Forfatter |
|
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info Perejvind 
Tror nu alligevel at jeg vil opgradere til Accuphase. Og min NAD S300 falder nok nærmere i værdi efter den modificering 
Men for pokker hvor er jeg glad for de L3. De er ihvertfald alle de 20000 værd. Kan varmt anbefale dem!!!!
Og ja de følger skam ok med i bassen selv uden subwoofer 
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
Tja jeg havde nok ikke købt dem hvis de havde kostet 37.000.
Så havde jeg nok beholdt mine Holfi 
Så jeg vinder ved at have købt dem
KT radio vinder også da de da nok stadigvæk har en smule avance på dem selvom den næppe er den samme som på dem de har solgt til 37.000.
Gamut vinder også under forudsætning af:
1. At de ikke sælger dem med tab hvilket jeg tvivler på.
2. At dem der har købt dem til normalpris ikke "boykotter" mærket fremover fordi de er så sure over at have tabt så meget......er jo en markant prissænkning der er tale om så brugtprisen falder jo også dog ikke forholdvist lige så meget som nyprisen. Dette forsøger Gamut så nu at imødegå ved at love ejere der har givet normalpris særtilbud på noget andet Gamut grej. Der er dog ikke blevet præciseret hvad de bliver tilbudt. Men jeg synes ihvertfald at det er en god idé og der er basis for en win/win situation. Kunden får en option på noget grej til en billig penge ab fabrik (kan jo blive tale om et gankse gunstigt tilbud da dette tilbud går udenom forhandlerleddet og hvis Gamut sænker sin avance i dette specifikke tilfælde)
Gamut får dels delvist modvirket kundens eventuelle negativitet ved at have købt højtalere hvis pris sidenhen er blevet dumpet. Ligeledes tjener de jo stadigvæk på salget af det unkonkrete ekstra tilbud hvilket dog delvis modsvares af et eventuelt svigtende salg af dette produkt til normalpris (ikke i forholdet 1:1 da nogle muligvis vil have substitueret til et andet mærke hvis de skulle have givet normalpris).
Tabere bliver staten......lavere pris=lavere moms=færre penge i statskassen. Forhandlerne bliver også i et eller andet omfang hvis Gamut sælger dette specialtilbud udenom forhandlerne.
///Lars som lige fik overanalyseret
|
|
|
helt ok! 
men det lyder som om vi er ude i noget meget avanceret markedsføring. Jeg tvivler stærkt på at Gamut vil kompensere alle Gamut L3 + 5 ejere med nyt grej, for en lavere fremtidig brugtpris, forårsaget af kampagneprisen hos KT og Expert i Varde. Gamut er vel ikke en socialfilantropisk organisation, eller hvad?
Ja, du har lavet en god handel, men jeg tror oprigtigt du snyder dig selv hvis ikke du følger de velmente råd og køber dig en forstærker der kan få det bedste frem i L3. Hvorfor købe en ferarri og montere skoda-dæk på den?
Det er krævende at komme op i superligaen, så frem med moneterne! 
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se, der er nogen grund til at tro at brugtværdien på Gamut skulle være blevet ændret mærkbart af en kortvarig kampagne med stærkt begrænset antal.
Der er kommet flere højtalere "i omløb" men de har samtidig fået betydelig omtale (reklameværdi), som alt andet lige gør dem mere eftertragtet. Det går vist lige op.
Mit bud er at Gamut's højtalere er nøjagtig det samme værd på brugtmarkedet om 1 månede, som de var for en måned siden.
Dermed er de eneste, der måtte have negativt udbytte af kampagnen, dem som uheldigvis har stået med et sæt højtalere i prisklassen som de skulle af med, mens kampagnemodellerne har været til at få fingre i... og så er det ligemeget om det er VA, Dali, B&W eller Gamut.
Ejere af Gamut købt til fuld pris, har den fordel som tidligere beskrevet af Goller himself.
Efter in mening ingen grund til at male fanden på vægen. Være i stedet for super glad for at der er flere hi-end setups i DK end i april... pga. Gamut's kampagne  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...
Det mærkelig ved brugtmarkedet, eller dem der køber brugt er, tror jeg, at man forventer, lad os sige halv pris for hvad den pågældende ting stod i. Og ja så forventer mange, at ja så er det da halv pris af den pris de havde ved kampagne pris! Og DET er simpelthen tåbeligt...
Mvh.
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
full blown skrev:
Hej
Jeg bruger nr4 på albummet Sessions 2000 med jean michel jarre,kan diskanten klarer de første 2min af det nummer er den godkendt .
mvh FB
|
|
|
Prøv Amarok så skal du høre , hvis du ellers tør at lukke op
|
|
|
Amerok???,er det kunstnernavn?. det må prøves ihvertfald,jeg kender det ikke tror jeg.
mvh FB __________________
|
Til top |
|
|
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er Mike Oldfield med Amarok, jensen tænker på.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
Tror det er Mike Oldfield med Amarok, jensen tænker på. |
|
|
Ja glemte lige lidt 
Men på med den , men men pas nu på , den kan futte svage højttaler af .
|
Til top |
|
|
LarsOhl Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine L-3 skal ihvertfald ikke sælges foreløbigt......dvs. de næste mange år 
Ja MaltheK jeg er godt klar over at jeg kommet til at hoste op men det bliver ihvertfald med max. 40.000 
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
Mine L-3 skal ihvertfald ikke sælges foreløbigt......dvs. de næste mange år 
|
|
|
Hvis man bare fik en krone for hver gang man har hørt det __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Jeg kan ikke se, der er nogen grund til at tro at... |
|
|
Én ting er brugtværdien, som vil falde, noget andet er nyprisen. Hvem
vil give fuldpris for de højttalere nu? - også selvom det utvivlsom er
en super højttaler til listeprisen? Jeg ville selv kræve at få dem til
"special price" hehe...
Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg siger bare at markedet opfører sig irationelt. Det er der ikke noget nyt i.
LarsOhl skrev:
Ja MaltheK jeg er godt klar over at jeg kommet til at hoste op men det bliver ihvertfald med max. 40.000 
|
|
|
Du kan sikkert også finde en rigtig fin forstærker til de penge.
Jeg har selv Inpol II. Den kunne jeg godt forestille mig ville passe
fint til L3. Sunaudio kan sikkert give lidt rabat også - Så er du godt
kørende!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil heller ikke sælge dem - hvis jeg skal have nogle støre HTer så pakker jeg dem ned !!
Jeg har aldrig hørt en 2vejs spiller bedere en GamuT L-3
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt set at birdseye finishen laver små toppe ud for hver
"knast" der er i træet. Mn det er der (jo) ikke på Rosewwod modellerne,
så jeg tror det har at gøre med hvilken finér vi snakker om - til ham
der skrev noget om dårlig finish.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jeg har godt set at birdseye finishen laver små toppe ud for hver "knast" der er i træet. Mn det er der (jo) ikke på Rosewwod modellerne, så jeg tror det har at gøre med hvilken finér vi snakker om - til ham der skrev noget om dårlig finish.
|
|
|
Mange speaker i den finish laver dette nummer .
Rosewood kan også gøre det hvis man ikke søger for at kikkew det rigtig efter før det bruges .
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamutterne er sikkert fremragende højtalere. Jeg håber i det mindste at de lyder mindre kedelige end de ser ud. De der ubehjælpsomme forsøg på at få højtalere til at ligne en del af møblementet er til at brække sig over. Så synes jeg at de nye Jamo R909 ser langt mere spændende ud. Og lyden fejler vist heller ikke noget. Læs anmeldelsen i det ny HF. Prisen er jo kun lidt over Gamut L5s oprindelige pris.
MVH
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også test af de nye Jamo 909 i HIFI Choice, de er også ret vilde med dem.
Men der er noget af en prisforskel L5 står til 40 K mens 909 står til ca. 75 K (vejl./HF) __________________ mvh Thomas
|
Til top |
|
|
LarsOhl Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være man skulle købe standere i KT radio til dem når man kan få 20% på dem i næste uge 
Står Pt. oven på mine Tyra Charisma 
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Gamutterne er sikkert fremragende højtalere. Jeg håber i det mindste at de lyder mindre kedelige end de ser ud. De der ubehjælpsomme forsøg på at få højtalere til at ligne en del af møblementet er til at brække sig over. Så synes jeg at de nye Jamo R909 ser langt mere spændende ud. Og lyden fejler vist heller ikke noget. Læs anmeldelsen i det ny HF. Prisen er jo kun lidt over Gamut L5s oprindelige pris.
MVH
|
|
|
Imponerende at man kan være så uenig. Jeg synes Gamut L5 er noget af det flotteste (Neepers kommer dog foran)
De Jamo'er derimod ligner derimod en gammel Cerwin Vega (ala DC1515) hvor kassen er gået i stykker. Jeg troede helt ærligt det var noget der var tiltænkt teenage-værelser, men det havner de jo næppe med den pris  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT. Hørte ved et tilfælde noget der rykker; nemlig Xavian XN-360 på en Unison Research Unico 200 og her stopper festen altså for L5.
Som skrevet ot, men tag en lytter på XN-360 før i vælger L5.
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt ud nævner Xavian, havde ikke lyttet til den, men rent visuelt ligner enhederne meget enhederne i GamuT´erne...
__________________ mvh Thomas
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jeg har godt set at birdseye finishen laver små toppe ud for hver "knast" der er i træet. Mn det er der (jo) ikke på Rosewwod modellerne, så jeg tror det har at gøre med hvilken finér vi snakker om - til ham der skrev noget om dårlig finish.
|
|
|
Hej Kontrast
På mine L3 rosewood, var der på toppladen en bølge af lak på ca.2mm høj og 5 mm bred hele vejen fra bagvæg til front, helt ude v. kanten. Det så jeg først da jeg havde haft den 1 md. Finish er ikke 100%.
vh. Henrik
|
Til top |
|
|