Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Smukkeste HTPC kabinet !!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper Unnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

hey

prøv at kigge her. der er ikke så mange kabinetter til medie centre. men dem der er, er faktisk meget pæne. http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=22. prøv især at kigge på silverstone, som laver mange flotte kabinetter i høj kavlitet. og så er der den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174552 . med passiv køling

Til top Vis Casper Unnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper Unnerup

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej Casper

Hvis du læser tråden fra starten vil du vide at jeg rent faktisk har sendt HFX kabinettet (passiv køling) retur, fordi - når man ser kabinettet i virkelighed ja så er det en meget stor og i mine øjne ikke særlig pæn kasse. HFX laver en mini udgave som andre også har nævnt den er noget pænere synes jeg, men den kan ikke leveres endnu. Det er selvfølgelig forskelligt hvad man synes om design af div produkter, men jeg synes generelt det er svært at finde et bare nogenlunde hæderligt kabinet til HTPC. Jeg har ikke set Zitech media PC i virkeligheden, men den ser da OK ud på billeder, desværre ser det ud til at den aldrig kommer i handlen da zitech har fjernet den fra deres hjemmeside...

Ideelt set bør en Media PC være et meget lille lydløst kabinet med CD skuffe som kunne gemmes væk i et skab. Hvis man dog bare kunne få fingrene i softsled så kunne man opbygge en lydløs extender som ikke ville fylde ret meget.

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Casper Unnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

det har jeg godt set. men det kunne godt være du kunne li' det.

hvis du havde skrevet hvad hardware der skulle i så havde det været lidt næmere. så man ved hvor meget køling det skal ha

Til top Vis Casper Unnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper Unnerup

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke lagt mig fast på hvilke komponenter der skal puttes i det nye media center.

Jeg har kigget lidt på nogle af de indlæg som har været i denne tråd indtil nu, og jeg synes det mest interessante er Hush løsningen som Jacob nævnte. Den er i mine øjne ikke specielt meget kønnere end andre løsninger, men den findes i en fornuftig størrelse som ikke kræver nye møbler i stuen osv. og så er den passiv kølet og dermed lydløs hvilket tiltaler mig meget, men den er desværre også pænt dyr

Jeg tror jeg vil overveje om man skal vente til Vista bliver frigivet, den skulle så vidt jeg ved indeholde extender funtionalitet, som så kunne indbygges i et relativt simpelt passiv kølet ITX design.

Techno283

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Af CPU bliver du jo nok nødt til enten at kører med AMD eller Pentium-M ellers løber du nok meget hurtigt ind i varme problemer.

Hvis du venter til Vista så vil der nok være kommet nogle flotte/bedre HTPC kabinetter på banen. Det virker helt klart som om at branchen er ved at få øjnene op for det designmæssige aspekt.

Men personligt tror jeg nu ikke at jeg ville kunne holde ud at vente på Vista, da jeg tvivler på at vi ser det før denne tid til næste år (og nej jeg tror ikke på at Microsoft overholder deres nuværende release date).

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt at have denne som HTPC:
Mac Mini

Desværre mangler der nogle funktioner i Apple Frontrow til at det helt kan konkurrere med Windows XP Media Center 2005.

Edit: Linkfix :)
Til top Vis Gebisset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gebisset

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Gebisset skrev:
Jeg gad godt at have denne som HTPC:
Mac Mini

Desværre mangler der nogle funktioner i Apple Frontrow til at det helt kan konkurrere med Windows XP Media Center 2005.

Edit: Linkfix :)

Der mangler rigtigt mange funktioner, synes jeg. Mini'en er lækker og prisen ligeså, men der er alt for meget der skal være eksternt for at den rigtigt rykker. Der er ikke component udgang (måske ikke relevant for alle, men de af os med CRT HDTV vil gerne have det), der er ikke megen harddisk plads, der mangler et par tunere etc.
En god start, men den er ikke med hvor det sker endnu. Plus MCE 2005 kan nogle ret lækre ting med dens program guide, timeshift recording, database over optagelser, musik og billeder etc.

L.  

Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Der mangler rigtigt mange funktioner, synes jeg. Mini'en er lækker og prisen ligeså, men der er alt for meget der skal være eksternt for at den rigtigt rykker. Der er ikke component udgang (måske ikke relevant for alle, men de af os med CRT HDTV vil gerne have det), der er ikke megen harddisk plads, der mangler et par tunere etc.
En god start, men den er ikke med hvor det sker endnu. Plus MCE 2005 kan nogle ret lækre ting med dens program guide, timeshift recording, database over optagelser, musik og billeder etc.

Det er rigtigt. LaCie laver dog en firewire ekstern disk, som passer i designet og en ekstern tv-tuner går nok også, da den kan gemmes væk.

Den største mangel er klart program guide og mulighed for at optage fra tv. Billedfunktionen har jeg ikke prøvet og heller ikke musikdelen. Musikdelen synes jeg umiddelbart er den svageste del i MCE 2005 - det er noget tungt at navigere i og har ikke ret mange funktioner. Lad os håbe det bliver forbedret i forbindelse med Media Player 11.

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Du kan godt køre Media Center på en Mac Mini med bootcamp...

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:
Du kan godt k�re Media Center p� en Mac Mini med bootcamp...

Det er ikke officielt understøttet, men ja.

Kilde: http://www.apple.com/macosx/bootcamp/: "A bona fide installation disc for Microsoft Windows XP, Service Pack 2, Home or Professional (No multi-disc, upgrade or Media Center versions.)"

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Gebisset: Jae - men de får fandens svært ved at lave en version hvor Media Center ikke vil køre på hvis XP SP2 vil ;-)

Mvh

Brian

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hej Gebis, Binnerup

Det er faktisk en ganske interessant ide at anvende en Mac Mini til MCE, er der nogen som ved hvor meget sådan en fætter støjer, og vil den være i stand til at afvikle HD materiale når den tid kommer. Den har selvfølgelig en ulempe, at den ikke acceptere PCI kort, men omvendt kan man jo ikke både få et super lækkert design og 5 PCI pladser samtidigt. Man kunne vel leve med at have et par eksterne tunere tilsluttet via USB og så gemme dem godt af vejen. Er der nogen som kender den maksimale tilladte længde af USB kabler ? Måske er hele ideen med at have TV tunerne tilsluttet via USB ikke så dårlig en ide, man får i hvertfald afskærmet det analoge TV signal fra PC'ens ikke særligt venlige miljø, og man vil senere ganske enkelt kunne udvide med DVB-T eller lignende.

Mac Mini er uden tvivl det smukkeste MCE løsning jeg endnu har set, hvis det kan lade sig gøre.

mvh

Techno283

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 06:06 | IP-adresse registreret  

Den har en blæser, men maskinen siger ca. ingenting - vi har en dual core på arbejdet...

Dual core versionen burde kunne køre HD - problemet er mest manglende TV kort - jeg er ikke fan af at så vitale dele kører over USB. Det er lidt lige som en USB harddisk - det fungerer, bare ikke helt så godt....

Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Datamængden, som skal føres over USB'en er jo knap så stor når indholdet allerede er komprimeret, hvis det er dette Binnerup er bekymret over. F.eks. en Adaptec Dual Tuner med hardware encoding til MCE: http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?ses s=no&language=English+US&prodkey=AVC-3610&cat=Pr oducts

Jeg er nu mere bekymret over om Mini'ens hardware fungerer 100% med Windows MCE 2005, f.eks. standby, hibernate. Herudover om den infrarøde modtager kan snakke med en MCE remoet. Dette kan selvfølgelig løses med en IR modtager til USB, men jo færre eksterne ting jo bedre :)

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er som sådan ikke mega nervøs, jeg har bare mange gange oplevet at der er ting som er anderledes brugsmæssigt ved USB frem for fastmontering:

- USB lydkort der lige reinstallerer sin driver engang i mellem når den mente den mistede USB forbindelsen.

- USB harddiske hvis shares forsvinder når disken kobles fra og til igen, da den så anses for en ny disk.

Osv osv.

USB fungerer fint - men der ER altså forskel på USB dimser og fastmonterede dimser, og derfor har USB harddiske, tv kort, lydkort osv. ikke min store opbakning i et HTPC miljø hvor alt bare skal fungere....

Jeg tror ikke Mac'en vil være hardværemæssigt et problem i sig selv...

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Bruger en Mac Mini som HTPC i stuen med Mac OSX som styresystem og en Elgato EyeTV 250 tuner. Fungerer som en drøm, siger stort set ingenting (kan ikke høre den på 1½ meters afstand), hibernate funktionen i Mac OS X.

Bruger MediaCentral frontend. Det kan styres med den medfølgende fjernbetjening og har support for Elgatos tunere. Core duo'en kan køre HD content i 1080i.

Grunden itl jeg har valgt en Mac er at den virker ud af kassen næsten uden tweak og alt muligt besvær. At softwaren så ikke er så kraftfuld (fleksibel) som eks Mediaportal til Windows er en anden sag. Til gengæld virker det uden problemer.

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

@lestat: Macen har også tv-guide, timeshift recording, database over optagelser, musik og billeder og lignende :-). Program guide-abonnementet medfølger Elgato tuneren og hentes fra tvtv.co.uk.

Men er i øvrigt enig i at front row er for simpelt, ergo bruger jeg MediaCentral (der er gratis).

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hmm når nu macmini kan køre HDmateriale, synes jeg det begynder at bliver interessandt. Den har dog en meget lille harddisk. Kan den bruges som harddiskoptager?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Ja det kan den gennem Elgato tuneren & medfølgende TV-guide. Selvfølgelig er harddisken lille, men man kan købe forskellige eksterne harddiske (eks http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6354042/ wo/056LeqbhhOEP346UD6iZ4jLbFhw/1.PSLID?mco=16A84204&nplm =TE798) i fuldstændig samme design som Minien (så du kan stable dig et "tårn") eller blot bruge en gammel pc som server.

Mht HD materiale: DVI udgangen er ikke HDCP-kompatibel, så når online HD content bliver HDCP encodet kan man ikke køre HD-opløsning til en HDCP kompatibel fladskærm. Men lige nu ser eks apples HD-trailere ret fremragende ud.

Mvh Jonas

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Føj for s**** det holder! Kan man ikke se et billed af den minimac du har stående i din stue?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes