Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Sony PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 September 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Tysk - Dansk:

"Sony har sænket salgsprisen i Japan for 20Gb udgaven af Playstation 3 drastisk. Konsollen vil til November blive solgt for 49.980 Yen i Japan. Dette svarer med den aktuelle kurs til ca. 336€. Samtidig kommer den mindre Playstation 3 version nu også HDMI 1.3 interface. Dette var indtil for nylig kun forbeholdt den dyrere Playstation 3 med 60Gb harddisk.

Om Sony kun lægger ud med denne konkurrencedygtige pris(nedsættelse) på det japanske marked eller om de også i USA og Europa (fra Marts 2007) vil sælge konsollen til en lavere pris vides på nuværende tidspunkt ikke."

God service eller hva'?

No US price drop?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Tysk - Dansk:

"Sony har sænket salgsprisen i Japan for 20Gb udgaven af Playstation 3 drastisk. Konsollen vil til November blive solgt for 49.980 Yen i Japan. Dette svarer med den aktuelle kurs til ca. 336€. Samtidig kommer den mindre Playstation 3 version nu også HDMI 1.3 interface. Dette var indtil for nylig kun forbeholdt den dyrere Playstation 3 med 60Gb harddisk.

Om Sony kun lægger ud med denne konkurrencedygtige pris(nedsættelse) på det japanske marked eller om de også i USA og Europa (fra Marts 2007) vil sælge konsollen til en lavere pris vides på nuværende tidspunkt ikke."

God service eller hva'?

No US price drop?

mange tak ja det er sørme go' service

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tjek de nyeste trailers hos GameTrailers.com og GameVideos.com.

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 22 September 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Det er indlysende at en så dominerende spiller på markedet som Sony får, og bør have hug, men når det er sagt så glem ikke et par ting:

Hvem, var det der opfandt CD'en sammen med Philips: Sony

Hvoraf kommer det meget brugte optiske digitale output SPDIF:Sony/Phillips digital interface

Hvem kommercielliserede DVD via sin spille konsol: Sony

Walkman, discman, etc etc

Der er ingen tvivl om at denne konsol bliver gennembrudet for blueray og dermed HD film til hjemmebrug og hurra for det. For det med at sidde og styre en mand eller en bil der farer rundt på skærmen siger mig ligeså lidt som pausefisk, altså ikke en skid

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 22 September 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

men når det er sagt så glem ikke et par ting:

At det rent faktisk er folk, der gider at sidde og styre en mand eller en bil der farer rundt på skærmen, som har gjort computeren og dermed HTPC til hvad det er i dag

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 September 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

jeg er i gang med opsparingen men venter helt sikkert med at købe til tidligst julen 2007 for at den forhåbentlig får en dyk i prisen.. Så må indtil da nøjes med min PS2.. Glæder mig til "MotorStorm" på min projektor

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Jeg synes denne runde i "konsolkrigen" virker mere spændende og uforudsigelig end meget længe.

Micro$oft har fundet fodfæste og lader til at vide hvor de vil hen. Det skulle ikke overraske mig om de kun 4 år inde i 360'erens livstid vælger at lancere deres næste konsol (ligesom de gjorde med XBOX). De kan tillade sig at presse citronen (og Sony) på denne måde takket være deres nærmest uudtømelige valutaressourcer. Xbox 360 ejere vil så måske føle sig lidt forladte/r*vrendte (igen ligesom sidst) men den chance tør de åbenbart godt tage. Så vil PS3 kun 3 år inde i dens levetid stå overfor endnu en ny next-gen konsol. Micro$oft's strategi er langsigtet. Pengene fosser ud af deres kasse men de kan bære det. De er ligeglade med at tabe slaget så længe at de vinder krigen.

Nintendo har valgt mere end nogensinde før at køre deres eget ræs. Det tror jeg er et smart valg. De vil alligevel ikke kunne konkurrere på de 2 andres præmisser. Nu kan de måske være et reelt alternativ eller manges konsol nr. 2. Selv om de skulle ende med at sælge betydeligt mindre end de andre så er deres forretningsstrategi tilrettelagt sådan at de alligevel tjener masser af penge. Nintendo har aldrig solgt hardware til priser der giver underskud. Om ikke andet så har de deres håndholdte cash-cow at trække på. De forsvinder nok ikke fra markedet så hurtigt som nogle måske forventer...? Bare jeg snart kan få fingre i den næste saga i Zelda serien, så er jeg glad.

Jeg synes Sony har virket lidt arrogante og diffuse i denne runde. Med både Micro$oft og Nintendo har jeg en fornemmelse af hvor de vil hen og hvad deres strategi er. Det synes jeg Sony har haft lidt svært ved at viderebringe. Men det vil da ikke overraske mig hvis Sony alligevel i kraft af deres stærke brand-name ender med at vinde denne runde og sælge tonsvis af PS3'ere. Men om det bliver Blu-Ray eller HD-DVD der bliver det næste film-format? Det er jo ikke engang sikkert at det bliver et af de 2 formater... Måske er de for tidligt ude? Før DVD var der jo "ingenting". Det kan blive en lidt bekostelig affære for Sony på hardwaresiden.

Det er jo ikke nogen nyhed i konsolverdenen at den der "sidder på magten" er faldet fra tronen. Det er nærmere reglen end undtagelsen gennem tiderne siden Atari's velmagtsdage og fremefter. Dog har et brand-name ikke stået så stærkt i forbrugerens bevidsthed før som Playstation gør det nu...

USA, Europa og Japan er 3 meget forskellige markeder. I Japan har/får Micro$oft stadig ikke en chance (vil det nogensinde ske?). Da M$ er ude af billedet her, tør Sony godt nøjes med i første omgang at allokere sølle 100.000 enheder her (en dråbe i havet). Nintendo DS sælger som hotcakes i Japan og ifølge målinger er Wii den konsol der ses mest frem til her. Dette lader ikke til at bekymre Sony og måske med rette - det må tiden vise. Japan er heller ikke længere det mest betydningsfulde konsolmarked som det var engang. Det er i USA at slaget i første omgang skal stå. Da M$ står meget stærkt her har Sony valgt at smide næsten alt hvad de kan nå at producere (i første omgang) ind på dette marked. Så må vi europæere vente. Det er vi jo også vant til - vi er nogle taknemmelige folkefærd. Men det er da forståeligt nok set fra Sony's side. Europa er jo ikke just et homogent marked.

Sony's succesfulde medie/format satsninger er blevet nævnt men de har da også været mindre heldige (som så mange andre producenter): Betamax, Mini-Disc, DAT og sandsynligvis også UMD kan nævnes.

Nu kan det måske lyde som om jeg holder med nogle frem for andre men jeg ender jo nok med at eje alle 3 konsoller på et eller andet tidspunkt. I sidste ende er det vel de gode spiloplevelser det kommer an på? Om de så er drevet af teknologi eller kreativitet (eller forhåbentlig begge).

På længere sigt tror jeg at det amerikanske og det europæiske marked vil fortsætte med at vokse i betydning på bekostning af det japanske. Jeg er også lidt bange for at M$ i kraft af deres kapital (og visioner - bevares!) vil ende med at sidde på konsolmarkedet. Deres næste mål derefter? At udradere Nintendo på det håndholdte marked måske...? Det ærgrer mig lidt (hvis det bliver sådan) da jeg er vild med de japanske spils kreativitet, og polish. Standard gung-ho US FPS'ere siger mig til gengæld ikke så meget (hvor er fantasien?). Det kan da også være at der kommer en ny "player" på banen - hvem ved? Som det er nu er der ihvertfald ikke plads til 3 på toppen.

Og så giv da lige spil som f.eks. ICO, Okami og Shadow of the Colossus en chance frem for FIFA 2048 eller GTA klon #10.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Prisen på japansk 20 GB-versjon av PS3 ble nettopp redusert. Hva med Europa?

- Det vi annonserte i dag i Japan innebar faktisk at prisnivået for Japan bringes ned til amerikansk og europeisk nivå. Så kan kan ikke love noe om en ytterligere reduksjon i Europa.

Fra et norsk interview med Sony

http://itavisen.no/php/art.php?id=340648

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Europæiske priser:

60GB: 600€
20GB: 500€

Amerikanske priser:

60GB: 600$ (ca. 472€).
20GB: 500$ (ca. 393€).

Japanske priser:

20GB før prisnedsættelse: Ca. 421€ (62.790 Yen).
20GB efter prisnedsættelse: Ca. 335€ (49.980 Yen).

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Geek alert ahoy!

Seneste episode af The 1UP Show har en del klip af diverse PS3 spil og diskussion af disse.

Virtua Fighter 5
Virtua Tennis 3
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
White Knight Story
Devil May Cry 4
Lair
Ninja Gaiden Sigma
Lost Odyssey (XBOX360)
Blue Dragon (XBOX360)
Dead or Alive Xtreme 2 (XBOX360)
Ridge Racer 7
Motorstorm
Coded Arms Assault

Hent den i 640x360 og skru evt. lidt op for "brightness".

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Her en video af det færdige interface. Håber snart på at se lidt anmeldelser af PS3:
http://www.youtube.com/watch?v=lBJZCyq8TfU
Og nu er den jo også lidt billigere da man kan "nøjes" med 20gb versionen som får HDMI 1.3

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Video af PS3-Den er gennemsigtig, cool!  :D
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=14737
Desuden har nogel fået fat i en PS3 til test og de siger:

1) The speed the machine sucks the disc in. Wow!
2) The PS3 start up sound - it's like an orchestra tuning up. Cool.
3) The similarity between the PS3 interface and the PSP interface.
4) Watch out for the first recorded lifting of the PS3's flaps.
5) Listen out for the fact that Sony don't officially have a name for the 'PS' button in the middle yet.
6) And check out those flashing blue and green lights. Groovy.
http://www.psm3mag.com/page/psm3?entry=ps3_power_up_pics_and

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Fedt at man bare kan lade controllerne op UDEN at købe extra tilbehør som til Xboxen...

Plus første reklamer:

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Cool! Very Happy

If you want to see videos of the system boot up in action - we know you do - click the Movies tab up above; we have more real-world pics of the system, too - in crazy high resolution. Just click the Images tab, click on the image you like, and then pick "supersize" if you want 'em really giant.
If you're wondering about that beer-colored XMB background, it turns out the PS3's interface not only changes the color with the months (like the PSP) but the intensity of the color varies according to the time of day you power it on. Guess it keeps programmers in jobs...
Fra http://www.gamesradar.com/us/ps3/game/news/article.jsp?secti onId=1006&articleId=20061005164510286039&releaseId=2 0060314115917309058

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis jeg kender sony godt nok, så får vi en masse funtionalitet men på sonys præmiser. Hvem husker ikke mini disk med "mp3" hvilket var attrac3 hvem har ikke prøvet cd'ere med sonys drm software som forbyder en pc bruger at bruge nero. Min kone er Japaner og har haft et par Sony laptops og vi har også en sony projektor.....Ingen tvivl om at meget af deres hardware er godt, og i nogen tilfælde banebrydende....Men support og fleksibilitet det er IKKE det japanere går efter med mindre at det er med udsigt til at "stavnsbinde" deres kunder.....dette selvfølgelig indbefattet Sony. De har bragt os meget godt som en bruger i denne tråd rigtigt skriver....Men jeg bliver aldrig fan af dem efter at have ejet flere af deres produkter. Fleksibiliteten er simpelthen for træls.....Jeg har læst en masse om den playstation 3 og selvom man kan sige at den lyder imponerende, og prisen er konkurrence dygtig med xbox 360.....Så tror jeg ikke at jeg har lyst til at købe min første konsol med et sony mærke....

mvh Anders

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Meget fed reklame for PS3. Musiken er "lånt" fra soderbergs Traffic.
http://www.gameklip.com/v/1690/
og denne:
http://s45.photobucket.com/albums/f82/starfxxxer/ps3_op_movi e.swf

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Flere videoer:
http://www.gamespot.com/pages/video_player/popup.php?sid=616 0224&pid=928399&rgroup=ps3launch_index

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Flere videoer:
http://www.gamespot.com/pages/video_player/popup.php?sid=616 0224&pid=928399&rgroup=ps3launch_index

Synes det er en rigtig fed feature, at man kan tænde og slukke PS3'en fra den trådløse controller.

Glæder mig til at se den "in action" d. 17 November herovre i USA.
Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Therac skrev:

Glæder mig til at se den "in action" d. 17 November herovre i USA.

You stupid bastard!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes