Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvad har Poul gang i ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jean M Jarre skrev:

FHWac skrev:
Måske er Poul lidt hård. Men han har ret i at Hifi i Danmark er blevet lidt ensporet. Men er det ikke lige så meget forhandlernes egen skyld? Jensen gør sig da synlig. Og så er der jo ikke så mange forum'er at gøre sig synlig på. Så jeg synes at Poul skulle komme ind i forummet og give Jensen og os andre noget modspil og nogle gode nye synspunkter til at købe andet hifi.

Hifi i DK er ikke ensporet, det er måske dem der kun bevæger sig her inde på Hifi4all, der oplever at snakken ofte går om de samme ting.

Men tager man lidt ud og kigger i de forskellige butikker, syntes jeg da at man kan få et bredt udvalg.

Jensen er en fin fyr, grunden til han sælger meget til brugerne her på Hifi4all, skyldes flere ting.

Jeg har tiladt mig at skrive Jensens 10 BUD.

1. Han er utrolig god til at finde gode produkter.

2. Han er god til at tage brugt i bytte ( det gør mange andre ikke )

3. Han er ærlig, melder gerne ud hvis han ikke syntes du har ret ( det kan mange bare ikke lide )

4. Han er ærlig og hæderlig

5. Han har de rigtige priser

6. Han har nok Danmarks bedste service

7. Han har varen på lager, hvor andre har leveringstider på 3-4 uger.

8. Han gør sig synlig

9. Han går gerne imod Branchens uskrevne regler

10. Han er den eneste der har rigtig meget Highend hjemme og man kan sku komme og høre og røre ved det, andre kan kun skaffe det, og har ikke varen i butikke.

Ja og jeg kunne sikkert blive ved.

Men igen Hifi er ikke ensporet i DK, men det lader til at der kun er få forhandler der forstår at gøre det helt rigtige, og det er der mange der har ondt i røven over, når de gør.

Sikke en gang fis.....................

Jeg kender ikke Jensen.

Han er sikkert en fin fyr. Har talt med ham i tlf et par gange og det var da hver gang behagelige samtaler. Det endte dog ikke med at jeg lagde nogle penge der.

Men at postulere at han er den eneste der har High-End hjemme er da udelukkende et udtryk for at du ikke har nogen anelse om hvad der ellers findes af HiFi butikker i DK som virkelig kan præsentere vellyd.

Jeg kan følge Poul så langt at der diskuteres emner på dette forum som kun eksisterer i kraft af branchens griskhed, uagtet at det kan handle om tweaks der ingen effekt har på lyden. Det er til tider grænsende til det latterlige.

Branchen er generelt rådden (uden dog at skære alle over én kam) og fyldt med kartel lignende tilstande hvor HiFi anmeldere promoverer produkter mod betaling og branchefolk tilskynder skjult rekvalme (det var med vilje). Det er desværre en international krise i branchen.

Jeg kan også følge Poul i at der staves som Ghibli, Scirocco & Melteminen blæser til sammen.

Men den ringe stavning er ikke et problem som er forankret i dette forum. Det er desværre et problem der er forankret i størstedelen af en eller flere generationer hvoraf nogle fra disse generationer nu er voksne og satte. Jeg kan ikke være mere enig; mange voksne mennesker staver simpelthen for ringe. Der er dog endnu flere, der ikke kan sætte ét eneste komma...

Det er generationer som er vokset op i en tid hvor fokus ikke har været rettet mod faglige færdigheder men i stedet mod sociale færdigheder.

At faglige færdigheder og sproglig forståelse er en forudsætning for sociale færdigheder er måske en holdningstilkendegivelse som er lige vel prætentiøs for dette forums konsensus.  Hvis der herskede generel konsensus om det meste på et forum som dette, var dets berettigelse vel også svær at legitimere(?)

At sproglige færdigheder/forståelse er en social færdighed, er jeg meget enig i, men at det skulle være en forudsætning for samme - sine qua non - er, som du skriver, måske at tage munden for fuld.

"dolph"

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

SÅ er der et nyt emne

" Båthorn og andre tåber "

www.poulsaudiobutik.dk/

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Syntes faktisk at han på mange områder har ret. men alt i alt så er han dum at høre (læse) på.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Syntes faktisk at han på mange områder har ret. men alt i alt så er han dum at høre (læse) på.

Hvordan det? Forklar da venligst. Jeg synes mandens skriveri, gør det spændende at læse, og han rammer plet gentagne gange - at folk herinde går i så små sko, er en helt anden sag. Desuden er han nok én af de få, som BÅDE kan stave og sætte tegn - selvom det burde være en obligatorisk 'evne' efter endt folkeskole, medmindre man er handicappet af sin ordblindhed.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Ja nogle kan klare det er sommer andre ikke .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Jeg synes mandens skriveri, gør det spændende at læse, og han rammer plet gentagne gange - at folk herinde går i så små sko, er en helt anden sag.

Fuldstændig enig. Pouls klumme er et af højdepunkterne om mandagen.

AM-E skrev:
Desuden er han nok én af de få, som BÅDE kan stave og sætte tegn - selvom det burde være en obligatorisk efter endt folkeskole, medmindre man er handicappet af sin ordblindhed.

Det kan nu diskuteres. Poul klummer indeholder adskillige stavefejl, som kunne være fanget af en gemen stavekontrol. Endvidere manglere der flere kommaer end der er sat; men det er måske et spørgsmål om stil?

Om de mange grammatiske ukorrekte indlæg på dette forum skyldes en statistisk ophobning af ordblindhed, almindelig sjusk eller reel analfabetisme vil jeg overlade til den enkelte læser. Men hov, det er måske netop pointen i Pouls klumme: Er man analfabet er man et nemt offer for den skrupelløse branche...
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Kan så bare ikke forstå at div. firmaer ville sælge til ham især efter at han har svinet div. til.

Man han har fat et en ting, her i hifi4all har man anmældt SA 1280 mk II, den bliv roste til skyrene og og den dansk HiFi brance var pluslig så glade for netop disse højtaler (dog ikke et dette forum), man fik at hvide at de kunne spille alt, at man så gerne skulle havde en større Krell effekt trin plus en sub. på for at de bare ville spille ok. er en helt anden sag.

Det burte være et krav at man skriv hvilken forstærker og kabler man bruge ved en given anmældes, af en højtaler og hvilken samesætning der lyd best.  
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har moret mig meget over at læse om Poul det sidste stykke tid....var lige inde på hans hjemmeside. Manden er sgu ikke uden humor/selvironi.

Han har tidligere sat spørgsmålstegn ved de såkaldte guruer....prøv lige at se fremhævelsen nederst i denne tekst sakset fra hans hjemmeside

Pouls Audiobutik vil gerne takke de talrige gamle og nye kunder, der har oversvømmet vores lille butik. Den støtte vi har fået fra alle sider har været uvurderlig og det har været en fornøjelse at se folk, der har været igennem et større detektivarbejde for at finde os, og endda har været glade, når det er lykkedes. Der er masser af gode og kendte musikforretninger men vi vil aldrig nogensinde være tilfredse med at være som de andre. Kun ved at være originale og vælge egne løsninger kan vi gøre det til en tryg og sikker oplevelse at handle i Pouls Audiobutik. Entusiasme har vi masser af men bred faglighed er det der gør forskellen. Du behøver ikke tro os på vores ord i denne branche fyldt med halve sandheder, men vi håber du som mange andre vil ende i Pouls Audiobutik fordi det er det bedste sted at være for netop dig. Hvis vi kan give dig en oplevelse du gerne vil fortælle om til andre er tingene som de skal være.

Prøv os, du ender her alligevel når dine spørgsmål bliver for svære.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

ja hvordan skal jeg forklare det. hmm somsagt har han på mange områder ret (men ikke i alt) men den måde han skriver det på. han står overhovedet ikke tilbage for at svine folk til. for at sige det lige ud. personlige ting skal den mand helt blande sig uden om og ikke nævne navne hvorefter han så skriver noget total fordrejet pis om den person.

men kan da godt være det er mig. men sådan er det bare

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at Poul er befriende ærlig, og skærer igennem den store mængde kammerateri her på sitet og rygklapperiet der længe har befængt Hifi branchen og anmelderkorpset herhjemme. Mange af de ting han skriver er jo ikke nye, forskellen er blot at de fleste andre ikke har klokkeværket til at stikke snuden frem.

Håber ikke, at Poul får skrivekrampe foreløbig..

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror nu ikke, at Poul er mere ærlig end andre mennesker, men han er ihvertfald mere åbenhjertig og det er bestemt ikke at foragte, hvis man altså har noget fornuftigt at dele ud af.

"Debatindlæggene" som de forefindes på Pouls hjemmeside, har blot det problem, at de tiltrækker en dicipelkreds, af nøjagtig samme slags, som foragteligt beskrives i hans indlæg. "Poul er ærlig" "Poul tør stikke snuden frem" "Poul skærer igennem...." osv. osv. Poul er en mand med meninger ligesom de fleste andre mennesker, men i Poul`s tilfælde er det, rimeligt normale fænomen, så kombineret med en umådeholden trang til, at understrege disse, ved at hænge folk ud. Det er der nogen der finder er både modigt og flot. Fred være med det, jeg bliver bare træt.

Venligst

Bent  

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå at du bliver træt. Det er jo et forstyrrende element at Poul tillader sig at blande sig når man som du gentagene gange forsøger at hype dine egne produkter i en debattråd startet af dine kunder.

Gid han dog ville tie stille, så branchemedlemmerne kunne sælge deres hypede cd afspillere eller brugte Ebay købte forstærkere, sidstnævnte tidligere købt i en tråd som om de var ens private indkøb men som på mystisk vis dukker op på KSB få dage efter.

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Til blacxkhawk: ramt lige i pletten! Modløs er nok kun træt af Poul fordi han hænger ham ud - og med rette. Jeg håber der går laaang tid før vi glemmer de fuldstændigt sindssygt overdrevne superlativer Medlyd lancerede den lamme Apollo CD med. Det var langt over kvalmegrænsen, for at bruge et Poulsk udtryk. Og medlyd og andre der gør det samme - læs brochuretekster i eks HifiKlubben - skyder sig selv i foden hver gang de overdriver et produkts kunnen. For næste gang de skal skrive en tekst om et ganske almindeligt produkt, som ikke kan noget ud over det forventede, så skal den jo lige have en omdrejning mere på tillægsordsskruen, for at vi skal tro den er bedre end forgængeren. Det er den måske på få punkter, men pointen er at man vænner købere til ikke at læse produktomtaler og lanceringssprog ordentligt, fordi de ikke gider læse alt det hypesh*t. Man bliver reklamesnak-immun. Tror ikke længere på det der siges og skrives, "vil selv høre det" og derud ad.

Man - nogle tænksomme producenter/distributører - burde egentlig lave en turn-around handling og kun skrive absolutte fakta om produktet. Og er der ikke andet end rå data, så print dem eller lad helt være med at skrive noget i produktomtalen. Det vil sandsynligvis vække interesse, fordi nu skal kunden selv på ordjagt. Hvem ved noget om denne nye ting, hvem har hørt den, hvor er den, etc. Om ikke andet vil det være en personlig udfordring for de mange som stadig tror man kan bedøve folks kvalitetssans med flommeord i tykke stråler.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:
Jeg tror nu ikke, at Poul er mere ærlig .... jeg bliver bare træt.

Citat Poul: "men forhandlere som undertegnede er ikke, kan ikke og vil aldrig blive andet end det, de er, nemlig f**king købmænd"

q.e.d.

PS: Citatfusk. Forumet har erstattet "uc" med "**".
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Gratis markedsføring på Hifi4all's fora burde være i strid med reglerne. Overdrevne papkasse shows, "gættelege" og lign. er da fuldstændigt til grin. Desuden skulle man ofte tro, at sælgeren giver godter ud i form af ekstra rabat til nuværende/tidligere kunder, da disse konsekvent laver særskilte tråde, og FREMHÆVER sælgerens navn/nickname _hver_ gang - I ved selv, hvem I er. Og for de analfikserede; jeg har ikke ondt i røven over noget/nogen som helst - I er bare for nemme at gennemskue.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Jeg kan følge Poul så langt at der diskuteres emner på dette forum som kun eksisterer i kraft af branchens griskhed, uagtet at det kan handle om tweaks der ingen effekt har på lyden. Det er til tider grænsende til det latterlige.

Branchen er generelt rådden (uden dog at skære alle over én kam) og fyldt med kartel lignende tilstande hvor HiFi anmeldere promoverer produkter mod betaling og branchefolk tilskynder skjult rekvalme (det var med vilje). Det er desværre en international krise i branchen.

Nøj, hvor er jeg enig i ovenstående. Jeg er en nybegynder indenfor hi-fi verdenen (i mit tilfælde er det stadig lo-fi ), men jo mere jeg ser/hører/læser, desto mere skuffes jeg over branchen.

Jeg er selv  temmelig ung, men at blive "vejledt" af en eller anden 17-årig knægt, som arbejder i HF-klubben, er lidt for langt ude. Jeg kan da ikke tage ham seriøst når han siger noget i stil med "denne nye forstærker fra CA er top-nice".
Jeg troede at de var seriøse dér, men det var da en skuffelse at besøge dem.

Når jeg læser anmeldelser i diverse engelske hi-fi blade roser de altid NAD og CA til skyerne. I starten troede jeg, at det var pga. test-emnernes ægte kvalitet, men nu har jeg fundet ud af at disse "anmeldelser" bare er 95% reklame for de pågældende produkter, med 5% objektivitet.

Selv det danske blad High Fidelity er sådan. De har ALDRIG sagt noget dårligt om et eller andet produkt. Hos dem er alt "fremragende til prisen" og det flyder med superlativer... Man skulle tro, at de var betalt af producenterne af de pågældende produkter.

De skriver endvidere side op og side ned om diverse kabler og hvor gode de er og bla...bla...bla Hallo!! Hvor meget forskel kan der være på et højttalerkabel, som koster 1000 kr. og et andet, som koster 2000 kr??? Jo, der er "mere af det hele" i det dyre kabel! Mere af hvad, spørger jeg bare?? Fusk??

Hvor/hvornår gik det galt??

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Da_Saint

Rigtigt godt indlæg!

(det var bare det jeg ville sige)

Det gik galt (som altid) da der kunne sniffes penge/fordele forude...

Edit: Med penge mener jeg mere end hvad rimeligt er (Det er selvfølgelig OK/nødvendigt at drive en forretning).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

@ Krenzler:

Tak! Jeg er glad for at se, at andre har det på samme måde som mig.

Ja, det var nok griskheden, der meldte sig og ødelagde det hele...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Som følge af nedlukning af den anden "Poul tråd" er her lidt kommentarer.

Til Kontrast.

Klart at en sælger vurderer andres handlinger med en sælgers øjne. Og finder at Poul bare sælger på en anden måde, aj, det er for nemt, Bent! 

Jeg var ikke tydelig nok, sorry. Det jeg mente med markedsføring var blot, at med den diskussionsløst , så ville det være mere naturligt at gå direkte til åstedet og lægge sine synspunkter ud i det Forum, hvorfra han henter sine frustrationer. Når han (Poul) istedet skriver dem på egen hjemmeside, hvor der er belejlig let adgang til resten af sidens indhold, ja, så forledes jeg til at tænke... markedsføring !

Det fede ved Poul er - for mig - at jeg ikke et sekund tror han kun er ude på at sælge til os som læser hans klumme med stor fornøjelse. Han kan sgu bare ikke lade være med at sige fra overfor en plastificeret verden hvor postulater om produkters ydeevne langt overgår det de rent faktisk kan. Han er garanteret godt klar over vi ikke alle kommer rendende ned til hans lille butik og køber det han har. Men det er fedt at have en Rasmus Modsat der har noget at have det i.

Det fede ved Poul`s klumme, set fra Poul`s side er, at han øjensynlig er lykkedes med sit forehavende !

Noget andet han indirekte tilbyder eller viser, er at ældre hifigrej, som er langt mere simpelt opbygget end det nutidige, stadig har en masse at komme med. Fremskridtet har osse kostet, men hvem ka huske hvordan det var, hvis ingen er milepæl, så vi kan gå tilbage og checke om der virkelig ER sket noget - eller det bare er bull-sh*t.

Nu er alting ikke sort/hvidt og der er bestemt guldkorn i Poul`s klummer, forstår dog ikke, at det skal være nødvendigt, at glorificere sig selv på ryggen af andre og ovenikøbet få ros for at være ærlig og modig. Mange distributører og forhandlere deler sikkert nogle af hans meninger, men hvorfor svine folk til. Jeg vil så lige understrege, at jeg her ikke tænker på det der er skrevet om undertegnede eller Rega, da han åbenbart ikke kender nok til nogen af os. Nej, jeg tænker på de deltagere i dette forum, der tilsyneladende bare ikke må gøre, hvad der passer dem uden en, indrømmet, velformuleret latterliggørelse.

Desuden er det er selvstændig tanke værd at se på hvorfor markedsføring fylder så meget i visse firmaer. I starten (af et firmas eksistens) er det opfindelsen, konstruktionen, ydelsen der tæller og virker l**tet og folk er glade, så kører det sin skæve gang. Desværre sker der det for nogle firmaer at når de bare er en anelse etablerede, så sættes den væsentligste force ind på markedsføring, fremfor produkter/forfinelse. Man bliver et salescompany med ret begrænsede nye emner, hvis man går produkterne efter i sømmene - generelt talt.

Enig, det sker alt for ofte, Gud ske lov handler vi ikke med den slags producenter.

Du ved, de siger over-there:"There is only bull-sh*t and science". Det er besnærende rigtigt udtrykt.

Jep !

Og lidt må du da medgive ham når han giver den gas med at en Rega pladespiller er en pænt lakeret spånplade med en ret spartansk motor. Fordi det kan bevises at det er den. Det er okay du er uening med ham af markedsmæssige hensyn, men hånden på hjertet, kan du slet ikke se noget i det han skriver?

Nu er det ikke bare en pænt lakeret spånplade og motoren sidder bl.a også i en LP 12, godt nok i en ældre udgave, men jeg har set adskillige meget dyre pladespillere med motorer der kvalitetsmæssigt er langt fra så gode, så lige præcis der kan jeg ikke se noget i det han skriver.

Jeg kan da levende huske hvordan "vi" i sin tid i de tidlige 90´ere hos det nu hedengange Berggren Hifi, bankede Regaspillere til morgenmad med Linns Basic så selv de tunghøre kunne fatte det. Der var indkøbt 1 styk Rega som stod ved siden af en Basic, resten gik som en leg. Ja, for dem som ikke helt stolede på markedsføringen i HifiKlubben, naturligvis, de andre stillede sig bare op i køen og købte den på de lovende ord.

Ja, det er sjovt med den slags forhandlere, der øjensynligt mener, at det er for besværligt, at sælge egne produkter på deres helt selvstændige kvalitet. De holder sjældent længere end til den dag, hvor konkurrenten gør det samme bare med omvendt effekt. Angående Linn Basic, så var det åbenbart størrelsen på det tunghøre lytteklientel, der blev for lille, hvorfor den blev taget af programmet !

Mand eller mus, postulater er vel til for at blive drøftet?

Lige netop, hvorfor det kan synes besynderligt at indlæg der forholder sig kritisk til Poul`s klumme skal mødes af underlivsfrankerede anklager om alt fra uhæderlighed til nepotisme.

Til SSHD

Nu er man ikke nødvendigvis et nemt offer for noget som helst, når man er analfabet.Manglende evne til at stave er ikke forbundet med manglende evne til at tænke.

Til Da_ Saint

Ja, ja, hvis den unge mand du mødte i Hi Fi Klubben virkelig er 17 år, så lad dog manden få noget erfaring eller skal branchen undlade, at ansætte folk under 50 ? Nu sagde han "noget i retning" af "den forstærker er Top nice" og hvad så, der er over 100 ansatte i Hi Fi klubberne, er du ikke imponeret over en af dem, så prøv en anden. Omkring Hi Fi anmeldelser er det vel egentligt ikke så mærkeligt, at langt de fleste produkter får ros, man ville være en besynderlig distributør, hvis ikke man sendte de bedste af ens produkter til anmeldelse. Når en anmelder efterspørger et produkt hos en distributør, så er distributøren i sin gode ret til at takke nej til en anmeldelse, hvis ikke han mener, at den vil gavne hans forretning. Som følge deraf er de fleste produkter der anmeldes, gode. Iøvrigt vil enhver beskrivelse af et apparat, lyttet på af en anmelder, være subjektiv. Den vil være båret af hans lydpræferencer og selv om han kan prøve, nøgtern, at opremse forskellige parametre, så vil enthusiasmen ofte skinne igennem, Gud ske lov for det. 

Angående Apollo og den til "kvalme grænsende" markedsføring fra Medlyd, så er der blot følgende at bemærke. Vi skrev i en annonce at "lydgengivelsen har formentlig ingen seriøs konkurrence...    og det står vi ved. I vores lille firma er det ikke en "smart" markedsførings afdeling der, uden at have set eller hørt produktet, postulerer nirvana, vi udtaler os ALDRIG om lyden på noget vi ikke har hørt. Lad gå, at man kan være uenig og derfor slår automatpiloten til og skriger BITCH, men det er nu engang vores "ærlige mening" en ting der ofte i dette forum efterlyses. Vi mener stadig ikke, at en sælgers ærlige mening er brugbar til noget som helst, når han står overfor kunden, derfor har vi gentagne gange anbefalet vore forhandlere, at de, sammen med Apollo, bør demonstrere en konkurrende CD i en god kvalitet. Det er nemlig ganske rigtigt at reklamer ikke er forbrugeroplysninger, reklamer har til formål at  skabe en interesse for produktet, der så, i hænderne på den sælger der står overfor kunden, bør demonstreres sammen med lignende produkter, så kunden selv kan træffe sit valg. 

Tak for ordet.

Venligst

Bent 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum