| Forfatter |
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke et lige nu. Mit digikam er ikke vanvittigt godt... men jeg kan prøve at skyde nogle i aften og få dem uploadet så snart som muligt.
Bruger den forøvrigt også som dvd-afspiller. Kvaliteten er ok og den sætter automatisk hastigheden ned til 1x når der kommer en dvd i - så slipper man for at høre den suse afsted med 24 gange hastighed og larme som en traktor. Har tilsluttet den via den digitale lydudgang til min receiver og voila; digital 5.1 lyd uden problemer.
DOG et lille aber dabei: integrationen af tv-guiden i interfacet er ikke altid lige god. Nogle gang skal du minimere interfacet og styre det vha musen og det native program der medfølger EyeTV tuneren. Må indrømme det ikke generer mig - ser det kun som et spm om tid før Apple selv releaser noget ordentligt HTPC software istedet for Front Row. Indtil nu virker det fint for mig og frem for alt uden problemer og tweaks.
Note: ved ikke om jeg fik det understreget nok, men for at køre HD materiale SKAL du have core duoen - altså den dyre af dem. Den bette kan godt få lidt åndenød....
Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
aterra Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht. harddisken i mini'en så kan den godt skiftes ud se http://www.xtremesystems.com/modules.php?op=modload&name =Reviews&file=index&req=showcontent&id=25 f.eks. kan du så proppe en af de nye seagate 750gb diske i systemet, så har du vist nok de første par dage. Hvis man læser guiden er der også et andet lille tip, nemlig at købe den mindste også ellers bare opgradere løs på den, men har dog ikke selv regnet på om det virkeligt er billigere eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Gebisset Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
aterra skrev:
mht. harddisken i mini'en så kan den godt skiftes ud se http://www.xtremesystems.com/modules.php?op=modload&name =Reviews&file=index&req=showcontent&id=25 f.eks. kan du så proppe en af de nye seagate 750gb diske i systemet, så har du vist nok de første par dage.
|
|
|
Det er en 2,5" disk i Mini'en - de findes ikke større end 160 Gb.
|
| Til top |
|
| |
aterra Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg erkende at jeg ikke lige havde set, håber da så sandeligt ikke jeg har ledt nogle på vildspor nu, men kan se at du har ret.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hører måske ikke under kabinet, da jeg ikke tror man kan købe det løst, Men vil skyde på at dette media center (det står der i vhert fald - sparsomme oplysninger) står blandt top 10.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow hvor spændende. Jeg håber/tror virkelig at vi kommer til at se nogel lækre produkter i den kommende tid.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par billeder fra stuen kan ses i albumment "Stuen" her:
De blev taget lidt i en fart her i morges så har uheldigvis ikke rent faktisk tændt for minien; ergo er det et tv-billede i kan se.
Ved godt der er nogle issues med placeringen af højttalere, subwoofer etc, men er lige flyttet ind så er stadig ved at tilrette. Og det lyder ganske udemærket til mine formål.
Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
fed fest !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ... ja, det var sq meget skægt
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Det hører måske ikke under kabinet, da jeg ikke tror man kan købe det løst, Men vil skyde på at dette media center (det står der i vhert fald - sparsomme oplysninger) står blandt top 10.

|
|
|
Er jeg den eneste der tænker Densen når jeg ser det kabinet? :S
Cooler Master lavede engang nogen rigtig flotte alu kabinetter, desværre er der gået for meget casemodding pop over det, så de stilrene kabinetter er forsvundet.
De har dog stadig nogen tilbage,d er måske kan bruges?
http://www.coolermaster-europe.com/index.php?LT=english& Language_s=2&url_place=product_list&p_class=612
|
| Til top |
|
| |
dissing Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par forslag, mit første er et antec aria http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88163 ikke det pæneste, men det kan utroligt nemt gemmes væk i et skab, og er faktisk et meget støjsvagt kabinet...
Mit andet forslag vil nok være som tidligere nævnt et silverstone... Deres LC04 er ret interessant http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86532 Det er ikke så stort som mange andre kabinetter og skulle har et ret fedt design...
/dissing
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
dissing skrev:
Jeg har et par forslag, mit første er et antec aria http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88163 ikke det pæneste, men det kan utroligt nemt gemmes væk i et skab, og er faktisk et meget støjsvagt kabinet...
Mit andet forslag vil nok være som tidligere nævnt et silverstone... Deres LC04 er ret interessant http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86532 Det er ikke så stort som mange andre kabinetter og skulle har et ret fedt design...
/dissing
|
|
|
silverstone laver da nogle der er kønnere end den du henviser til.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114170
|
| Til top |
|
| |
Paint Me Dry Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu flere har nævnt kabinetter, på færdig lavede media centre, vil jeg lige vise til Siemens... som jeg selv synes er utrolig smukt

Nu da Zitech har droppet sin meget flotte HTPC ... måske vi kan købe de kabinetter .. og så selv fylde i 
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo netop kabinetterne der ik dur
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Pæne Kabinetter er overflødige , blærerøvsværdi eller ej..... Hvis de er pæne kan vi ikke få det hardware vi vil have; DVB-C fx har jeg ikke set i lp. En harddisk larmer som ind i helvede... vandkøling er to frem og to tilbage... Mcubed(som er seriøse) er er et ræk mig en lillefinger projekt (som ender med 6-7000kr og harddisken med alt ens data og dens levetid det er der ingen der tænker på)....køb et godt gammeldags Antec kabinet og stil det på loftet så vi kan begynd at snakke om den fedeste kabelløsning til vores bortgemte medie center. Vi vil have en lynkobling med forstærker til DVI HDMI og et ekstern dvd drev der ikke kører med 5000x speed....Og så vil vi side i vores sofa og glæde os over Nej hvor har vi sparet meget plads ift før købet af vores nye HD-fladskærm...... Tråden er interessant men...sålænge at det er counterstrike spillende teenagere osv der styrer hardware udviklingen skal en HTPC stå "out of harms way" Mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Put on a happy face Mr. Positivity.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Point taken.....Jeg ved at jeg er negativ, men jeg har bygget så mange medie centre og har bla brugt silverstone, aria, dign, mcubed blot for at nævne nogle få. Dette er kabinetter der trods alt leverer en rimelig fleksibilitet, men når det er sagt så er fælles for dem alle at de larmer ligegodt hvad. Low noise kølere osv. Jeg har stadig ikke fundet nogen løsninger der er mere støjsvage end mit Antec Super Lan Boy med 2x 120mm papst og Zalman passiv på gfx samt Zalman cu7000 på min p4 3ghz. Det er nok et af de grimmeste kabinetter der findes, men det larmer ikke og køleløsningen og ydelsen er fremragende. Prisen er en brøkdel af hvad et hfx mcubed system koster.... investerer man i et stk. ekstern dvd drev plus en usb (powered hub) og et par kabler kan løsningen gemmes af h til.... og man sparer hd larmen plus 1kilo mindst.....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
fandt endnu et... (undskyld - det er stadig med indmad)
|
| Til top |
|
| |
Paint Me Dry Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|