Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvad har Poul gang i ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Det glæder mig meget at et indlæg som Pouls stadig kan bringe folks urin i kog.

Jeg kan ikke som mange se at det er en kritik af jensen, men derimod en kritik af ukritiske nørder, der ikke lytter, men som alligevel har en mening om alt.

Jeg må tilstå at jeg langt hen ad vejen er meget enig med ham.

Hvad angår vandet i åen og pouls (PA-?)grej... er der nogle der har lyttet på det før SME/Tannoy/QUAD mm. udråbes til fordums koryfæer?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Det glæder mig meget at et indlæg som Pouls stadig kan bruinge folks urin i kog.

Jeg kan ikke som mange se at det er en kritik af jensen, men derimod en kritik af ukritiske nørder, der ikke lytter, men som alligevel har en mening om alt.

Jeg må tilstå at jeg langt hen ad vejen er meget enig med ham.

Hvad angår vandet i åen og pouls (PA-?)grej... er der nogle der har lyttet på det før SME/Tannoy/QUAD mm. udråbes til fordums koryfæer?

Hvis Pouls 'indlæg' så blot var et indlæg i en debat, hvor svarene kan læses på samme website, og skabe modpol, men det er ikke tilfældet.

Pouls 'indlæg' står på hans eget website, og uden modpol.

Jeg har selv et sæt Tannoy fra halvfjerserne, med alnico magneter, men føler mig ikke mere samhørig med Poul af den grund.

EDIT: Alnicomagneter taber iøvrigt magnetstyrke over 20 år, men degraderes dog ikke så meget som hørelsen, og hukommelsen. (Længe leve de gamle dage, for der var det bedre... eller var det ?)
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jean M Jarre skrev:

FHWac skrev:
Måske er Poul lidt hård. Men han har ret i at Hifi i Danmark er blevet lidt ensporet. Men er det ikke lige så meget forhandlernes egen skyld? Jensen gør sig da synlig. Og så er der jo ikke så mange forum'er at gøre sig synlig på. Så jeg synes at Poul skulle komme ind i forummet og give Jensen og os andre noget modspil og nogle gode nye synspunkter til at købe andet hifi.

Hifi i DK er ikke ensporet, det er måske dem der kun bevæger sig her inde på Hifi4all, der oplever at snakken ofte går om de samme ting.

Men tager man lidt ud og kigger i de forskellige butikker, syntes jeg da at man kan få et bredt udvalg.

Jensen er en fin fyr, grunden til han sælger meget til brugerne her på Hifi4all, skyldes flere ting.

Jeg har tiladt mig at skrive Jensens 10 BUD.

1. Han er utrolig god til at finde gode produkter.

2. Han er god til at tage brugt i bytte ( det gør mange andre ikke )

3. Han er ærlig, melder gerne ud hvis han ikke syntes du har ret ( det kan mange bare ikke lide )

4. Han er ærlig og hæderlig

5. Han har de rigtige priser

6. Han har nok Danmarks bedste service

7. Han har varen på lager, hvor andre har leveringstider på 3-4 uger.

8. Han gør sig synlig

9. Han går gerne imod Branchens uskrevne regler

10. Han er den eneste der har rigtig meget Highend hjemme og man kan sku komme og høre og røre ved det, andre kan kun skaffe det, og har ikke varen i butikke.

Ja og jeg kunne sikkert blive ved.

Men igen Hifi er ikke ensporet i DK, men det lader til at der kun er få forhandler der forstår at gøre det helt rigtige, og det er der mange der har ondt i røven over, når de gør.

Branchen er generelt rådden (uden dog at skære alle over én kam) og fyldt med kartel lignende tilstande hvor HiFi anmeldere promoverer produkter mod betaling og branchefolk tilskynder skjult rekvalme (det var med vilje). Det er desværre en international krise i branchen.

Ja sådan var det for 10 til 15 år siden , hvor der kun var de samme mærker i de danske high-end shops , nu har piben fået en anden lyd .

Det samme er ved at ske i tyskland mange af de gammel store shops er løbet kørt .

Jeg har selv været stor kunde i danske shops i mange år .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Jo, men har da ret i at det er lamt at mange indlæg herinde starter med et foto af en papkasse. Den som startede den tegneserieform var ret beset jensen, så han har faktisk en pointe der. På den måde skifter indlægformen til chatsnak, a la ..nå hva er der så inde i kassen, må vi se - og svaret ja, imorgen når jeg får pakket mere op, o.s.v.

Og så jager han en syl lige ind i sidebenet; der bliver snakket og tænkt for meget i hifi termer i fht musiktermer og det at sætte sig ind i andres verden og musiksmag.

Han er jo nok lidt af den gamle skole og begræder de dage hvor alt var mere ukompliceret og ikke så "fint" som idag. Men, intet er smukkere end minder, som de siger. Ikke endgang virkeligheden!

Dette indlæg, som fylder mere end 1 linie med mere end 8 ord bliver sikkert kritiseret ud fra devisen om at hvorfor "er jeg herinde hvis det er så dårligt" og derud ad. Der er bare ikke fair, man er nødt til at forholde sig til den generelle kvalitet af det der skrives og formsskred i det hele taget.

Nu når snakken går på Fotos , er det ikke Densen du bifalder eller er det solgt ?, næ nu er det Gamut og hvorfor .

Og nej det var ikke mig der startet dette op med fotos , hvis du går tilbage i tiden så ville du kunne se det var en anden han er godtnok ikke herinde mere .

Mere sjovt er det i et land som sverige der gør de det i stor stil og det skaber ikke problemer hvorfor mon ?? .

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Og der er alt for mange slipse sælger der ude og som der er kommet lige ud fra Højer Handle Skolen, hvad enste formål er at sælge en vare og som ikke ved en dyt om HIFI og slet ikke noget om HIGH-END og hvad god lyd er .

Alt for meget FONA sælger i HIFI branche, selv i HIGH-END Shop .

Derfor HURRA for Jensen og hans lille HIGH-END Shop, mande har sjælen med, den har rigtig mange miste .
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Jeg syntes Danmark er ved at være rigtig godt med, der kommer hele tiden nye til som også trækker nye spændende mærker med sig.

Jeg kunne brokke mig over mange ting i den her tråd, men jeg vælger altså lige at dvæle ved dén her. "er ved at være rigtigt godt med"? Hvad er det dog for en gang ævl? Danskere er _ufatteligt_ forkælede, hvad hifi og high-end butikker angår, og har altid været det. Vi er altså kun 5 millioner indbyggere. Det er, hverken befolkningsmæssigt eller geografisk, ikke mere end Hamburg med opland. Prøv lige at tage en tur til Hamburg, og kigge på hvor mange hifi-forretninger der er, og sammenlign med det udvalg vi har i Danmark, så tror jeg éns opfattelse ville ændre sig en smule. Vi har _alt_ for mange hifi butikker i Danmark, hvilket er en af årsagerne til at prisniveauet generelt er ret højt. Det gør altså fa'en til forskel om et mærke skal sælges til 5 millioner mennesker af 10-20-30 eller flere butikker, eller af én eller to som i det "sønderjyske". Danskere tror af en eller anden grund at når B&W har 25 forhandlere inden for et lille område, så kan samtlige 25 forhandlere selvfølgelig sagtens have alle topmodellerne stående i butikken. Sådan spiller klaveret altså ikke - men prøv lige at lægge Hifi-Klubbens samlede beholdning af B&W sammen, og sammenlign med hvad du kan kigge på af B&W i Hamburg. Jeg tror ikke man ville savne noget - danskere har bare vænnet sig til at hvis man skal investere i hifi, så skal man da selvfølgelig ikke bevæge måsen mere end 30 kilometer væk for at finde noget fedt grej.

Og at danskere HAR denne holdning, skyldes NETOP at vi ikke er "ved at være med", men på vej _nedad_ i antallet af seriøse forhandlere. Jeg har al respekt for Jensen, for det arbejde han har gjort og for dén pind han har stukket i myretuen af hifi-forhandlere i Danmark. Men at gøre ham til den eneste rigtige high-end forhandler i Danmark, og påstå at han enerådende sørger for at high-end udvalget i Danmark er stigende, det er direkte vrøvl. Da jeg var i Hifi Gallery for nyligt, så jeg TO sæt højttalere over 15.000,- stykket (ret mig hvis jeg overså noget), nemlig Strauss og Mahler. Kalder du dét for exceptionelt high-end udvalg? (Ikke at vi har mere, men vi er heller ikke en 100% high-end forretning). Der står så lidt mere elektronik, men da ikke mere end da butikken hed SK Sound, og dét der er sker jo på bekostning af high-end surround, som slet ikke er at finde i butikken. I bedste fald er det en ændring af fokus, ikke en forstørrelse af high-end udvalget. Danskernes udvalg af high-end produkter i markedet er ikke større end det hele tiden har været, og hvis det er, så er det ikke Jensens fortjeneste. Tværtimod er det til dels hans fortjeneste at de ANDRE butikker ikke har så meget stående, fordi han har raget så meget salg til sig (og på imponerende vis gjort det på en måde så kunderne gudhjælpemig tror han ikke tjener penge på det). Jeg har STOR respekt for Jensen, han er ufatteligt dygtig til dét han gør, men han trækker ikke hele high-end branchen i danmark op - han trykker den ned (og det er ment som et kompliment).

Hvis der skulle være en butik der reelt havde et decideret stort udvalg af high-end i Danmark, så skulle denne butik være groft sagt enerådende på markedet. I stedet for at have én butik med et super-lækkert hifi/high-end udvalg, så har vi en OVERFLOD af hifi og high-end udstyr, fordelt på 25-50 butikker. INGEN steder i verden er hifi-entusiaster så forkælede som i Danmark, og de fleste af os behøver endda kun bevæge måsen højst 200 kilometer for at finde en fornuftig forretning. Dén luksus har de fleste tyskere ikke.

Hvor stor er en by som Flensburg? Jeg kender én der tilfældigvis var dernede, og så lige ville se hvad der var af hifi-forretninger. Han bliver guidet hen til en bix der skulle være "stedet" i byen når man vil have seriøs hifi, og skulle være den førende Marantz forhandler i byen. Det vildeste Marantz produkt i butikken var en SR 5600. Så drop lige klynkeriet over den danske hifi-branche, tak!

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Tja ... ytringsfriheden skal lægge ryg til meget!

Poul har valgt at fomulere sig polemisk på sin egen hjemmeside ... det er jo tydeligvis et "dabat-indlæg", hvor der står nogle alt efter smag korrekte og eller provokerende meninger. Og formålet er jo tilsyneladende opnået ...

Jeg kan sagtens følge Poul i at interessen for hifi en gang i mellem fortaber sig i tekniktåger, som set fra min synsvinkel er helt afsporet fra det formål jeg har med min hifi-hobby ... musik ... mere musik og helst god musik. Men hver har sin smag, og hvis man er mere interesseret i de tekniske sager, ja så er det helt fint med mig - nogen gange kan teknik-umulige som mig også lære et trick eller to.

Der hvor kæden for alvor hopper af for mig, det er når hifi-hobbyen bliver taget over af personfnidder og personlige angreb ... som i denne tråd ... og som i Pouls indlæg i øvrigt. Jeg kunne måske godt være interesseret i Jensens 10 bud, men så skal de sku komme fra ham selv, og hverken fra Peter, Poul eller Mary.

For mig er en god hifi-aften en aften som jeg havde forleden. Ploven kørte i 7 timer i træk, og nogle venner havde medbragt gammelt vinyl-guld fra 1970'erne ... og så spillede vi det ene gamle hit efter det andet ... minderne væltede frem og folk sad og sang med på deres favoritter - mens de nød et glas vino eller to. Se det er musik!

Og endelig så vil jeg sige ... det er let at svine et såkaldt PA anlæg til ... men dem der har lyttet til noget af det udstyr, Tannoy og ATC ... ja de ved at det kan lyde rigtigt godt ... og EAR og SME30 må meget gerne finde vej til mine stuer!

SATMIT 

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt, Jarre, så beviser du med "bud nummer 7", at du er dybt forblændet af Jensen, for intet kunne være mere forkert.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Tja ... ytringsfriheden skal lægge ryg til meget!

Poul har valgt at fomulere sig polemisk på sin egen hjemmeside ... det er jo tydeligvis et "dabat-indlæg", hvor der står nogle alt efter smag korrekte og eller provokerende meninger. Og formålet er jo tilsyneladende opnået ...

Tjae, man kan sige at 'hans' formål måske er opnået, men hvordan med at svare tilbage på hans egen hjemmeside ?

Jeg tror at det oprindelige indlæg, der er oplæg til tråden, stiller spørgsmålstegn ved seriøsiteten, når man langer ud efter sine konkurrenter, med primitiv kritiseren af stavemåde, samt entusiasmen fra konkurrentens 'dumme' diciple.

Jeg har købt en forforstærker der har stået i Jensens stue, og er måske nu en af hans diciple ?
Hmm... jeg vil tjekke grundigt hvor tingene kommer fra, næste gang jeg køber noget grej, for at sikre mig at det ikke har tilhørt Poul.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Ja om ikke andet satte det da gang i en debat igen

Og er det vigtigste ved forum ikke debat.

Jeg læser da tit indlæg som ikke rigtigt siger mig noget, til gengæld har andre givet mig lyst til at prøve f.eks kabler.

Der findes jo et hav af forskellige tweaks. Jeg kommer aldrig til at prøve dem alle.

Jeg tænker da også ind imellem , at det lyder godt nok for søgt. Lidt ligesom sten i lommen der kan holde en rask , fjerne kræft og hvad helsefolk nu ind imellem tror på.

Formålet med Forum er vel ikke , at opnå enighed - men at vi har et sted hvor vi kan spørge , fortælle om vores forunderlige hobby.

At vi indimellem har svært ved at stave, formulerer os må man så tage med.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Til Otto

Hvis du har været i HIFI galleriet for nyligt, kan det manglende highend skyldes at Jensen har trukket sig.

Han åbner vist i Odense i stedet.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Det var godt at Jensen kom til fornuft og starter for sig selv, alt andet ville nok give problemer i fremtiden for Jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:

Ja om ikke andet satte det da gang i en debat igen

Og er det vigtigste ved forum ikke debat.

Jeg læser da tit indlæg som ikke rigtigt siger mig noget, til gengæld har andre givet mig lyst til at prøve f.eks kabler.

Der findes jo et hav af forskellige tweaks. Jeg kommer aldrig til at prøve dem alle.

Jeg tænker da også ind imellem , at det lyder godt nok for søgt. Lidt ligesom sten i lommen der kan holde en rask , fjerne kræft og hvad helsefolk nu ind imellem tror på.

Formålet med Forum er vel ikke , at opnå enighed - men at vi har et sted hvor vi kan spørge , fortælle om vores forundelige hobby.

At vi indimellem har svært ved at stave, formulerer os må man så tage med.

Dette må være det bedste indlæg der har været endtil nu i 2006

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jean M Jarre skrev:
Jeg syntes Danmark er ved at være rigtig godt med, der kommer hele tiden nye til som også trækker nye spændende mærker med sig.

Jeg kunne brokke mig over mange ting i den her tråd, men jeg vælger altså lige at dvæle ved dén her. "er ved at være rigtigt godt med"? Hvad er det dog for en gang ævl? Danskere er _ufatteligt_ forkælede, hvad hifi og high-end butikker angår, og har altid været det. Vi er altså kun 5 millioner indbyggere. Det er, hverken befolkningsmæssigt eller geografisk, ikke mere end Hamburg med opland. Prøv lige at tage en tur til Hamburg, og kigge på hvor mange hifi-forretninger der er, og sammenlign med det udvalg vi har i Danmark, så tror jeg éns opfattelse ville ændre sig en smule. Vi har _alt_ for mange hifi butikker i Danmark, hvilket er en af årsagerne til at prisniveauet generelt er ret højt. Det gør altså fa'en til forskel om et mærke skal sælges til 5 millioner mennesker af 10-20-30 eller flere butikker, eller af én eller to som i det "sønderjyske". Danskere tror af en eller anden grund at når B&W har 25 forhandlere inden for et lille område, så kan samtlige 25 forhandlere selvfølgelig sagtens have alle topmodellerne stående i butikken. Sådan spiller klaveret altså ikke - men prøv lige at lægge Hifi-Klubbens samlede beholdning af B&W sammen, og sammenlign med hvad du kan kigge på af B&W i Hamburg. Jeg tror ikke man ville savne noget - danskere har bare vænnet sig til at hvis man skal investere i hifi, så skal man da selvfølgelig ikke bevæge måsen mere end 30 kilometer væk for at finde noget fedt grej.

Og at danskere HAR denne holdning, skyldes NETOP at vi ikke er "ved at være med", men på vej _nedad_ i antallet af seriøse forhandlere. Jeg har al respekt for Jensen, for det arbejde han har gjort og for dén pind han har stukket i myretuen af hifi-forhandlere i Danmark. Men at gøre ham til den eneste rigtige high-end forhandler i Danmark, og påstå at han enerådende sørger for at high-end udvalget i Danmark er stigende, det er direkte vrøvl. Da jeg var i Hifi Gallery for nyligt, så jeg TO sæt højttalere over 15.000,- stykket (ret mig hvis jeg overså noget), nemlig Strauss og Mahler. Kalder du dét for exceptionelt high-end udvalg? (Ikke at vi har mere, men vi er heller ikke en 100% high-end forretning). Der står så lidt mere elektronik, men da ikke mere end da butikken hed SK Sound, og dét der er sker jo på bekostning af high-end surround, som slet ikke er at finde i butikken. I bedste fald er det en ændring af fokus, ikke en forstørrelse af high-end udvalget. Danskernes udvalg af high-end produkter i markedet er ikke større end det hele tiden har været, og hvis det er, så er det ikke Jensens fortjeneste. Tværtimod er det til dels hans fortjeneste at de ANDRE butikker ikke har så meget stående, fordi han har raget så meget salg til sig (og på imponerende vis gjort det på en måde så kunderne gudhjælpemig tror han ikke tjener penge på det). Jeg har STOR respekt for Jensen, han er ufatteligt dygtig til dét han gør, men han trækker ikke hele high-end branchen i danmark op - han trykker den ned (og det er ment som et kompliment).

Hvis der skulle være en butik der reelt havde et decideret stort udvalg af high-end i Danmark, så skulle denne butik være groft sagt enerådende på markedet. I stedet for at have én butik med et super-lækkert hifi/high-end udvalg, så har vi en OVERFLOD af hifi og high-end udstyr, fordelt på 25-50 butikker. INGEN steder i verden er hifi-entusiaster så forkælede som i Danmark, og de fleste af os behøver endda kun bevæge måsen højst 200 kilometer for at finde en fornuftig forretning. Dén luksus har de fleste tyskere ikke.

Hvor stor er en by som Flensburg? Jeg kender én der tilfældigvis var dernede, og så lige ville se hvad der var af hifi-forretninger. Han bliver guidet hen til en bix der skulle være "stedet" i byen når man vil have seriøs hifi, og skulle være den førende Marantz forhandler i byen. Det vildeste Marantz produkt i butikken var en SR 5600. Så drop lige klynkeriet over den danske hifi-branche, tak!

Det er jo lige hvad alle siger om jer ikke .

Når snakken går på pris trykker .

Og når alt kommer til alt gør alle shop det bare på ders måden ikke .

Jeg har de mærker jeg har , jeg skifter ikke mærker efter min penge pung og hvad man tjener mest på .

Nu som igår der fik jeg R-audio i sverige for ham der har det nu sælger ikke nok , så sagde ook , men spå skal prisen ned på us pris er det ok , og svaret var ja .

Det samme har jeg sagt til krell gør noget ved de vilde priser , nogle har gjort det andre tør ikke .

Men man ser det der er flest penge går igen i mange shops og hvorfor mon ?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Iøvrigt, Jarre, så beviser du med "bud nummer 7", at du er dybt forblændet af Jensen, for intet kunne være mere forkert.

Otto, jeg er på ingen måde forblændet af Jensen.

Når vi snakker om at have varen på lager så har jeg desværre ofte oplevet at skulle vente 3-4 uger hvis det har været dyrt grej, ikke mange har dette på lager, Jeg har når jeg har handlet hos Jer dog altid fået varen med det samme.

Jeg har måske også udtrykt mig forkert, Highend er ikke pris afgørende og vil godt omformulere mig, de dyre vare rigtig dyre vare, dem har Jensen ofte på lager, det har mange andre ikke, måske det ene sæt i butikken man kan høre, men når man så vil have det med skal det bestilles, så jeg har udtrykt mig forkert ved at skrive Highend, for det er der ingen min eller max pris på.

Men at du føler dig tråt over tærene kan jeg ikke forstå, der er jo ingen der nævner Jer.

Når jeg mener at Danmark er ved at være godt med, så mener jeg at udvalget er blevet større, og om vi er forkælet eller ej er jo op til dig at bestemme, og om der er for mange butikker eller ej er heller ikke noget jeg vil kommenterer, men kigger vi lidt tilbage ja bare 5-10 så kan jeg da huske i Århus at udvalget var begrænset.

Der var TC, Klubben, Kenwood Shoppen og Fredgaard, hvem ellers var der om buddet ??? når vi snakker dyrt grej ???

Jeg tror også at det er nettet der hjælper os forbrugere i dag, vi kan kigge hele verden rundt og se om der var noget der skulle vække vores apetit, og er forhandleren ikke med på noderne så sakker de bagud, vi er som forbrugere måske forkælet men det mener jeg også jeg har ret til at være når jeg skal ud og bruge mine surt tjente kroner.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Ville aldrig købe HIGH-END fra HIFI-Klubben og Fona (fredgaard) eller 2tal, men hvis man er til HIGH-END til 3k er disse steder man skal gå, de har sælger der ikke ved en s... (bib) om HIGH-END

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Slå koldt vand i blodet. Jeg er faktisk enig med ham i mange ting. Desuden kan manden ikke stævnes. Han har ikke brudt loven, men blot udnyttet ytringsfriheden. Og fortæl mig lige, hvor han kalder Jensen for skurk? Sådan tolker jeg det slet ikke...men ja, manden er kritisk og tør i det mindste at give udtryk for dette - og gudskelov for det!

Desuden er det ret lamt at sætte spørgsmålstegn ved mandens hifi-kompetence...Fordi han har PA udstyr i sit sortiment, gør ham ikke mindre værdig.

Hej

Jeg citerer fra denne korte i stedet for den første lange. Jeg har mødt Poul flere gange år tilbage og han ved rent faktisk en del mere om lyd end de fleste igennem sin erfaring gennem musiklivet i Århus og DAT. Og manden er ikke dum, lad det være sagt!

Og jeg tror rent faktisk også at han har en fornemmelse for hvordan optagelser er produceret etc etc...i modsætning til stort set alle andre jeg kender...

Jeg hørte hans store ATC hjemme hos ham og jeg forstod udemærket godt hans argumentation dengang for valg af anlæg, det var bare ikke min smag.

Ja, Poul er speciel, men han er ekstremt ærlig og man kan med 110% sikkerhed handle hos ham hvis nogen skulle være i tvivl om dette!

Personligt kan jeg sagtens følge hans kritik. Hifi'en er også efter min mening mere eller mindre død. Fra at være en hobby hvor folk byggede selv og læste om teknik som kunne forbedre deres lyd, er markedet blevet pornoficeret af bl. a. ligegyldige magasiner med øregejl og flotte billeder. Jeg synes ikke det er særligt givende at læse om en eller andens oplevelse udbasuneret over tre til fire sider om et produkt, hvor det tydeligt skinner igennem at vedkommende ikke har har en pind forstand på det tekniske og dømmer udelukkende subjektivt.

Jeg mener heller ikke at kabler generelt har den store betydning, hvis anlæet er konstrueret rigtigt. Dvs, at impedanserne i hvertfald passer sammen og at HT er af en hvis kvalitet. Desuden kan man køre fuldt balanceret og så tror jeg ikke at en meter kabel kan høres (forudsagt at impedanserne altså stadig er i orden!).

Men, jeg ved da godt at dette ikke er tilfældet hos de fleste og derfor får kabler en ekstrem betyning, men hvad er det lige vi lytter på? Jeg ville selvfølgelig også vælge det kabel her som lød bedst, så dum er jeg heller ikke...

Poul går ind for ærlighed, det er en af hans kæpheste. Og jeg tror ikke, at han kan finde ærligheden i produkter der er som sminket mad. Hans HT indeholder da også dyre komponenter, frem for fin finish. Kigger man i de gamle High Fidelity, kan man finde masser af reklamer for fine byggesæt bestående af højkvalitets enheder. High Fidelity var iøvrigt et fantastisk blad dengang med masser af teknisk info!

Så ja, hifi'en er på mange måder død, i hvertfald er den forandret. Men smag og behag (som vi ynder at sige her i Danmark), Pouls og desuden min egen smag går i retning af semi og fuld professionel produkter.

Mit indlæg skal ikke betragtes som nogen som helst hetz mod en nogen, såsom personer,virksomheder eller magasiner.

vh 

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:

Hvis du har været i HIFI galleriet for nyligt, kan det manglende highend skyldes at Jensen har trukket sig.

Det var mens han var der (ellers havde det vel heller ikke været Vienna jeg havde kigget på?) Iøvrigt havde jeg da indtryk af at han ville være begge steder?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:

Att: Kontrast

Nu er det ikke kun jensen der får lov at promovere/reklamere herinde, der har f.eks også været en tråd fra Otto TC om hvilket størrelse fladskærm man helst ville købe og noget af teksten var "for at skabe det bedste tilbud", det er da en markedsundersøgelse og brancherelateret langt op i røven, men h4a valgte at overhøre min "rapport". Men jeg køber dog heller ikke jensens 1%
___

Men prøv lige at tænk jer om! Er folk herinde ikke ensporede? Størstedelen herinde er jo bare en flot tumber der dyrker en religion og skifter grej efter stemning på forummet, eksempler? Ok:

VA - Hvor mange har ikke fulgt hypen og købt for derefter at sælge igen?

Sonus Faber - Her var der også en del med dette mærke og var man ikke enig med dem om mærket var man et fjols...men se hvor mange har dem idag? Moden skiftede

Kubikismen - Prøv at tjekke hvor mange der følger KVK om VDH kabler, NAD 3020, Daner/Dali, Diva, hospitalskabler, forbehold mod FETs, rør - Man behøver ikke at kigge særligt langt efter disciple som følger blindt efter... Ja, 118.5% og det er jeg stolt af, for de råd jeg har fulgt har alle virket for MIG!

Netkabler - Tråden om tilspilning er det perfekte eksempel på troende idioter

"happyerne" - der mener grej er "musikalsk" og mener der er forskel på anlæg der spiller hifi og musik og følger folk som kibri og audio note osv. fra den københavnske butik jeg ikke kan huske hvad hedder.

LP'isterne - mener LP rules uden at have hørt det, men følger holdningen herinde.

Og folk der tager sprog til sig fra nogen af ovenstående, prøv at se hvor mange der taler om shops og speakers istedet for butikker og højttalere

Rør - "rør er bedst" "rør rules"!! en overgang var alle herinde helt våde i trussen efter rør...nu er den gået lidt tilbage (?)

Jeg har aldrig snakket med Poul eller købt via ham, men jeg respekterer folk med deres egne holdninger og hans tekst har da skærpet min interesse...men skulle han være en selvproklameret profet er interessen dog hurtigt væk.

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej ALLE !!!

Inden det her løber helt ud i bare at beskylde hinanden for mærkelige ting og sager??

Var det så måske ikke lige end ide og læse den Besøgsartikle som blev skrevet her i

det online magasin som hedder "en levende anakronisme" den er jo om poulsaudiobutik

og når man så har læst den så kunnne man jo prøve og maile til poulsaudiobutik og høre

om Poul vil lægge de andre "ugens emner" ud på denne side for der er jo 4 andre også kunne

de jo læses af alle der ikke her set og læst dem endnu ??, også kunne der måske begynde end

ordenlig debat om HIFI og meninger der om.

Hilsen pmoren

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum