Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Sony PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

SONY skal ihvertfald tage at få sig nosset sammen og få nogle maskiner på markedet. Med den hastighed som computer grafikkort udvikler sig er der fare for at de ender med at stå med skægget i postkassen. En stor del af konsol markedet er dækket af Xbox 360 og det hjælper bestemt ikke PS3 hvis der også begynder at dukke PC spil op som har bedre grafik.

Yderligere er det mit indtryk at PS3 heller ikke længere vil få den store indflydelse på BD vs. HD-DVD kampen som den ellers var tiltænkt.

Lidt ærgeligt at SONY skulle snuble på begge deres små by cykler (PS3 og BD). Som jeg ser det er der to ting som kan redde dem:

1: Brand loyalitet 

2: At de sænker de planlagte priser

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

PS3 har et problem: Intet nyt ift. 2'eren andet end flottere grafik, ting, der vidst ikke helt kom med alligevel (HDMI f.eks., medmindre man bruger mere på den end en computer, der er overlegen), og så selvfølgelig de ting de har stjålet med arme og ben fra innovative Nintendo.

Nu ved jeg ikke hvad $599 maskinen kommer til at koste i DK, men jeg tvivler på at du kan købe en PC der er PS3 overlegen taget i betragtning at alene et Blu-Ray drev formentlig koster det samme som en PS3 i løs handel. Du henviser i flertal til "de ting" de har stjålet fra Nintendo? Går ud fra at du henviser til at controlleren er motion-sensitive. Det er altså én ting, og desuden er det altså ikke Nintendo der først fandt på at man kunne lave en motion-sensitive controller - det er lavet før.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

ppreusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Interessant læsning her på htpc forumet.

Netop det faktum at vi befinder os under htpc delen, gør det vel ekstra svært at få solgt ps3 hvis ellers htpc systemer også bliver hvermandseje som det jo spås.

Nuvel jeg har ikke sat mig ind i om ps3 får Media Center support, men Sony skal da i hvert fald bekymre sig for denne udvikling også.

Hvis jeg (som er en ældre sag på 39 somre) skal ryste op med nogle penge til en spillekonsol så skal der være andre funktioner med end lige netop spillefunktionen.

Peter

Til top Vis ppreusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppreusse

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:

Det skal jeg godt nok ikke, den skuffer en hel del efter min mening.

Hvis du ser overskriften lidt nede i teksten "Nyhed i ærmet" så er det vist ikke helt rigtigt.
Controlleren er jo fuldstændig megen til den oprindelige fra PS1'erens tid, intet nyt her.
Nej, heller ikke bevægelsesfunktionen er ny, den har de hugget fra Nintendo's nye maskine Wii.
Deres online del er heller ikke særlig original, den er stort set kopieret fra Microsoft.

Jeg havde ellers håbet på noget nyt og spændende fra Sony, men det syntes jeg ikke der er

Hvorfor ændre på Controleren når den er superen som den er? Ud over de jo HAR lavet lidt små ændringer her... De skal da bare holde ved deres controler og ikke lave en ligesom xbox´s klods...

Jeg kan ikke se hvorfor man skal være så negativ med hvad der komme fra andre... ALLE elektronik firmaer stjæler fra hinanden... Der var jo også kun et firma der startede med at sætte skærme på digital og video kameraer... Man kan da ikke sige at online delen kun tilhører microsoft fordi de kom med det først... Det er jo netop om at samle det hele på et sted...

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre alle jer, som siger at de ikke er kommet med nogle nye idéer...

Hvad skulle der så være? I må da have nogle idéer siden der åbenbart ikke er det hele...?

Ï følge mig har den ALT! Du har Blu-Ray, der er trådløst internet, lækker grafit/lyd, den kan tage DVD, spil fra PS og PS2, den kan afspille CD og SACD, du har indbygget harddisc osv osv.

Jeg føler microsoft har snydt denne gang, for jeg synes det er for latterligt at komme med HD-DVD drevet ved siden af... Det kunne sony jo også bare have gjort... Man kan da ikke sende et produkt på markedet der ikke er færdig endnu...

En ting er sikkert, jeg har sat penge af til en PS3 og jeg skal nok bestille den ligeså snart den kommer ud!

Ps. Der var en som brokkede sig over bl.a. farven, at den ville komme i grå til at starte med, er det ikke total ligemeget hvilken farve den har? Det er jo ikke maskinen man skal sidde og kigge på...? Desuden kunne jeg godt forestille mig den vil komme i begge farver, ligesom PSPén gør...

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Mht. Microsoft, så skuffer de også mig mht. harddisk... hvorfor f***** er den ikke indbygget som den forrige???

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Der er primært to ting galt med PS3:

1. Overhyped. Masser af vildt overdrevne CGI's (som f.eks. det MGS4 billede en eller anden smed i tråden), påstået 1080p og generel snak om at maskinen kommer til at kunne alt og mere til. Folk kan ikke ungdå at blive kanon skuffede over maskinen, efter al den urealistiske pr.

2. Pris. Ligegyldigt om der er BD drev og WiFi i er den nuværende pris stadig over "smertegrænsen" for mange forbrugere. Specielt set i forhold til at "HD format krigen" langt fra er afgjort.

*Henrik N at MS ikke inkluderer HD drevet er da en god ting efter min mening? Du kommer ikke til at betale ekstra for noget der måske bliver fremtidens medie. Du mister jo ikke funktionalitet ved ikke at købe add on HD drevet, personligt regner jeg da også med at købe en stand alone maskine istedet.

*Wizard hvad er egentlig problemet med den eksterne harddisk?
!-- var SymRealOnLoad; var SymRealOnUnload; function SymOnUnload() { window.open = SymWinOpen; if(SymRealOnUnload != null) SymRealOnUnload(); } function SymOnLoad() { if(SymRealOnLoad != null) SymRealOnLoad(); window.open = SymRealWinOpen; SymRealOnUnload = window.onunload; window.onunload = SymOnUnload; } SymRealOnLoad = window.onload; window.onload = SymOnLoad; //-->
Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er lidt spøjst at mange folk snakker om at PS3en er en billig blue-ray afspiller.

Er der slet ikke nogen der kan huske hvor elendig ps2en er som dvd?
Den er jo uværdig på mange måder. I hvert fald hvis den skal indgå i nogen som helst form for seriøs opsætning.

Min klare holdning er også: PS3 har ikke bevist endnu at den er istand til klart bedre grafik end xbox360eren. Og så længe den ikke er det... så smider jeg hellere 2800,- for en xbox360 og så kan jeg spille GRAW, Mass Effect, Gears of War og Halo 3... (til jul, altså)

Og nu er rygterne jo også begyndt at gå om et hdmi kabel til xbox360eren, sååå...
Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

nogen der ved om det var rigtig at ps3'eren skulle køre med linux? Og hvis den gør vil man så kunne afspille spil på pc'en?
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Tænk på at PS/3 er designet som et 'synergi'produkt imellem 2 verdener - spil og film i HD. En Blu-ray afspiller med HDMI 1.3/1080p output til $600 der tilfældigvis også bliver den mest kraftfulde spillekonsol nogensinde. Fokuserer man blot på gamer-delen af maskinen og holder det op imod prisen, så er det muligt den ikke er pengene værd. Men for de som også kigger på dens Blu-ray features med HD for øje, er den jo nærmest sensationelt billig. Og på dens primære markeder (USA & Japan) er HD en rigtig, rigtig stor ting.

Tænk også på at PS/3 spil kommer på Blu-ray discs med 25/50GB, hvorimod spil til X-Box360 er begrænset til DVD'ens kapacitet. Såvidt jeg har hørt, så er det eksterne HD-DVD drev til X-Box360 kun beregnet til film, da der ikke er planlagt nogen spiludgivelser på HD-DVD (sidst jeg tjekkede).

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper det er kun spil som det nye Final Fantasy der kan nærme sig 8.5gb grænsen, dvs. spil med ekstreme mængder prerenderede cutscenes. Et spil som Oblivion fylder f.eks. kun 4.5gb i pc versionen (Som bla. kører med FP16 HDR og flere forskellige texture levels), det burde sige lidt om hvor langt vi egentlig er fra grænsen. Så spil mæssigt kommer HD DVD / BD til at have utroligt lidt at sige.

Btw. "mest kraftfulde konsol nogensinde"? Det er vist kun bedømt ud fra papirs specs. Den gode gamle PS2 kunne på papiret smide mere end 75 millioner polygoner op på skærmen, i virkeligheden ligger et normalt PS2 spil på 4-7 millioner, så glem papirs specs ;-) Hvis PS3 virkelig er så kraftig som Sony vil have os til at tro, bliver den også kraftigt båndbredde begrænset.

X360 og PS3 kan ikke umiddelbart sammenlignes. X360's GPU er langt mere avanceret end PS3's GPU, men til gengæld er Cell en del kraftigere end X360's CPU. Rent umiddelbart vil jeg da mene at maskinen med den bedste GPU har det største potentiale når vi taler konsol spil, men som med alle andre konsoller må vi bare vente og sammenligne spillene :-)

miklthom selvom PS3 måske kommer til at køre linux vil den aldrig kunne bytte programmer med PC, Cell og x86 arkitekturen er fundamentalt anderledes.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

LeChuck skrev:
Agent Cooper det er kun spil som det nye Final Fantasy der kan nærme sig 8.5gb grænsen, dvs. spil med ekstreme mængder prerenderede cutscenes. Et spil som Oblivion fylder f.eks. kun 4.5gb i pc versionen (Som bla. kører med FP16 HDR og flere forskellige texture levels), det burde sige lidt om hvor langt vi egentlig er fra grænsen. Så spil mæssigt kommer HD DVD / BD til at have utroligt lidt at sige.

Der er jeg så ikke helt enig. Man bør ikke designe fremtidens teknologi efter hvilke behov man kan opfylde idag. Konsol generationerne har idag typisk et lifespan på 8-10 år - jeg tror spiludviklerne til både XBox360 og PS/3 gerne vil have (væsentligt) mere til rådighed på en enkelt disc end hvad en DL DVD kan tilbyde indenfor 2-3 år. Men det er selvfølgeligt kun gisninger.   

Citér:
Btw. "mest kraftfulde konsol nogensinde"? Det er vist kun bedømt ud fra papirs specs. Den gode gamle PS2 kunne på papiret smide mere end 75 millioner polygoner op på skærmen, i virkeligheden ligger et normalt PS2 spil på 4-7 millioner, så glem papirs specs ;-) Hvis PS3 virkelig er så kraftig som Sony vil have os til at tro, bliver den også kraftigt båndbredde begrænset.

Med båndbredde, mener du så bitraten imellem konsol og skærm?

Citér:
X360 og PS3 kan ikke umiddelbart sammenlignes. X360's GPU er langt mere avanceret end PS3's GPU, men til gengæld er Cell en del kraftigere end X360's CPU. Rent umiddelbart vil jeg da mene at maskinen med den bedste GPU har det største potentiale når vi taler konsol spil, men som med alle andre konsoller må vi bare vente og sammenligne spillene :-)

ja.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

LeChuck skrev:

*Wizard hvad er egentlig problemet med den eksterne harddisk?

Problemet er at udviklerne ikke kan være 100% sikker på at brugeren har en harddisk.

Mange af spillene, hvis ikke dem alle, henter jo data fra DVD-drevet istedet for at ligge dem ned på harddisken først.
Harddisken er jo et noget hurtigere lager en DVD-drevet, som i øvrigt også larmer for meget.

Man kan jo håbe på at udviklerne fremover laver spilkoden således at den ligger data på harddisken hvis den er der.

Jeg syntes det er et tilbageskridt... ikke at den er ekstern, men at den ikke er standard ikke begge udgaver.

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Well, set i forhold til PS3's hardware virker det ikke sandsynligt at der bliver brug for mere end 8.5gb på noget tidspunkt. At der er mere lagerplads betyder jo f.eks. ikke at man bare kan smide enorme textures ind i et spil, du skal jo stadig have dem igennem resten af maskinen. Men som allerede nævnt kan du udnytte den ekstra plads til prerenderede sekvenser, og måske også bedre lyd.

Når jeg snakker båndbredde er det hastigheden mellem de forskellige komponenter i maskinen, f.eks. hastighed mellem XDR og Cell. PS3 har 25.6 / 22.4 gb / sec XDR / GDDR3, hvilket ikke ligefrem er vildt imponerende. Specielt ikke hvis man husker på at Cell ikke har nogen on die cache og dermed er afhængig af kraftig båndbredde, og at RSX ikke inkluderer nogle nye "besparende" teknikker. Da det er et closed box miljø, kan udviklerne dog få noget mere ud af maskinen end tilsvarende pc hardware. F.eks. bruger Ninja Theory 8 bit colormaps til HDR for at spare på båndbredden, det giver dog lidt andre ulemper som de skal tage højde for.

X360 har en del fordele der i form af sin avancerede GPU, bla. er der ingen grund til at bruge 8 bit color map teknikken til HDR, da C1 understøtter FP10 formatet. Men udviklerne skal jo lige finde ud af at bruge de nye funktioner, på PS3 er der den fordel at RSX (der jo er baseret på G70) er kendt af alle.

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der kan huske hvor elendig ps2en er som dvd?
Den er jo uværdig på mange måder. I hvert fald hvis den skal indgå i nogen som helst form for seriøs opsætning.

Det er jo ikke meningen at den skal være komplet afløser for en´s CD afspiller... Man kan jo ikke forvente at én afspiller kan overtage ens CD/DVD afspiller, harddisc optager osv. Det er jo en spillekonso...

Men det bliver da spændende at se hvor god en Blu-Ray afspiller det bliver...

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

jeg er selv stor "fan" af sony' produkter og jeg har da selv både ps, ps2, og psp og jeg regner da helt klart med at skulle have den store model af ps3 på udkommelsesdatoen. jeg tror at det bliver for vildt og jeg har ikke noget problem med prisen da det , for mig, er et "most" at have den.
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Kan ikke forstå hvorfor man piver så meget over prisen

Husk på at PS2 kostede 4000 kr., lige da den kom!

Så det er altså kun 1000 kr max mere, for den vildeste maskine ever ;)

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

jeg er helt enig med "krillen".
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Efter Sony selv gav en dato for lanceringen af PS3 var vi mange, der gik ud fra, at de fleste problemer med produktionen var overstået, men det er måske ikke tilfældet alligevel. Ifølge informationer The Inquirer er kommet i besiddelse af, skulle GPU'en endnu ikke være oppe på fuld hastighed eller endelige specifikationer. Hastigheden er ikke det store problem, da man under udviklingen godt kan leve med svagt hakkende spil, men hvis specifikationerne stadig ikke er nået giver det ikke meget plads for udviklingerne til at afprøve deres spil på den endelige hardware. Kan dette betyde endnu en forsinkelse for PS3?

http://www.theinquirer.org/?article=32159

Ikke overraskende er Sony ikke helt enig i manges syn på, at PS3 bliver en dyr maskine. Firmaet forsvarer sig med, at man ikke skal tænke på PS3 kun som en spillemaskine, men derimod skal man sammenligne det med en middag på en fin restaurant (?)...
Sony er så selvsikre, at de mener at prisen er mere end retfærdiggjort med alle de muligheder maskinen har, og vi indrømmer da også gerne, at det ser lovende ud, men der er efterhånden også mange forhindringer, der skal overvindes før vi kan høste frugten af den lange ventetid

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/200605130735 42.html

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

PS2 kostede 4.5k da den kom frem.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes