillet når Elgiganten paralel importerer tvene fra uden for Skandinavien. Samsung har jo Pixel garenti, men kun på tv købt inden for Skandinavien. Problemet kommer den dag det går i stykker og El-giganten skal til at sende tvet til udlandet for at skaffe reservedele til det eller laves. Hvad siger kunden til at skulle vente 2 måneder UDEN låne tv, for det eksisterer desværre heller ikke i denne "verdens virksomhed"!!!! Ihvertfald ikke i den i Holbæk i mit lokal område!! det er jo ikke godt at vide hvor samarbejdsvillige Samsung DK er overfor dem når de "røvrender" dem på den måde med at købe udenom Samsung DK. FOr der er kun EN det går udover, og det er kunderne, der handler der i god tro (vil jeg formode ). |
|
|
Forhandleres ekspiditionsproblemer mht. udbedring af fejl er og bliver nu engang forhandlerens. Du har de samme rettigheder overfor forhandleren, uanset hvilken udnerleverandør han har benyttet. Det betyder, at forhandleren er underlagt de samme begrænsninger, som en forhandler der køber af en dansk leverandør, mht. hvor længe det må tage at udbedre eventuelle fejl. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
nemligja skrev:
|
Kommer til at tænke på, bliver forbrugeren ikke dårligere stillet når Elgiganten paralel importerer tvene fra uden for Skandinavien. Samsung har jo Pixel garenti, men kun på tv købt inden for Skandinavien. Problemet kommer den dag det går i stykker og El-giganten skal til at sende tvet til udlandet for at skaffe reservedele til det eller laves. Hvad siger kunden til at skulle vente 2 måneder UDEN låne tv, for det eksisterer desværre heller ikke i denne "verdens virksomhed"!!!! Ihvertfald ikke i den i Holbæk i mit lokal område!! det er jo ikke godt at vide hvor samarbejdsvillige Samsung DK er overfor dem når de "røvrender" dem på den måde med at købe udenom Samsung DK. FOr der er kun EN det går udover, og det er kunderne, der handler der i god tro (vil jeg formode ). |
|
|
Forhandleres ekspiditionsproblemer mht. udbedring af fejl er og bliver nu engang forhandlerens. Du har de samme rettigheder overfor forhandleren, uanset hvilken udnerleverandør han har benyttet.
Det betyder, at forhandleren er underlagt de samme begrænsninger, som en forhandler der køber af en dansk leverandør, mht. hvor længe det må tage at udbedre eventuelle fejl.
|
|
|
Problemet er vel bare at det ikke klart er defineret hvor lang tid en given reperation må tage! Eller er loven blevet specificeret? __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Mcbain Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Har lige fået et fra El-mutanten.
Sætter det til og ser straks en pixelfejl. Går udfra jeg også har 14 dages pixelgaranti selvom mutanten har fået det som "XEC" ??
Er p***e sur.... satans.....
Mvh.
Martin
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
powda skrev:
nemligja skrev:
|
|
|
Forhandleres ekspiditionsproblemer mht. udbedring af fejl er og bliver nu engang forhandlerens. Du har de samme rettigheder overfor forhandleren, uanset hvilken udnerleverandør han har benyttet.
Det betyder, at forhandleren er underlagt de samme begrænsninger, som en forhandler der køber af en dansk leverandør, mht. hvor længe det må tage at udbedre eventuelle fejl.
|
|
|
Problemet er vel bare at det ikke klart er defineret hvor lang tid en given reperation må tage! Eller er loven blevet specificeret?
|
|
|
Det er vel ikke noget problem. Der foreligger en praksis, og desuden skulle det være til at finde udtalelser fra ombudsmanden, så man ved nogenlunde, hvor man står. Men nej, der står ingen faste tidsrammer i loven. Hvor lang tid en reparation må tage afhænger af mange forskellige faktorer. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Scherer skrev:
powda skrev:
nemligja skrev:
|
|
|
|
|
|
Problemet er vel bare at det ikke klart er defineret hvor lang tid en given reperation må tage! Eller er loven blevet specificeret?
|
|
|
Det er vel ikke noget problem. Der foreligger en praksis, og desuden skulle det være til at finde udtalelser fra ombudsmanden, så man ved nogenlunde, hvor man står.
Men nej, der står ingen faste tidsrammer i loven. Hvor lang tid en reparation må tage afhænger af mange forskellige faktorer.
|
|
|
Det er vel et problem hvis/når der skal noget til rep. Så vidt jeg husker står der i loven at der tages hensyn til bl.a. hvor svært det er at lave. F.eks. er "rimelig tid" for en reperation på et cykel-dæk og et LCD-TV ikke ens da sælger/forhandler kan påberåbe sig retten til (urimelig) lang reperations tid da der skal en specialist til at lave det. Se bare tråden herinde omkr. HifiKlubben og reperationstid. Ikke at HFK er noget grelt eksempel. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
powda skrev:
Scherer skrev:
powda skrev:
nemligja skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er vel ikke noget problem. Der foreligger en praksis, og desuden skulle det være til at finde udtalelser fra ombudsmanden, så man ved nogenlunde, hvor man står.
Men nej, der står ingen faste tidsrammer i loven. Hvor lang tid en reparation må tage afhænger af mange forskellige faktorer.
|
|
|
Det er vel et problem hvis/når der skal noget til rep.
Så vidt jeg husker står der i loven at der tages hensyn til bl.a. hvor svært det er at lave. F.eks. er "rimelig tid" for en reperation på et cykel-dæk og et LCD-TV ikke ens da sælger/forhandler kan påberåbe sig retten til (urimelig) lang reperations tid da der skal en specialist til at lave det.
Se bare tråden herinde omkr. HifiKlubben og reperationstid.
Ikke at HFK er noget grelt eksempel. |
|
|
Forhandleren skal afhjælpe en mangel 'inden rimelig tid'. Når man fastlægger, hvad rimelig tid er, så kigges der på bl.a. hvilken vare der er tale om, hviken mangel der er tale om og hvor stort et behov køberen har for varen. Dette kan læses direkte ud af købelovens afsnit om forbrugerkøb. Det betyder selvfølgelig ikke, at der er forhandleren selv, der afgør, hvad denne synes er rimelig tid. Bestemmelsen ville i så fald være en illusorisk beskyttelse. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |