Emne: Hvorfor er vi her ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom her først for at få hjælp ti lat sammensætte mit anlæg, da jeg var (og stadig er ny) inden for Hifi.
OG får da stadig hjælp, men ellers er jeg her for hyggen, og for at kunne hjælpe andreog dele erfaringer 
Som CPH siger savne rman måske lidt mere provokerende tråede og sådan.
MEn det får jeg indhentet på Myid.dk - der hvor drengerøvene hænger  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| Som CPH siger savne rman måske lidt mere provokerende tråede og sådan. |
|
|
Hvis du mangler lidt fut i gaden, kan du starte en tråd om kinesiske rørforstærkere, og hvor gode de er.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
| Efter at have deltaget i en tråd om tilspilning af netkabler, og siden kigget med i en tråd om placebo teorien, er jeg efterhånden blevet i tvivl om hvad nogen folk laver herinde på siden. |
|
|
Nu du selv bringer placebo effekten på banen, og sammen med tilspilningen af netkabler.... Hvad med om du så deltog i en lyttetest, så vi en gang for alle kunne få afgjort om man kan eller ikke kan høre forskel på tilspillede netkabler?? Så er den sag ude af verden.
Når jeg gang på gang bringer lyttetest (blindtest) på banen, skyldes det min medfødte positive skepsis (som min gamle Kaptajn i den "danske skovbørnehave" kaldte det. I øvrigt en ganske skarp gut!). Jeg er her nemlig for at udveksle og diskutere reelle lytteoplevelser, og tiltag til forbedringer. Som mange ved er jeg ganske optaget af hjemmestrik!
Men det jeg ikke kan bruge til noget, er at diskusioner baseret på folks fantasi-oplevelser. Derfor mener jeg den bedste måde at vurdere lyden på, er ved at lytte. Gerne i selskab med andre, da man som enkelperson lettere kan overbevise sig selv om, at man tror man har lavet noget man tror er bedre, og derfor helt sikkert kan overbevise sig om at det lyder fremragende. Derfor lyttetest!
Og det bringer mig ofte i diskussioner emd de folk, der tror de kan forbedre ALT bare ved at smøre det ind i "snake-oil" osv, og som tror at hvios producenten siger strømmen løber hurtigere gennem deres kabler end andres, så er det rigtigt. Sjovt nok er det oftest disse personer, der er meget modstandere af at vise lydforbedringerne i rigtige lyttetest. Disse vil helst vide hvad de lytter til, inden de siger om det lyder godt. Pudsigt nok....
Jeg siger ikke hernmed, at man ikke kan tweake anlægget selv. Slet ikke. Men jeg mener det har taget overhånd, og at det efterhånden ikke længere er for at forbedre lyden, men mere for at overbevise sig selv om at det er bedre. Hvis man skal tweake, skal man først finde det reelle problem man vil forbedre, og derefter kræver det lidt sund fornuft og gerne lidt teknisk indsigt at lave tweakningen. Man kan ikke bare købe noget dyrt "snake-oil" som mange tror! Det tjener kun et formål... større biler til producenterne af "snake-oil"!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er her fordi det er fedt bare at have nogen at skrive samme med......om den samme lidenskab. Jeg har mine egne erfaringer.....det bygger jeg videre på.....og hvis nogen spørger vil jeg meget gerne udøse af min forholdsvis ringe viden.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor?
Inspiration - til nyt musik: jeg har købt mange CD'er med "nye kunstnere" efter omtale herinde, og nogle gange inspiration til nyt grej (men efterhånden mere sjældent, da jeg ikke længere har samme behov for udskiftninger)
Nysgerrighed - efter hvordan andre prioriterer og indretter sig. Det er jo altid lidt en kamp at indrette sig i boligmiljøet, så det kan være inspirerende at se hvordan man kan "parkere" sit udstyr i stuen.
Hygge - som en anden skrev; så er det begrænset hvor længe fruen gider at høre om lyd og billede Så er det jo rart at se/høre ligesindede.
...og selvfølgelig gensidig erfaringsudveksling.
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Jeg er her fordi det er fedt bare at have nogen at skrive samme med......om den samme lidenskab. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er her, fordi jeg er syg med hifi 
Og så er det jo rart at få bekræftet, at man ikke er ene om at være syg i låget med hifi 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Jeg er har, fordi jeg er syg med hifi 
Og så er det jo rart at få bekræftet, at man ikke er ene om at være syg i låget med hifi 
|
|
|
hehe. sådan set meget godt beskrevet. Da jeg læste det fandt jeg ud af at jeg har det på samme måde
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
mhansen skrev:
| Efter at have deltaget i en tråd om tilspilning af netkabler, og siden kigget med i en tråd om placebo teorien, er jeg efterhånden blevet i tvivl om hvad nogen folk laver herinde på siden. |
|
|
Nu du selv bringer placebo effekten på banen, og sammen med tilspilningen af netkabler.... Hvad med om du så deltog i en lyttetest, så vi en gang for alle kunne få afgjort om man kan eller ikke kan høre forskel på tilspillede netkabler?? Så er den sag ude af verden.
Når jeg gang på gang bringer lyttetest (blindtest) på banen, skyldes det min medfødte positive skepsis (som min gamle Kaptajn i den "danske skovbørnehave" kaldte det. I øvrigt en ganske skarp gut!). Jeg er her nemlig for at udveksle og diskutere reelle lytteoplevelser, og tiltag til forbedringer. Som mange ved er jeg ganske optaget af hjemmestrik!
Men det jeg ikke kan bruge til noget, er at diskusioner baseret på folks fantasi-oplevelser. Derfor mener jeg den bedste måde at vurdere lyden på, er ved at lytte. Gerne i selskab med andre, da man som enkelperson lettere kan overbevise sig selv om, at man tror man har lavet noget man tror er bedre, og derfor helt sikkert kan overbevise sig om at det lyder fremragende. Derfor lyttetest!
Og det bringer mig ofte i diskussioner emd de folk, der tror de kan forbedre ALT bare ved at smøre det ind i "snake-oil" osv, og som tror at hvios producenten siger strømmen løber hurtigere gennem deres kabler end andres, så er det rigtigt. Sjovt nok er det oftest disse personer, der er meget modstandere af at vise lydforbedringerne i rigtige lyttetest. Disse vil helst vide hvad de lytter til, inden de siger om det lyder godt. Pudsigt nok....
Jeg siger ikke hernmed, at man ikke kan tweake anlægget selv. Slet ikke. Men jeg mener det har taget overhånd, og at det efterhånden ikke længere er for at forbedre lyden, men mere for at overbevise sig selv om at det er bedre. Hvis man skal tweake, skal man først finde det reelle problem man vil forbedre, og derefter kræver det lidt sund fornuft og gerne lidt teknisk indsigt at lave tweakningen. Man kan ikke bare købe noget dyrt "snake-oil" som mange tror! Det tjener kun et formål... større biler til producenterne af "snake-oil"!!
|
|
|
Jeg synes ikke jeg bringer placebo effekten på banen. Men ok
Der er meget rigtigt i det du skriver. Man kan nemt komme til at blive forblændet af diverse tweeks, uden en gang i mellem lige stoppe op og lytte med de kritiske ører inden man forsætter i at købe sig fattig i diverse tweeks.
Det der irritere mig,og grunden til at jeg har startet dette indlæg er, at hvis nu jeg, med min sunde fornuft (synes jeg selv) mener at jeg kommer et skridt i den rigtige retning med at købe et par nye netkabler. Hvorfor kan folk ikke acceptere det, uden at der straks skal lavet lyttetest, og jeg skal bevise at der er forskel.
Vil man ikke være med til en lytte test, ja så er man stemplet, som en der ikke tør.
Det er det jeg har noget i mod. Ikke at andre har en anden mening.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Hurtig skrev:
mhansen skrev:
|
|
Jeg siger ikke hernmed, at man ikke kan tweake anlægget selv. Slet ikke. Men jeg mener det har taget overhånd, og at det efterhånden ikke længere er for at forbedre lyden, men mere for at overbevise sig selv om at det er bedre. Hvis man skal tweake, skal man først finde det reelle problem man vil forbedre, og derefter kræver det lidt sund fornuft og gerne lidt teknisk indsigt at lave tweakningen. Man kan ikke bare købe noget dyrt "snake-oil" som mange tror! Det tjener kun et formål... større biler til producenterne af "snake-oil"!!
|
|
|
Der er meget rigtigt i det du skriver. Man kan nemt komme til at blive forblændet af diverse tweeks, uden en gang i mellem lige stoppe op og lytte med de kritiske ører inden man forsætter i at købe sig fattig i diverse tweeks.
Det der irritere mig,og grunden til at jeg har startet dette indlæg er, at hvis nu jeg, med min sunde fornuft (synes jeg selv) mener at jeg kommer et skridt i den rigtige retning med at købe et par nye netkabler. Hvorfor kan folk ikke acceptere det, uden at der straks skal lavet lyttetest, og jeg skal bevise at der er forskel.
Vil man ikke være med til en lytte test, ja så er man stemplet, som en der ikke tør.
Det er det jeg har noget i mod. Ikke at andre har en anden mening. |
|
|
Hvis du mener det, og synes det virker, så er der jo heller ikke den videre grund til at begrunde og bevise det, fint nok - og alle de der mærkelige tests - skid hul i dem - er du tilfreds, så fint - og så bare lad vær med at bøvle mere i det, men så husk, du skal jo så heller ikke gå i luften, hvis en siger, at det altså ikke kan være rigtig, det nemmeste er bare at lade vær med at svare - hvor fristende det end er, så er du jo fri for blive konfronteret med andre og deres synspunkter - det er da en ærlig sag, og ikke mindst en smagssag. Men lad da for alt i verden vær med at blive sur, når folk giver dig modspil og ikke tror på det - det er jo ikke for at genere dig personligt, men lige så vel som du har din mening og overbevisning, så har andre vel ret til at have modsatte mening og bevisning. Du vil vel ikke bekræftes i at alt du gør er korrekt - for det tror jeg ikke man finder her i et forum.
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis alle var enige om alt, så var der intet grundlag for dette fora...der ville være ét mærke, én defination af god lyd, én defination af hifi, én defination af high-end, én opfattelse af hvad der er god musik...nøj hvor fedt
Hvis man ikke kan tåle lidt modspil så burde man gøre sig selv en tjeneste og holde sig væk...drama queen
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
mhansen skrev:
Hurtig skrev:
mhansen skrev:
|
|
|
|
|
Det er det jeg har noget i mod. Ikke at andre har en anden mening.
|
|
|
Hvis du mener det, og synes det virker, så er der jo heller ikke den videre grund til at begrunde og bevise det, fint nok - og alle de der mærkelige tests - skid hul i dem - er du tilfreds, så fint - og så bare lad vær med at bøvle mere i det, men så husk, du skal jo så heller ikke gå i luften, hvis en siger, at det altså ikke kan være rigtig, det nemmeste er bare at lade vær med at svare - hvor fristende det end er, så er du jo fri for blive konfronteret med andre og deres synspunkter - det er da en ærlig sag, og ikke mindst en smagssag. Men lad da for alt i verden vær med at blive sur, når folk giver dig modspil og ikke tror på det - det er jo ikke for at genere dig personligt, men lige så vel som du har din mening og overbevisning, så har andre vel ret til at have modsatte mening og bevisning. Du vil vel ikke bekræftes i at alt du gør er korrekt - for det tror jeg ikke man finder her i et forum.
|
|
|
Jeg vil på ingen måde bekraftes i det jeg gør. Jeg kan også godt tåle et modspil.
Men skal der virkelig kastes så meget med muder herinde, før det er spændene at være med.
Som jeg har sagt efterhånden mange gange før, det er fint folk synes diverse kabler er ubruglige for dem, men det beretigere dem vel ikke til at være grove og provokerende i deres udtalser.
Eller hva.
Men selvfølgelig kan man jo lade være med at svare på de indlæg, som du skriver.
Jeg meners bare, at der er ved at komme for mange provokerende indlæg, her i forumet, og jeg synes der er en tendens til, at det er sjovere at provokere end at tale hifi.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MHansen og andre
Jeg tror, at mange sympatiserer med din sag og forstår, at du føler dig trådt på nogen råber PLACEBO! 24-7 her på siden. Rent holdningsmæssigt må jeg dog sige, at jeg selv er skeptisk over for disse tweaks. Personligt oplever jeg større effekt ved akustiske tweaks (placering af HT, møbler osv.) og ved udskiftning af komponenter. Også når man tager den ofte højere pris for ny CD, amp eller hvad det skal være, i forhold til et sæt kabler.
Jeg vil dog respektere din holdning og dine lytteerfaringer og blot give folk en reminder om, at man aldrig vil få lov at opleve det hele fra en anden vinkel end sin egen! Så lad være med at hagle hinanden ned...
mvh __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
Hvis alle var enige om alt, så var der intet grundlag for dette fora...der ville være ét mærke, én defination af god lyd, én defination af hifi, én defination af high-end, én opfattelse af hvad der er god musik...nøj hvor fedt
Hvis man ikke kan tåle lidt modspil så burde man gøre sig selv en tjeneste og holde sig væk...drama queen
|
|
|
Nydeligt indlæg.
Der er tænkt over det kan man se.....
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
| Personligt oplever jeg større effekt ved akustiske tweaks (placering af HT, møbler osv.) og ved udskiftning af komponenter. |
|
|
Jep. Samme tendens var vist temmelig klar, ved denne gamle afstemning:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35472
Der er tusinde grunde til at folk ikke forbedrer deres lytterum. Men er efterklangen for lang, og rummets akustik for hård, mener jeg at dyrt hifi er noget spildt, med mindre man bevidst modkompenserer, med f.eks. rør mv.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
|
Hej MHansen og andre
Jeg tror, at mange sympatiserer med din sag og forstår, at du føler dig trådt på nogen råber PLACEBO! 24-7 her på siden. Rent holdningsmæssigt må jeg dog sige, at jeg selv er skeptisk over for disse tweaks. Personligt oplever jeg større effekt ved akustiske tweaks (placering af HT, møbler osv.) og ved udskiftning af komponenter. Også når man tager den ofte højere pris for ny CD, amp eller hvad det skal være, i forhold til et sæt kabler.
Jeg vil dog respektere din holdning og dine lytteerfaringer og blot give folk en reminder om, at man aldrig vil få lov at opleve det hele fra en anden vinkel end sin egen! Så lad være med at hagle hinanden ned...
mvh
|
|
|
Hej Rizzo
Tak for dit indlæg.
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
mammon skrev:
|
|
|
|
Nydeligt indlæg.
Der er tænkt over det kan man se.....
|
|
|
Piv piv, du respekterer ikke min holdning jeg melder mig ud
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLD NU KÆFT MED JERES ÆVL OG BÆVL.....
ER DER NOGEN DER HAR LÆST HVAD JEG HAR SKREVET I MIT SVAR TIL DOLPH PÅ SIDE 2.
JEG OG ANDRE FORGUDER IKKE NETKABÆLER. JEG TROR ALLE VED AT DE IKKE HAR DEN STØRSTE EFFEKT PÅ LYDEN I ET ANLÆG.
MEN DET KAN VÆRE EN DEL AF DEN EFFEKT MAN ØNSKER AT FÅ I SIT SETUP.
ER TRÆT AF AT FOLK IGEN OG IGEN OG IGEN SKAL NEDLADE MED DIVERSE f**kING IRITERENDE INDLÆG. FAT DET DOG.
OG BLIV ENDELIG VED MED AT SKRIVE AT DET ER SYND FOR MIG, OG AT HVIS IKKE JEG KAN KLARE MOSTEN, SÅ HOLD DIG VÆK.
JEG ER IKKE SIKKER PÅ JEG HAR FATTET HVAD I SKRIVER
ELLER ER DET OMVENDT
HVIS ADMINISTRATOR VIL SMIDE MIG UD, SÅ VÆRSGO.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
JEG OG ANDRE FORGUDER IKKE NETKABÆLER. JEG TROR ALLE VED AT DE IKKE HAR DEN STØRSTE EFFEKT PÅ LYDEN I ET ANLÆG.
ER TRÆT AF AT FOLK IGEN OG IGEN OG IGEN SKAL NEDLADE MED DIVERSE f**kING IRITERENDE INDLÆG. FAT DET DOG.
OG BLIV ENDELIG VED MED AT SKRIVE AT DET ER SYND FOR MIG, OG AT HVIS IKKE JEG KAN KLARE MOSTEN, SÅ HOLD DIG VÆK.
ELLER ER DET OMVENDT
|
|
|
Nu er det synd for dig.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
ELLER ER DET OMVENDT
|
|
|
få dig et liv - du lyder mavesur og bitter - så fat det dog - der er ingen der ynker over dig, og slet ikke over at du sidder her og skaber dig
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|