Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 15:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Public service, Gamut L3/5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Mon ikke det var klogt at spørge Gamut om der er hold i rygterne? Svært at forestille sig at netop dem, som gør tingene færdige inden markedsudsendelse, skulle opdatere en ret ny højttaler...

Informationen kommer direkte fra GamuT!

kontrast skrev:
For mit vedkommende tror jeg ikke på den. Det er vel nærmere en hurtig og febrilsk spinforklaring på hvorfor det procentvise afslag er så stort. Den forklaring passer bedre til situationen end den med 40 års fødselsdag.

Ja, det er jo så heldigvis helt op til dig selv!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Super træk af Expert

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1144

Jeg kan godt nøjes med en rev.1 af de højtalere, hvis der er penge at spare. Opdaterinen er sikkert som med Avance Sig.8 (samme biks jo)... og der kunne jeg dælme ikke høre foreskel

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Super træk af Expert

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1144

Jeg kan godt nøjes med en rev.1 af de højtalere, hvis der er penge at spare. Opdaterinen er sikkert som med Avance Sig.8 (samme biks jo)... og der kunne jeg dælme ikke høre foreskel

Jamen gælder Experts tilbud så også for L5erne?

Har du fået bestilt dine Frede?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

GamuTgoller
Branchemedlem
Branchemedlem

Lars Goller, GamuT

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke,

Som i ser er der et rigtigt godt tilbud på GamuT L3 og L5 hos KT Radio i københavn, og det har vist skabt lidt røre rundt omkring...(hvilket jeg godt kan forstå.)

Nu tager jeg lige en forklaring af gangen:

L serien er ikke på vej i en MKII udgave! L serien får i løbet af de næste måneder en løbende opgradering, primært forårsaget af en ændring af delefilter placering indvendigt i kabinettet. Dette skyldes at vor forhenværende filterleverandør havde problemer med kvaliteten, så vi har haft for store interne kassationsprocenter, og vi har derfor skiftet leverandør. Da vi alligevel skulle til at lave et "nyt" filter (alle komonentværdier er stadig de samme) kune vi ligeså gdt kigge på konstruktionen, og optimere den efter de erfaringer vi har fået siden 2003-2004 hvor L serien blev udviklet. Vi valgte derfor at flytte filteret ned i bunden af kabinettet hvor der er mindre luftbevægelse og mindre mekaniske vibrationer. Denna ændring påvirker da lyden marginalt men altså ikke nok til at kalde de modelplejede L'ere for MKII. det er stadig det samme kabinet, enheder, dæmpning, tuning, og filter værdier der anvendes.     Men de bliver da bedre i den nyere variant, men en nuværende/tidligere L5 eller L3 er altså stadig 95-98% på niveau med de modelplejede. Den Primære forskel er i intertransient stilhed, eller hvor "sort" der er imellem instrumenter og stemmer.

Phi serien:

Vi er på vej med dem! det har drillet os lidt at få finishen op på GamuT niveau til de lavere priser vi er efter, men de er ved at være der nu. Vi forventer at godkende de færdige prototyper i løbet af denne uge, så inden alt for længe vil vi kunne tilbyde GamuT lyd til mere overkommelige penge. Det bliver tæt på L niveau i lyd performance.....men også kun tæt på.....

Tilbud hos KT:

Tjaa hvis i har henholdsvis 20.000 og 40.000 kr. til højttalere, så ville jeg skynde mig for der er ikke så mange til den pris....(sådan ca. 5 sæt af hver....). og til jer der er heldige at få et sæt til den pris vil jeg bare sige tillykke, og det samme til KT i København. Skal vi ikke sige det på denne måde: det er da et dyrt jubilæum for nogle af os.......

Og så til alle jer der har en GamuT L3 eller L5 i forvejen der ikke er købt til "jubilæumspris", vil jeg bare sige: Gem jeres kvittering på købet, vi har også et godt tilbud til jer når i køber jeres næste GamuT produkt.    (Det blev jubilæet heller ikke billigere af...)

Håber dette er en fyldestgørende forklaring

BjarkeNR skrev:
Efter en snak med min lokale hifi-pusher, viser det sig, at KT Radio på Vesterbrogade har købt et pænt parti GamuT hjem (men vist kun i den mørke finer).

Der bliver ligeledes produceret en mkII af L5 som kommer til at erstatte den første model, så der er sådan set tale om et "rest parti" hos KT Radio. Præcis hvad mkII indebære, ved jeg ikke.

Jeg havde frygtet, at L-serien var på vej ud grundet den kommende Phi-serie og dette fantastiske tilbud fra KT Radio, men dette viser sig heldigvis ikke at være tilfældet.

- BR

Lars Goller
Til top Vis GamuTgoller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamuTgoller Besøg GamuTgoller's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:

Phi serien:

Vi er på vej med dem! det har drillet os lidt at få finishen op på GamuT niveau til de lavere priser vi er efter, men de er ved at være der nu. Vi forventer at godkende de færdige prototyper i løbet af denne uge, så inden alt for længe vil vi kunne tilbyde GamuT lyd til mere overkommelige penge. Det bliver tæt på L niveau i lyd performance.....men også kun tæt på.....

Tør man spørge? Hvad er mere overkommelige priser?

EDIT: Det har egentlig været omtalt før:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1160&zoneid=1

Brian7500

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hvis 20K er for meget, så nup et sæt Signature 3MK-II til under 1/4 del. De performer ret langt til prisen.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:

Hej Bjarke,

Hej Lars!

Fornemt med et sådant konkret svar. Nu er vi fri for at spinde historier på små brudstykker af en "historie"

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Mon ikke det var klogt at spørge Gamut om der er hold i rygterne? Svært at forestille sig at netop dem, som gør tingene færdige inden markedsudsendelse, skulle opdatere en ret ny højttaler...

For mit vedkommende tror jeg ikke på den. Det er vel nærmere en hurtig og febrilsk spinforklaring på hvorfor det procentvise afslag er så stort. Den forklaring passer bedre til situationen end den med 40 års fødselsdag.

Du har selv givet begge svar på prisnedsættelsen  En L3 har aldrig, og bliver aldrig 37K værd, uanset hvor "nice to have" den end er. Det har de nok fundet ud af hos producenten, så prisnedsættelsen er nok permanent, og en ny MK-xx er sikkert på vej for at genetablere et mega-højt prisniveau.

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Til Mik112: du forstår ikke hvad jeg skriver og mener.

Jeg skriver at historien om at der er en ny MkII på trapperne er rent vrøvl. Og det viser sig at være korrekt, uanset BjarkeNR var hurtig til at tilbagevise min påstand, men vi kan jo se han gjorde regning uden vært.

Det jeg derefter pointerer er, at man ( forbrugere og eller branche) finder på en rigtig god forklaring ud over fødselsdagstingen til at hugge 40% af prisen. Det er jo et absolut voldsomt prisafslag, fødselsdag eller ej. Det er lige på kanten til at ødelægge muligheden for at vende tilbage til almindelig pris.

Jeg mener L3 er alle de 37K værd der oprindelig blev forlangt for den. Det vil være synd hvis dette pludselige udsalg af et begrænset antal speakers gør at den vurderes til at koste mindre, da mange vil henvise til netop denne chockpris historie.

Tænk lige over det her: ALle råber efter rabet og prisnedsættelser. Når og hvis de så kommer, som i dette tilfælde, så vælter det op af jorden med underlige og selvopfundne forklaringer på prisnedsættelsen - der må jo ligge noget bag! Og efter en prisnedsættelse synes ingen det er iorden at betale fuld pris igen. Og arme dem som købte inden nedsættelsen!!

Faktisk er der ingen der vinder ved en prisnedsættelse, de kroner der vindes, de tabes på mange andre fronter.
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Lige et velment råd herfra til jer der bare MÅ ind at købe gamut: lyt til den først! Uanset den fine anmeldelse her på sitet er min personlige mening at L3'eren er keeeeedelig...den mangler nerve og energi! Jeg har hørt højttalere til 1/10 af prisen som gjorde det sjovere at høre musik.
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

GamuTgoller
Branchemedlem
Branchemedlem

Lars Goller, GamuT

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

kontrast skrev:

Du har selv givet begge svar på prisnedsættelsen  En L3 har aldrig, og bliver aldrig 37K værd, uanset hvor "nice to have" den end er. Det har de nok fundet ud af hos producenten, så prisnedsættelsen er nok permanent, og en ny MK-xx er sikkert på vej for at genetablere et mega-højt prisniveau.

Hej Mik,

nu er det med værdi sættelse jo en sjov, meget individuel og subjektiv ting.

Nogle folk bruger 1000' vis af kroner på en god flaske rødvin eller 100.000' vis af kroner på ure eller smykker. nogle (rigtigt mange) bruger 100.000' vis af kroner på B&O anlæg, millioner af kroner på biler et. etc. etc.

Det eneste jeg vil sige med dette er at for dem der bruger pengene på de ting de "forelsker" sig i må pengene åbenlyst være godt givet ud....eller gjorde de det helt sikkert ikke.

Alle os andre der ikke har pengene, eller prioriterer anderledes, kan på den baggrund sagtens tage vor egen vurdering af hvordan vi ville have brugt pengene, men det ændrer bare ikke på om køberen af produktet er tilfreds.

I GamuT's tilfælde kan jeg kun sige at vi får fremragende feedbacks fra vore kunder, som jeg er sikker B&O også gør fra deres og, BMW gør fra deres etc. etc. så de kunder der har valgt at bruge pengene må jo være godt tilfredse, og hvis vore kunder er glade, så er vi også glade....

Enhver producent af produkter der ikke mindst lever op til kundernes forventninger har en meget kort levetid i markedet, så tiden viser for det meste om produkterne er det værd der bliver betalt for dem.

Vi kan jo snakkes ved om nogle år igen, så er jeg sikker på vi begge er blevet klogere.

Mvh Lars

Lars Goller
Til top Vis GamuTgoller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamuTgoller Besøg GamuTgoller's Websted

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Har lige købt et sæt Gamut L3 i rosewood hos KT radio.

Desværre kommer min forstærker først hjem fra reperation i morgen.

Trist at have de flotte højtalere til at stå og grine af en

Skal nok også have ny forstærker eftersom min nuværende NAD S300 ikke har pre-out. Lidt træls når man ellers har en subwoofer (Audio Physic Luna stående).

Regner med at købe en Accuphase E308 eller E408....gad vide om E308 har nok kræfter

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

En Musical Fidelity KW 750 kunne nok også bruges, eller en større Effekt fra Krell 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Mine Holfi Tyra Charisma skal ihvertfald ud.....spiller også rigtig godt og har også fået en fin anmeldelse på siden.......men tror ikke min stue er stor nok til dem

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:

Hej Bjarke,

Som i ser er der et rigtigt godt tilbud på GamuT L3 og L5 hos KT Radio i københavn, og det har vist skabt lidt røre rundt omkring...(hvilket jeg godt kan forstå.)

L serien er ikke på vej i en MKII udgave! L serien får i løbet af de næste måneder en løbende opgradering, primært forårsaget af en ændring af delefilter placering indvendigt i kabinettet. Dette skyldes at vor forhenværende filterleverandør havde problemer med kvaliteten, så vi har haft for store interne kassationsprocenter, og vi har derfor skiftet leverandør. Da vi alligevel skulle til at lave et "nyt" filter (alle komonentværdier er stadig de samme) kune vi ligeså gdt kigge på konstruktionen, og optimere den efter de erfaringer vi har fået siden 2003-2004 hvor L serien blev udviklet. Vi valgte derfor at flytte filteret ned i bunden af kabinettet hvor der er mindre luftbevægelse og mindre mekaniske vibrationer. Denna ændring påvirker da lyden marginalt men altså ikke nok til at kalde de modelplejede L'ere for MKII. det er stadig det samme kabinet, enheder, dæmpning, tuning, og filter værdier der anvendes.     Men de bliver da bedre i den nyere variant, men en nuværende/tidligere L5 eller L3 er altså stadig 95-98% på niveau med de modelplejede. Den Primære forskel er i intertransient stilhed, eller hvor "sort" der er imellem instrumenter og stemmer.

Phi serien:

Tilbud hos KT:

Tjaa hvis i har henholdsvis 20.000 og 40.000 kr. til højttalere, så ville jeg skynde mig for der er ikke så mange til den pris....(sådan ca. 5 sæt af hver....). og til jer der er heldige at få et sæt til den pris vil jeg bare sige tillykke, og det samme til KT i København. Skal vi ikke sige det på denne måde: det er da et dyrt jubilæum for nogle af os.......

Og så til alle jer der har en GamuT L3 eller L5 i forvejen der ikke er købt til "jubilæumspris", vil jeg bare sige: Gem jeres kvittering på købet, vi har også et godt tilbud til jer når i køber jeres næste GamuT produkt.    (Det blev jubilæet heller ikke billigere af...)

BjarkeNR skrev:
Efter en snak med min lokale hifi-pusher, viser det sig, at KT Radio på Vesterbrogade har købt et pænt parti GamuT hjem (men vist kun i den mørke finer).

Der bliver ligeledes produceret en mkII af L5 som kommer til at erstatte den første model, så der er sådan set tale om et "rest parti" hos KT Radio. Præcis hvad mkII indebære, ved jeg ikke.

Jeg havde frygtet, at L-serien var på vej ud grundet den kommende Phi-serie og dette fantastiske tilbud fra KT Radio, men dette viser sig heldigvis ikke at være tilfældet.

- BR

Spændende med de nye tiltag!

Kan I ikke overtales til at indføre en model af L5 i sort? (kæresten har nedlagt veto mod "træfarver")

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

GamuTgoller
Branchemedlem
Branchemedlem

Lars Goller, GamuT

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
GamuTgoller skrev:

Hej Bjarke,

Phi serien:

Tilbud hos KT:

BjarkeNR skrev:

- BR

Spændende med de nye tiltag!

Kan I ikke overtales til at indføre en model af L5 i sort? (kæresten har nedlagt veto mod "træfarver")

Vi er ved at indføre en grå/sort indfarvet birdeye maple. dvs der er synlige træårer men de er alle grå/sorte, or så med en 11 lags håndpoleret piano finish på toppen...

Den kommer først i L7

Lars Goller

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:

Har lige købt et sæt Gamut L3 i rosewood hos KT radio.

Desværre kommer min forstærker først hjem fra reperation i morgen.

Trist at have de flotte højtalere til at stå og grine af en

Skal nok også have ny forstærker eftersom min nuværende NAD S300 ikke har pre-out. Lidt træls når man ellers har en subwoofer (Audio Physic Luna stående).

Regner med at købe en Accuphase E308 eller E408....gad vide om E308 har nok kræfter

Tillykke.

Du er misundt af mange, mig selv inklusive.

Vi ser gerne billeder når du får dit setup på plads.

Brian7500

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Til Mik112: du forstår ikke hvad jeg skriver og mener.

Jeg skriver at historien om at der er en ny MkII på trapperne er rent vrøvl. Og det viser sig at være korrekt, uanset BjarkeNR var hurtig til at tilbagevise min påstand, men vi kan jo se han gjorde regning uden vært.

Det jeg derefter pointerer er, at man ( forbrugere og eller branche) finder på en rigtig god forklaring ud over fødselsdagstingen til at hugge 40% af prisen. Det er jo et absolut voldsomt prisafslag, fødselsdag eller ej. Det er lige på kanten til at ødelægge muligheden for at vende tilbage til almindelig pris.

Jeg mener L3 er alle de 37K værd der oprindelig blev forlangt for den. Det vil være synd hvis dette pludselige udsalg af et begrænset antal speakers gør at den vurderes til at koste mindre, da mange vil henvise til netop denne chockpris historie.

Tænk lige over det her: ALle råber efter rabet og prisnedsættelser. Når og hvis de så kommer, som i dette tilfælde, så vælter det op af jorden med underlige og selvopfundne forklaringer på prisnedsættelsen - der må jo ligge noget bag! Og efter en prisnedsættelse synes ingen det er iorden at betale fuld pris igen. Og arme dem som købte inden nedsættelsen!!

Faktisk er der ingen der vinder ved en prisnedsættelse, de kroner der vindes, de tabes på mange andre fronter.

Det med de 40% rabat kan forklares på følgende måde:  "Normalt" ligger avancen hos forhandler og leverandør/ab. fabrik på ca. 30/30% til hver. Her deles så lidt i porten til ca. 2*10%. Nu skrev jeg "normalt", for Gamut må have en dækning på over 50% på disse højttalere selv ved en udsalgspris på 20K incl. moms. Jeg formoder de sælger direkte til forhandler, og intet mellemled har.

Og der er vindere, - det er dem, der handler på det rigtige tidspunkt;-) Du kan bare følge priserne på Avance Signature 3 og 8 modellerne, som begge har være igennem samme rutchetur.

Endvidere er jeg udemærket klar over, at udviklingsomkostningerne skal hjem igen, plus det "løse", så der også fremover er basis for nye tiltag. Men til 37K; - der er målet proppet, navnet alene gør det ikke her.

Om de af GamuTgoller nævnte filter kvalitetsproblemer og attac på do. kan,- eller skal retfærdiggøre en evt. MK.x model kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om, men for evt. nye Gamut købere må det da være et krav at vide, hvilken model man har investeret i.

Edit 17:00. Og til 20K er L3 en suveræn spiller, nærmest uden konkurrence.

Mvh/Mik112

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Vi er flere med ønske om sort, som konevenlig farve, håber meget at de hurtigt får den option på alle modellerne...

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ja udgaver i sort pianolak vil sikkert være populære.

Er godt nok mange kvinder der mener at højtalere skal være sorte........gad vide om andre ting også helst skal være sorte eller det kun er højtalere?

Angående signature serien så kunne den kun følge med ydelse/pris efter prisnedsættelsen.

Jeg ved derimod ikke hvilken pris der kan retfærdigøres ved Gamut L serien men tror da ihvertfald godt at de 20 K kan retfærdiggøres for en L3 især finishen taget i betragtning.

Glæder mig ihvertfald til at påbegynde tilspilning efter jeg får min forstærker hjem i morgen

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes