Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvad har Poul gang i ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Men det er jo slet ikke Poul selv, der har skrevet alt det. Det er hans webmaster

Spog til side. Jeg tror bare Poul har fundet ud af at hans PA-udstyr nok ikke er så godt endda. Der er løbet meget vand i åen siden 1970...  

Så bliver man lidt bitter

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

hans PA-udstyr nok ikke er så godt endda

Nu er der jo forskel på PA og studiegrej... 

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Kunne måske også stille det spørgsmål om ikke vi er en del der bruger mere tid på at diskutere og bruge dette forum istedet for at lytte på musik.

Det er måske lidt det Poul vil gøre opmærksom på.

Indrømmet det kan blive for meget.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

JRGW: Jo, der har da ret i...personlig lytter jeg dog til musik via computeren mens jeg er herinde...ikke just hifi, men jeg sidder da tit med luftguitar og gåsehud alligevel...men reel "Seriøs lytning" (hvad er det for et bæ udtryk), sker ikke så ofte...slet ikke pt hvor der er andre interesser der trækker

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:
Men prøv lige at tænk jer om! Er folk herinde ikke ensporede? Størstedelen herinde er jo bare en flot tumber der dyrker en religion og skifter grej efter stemning på forummet, eksempler?

Det er jo på sin vis ganske rigtigt. Min yndlingsaversion er dem der lige har fået noget nyt indenfor døren, og så er det simpelthen bare det bedste de nogensinde har hørt, og synes at det skal alle da købe.

mammon skrev:
VA - Hvor mange har ikke fulgt hypen og købt for derefter at sælge igen?

Jeg har byttet et par Infinity IRS Omega ud med et sæt VA BCG. Sidstnævnte lyder ganske udmærket, men jeg savner nu den luftige og frie lyd fra Omega, men mit forstærkervalg gjorde at jeg havde brug for en lidt "lettere" højttaler.

mammon skrev:
Sonus Faber - Her var der også en del med dette mærke og var man ikke enig med dem om mærket var man et fjols...men se hvor mange har dem idag? Moden skiftede

Kunne jeg nu stadig finde på at prøve, men ikke for modens skyld - jeg ynder at være Rasmus modsat  Hov! Så er det måske nu jeg skal prøve dem

mammon skrev:
Kubikismen - Prøv at tjekke hvor mange der følger KVK om VDH kabler, NAD 3020, Daner/Dali, Diva, hospitalskabler, forbehold mod FETs, rør - Man behøver ikke at kigge særligt langt efter disciple som følger blindt efter...

VdH Clearwater sagde mig faktisk ikke noget videre - ikke dårligt, men heller ikke super. Umiddelbart tolker jeg også Poul-inismen som værende en art bevægelse, han forsøger at fange dem der går imod "Hifi4All-trend'en".

mammon skrev:
Netkabler - Tråden om tilspilning er det perfekte eksempel på troende idioter

Pas. Det eneste jeg forholder mig til her er at strømkabler kan have betydning, jeg gider simpelthen ikke bruge min fritid på at nit-pick'e vedr. kabler og A-B tests vedr. virkning og/eller indspilning.

mammon skrev:
"happyerne" - der mener grej er "musikalsk" og mener der er forskel på anlæg der spiller hifi og musik og følger folk som kibri og audio note osv. fra den københavnske butik jeg ikke kan huske hvad hedder.

Kibri og AN har jeg ikke prøvet, men jeg er nok klart til den musikalske side, dvs. det jeg finder mest fængende.

mammon skrev:
LP'isterne - mener LP rules uden at have hørt det, men følger holdningen herinde.

Har jeg selv, så jeg har hørt det - og hvis ikke det bare lyder bedre, så er det i hvert fald mere charmerende og bringer ungdommens minder tilbage

mammon skrev:
Og folk der tager sprog til sig fra nogen af ovenstående, prøv at se hvor mange der taler om shops og speakers istedet for butikker og højttalere

He

mammon skrev:
Rør - "rør er bedst" "rør rules"!! en overgang var alle herinde helt våde i trussen efter rør...nu er den gået lidt tilbage (?)

Mine trusser er ikke tørre endnu, min JJ 828 er kernen i anlægget et pænt stykke tid - endnu. Men det behøver jo ikke nødvendigvis at være fordi den er rør, men fordi jeg bare synes om den, og så kan man nemt forny eller ændre lyden vha. andre rør.

mammon skrev:
Jeg har aldrig snakket med Poul eller købt via ham, men jeg respekterer folk med deres egne holdninger og hans tekst har da skærpet min interesse...men skulle han være en selvproklameret profet er interessen dog hurtigt væk.

Det er netop det jeg synes er problemet med ham Poul-fyren: Hans indlæg og meninger i den tekst tager jo så klart afstand fra at han accepterer andres holdninger.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

skodpc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Så kommer jeg lige ud af busken med et "Poul M-fanboy" indlæg. (Mit indlæg nummer 3, jeg er LIDT social ved siden af nørderiet )

Hvad angår diskussionen om tilspilning af netkabler: Poul har ret. Især i betratning af at ca. ingen af mine/jeres plader er indspillet på udstyr med andet end h02vvh2 tilledninger eller lignende. Det kan godt være der ikke er den store imponatoreffekt i Klotz mikrofonkabler, balanceringstrafoer uden 7-nines kobber etc, men spænd nu lige hjelmen, det er nu en gang det der bruges, hvis det løser det forhåndenværende behov 

Malthe: Der er helt sikkert løbet meget vand i åen siden 1970, men lyt til et par Dynaudio, Genelec, Tannoy eller JBL monitors, af 0 - 36 års alder, og døm selv derefter. De ældste er ikke nødvendigvis de værste. Jeg har ikke selv hørt et par ATC, men deres filosofi omkring produkterne virker da meget fornuftig, og hvis det er godt nok til studierne, er det nok godt nok til de af os, der holder af den slags.

Måske er det lidt billigt at bashe en forhandler af et produkt, fordi han ikke kan stave til producentens navn, men lad os nu ikke lægge Poul det til last at han udtrykker sig bedre end de grå masser, både på skrift og verbalt.

Okay, så fik jeg luft for det, jeg indrømmer gerne at jeg aldrig har mødt Jensen, eller hørt en Vienna-æske, for den sags skyld, så tillæg eller fratræk efter behov

/Arne

Til top Vis skodpc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skodpc

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

skodpc skrev:

Malthe: Der er helt sikkert løbet meget vand i åen siden 1970, men lyt til et par Dynaudio, Genelec, Tannoy eller JBL monitors, af 0 - 36 års alder, og døm selv derefter. De ældste er ikke nødvendigvis de værste. Jeg har ikke selv hørt et par ATC, men deres filosofi omkring produkterne virker da meget fornuftig, og hvis det er godt nok til studierne, er det nok godt nok til de af os, der holder af den slags.

Hej Arne,

Det kunne være spændende at høre dem du nævner. Jeg er meget åben overfor at prøve nyt, også selvom det måske er gammelt. Ja, nogle produkter bliver bare ved med at være rigtig gode, selvom der hele tiden kommer nyt. Det har du ret i!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Æv Kim Petersen du falder jo udenom de stereotyper jeg skød efter  

Udfra dit indlæg virker du jo meget fornuftig (efter min mening), men det betyder jo ingenting hvad en anden idiot fra nettet synes om en! (Det burde det ihvertfald ikke).

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Forstår folk ingenting!??!?

Grunden til at Poul skriver "Rouge Audio" og ikke "Rogue Audio", er fordi at der på Jensens hjemmeside står "Rouge Audio", og det tager lidt Poul pis på.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Hej Alle !!!!

Hvor er det PA-grej, som der bliver skrevet om som Poulsaudiobutik spiller på, jeg syndes

nu kun at kunne se at det er meget gode og rigtigt lyddene ATC og SME og EAR grej som jo

kun laver HIFI og studie grej. Så mon ikke i måske skulle lave end aftale med Poul M og komme

fordi ham og lytte og se hvad det og han kan ????. så jeg tror nu at problemmet -

er det bare fordi i ikke har hørt sådan noget rigtig hifi, og hifien er da ved

at være lidt død, med alt det fler kanal anlæg. Og jeg tror nu ikke at han skulle have noget

imod Hr. Jensen, han er da sikkert end meget flink fyr ham Jensen på FYN. Men jeg vil nu altid

handle ved Poulsaudiobutik, for jeg syndes nu hans meninger om HIFI virker meget rigtig.

Hilsen Pmoren.

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
jensen skriver at ikke engang 1% af mine indlæg handler om mine varer. Jo, de gør, men på en indirekte facon. Måden du - som sælger, underground eller som butik, det er underordnet - er fremme i medierne på, er jo ved at agere som en privarperson der køber (dyre) ting hjem og stiller det op i din stue og tager billder af det som du poster på diverse sider. At dit så i 99,9999% tilfælde er til salg er så det som gør dig til en ikke-rigtig-forbruger. Så man kan meget nemt sige at det er indirekte slag og ret gratis endda! Du betaler jo ikke annoncekroner for den spalteplads du bruger som " almidelig bruger af forum" når du lægger fotos op af diverse Krell/Wadia/Viennagrej. Sjovt at de forskellige redaktører på siderne ikke har reageret på det - men de tør nok ikke, fordi du er " elsket af hifi-folket" som de jo også henvender sig til - og lever af som du.

For mig er du ikke en frelser udi hifiverdenen, men helt sikkert en solid og synlig støtte i ellers svært gennemskuelig branche. Nu handler mit indlæg ikke om at vurdere dig som person, det kan jeg ikke og det ville være en forfejlet opgave at stille sig selv, men jeg vil gerne være med til at få nogle ting på det rene - at du eksempelvis på linie med alle andre hififorhandlere i DK er i det fordi du ka li det og fordi du tjener penge på det, som gør du kan leve. Længere er den jo heller ikke...!

Jeg nej de gør ikke .

Der er ikke poster mange fotos fra min side , siden jeg startet op med dette .

Og hvorfor jeg startet op , forbi jeg havde i mange langt rigtig mange penge i danske hifi shops og var træt af samme sang , og nu er jeg en af dem der kun har købt nyt i danske shops .

Det hele fik starten med et par mahler .

Længer er den ikke .

Jeg har bedt mange om at ligge en dæmper på og om ikke at poste fotos af de ting de har købt af mig , mere kan jeg ikke gøre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

Nå ja, det er godt at have nogle holdninger. Det er da ganske fint at folk melder klart ud.

Men vi skal alle blive bedre til at spare på provokationerne og personligheder, når vi støder på noget/bestemte emner, som sætter vores inderste pis i kog. Ingen har noget gavn at sure opstød som Pouls...

Op med humøret Poul, og vend det døve øre til, når din personlige kæde hopper af

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Grunden til at Poul skriver "Rouge Audio" og ikke "Rogue Audio", er fordi at der på Jensens hjemmeside står "Rouge Audio", og det tager lidt Poul pis på.

Ja nemlig ,men den ligger til manden der har lavet siden , så det kan jeg ikke beskyldes for  .

Og til dem der siger PA udstyr det er det nu ikke jeg har selv haft et par ATC og det er ikke PA udstyr i mine øre og slet ikke SME .

Slut herfra .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jean M Jarre skrev:

FHWac skrev:
Måske er Poul lidt hård. Men han har ret i at Hifi i Danmark er blevet lidt ensporet. Men er det ikke lige så meget forhandlernes egen skyld? Jensen gør sig da synlig. Og så er der jo ikke så mange forum'er at gøre sig synlig på. Så jeg synes at Poul skulle komme ind i forummet og give Jensen og os andre noget modspil og nogle gode nye synspunkter til at købe andet hifi.

Hifi i DK er ikke ensporet, det er måske dem der kun bevæger sig her inde på Hifi4all, der oplever at snakken ofte går om de samme ting.

Men tager man lidt ud og kigger i de forskellige butikker, syntes jeg da at man kan få et bredt udvalg.

Jensen er en fin fyr, grunden til han sælger meget til brugerne her på Hifi4all, skyldes flere ting.

Jeg har tiladt mig at skrive Jensens 10 BUD.

1. Han er utrolig god til at finde gode produkter.

2. Han er god til at tage brugt i bytte ( det gør mange andre ikke )

3. Han er ærlig, melder gerne ud hvis han ikke syntes du har ret ( det kan mange bare ikke lide )

4. Han er ærlig og hæderlig

5. Han har de rigtige priser

6. Han har nok Danmarks bedste service

7. Han har varen på lager, hvor andre har leveringstider på 3-4 uger.

8. Han gør sig synlig

9. Han går gerne imod Branchens uskrevne regler

10. Han er den eneste der har rigtig meget Highend hjemme og man kan sku komme og høre og røre ved det, andre kan kun skaffe det, og har ikke varen i butikke.

Ja og jeg kunne sikkert blive ved.

Men igen Hifi er ikke ensporet i DK, men det lader til at der kun er få forhandler der forstår at gøre det helt rigtige, og det er der mange der har ondt i røven over, når de gør.

Sikke en gang fis.....................

Jeg kender ikke Jensen.

Han er sikkert en fin fyr. Har talt med ham i tlf et par gange og det var da hver gang behagelige samtaler. Det endte dog ikke med at jeg lagde nogle penge der.

Men at postulere at han er den eneste der har High-End hjemme er da udelukkende et udtryk for at du ikke har nogen anelse om hvad der ellers findes af HiFi butikker i DK som virkelig kan præsentere vellyd.

Jeg kan følge Poul så langt at der diskuteres emner på dette forum som kun eksisterer i kraft af branchens griskhed, uagtet at det kan handle om tweaks der ingen effekt har på lyden. Det er til tider grænsende til det latterlige.

Branchen er generelt rådden (uden dog at skære alle over én kam) og fyldt med kartel lignende tilstande hvor HiFi anmeldere promoverer produkter mod betaling og branchefolk tilskynder skjult rekvalme (det var med vilje). Det er desværre en international krise i branchen.

Jeg kan også følge Poul i at der staves som Ghibli, Scirocco & Melteminen blæser til sammen.

Men den ringe stavning er ikke et problem som er forankret i dette forum. Det er desværre et problem der er forankret i størstedelen af en eller flere generationer hvoraf nogle fra disse generationer nu er voksne og satte.

Det er generationer som er vokset op i en tid hvor fokus ikke har været rettet mod faglige færdigheder men i stedet mod sociale færdigheder.

At faglige færdigheder og sproglig forståelse er en forudsætning for sociale færdigheder er måske en holdningstilkendegivelse som er lige vel prætentiøs for dette forums konsensus.

"dolph"

Som taget ud af mine fingerspidser. Godt skrevet, Dolph.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jean M Jarre skrev:

FHWac skrev:
Måske er Poul lidt hård. Men han har ret i at Hifi i Danmark er blevet lidt ensporet. Men er det ikke lige så meget forhandlernes egen skyld? Jensen gør sig da synlig. Og så er der jo ikke så mange forum'er at gøre sig synlig på. Så jeg synes at Poul skulle komme ind i forummet og give Jensen og os andre noget modspil og nogle gode nye synspunkter til at købe andet hifi.

Hifi i DK er ikke ensporet, det er måske dem der kun bevæger sig her inde på Hifi4all, der oplever at snakken ofte går om de samme ting.

Men tager man lidt ud og kigger i de forskellige butikker, syntes jeg da at man kan få et bredt udvalg.

Jensen er en fin fyr, grunden til han sælger meget til brugerne her på Hifi4all, skyldes flere ting.

Jeg har tiladt mig at skrive Jensens 10 BUD.

1. Han er utrolig god til at finde gode produkter.

2. Han er god til at tage brugt i bytte ( det gør mange andre ikke )

3. Han er ærlig, melder gerne ud hvis han ikke syntes du har ret ( det kan mange bare ikke lide )

4. Han er ærlig og hæderlig

5. Han har de rigtige priser

6. Han har nok Danmarks bedste service

7. Han har varen på lager, hvor andre har leveringstider på 3-4 uger.

8. Han gør sig synlig

9. Han går gerne imod Branchens uskrevne regler

10. Han er den eneste der har rigtig meget Highend hjemme og man kan sku komme og høre og røre ved det, andre kan kun skaffe det, og har ikke varen i butikke.

Ja og jeg kunne sikkert blive ved.

Men igen Hifi er ikke ensporet i DK, men det lader til at der kun er få forhandler der forstår at gøre det helt rigtige, og det er der mange der har ondt i røven over, når de gør.

Sikke en gang fis.....................

Heheheheh.

Ja når andre provokerer ligesom jeg gør med ovenstående, så skal jeg da lige love for at folk kommer ud af busken, og det syntes jeg er fedt.

Grunden til jeg skriver Jensens 10 bud, er jo fordi det skriver Poul, hehhehe så syntes jeg det ville være sjovt at lave dem, ikke andet.

Der er rigtig mange gode forhandlere i DK, og ja der står masser af Highend Grej rundt omkring, var selv ved Hans fra Artsound som havde en masse stående, det samme gælder Expert i Varde jeg besøgte i sidste uge, ugen før var det KT i Odense der stod også masser af Highend, så jo jeg kommer da lidt ud og jo der står masser af Highend grej.

Jeg syntes Danmark er ved at være rigtig godt med, der kommer hele tiden nye til som også trækker nye spændende mærker med sig.

Jeg kender Poul ganske godt og har handlet med ham flere gange, Poul er en flink mand, men hans syn på OS her på sitet andre kan da godt gøre mig lidt harm.

Jeg mener selv der er emner der er det rene vrøvl her på Hifi4all, og ja en gang imellem er der da også udtaleser jeg kun kan grine af, men det er jo det sådan et sted som Hifi4all er til for, hvis man syntes det er vrøvl eller helt ude i hampen kan man jo bare lade være med at kommenterer det og gå vidre, så kan man jo læse med på det man finder spændende og ok.

Ikke fordi jeg ikke kan følge nogle af Pouls synspunkter, det er bare for provokerende til at lade gå forbi.

Jeg syntes ofte at folk ikke kan forstå vi er forskellige, og at vi har forskelligt syn på tingene, hvis en så ser lidt anderledes på tingene end massen ja så er den straks gal.

Poul får flot besøg af Hifi4all og en spændende artikel, og bagefter langer han ud efter os brugere og sitet generelt for at være asociale og dumme, det er da ikke fed læsning for os brugere.

Poul må have hans meninger på ligefod med alle andre, men måske hvis han er så velformulerende som andre påståe kunne skrive en bedre artikel, som ikke var så stødende men udtrykte noget af det samme.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Kan se at du har været inde og skære det værste fra dette indlæg, hvor du 'kommer til' at svine Jensen en smule til.

Må sige jeg var noget chokeret over at læse det, da du skrev det, men det viser trods alt, at du hæver dig over Poul, ved at trække en grænse.

At du syntes at det er i orden at 'tage pis' på folk der ikke staver så godt, er dog noget jeg tager ganske kraftigt afstand fra.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:
Æv Kim Petersen du falder jo udenom de stereotyper jeg skød efter  

We aim to please

mammon skrev:
Udfra dit indlæg virker du jo meget fornuftig (efter min mening), men det betyder jo ingenting hvad en anden idiot fra nettet synes om en! (Det burde det ihvertfald ikke).

Næh, men det er da at foretrække frem for at blive kaldt idiot

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Branchen er generelt rådden (uden dog at skære alle over én kam) og fyldt med kartel lignende tilstande hvor HiFi anmeldere promoverer produkter mod betaling og branchefolk tilskynder skjult rekvalme (det var med vilje). Det er desværre en international krise i branchen.

Jeg vil nu gerne se beviser på slige påstande før jeg tror på dem. Ja, der er måske lidt vasken af hænder hist og pist, men den store sammensværgelse tror jeg nu ikke på.

niklasthedolphi skrev:
Men den ringe stavning er ikke et problem som er forankret i dette forum. Det er desværre et problem der er forankret i størstedelen af en eller flere generationer hvoraf nogle fra disse generationer nu er voksne og satte.

At faglige færdigheder og sproglig forståelse er en forudsætning for sociale færdigheder er måske en holdningstilkendegivelse som er lige vel prætentiøs for dette forums konsensus.

Jeg er faktisk enig med dig i at en manglende disciplin i skolen må være skyld i det efterhånden mere eller mindre vidtrækkende omfang af samfundets halvdårlige kundskaber udi stavningens og formuleringens kunst. I 5. klasse var jeg selv så dårlig til det at alarmklokkerne lød, og så blev der taget fat om det så jeg i dag vist nok staver ganske pænt (foruden de uundgåelige tyrkfjel - der sker nok et eller andet når jeg sender fra min PC til forum'et).

Men nogle personer er så desværre i større eller mindre grad ramt af ordblindhed, og de gør hvad de kan. Jeg har selv en kammerat der lider af det, og hans beskeder kan af og til være udfordrende at skulle fortolke.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

For at vende tilbage til det med at lange ud efter dem der ikke kan stave ( hvilket jeg finder forkasteligt ) så oplever jeg faktisk at dem der ikke staver så godt faktisk i deres indlæg har noget bedre at sige end de velformulerede, fordi man kan stave og formulere sig godt er ikke ens betydning med at det man skriver er er godt eller forståeligt.

Jeg ved at Poul er meget velformuleret og højtuddannet, men det gør ham altså ikke bedre end os andre.

Ligeledes vil jeg sige at bare fordi man kan formulerer sig og skrive fejl frit, er man ikke mere end andre.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes