| Forfatter |
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Musik=Stereo
Film= Surround
Svære er det vidst ikk.
|
|
|
Næ......det er nemli` rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Casper Unnerup Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
alle som har high-end anlæg. beholder stereo. for ellers bliver det da for dyrt. 6x40000 til ht'er plus center. og hvad med at man skal ha' 3x så mange forstærkere det er rimeligt dyrt.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver der spurgt til musikformidling og tidshorisonten er åbenbart kun et par år, med den tidshorisont tror jeg ikke det vil ændre sig meget i forhold til i dag.
Men hvis vi ser på hardware siden, så har surround overhalet stereo for længe siden. Selvom SACD of dvd-a ikke rigtig er slået igennem, så er der alligevel sket en ændring. Jeg tror ikke jeg er den eneste der har opdaget at der findes nogle ret fede musik-dvd'er og det giver altså lige det sidste når man kan høre dem i surround.
Det er jo også værd at bemærke, at med HD-DVD og Blu-ray bliver det muligt at få samme kvalitet som CD i alle kanaler, altså er det ikke længere nødvendigt at gå på kompromis med lyd-kilden selvom man ønsker surround. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: Jeg kan ikke forstå at lyden skal omgive een, når der kun er billede foran een?!
2: Hvad skal man med klippefast perspektiv, når musikvideoerne viser de optrædende i alle mulige vinkler med billedskift hver 10. sekund?
Jeg hører også musikvideoer, men jeg hører dem kun. Jeg får kuller af alle de billedskift!
Vil man tættere på de udøvende, så er "zoom" og "angle" en option! Nå ikke?
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også at det vil foblive nogenlunde som det er nu de næste år frem.
Jeg lytter mest til stereo, men en god SACD eller DVD-A kan nu være noget der kan få mig helt ind i musikken. Et stykke klassisk musik, som er mixet så det nærmest kun er rumklang der kommer ud af baghøjtalerne, kan virkelig skabe en stemning, så man vikelig føler man er til stede midt i koncersalen.
Så jeg synes multikanals lyd, er et fantastisk format, som jeg håber vil overleve, og at der vil komme mange flere udgivelser i fremtiden.
MH
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemte mono...design og stuens indretning bliver mere og mere vigtigt..et firma kommer og overbeviser verden om at mono er det eneste rigtige og bøsserne, øglerne og de basforskrækkede (99% af markedet) skifter deres stereo lowfi ud med mono lowfi..da det fylder meget mindre i stuen, som i øvrigt er kønsløs og hvid for det er den jo i alle indretningsprogrammerne
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den enorme succes som multikanal SACD har fået er der jo slet ikke nogen tvivl om at det er fremtiden ... i får den lige i stereo 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mammon; "koncertoplevelse" ved hjælp af een "centerhøjttaler" er stærkt på vej, og selvfølgelig virker det ikke helt overbevisende. Rummet skal nemlig være ret ens reflekterende før det virker!
Yamaha´s fladskærmshøjttaler(e) og I-POD´s løse højttaler(e) er synlige beviser for din påstand!
Note: Jeg har dog hørt mono, hvor jeg ikke turde lukke øjnene. Meget "high-fidelity" og med et stort sundstage! 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske vil fremtiden vise, at ligesom delfiltre skal holdes så enkle som muligt, vil det så måske også give det bedste resultat at holde sig til så få højtalere som muligt?
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MONO er rigtig retro og bedre end DAB  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så bliver mono jo også rigtig high-end? 
Klart nok, det var det jo også før 1958, eller hvad? "Hifi"-betegnelsen er jo fra helt tilbage i begyndelsen af trediverne, da man gik over til elektrisk forstærkning!
Kommer grammofon-valser i brug igen? Måske i en digital udgave?
Det må da være mere high-end med fast hastighed på mediet, fremfor variabel hastighed grundet antallet af bit pr. omgang!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
surround: bruges kun når man ser film!!! Man møder jo heller ikk sin svigermor første gang(og efterfølgende) med egen vilje!! 
Jeg selv kører de to ting adskildt(altså surround og stereo) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Jamen så bliver mono jo også rigtig high-end? 
Klart nok, det var det jo også før 1958, eller hvad? "Hifi"-betegnelsen er jo fra helt tilbage i begyndelsen af trediverne, da man gik over til elektrisk forstærkning!
Kommer grammofon-valser i brug igen? Måske i en digital udgave?
Det må da være mere high-end med fast hastighed på mediet, fremfor variabel hastighed grundet antallet af bit pr. omgang!
|
|
|
1959
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen kunne man ikke forestille sig at mono fik sin renæssance? Kigger man på det rent designmæssige aspekt, har mono jo klare fordele. og det skulle ikke undre mig om B&O måske ville udvikle en monohøjtaler der stort set lød som en stereohøjtaler, og som kun fyldte halvdelen!
Selvfølgelig kan man kun gisne om fremtiden, men så længe det har hold i nutiden, kan der vel argumenteres for påstanden ikke?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Kommer surround til at overtage markedet for musikformidling fra stereo, ligesom stereo engang gjorde med mono? Ja det har jeg en stærk formodning om.
Giv gerne jeres mening til kende! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Jeg tror også at det vil foblive nogenlunde som det er nu de næste år frem.
Jeg lytter mest til stereo, men en god SACD eller DVD-A kan nu være noget der kan få mig helt ind i musikken. Et stykke klassisk musik, som er mixet så det nærmest kun er rumklang der kommer ud af baghøjtalerne, kan virkelig skabe en stemning, så man vikelig føler man er til stede midt i koncersalen.
Så jeg synes multikanals lyd, er et fantastisk format, som jeg håber vil overleve Det vil overleve, selvom mange herinde har dødsdømt det. Jeg har ikke købt CD eller LP i det sidste års tid og det kommer jeg heller ikke til mere, medmindre albumet jeg kigger efter kun kan fås i CD format., og at der vil komme mange flere udgivelser i fremtiden. Det håber jeg.
MH |
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Længe leve stereo!!!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid det mest poppet og smarte der vil dominere. Sådn har d oll daw væt  Stereo er jo ikke noget man snakker om henne i ungdomsklubben, eller på grillbaren..... Lyder det som om jeg er gammeldags???  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så gammeldags, at jeg kan blive helt harm og aldeles ærgelig, når jeg hører folk omtale deres højttalere, som "fronter"  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Jeg er så gammeldags, at jeg kan blive helt harm og aldeles ærgelig, når jeg hører folk omtale deres højttalere, som "fronter" Så har du et problem  |
|
|
|
| Til top |
|
| |