Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forsterker 7-13k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte Atoll IN100 på BestHiFi i Drammen sammen med Jungson 88D. Sammen med selger fant jeg ut at Jungson trolig var et bedre kjøp og passet best til Jmlab. Men jeg hadde ikke roen til å ta en endelig vurdering i et ukjent lytterom. Syntes Atollen spilte bra, men var ikke noe spesielt med lyden, den skilte seg ikke ut på noen måte så jeg ble usikker på den. Junson har nok en snillere og mykere spillestil. 88D ble for tung å ta med på toget. Senere har jeg tenkt at jeg ikke vil å en så diger tung sak med glorete design uansett. Orker ikke å ta toget til Drammen igjen.
Jeg kan heller ikke sjekke ut alle tips til forsterkere, da hadde jeg blitt skrullete i hodet til slutt...Atoll forblir desverre halveis testet.

Jeg hørte på Densen B110 i dag sammen med DLS R55. Da var den mest klare, oppløste, detaljrike lyden jeg har hørt i den prisklassen. Da blir jeg faktisk litt skeptisk. Blir ikke dette alfor lyst? Ikke særlig naturlig? Tipper mange blir imponert men jeg tviler på om den passer JMlab. Meninger?

Har nå fått hjem Roksan Caspian og Primare I21. Gleder meg som en unge til å teste....nu!
Da blir det nok én av dem eller Creek 5350SE.
Til top Vis Antonx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antonx

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at du skal prøve en Pathos Classic One. Den er speciel, men måske lige det du ønsker.

http://www.tnt-audio.com/ampli/newclassicone_e.html

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jm lab der skal en rigtig lækker rørforstærker på.

Fik desværre aldrig prøvet med rør på mine mini utopia men jeg er overbevist om det ville have været voldsomt godt.  Har rør nu men ingen jm lab

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

ah, nå er jeg sliten og litt lei av å koble...

Det er rett og slett en som bare imponerer meg mere og mere: Creek 5350 SE
Den er rett og slett best av dem jeg har testet
(Marantz PM 7200, Thule 150B, Hegel H1, Primare I21 og Roksan Caspian)

delikat lyd, varm,musikalsk, detaljert og utmerket holografi. Den har også veldig god dynakikk. Punch i bassen og nok kraft. Jeg merker at jeg nyter musikken best med Creek.
Jeg var lunken til Creek da jeg lånte den, hadde ikke så mye tro på den og jeg synes den ser litt billig ut, lett og liten men du verden som den spiller.

Skal høre mere i morgen også og trolig ta den med til testing mot Densen og Rotel på Oslo HiFi sentret mandag.

xr600
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget som min egen erfaring med Creek. Lånte en af deres forstærkere med hjem for nogle år siden (sammen med et par andre), og forventede egentlig ikke det store... Den vejer ikke meget, yder ikke meget... Men for dælen den spiller !!!... Jeg forstår ikke hvorfor mærket ikke er mere udbredt og/eller har samme kultstatus som eks. Naim...

Torben.

Til top Vis xr600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xr600

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Dog tror jeg ikke den trives med tungdrevne høyttalere? Jeg er ikke helt fornøyd med mine Fiocal.JMlab 816s (litt for slanke, lyse og litt hard diskant og litt lite punch i nedre bass)  så jeg skal ta en nye lytterunde. Hvilke HT har du?

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt at dette var en modell som gikk ut av produksjon men etterspørselen etter dem var så stor at de bestemte seg for å produsere en ny oppgradert versjon. (derav SE, tror jeg)

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hej Antonx.

Prøv om du kan finde en bugt PERREAUX E2. Jeg er meget overbevist om at den har de kvaliteter du søger, og så er den utrolig strømstærk, og kan trække dine JM 816s uden problemer. Ved ikke om det er muligt for dig at finde en brugt, men jeg mener at der i norge er en importør ef Perreaux. Prøv at lytte til deres forstærkere, de er bare supergode.

Jeg har selv en stående, som godt kan købes for 6000,- .Den er godtnok brugt, men 100% fit for fight, og uden en skramme.

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Nå tror jeg du har lest dårlig Jens Marius. Forsterker har jeg nettopp kjøpt og er veldig godt fornøyd. Den driver 816s uten problemer. Derimot vil jeg lete etter bedre høyttalere.

Prøve å finne en brukt Perreaux ja....               Og du har den tilfeldigvis

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

ANTONX!!

Nej , jeg læser ikke dårligt. Du skriver ingen steder at du har købt en forstærker. Jeg kender godt JM lab 816s, Og hvis du får en PERREAUX E2 til at trække dem, og du vil elske dem. Hvis dine JM lab816s er som du skriver,lidt for slanke,lidt for lyse med hård diskant, og mangel på punch i den nedre bas er det din "NYE" forstærker der ikke er god nok.

At jeg så har en PERREAUX E2 der godt kan købes har intet med det at gøre. Hvis du har/får mulighed for at prøve en PERREAUX E2, så skynd dig at gøre det,og du vil med garenti elske dine JM lab 816sLOL

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nei, jeg skrev vel ikke at jeg hadde kjøpt den. Jeg testet 6 forskjellige forsterkere med 816s. Ingen endret lydsignaturen til 816s vesentlig. At de har nevnte svakheter er jeg ikke mye i tvil om. Men det skal nevnes at de spiller veldig bra så lenge innspillingen er meget god. Dessverre er realiteten at ikke all god musikk blir spilt inn med høy kvalitet. Jeg må kunne høre på disse også uten å gremmes. Derfor sier jeg at de er analytiske og krevende høyttalere.

Det er mange som mener at de kan bli for lyse og harde i diskanten.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hej Antonx!

Selvføldig skal du kunne lytte til dine JM lab 816s uden at gremmes. Og så er det jeg siger; prøv, hvis du her mulighed for det, at lytte til en PERREAUX E2 sammen med dine JM lab 816s.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes