Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Musicen for fuld udblæsning s.84 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 85
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hehe nej vel, det koster bare men deres piano er for lækker... rent visuelt har jeg en forkrælighed for contour serien.... Jeg synes også de kønnere end min egne C1'ere... Især 3.4 synes jeg virkelig er flot... Men ja Confidence serien kan jo bare noget den anden ikke kan, hehe

Du skal have C4 nu ikk?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Hehe nej vel, det koster bare men deres piano er for lækker... rent visuelt har jeg en forkrælighed for contour serien.... Jeg synes også de kønnere end min egne C1'ere... Især 3.4 synes jeg virkelig er flot... Men ja Confidence serien kan jo bare noget den anden ikke kan, hehe

Du skal have C4 nu ikk?

Jo det er planen men de hænger jo ikke ligefrem på træerne, på de forskellige brugtmarkeder

MVH WRONG

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Nej i hvert fald ikke i DK. Det er fanme et vildt setup du får dig! er dit rum stort?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Nej i hvert fald ikke i DK. Det er fanme et vildt setup du får dig! er dit rum stort?

Jeg har endnu ikke set et sæt brugte C4 tilsalg i europa.

Min stue er 33m2 men med 2.65m til loftet. Ydermere står døren til køkkent altid åben så der er luft nok for C2erne at flytte på. Jeg har haft både Dali Euphonia MS5 og VA Mahler så jeg er ikke så nervøs for om rummet kan bære det.

MVH WRONG

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart hvad jeg har læst mig til, så er det ikke et kæmpe spring fra fx Contour S5.4 til C2. Derimod skulle C4 være et stort spring frem. Det er hvad gutterne på Avsforum skriver hvert fald.

Contour S5.4 ser dog rigtig spændende ud også. Dynaudios HTs i Kirsebær er da rimelig flotte, men Ahornen på fx C2 er flottere end jeg havde troet faktisk - er normalt ikke til den lyse træsort.

Mht brugt C4, hvad med det tyske brugtmarked evt.?

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Umiddelbart hvad jeg har læst mig til, så er det ikke et kæmpe spring fra fx Contour S5.4 til C2. Derimod skulle C4 være et stort spring frem. Det er hvad gutterne på Avsforum skriver hvert fald.

Contour S5.4 ser dog rigtig spændende ud også. Dynaudios HTs i Kirsebær er da rimelig flotte, men Ahornen på fx C2 er flottere end jeg havde troet faktisk - er normalt ikke til den lyse træsort.

Lyden på Confidence serien og Contour serien er helt forskellig. 5.4'eren har en meget mere fed bas i forhold til C2 og C4 der har en mere raffineret bas gengivelse der er knap så dominerende. Og C4 i forhold til C2 har en del bedre bas definition. Jeg oplever egentlig ikke at den går voldsomt meget dybere end C2 men definitionen er bare bedre samt at den har noget mere dynamik.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
CRC1 skrev:

Du skal have C4 nu ikk?

Jo det er planen men de hænger jo ikke ligefrem på træerne, på de forskellige brugtmarkeder

MVH WRONG

De fås jo heldigvis også fra nye

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Hvordan er bassen i de Dyn sammenlignet med Mahler og MS5 ?

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

CRC1 skrev:

Min stue er 33m2 men med 2.65m til loftet. Ydermere står døren til køkkent altid åben så der er luft nok for C2erne at flytte på. Jeg har haft både Dali Euphonia MS5 og VA Mahler så jeg er ikke så nervøs for om rummet kan bære det.

MVH WRONG

Okay det kan godt være du må have den store pung fremme så

Nej okay så burde de sagtens integreres med dit rum også... Især Mahler har jeg ladet mig forstå det kan være lidt "svært" at styre dens bas.

Man kan sige hvad med vil men det der DDC princip de bruger virker altså ret godt, de skal bare have lidt afstand fra bag og side væg, så virker det ikk

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Der er heller ikke noget på det tyske marked desværre.

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
wrong skrev:
CRC1 skrev:

Du skal have C4 nu ikk?

MVH WRONG

De fås jo heldigvis også fra nye

hehe. ja det er jeg helt klar over

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Hvordan er bassen i de Dyn sammenlignet med Mahler og MS5 ?

De flytter ikke helt den samme mængde luft men til gengæld er der en basdifination, hvor ingen af de andre kan være med. Det skal så lige siges at der jo også er opgraderet voldsomt på forstærkersiden, siden de 2 andre højttalere var i stalden.

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
wrong skrev:

CRC1 skrev:

MVH WRONG

Okay det kan godt være du må have den store pung fremme så

Nej okay så burde de sagtens integreres med dit rum også... Især Mahler har jeg ladet mig forstå det kan være lidt "svært" at styre dens bas.

Man kan sige hvad med vil men det der DDC princip de bruger virker altså ret godt, de skal bare have lidt afstand fra bag og side væg, så virker det ikk

Jeg er egentlig helt godt tildreds som det spiller men jeg mangler liiiige det sidste, og med det jeg har hørt af C4erne lader det til at de kan indfri ønskerne. MEN nu er der imidlertid kommet en anden spiller på banen som, ifølge folk som har hørt dem, skulle være helt eminente.

De nye Viennaer:

Dem ville jeg rigtig gerne høre og at de så samtidig ser fantastiske ud gør dem jo ikke mindre spændende

MVH WRONG

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er egentlig helt godt tildreds som det spiller men jeg mangler liiiige det sidste, og med det jeg har hørt af C4erne lader det til at de kan indfri ønskerne. MEN nu er der imidlertid kommet en anden spiller på banen som, ifølge folk som har hørt dem, skulle være helt eminente.

De nye Viennaer:

Dem ville jeg rigtig gerne høre og at de så samtidig ser fantastiske ud gør dem jo ikke mindre spændende

MVH WRONG

[/QUOTE]

ja fy for satan de er fede.... og hvis de spiser Mahler til morgenmad er det vejen frem

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

De er meget spændende de nye Vienna'er ogt det er jo også en rigtig fuldvoksen højttaler må man sige. Tilgengæld tror jeg, med mindre Vienna har lagt deres lydfilosofi helt om, at det er en helt andet højttalere end Dynaudio.

Min Erfaring med Vienna er at de er esktrem begahelige og meget musikalske, altså man kan jo næsten ikke få noget til at lyde dårligt og alt er rart og begaheligt ikk.. På godt og ondt

Dynaudio er jo mget ærlige i sin spillestil, meget neatrale, men man kan godt hører hvis det er knap så godt det man har sat på dem ikke.. på godt og ondt

Så hvis det er mellem de to, så er det to forskellige spille stile og meget forskellige højttalere, i mine øjne, hehe... Det lyder til at kunne blive en spændende kamp

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

De er meget spændende de nye Vienna'er ogt det er jo også en rigtig fuldvoksen højttaler må man sige. Tilgengæld tror jeg, med mindre Vienna har lagt deres lydfilosofi helt om, at det er en helt andet højttalere end Dynaudio.

Min Erfaring med Vienna er at de er esktrem begahelige og meget musikalske, altså man kan jo næsten ikke få noget til at lyde dårligt og alt er rart og begaheligt ikk.. På godt og ondt

Dynaudio er jo mget ærlige i sin spillestil, meget neatrale, men man kan godt hører hvis det er knap så godt det man har sat på dem ikke.. på godt og ondt

Så hvis det er mellem de to, så er det to forskellige spille stile og meget forskellige højttalere, i mine øjne, hehe... Det lyder til at kunne blive en spændende kamp

Lagt om nej.

De har har bare valgt at lave en top speaker der tager kampen og imod andre meget dyre mærker.

Bare deres enhed valg siger alt, men mere om det snart.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
CRC1 skrev:

Lagt om nej.

De har har bare valgt at lave en top speaker der tager kampen og imod andre meget dyre mærker.

Bare deres enhed valg siger alt, men mere om det snart.

Det tror jeg gerne!

Nú kender du jo nok den nye bedre end jeg.. (jeg har i hvert fald ikke hørt den, hehe) Men de andre højttalere fra Vienna og Dynaudios højttalere ligge lyden fra hainden, synes jeg.  Ikke at jeg vil påstå den ene er bedre end den anden, men jeg synes at det to meget forskellige måder at gengive musikken på....

ZaiFeR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Så er der dømt drømmeland. Jeg gad eddermamegudsprællemig godt høre det her setup. Dynaudio og Pass er nu og engang et smukt syn sammen. Men lyden er endnu bedre

Billede venligst udlånt af TwojePC

MVH WRONG

Det er jo lige min farve  Ja det ser dejligt ud. Synd at mine C4 bare ligger i ders kasser, det er bare en smuk højttaler.

Techtor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Vel - der var to demobrugte C4 til 50k på tilbudsavisen for et halvt år siden eller så..

Hmm - hvordan er mon C4 vs Sapphire?

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Techtor skrev:
wrong skrev:

Vel - der var to demobrugte C4 til 50k på tilbudsavisen for et halvt år siden eller så..

Hmm - hvordan er mon C4 vs Sapphire?

Sapphire lyder tydeligt meget mere som Evidence serien. Den er mere fremadrettet i sin lyd end C4'eren. C4'eren har dog stadig en virkelig præcis basgengivelse der er svær at hamle op med.

Hvad der er bedst er svært at sige. Begge højttalere er blandt nogen af de bedste på markedet (til menneskepenge) efter min mening.

<< Forrige Side af 85 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes