Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor er vi her (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
mhansen skrev:

HOLD NU KÆFT MED JERES ÆVL OG BÆVL.....

ER DER NOGEN DER HAR LÆST HVAD JEG HAR SKREVET I MIT SVAR TIL DOLPH PÅ SIDE 2.

JEG OG ANDRE FORGUDER IKKE NETKABÆLER. JEG TROR ALLE VED AT DE IKKE HAR DEN STØRSTE EFFEKT PÅ LYDEN I ET ANLÆG.

MEN DET KAN VÆRE EN DEL AF DEN EFFEKT MAN ØNSKER AT FÅ I SIT SETUP.

ER TRÆT AF AT FOLK IGEN OG IGEN OG IGEN SKAL NEDLADE MED DIVERSE f**kING IRITERENDE INDLÆG. FAT DET DOG.

OG BLIV ENDELIG VED MED AT SKRIVE AT DET ER SYND FOR MIG, OG AT HVIS IKKE JEG KAN KLARE MOSTEN, SÅ HOLD DIG VÆK.

JEG ER IKKE SIKKER PÅ JEG HAR FATTET HVAD I SKRIVER

ELLER ER DET OMVENDT

HVIS ADMINISTRATOR VIL SMIDE MIG UD, SÅ VÆRSGO.

Nu er det synd for dig.

"dolph"

Klap nu lige hesten gutter. Jeg tror desværre denne tråd er ved udvikle sig til "den sædvanlige" gang mudderkast.  Eén ting kan vi ihvertfald konkludere, vi bliver ALDRIG enige(det er heller ikke meningen) Jeg syntes bare det kunne være rart hvis folk/vi var bedre til at respektere hinandens meninger/holdninger. Man skal sgu ikke forvente at ens råd bliver taget som en facitliste. Når jeg har fået svar på mine spørgsmål, i en tråd, sortere jeg da helt klart i svarene. Nogle kan bruges, andre ryger i "skaraldespanden" De der har givet svar, der ryger i skaraldespanden, ser jeg sgu ikke som ikkevidende eller nedøgør. deres svar/løsning ville bare ikke virke i mit tilfælde.

man skal sgu passe på med at tage orden alt for bogstavligt

MVH WRONG

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

børge fra det hedengangne sksound i vejle sagde "folk uden gulvtæpper burde ikke ha kørekort til hifi"

jeg har en ven (utroligt nok) der gennem de sidste 6 år har boet 5 steder! anlægget er stort set det samme,og har lydt MEGET forskelligt i de forskellige stuer. "varmest" med go bas og alligevel fin top,lød det i en kælder med højt til loftet - helt modsat nu i en stue med kip og synlige spær,hvor klangen er lys med en træls øvre mellemtone og tynd bund - helt galt går det med cdèn (wadia) trods absorbers strategisk fordelt på de skrå flader i kippen.

what to do? og plz spar mig for forslag om andre netkabler

pft/slowon der HAR foreslået gulvtæppe..

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

børge fra det hedengangne sksound i vejle sagde "folk uden gulvtæpper burde ikke ha kørekort til hifi"

jeg har en ven (utroligt nok) der gennem de sidste 6 år har boet 5 steder! anlægget er stort set det samme,og har lydt MEGET forskelligt i de forskellige stuer. "varmest" med go bas og alligevel fin top,lød det i en kælder med højt til loftet - helt modsat nu i en stue med kip og synlige spær,hvor klangen er lys med en træls øvre mellemtone og tynd bund - helt galt går det med cdèn (wadia) trods absorbers strategisk fordelt på de skrå flader i kippen.

what to do? og plz spar mig for forslag om andre netkabler

pft/slowon der HAR foreslået gulvtæppe..

Absorbenter placeret direkte i øregangene.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Lige inden jeg takker af her i forummet.

Er der nogen der kan beskrive hvad min mål med dette indlæg har været.

Hilsen den mavesure

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Hilsen den mavesure

Tjae, tråden om tilspilning af netkabler, er jo lukket, og så åbner du en ny tråd selv, der kører den videre.

Du forventer samtidig at modstanderne holder sig væk.
Jeg har svært ved at se formålet, hvis ikke emnet skulle debatteres ?
Du må selv forklare hvilket formål tråden har, hvis ikke det er debat.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Hilsen den mavesure

Jeg vil tro at du egentlig mener "hvad dit mål med tråden har været"?

Som du selv skrev indledningsvis: "Det vil tiden vise".

Hvad har tiden så vist dig?

At den læger alle sår?

Oplys venligst os vankundige...............

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Hilsen den mavesure

Tja det vidste du vist ikke engang fra starten
Citat start>>

Så her er hvorfor jeg skriver dette indlæg.

Hvorfor deltager DU i HIFI4ALL debat forum????????.

Hvad jeg får ud af dette indlæg, ved jeg ikke rigtigt.

Citat slul<<

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

HOLD NU KÆFT MED JERES ÆVL OG BÆVL.....

ER DER NOGEN DER HAR LÆST HVAD JEG HAR SKREVET I MIT SVAR TIL DOLPH PÅ SIDE 2.

JEG OG ANDRE FORGUDER IKKE NETKABÆLER. JEG TROR ALLE VED AT DE IKKE HAR DEN STØRSTE EFFEKT PÅ LYDEN I ET ANLÆG.

MEN DET KAN VÆRE EN DEL AF DEN EFFEKT MAN ØNSKER AT FÅ I SIT SETUP.

ER TRÆT AF AT FOLK IGEN OG IGEN OG IGEN SKAL NEDLADE MED DIVERSE f**kING IRITERENDE INDLÆG. FAT DET DOG.

OG BLIV ENDELIG VED MED AT SKRIVE AT DET ER SYND FOR MIG, OG AT HVIS IKKE JEG KAN KLARE MOSTEN, SÅ HOLD DIG VÆK.

JEG ER IKKE SIKKER PÅ JEG HAR FATTET HVAD I SKRIVER

ELLER ER DET OMVENDT

HVIS ADMINISTRATOR VIL SMIDE MIG UD, SÅ VÆRSGO.

Jeg er ikke helt med heller... så du får lige den her på heiku form: (5-9-5)

Don't yell just to yell

Better off without it just as well

Please whine in team_say

Hold debatten saglig!

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
Kommer der ikke snart en der vil skændes så der kan ske et eller andet

Perfekt

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

For mig at se startede du denne tråd for at kunne komme til at diskutere netkabler igen.

Har jeg ramt rigtig og hvis jeg har hvad har jeg så vundet

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Da dette er en klage tråd vil jeg gerne klage over alle de konkurrencer der er uden præmier i de forskellige tråde.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Lyt og vær glad for det du har om det er med de dyrste net kabler eller NKT enkelt kore som jeg bruger,  det er jo kun en fin ting vis det bliver bedre  og kan man ikke høre forskæld på kabler så er det bare det, og det der med sure opstød må man jo også selvom bare vi andre ikke får det  husk vi er jo en flok gale hi-fi drenge ikke
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Dejligt med mange svar på hvorfor jeg har startet denne tråd.

Alle der har svaret, mener den handler om netkabler.

Det er det sidste denne tråd skulle handlede om.

Det er åbenbart svært at læse hvad andre skriver, og mener.

Så for mig at se, har jeg fået det ud af jeg kunne forvente.

Alle dem som gerne vil provokere, har gjort til fulde

Må jeg ønske alle tillykke.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Dejligt med mange svar på hvorfor jeg har startet denne tråd.

Alle der har svaret, mener den handler om netkabler.

Det er det sidste denne tråd skulle handlede om.

Det er åbenbart svært at læse hvad andre skriver, og mener.

Så for mig at se, har jeg fået det ud af jeg kunne forvente.

Alle dem som gerne vil provokere, har gjort til fulde

Må jeg ønske alle tillykke.

Nu må du altså stoppe galskaben.

Du konkluderer fordrejet om noget der indbefatter mig og mine indlæg.

Du har sendt mig flere PB'ere hvor den sidste er en blanding af fedteri og appel til medynk.

Man vinder ikke en diskussion. Man deltager i den og den medfører forhåbentlig gensidigt udbytte.

Jeg vil ikke give dig medynk for det kan du ikke bruge til en skid. Hvis du reelt har et personligt problem så er vi herinde ikke de rette til at hjælpe. Og medynk er aldrig nogen hjælp.

Dramatiseringen af dine formuleringer, hvor mange indlæg kommer til at lyde som afskedsbreve, tyder på at du ikke har det godt med deltagelse i debat, generelt anskuet.

Hvis du er uenig i det så tag dig lidt sammen, kære HiFi nørd, og anse dig selv som ligeværdig og anse andre som ligeværdige.

Kun med det udgangspunkt kan man have respektabel gensidighed i en debat.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Tag det som du vil DOLPH

Folk der vil misforstå, gør det også.

Du må hygge dig.

Man lærer hele tiden. Det har jeg også gjort.

Sov godt

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
Efter at have deltaget i en tråd om tilspilning af netkabler, og siden kigget med i en tråd om placebo teorien, er jeg efterhånden blevet i tvivl om hvad nogen folk laver herinde på siden.

Her skriver du det meget klart, at det er disse to tråde, som du mener er 'forkert på den'.

Men 'folk' er ikke i tvivl om hvad de laver på siden.
Du har derimod brug for en afklaring på hvorfor du selv er her.

Når du fremhæver to tråde som anfægter dine egne meninger, som om at 'folk er ikke interesserede i hifi', så er det fordi du ikke mener at de to tråde er hyldesttråde til hifi.

Ikke alt om hifi er ren hyldest.

Meget har med grådige producenter at gøre, og om hifiblade der løber tør for materiale, og har behov for at skabe nye trends, for at virke inspirerende, og sælge eksemplarer.

Vi kan klappe hinanden på ryggen hele tiden, og fortælle hinanden hvor fint vi syntes hinandens anlæg er. Hvis det er 100% ærligt, kan det virke meget bekræftende, men er det ikke, så er man bedre tjent uden den slags ros.

Enkelte er for grove når de kritiserer folks anlæg direkte inde i deres egne private tråde om anlæg, og her kan det gå for vidt. Disse tråde er lidt mere fredede end andre (bør i hvert fald være det).

Du kan således få et fristed for det hårdeste brokkeri, hvis du holder dig til de tråde.
Det kan varmt anbefales, hvis man kan lide den lidt blødere og mindre præcise chargon der er i de tråde.

EDIT: Hvis man bliver ved at banke storetåen ind i det samme bordben, er det en fornuftig løsning med et par solide hjemmesko. Løsningen med at save bordbenet af, er lidt for desperat.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
Hurtig skrev:

mhansen skrev:
Efter at have deltaget i en tråd om tilspilning af netkabler, og siden kigget med i en tråd om placebo teorien, er jeg efterhånden blevet i tvivl om hvad nogen folk laver herinde på siden.

Nu du selv bringer placebo effekten på banen, og sammen med tilspilningen af netkabler.... Hvad med om du så deltog i en lyttetest, så vi en gang for alle kunne få afgjort om man kan eller ikke kan høre forskel på tilspillede netkabler?? Så er den sag ude af verden.

Når jeg gang på gang bringer lyttetest (blindtest) på banen, skyldes det min medfødte positive skepsis (som min gamle Kaptajn i den "danske skovbørnehave" kaldte det. I øvrigt en ganske skarp gut!).
Jeg er her nemlig for at udveksle og diskutere reelle lytteoplevelser, og tiltag til forbedringer. Som mange ved er jeg ganske optaget af hjemmestrik!

Men det jeg ikke kan bruge til noget, er at diskusioner baseret på folks fantasi-oplevelser. Derfor mener jeg den bedste måde at vurdere lyden på, er ved at lytte. Gerne i selskab med andre, da man som enkelperson lettere kan overbevise sig selv om, at man tror man har lavet noget man tror er bedre, og derfor helt sikkert kan overbevise sig om at det lyder fremragende.
Derfor lyttetest!

Og det bringer mig ofte i diskussioner emd de folk, der tror de kan forbedre ALT bare ved at smøre det ind i "snake-oil" osv, og som tror at hvios producenten siger strømmen løber hurtigere gennem deres kabler end andres, så er det rigtigt. Sjovt nok er det oftest disse personer, der er meget modstandere af at vise lydforbedringerne i rigtige lyttetest. Disse vil helst vide hvad de lytter til, inden de siger om det lyder godt. Pudsigt nok....

Jeg siger ikke hernmed, at man ikke kan tweake anlægget selv. Slet ikke. Men jeg mener det har taget overhånd, og at det efterhånden ikke længere er for at forbedre lyden, men mere for at overbevise sig selv om at det er bedre.
Hvis man skal tweake, skal man først finde det reelle problem man vil forbedre, og derefter kræver det lidt sund fornuft og gerne lidt teknisk indsigt at lave tweakningen. Man kan ikke bare købe noget dyrt "snake-oil" som mange tror! Det tjener kun et formål... større biler til producenterne af "snake-oil"!!

Jeg synes ikke jeg bringer placebo effekten på banen. Men ok

Der er meget rigtigt i det du skriver. Man kan nemt komme til at blive forblændet af diverse tweeks, uden en gang i mellem lige stoppe op og lytte med de kritiske ører inden man forsætter i at købe sig fattig i diverse tweeks.

Det der irritere mig,og grunden til at jeg har startet dette indlæg er, at hvis nu jeg, med min sunde fornuft (synes jeg selv) mener at jeg kommer et skridt i den rigtige retning med at købe et par nye netkabler. Hvorfor kan folk ikke acceptere det, uden at der straks skal lavet lyttetest, og jeg skal bevise at der er forskel.

Vil man ikke være med til en lytte test, ja så er man stemplet, som en der ikke tør.

Det er det jeg har noget i mod. Ikke at andre har en anden mening.

Dette er et debatforum... Ikke et sted hvor man kan fortælle om sine positive tweak-oplevelser, og siger alle folk, at "ih hvor er det bare dejligt for dig"!. Når man kommer med påstande om, at man kan høre forskel på tilspilning af netkabler, må man også være forberedt på, at en stor del brugerne vil være ret så tvivlende, og mene at der er tale om ren placebo.
Kan man ikke tåle lidt modspil, skal man nok overveje ikke at deltage i sådanne diskussioner.
På den anden side... vil man gerne deltage, og det synes jeg man skal... Man skal ikke være konfliktsky! Men så må man også være vilig til at tage "kampen" fuldt ud.

Jeg læger ikke skjul på, at jeg er stor modstander af HiFi-branchens overdrevne woodoo, og deraf følgende fantasipriser, på produkter der vitterligt ikke er priserne værd, men kun kan sælges grundet diverse woodoo-historier.
Derfor mener jeg, at lyttetest er det eneste rigtige. Og når folk mener at kunne høre eks effekten af tilspilning af netkabler, så mener jeg jo det er noget vi skal undersøge nærmere. Men holdning er, at det kan ikke passe. Andre mener at de kan høre det. Det kan diskuteres i årevis, uden at vi kommer længere. Derfor mener jeg det bedste man kan gøre, er at lave en lyttetest. Ikke for at jeg kan hovere, når folk ikke kan høre noget, men fordi jeg gerne vil have afklaret det. Hvis man vitterligt kan høre forskellen, bør det da eftervises, så endnu flere kan få øjnene op for det. På den anden side, så mener jeg også, at såfremt man vitterligt ikke kan høre forskellen, fordi den kun fungerer i kraft af placebo, så skal det hurtigst muligt stoppes. Folk skal ikke gå rundt med en tro på, at de kan høre græsset gro, hvis de vitterligt ikke kan. Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig, at der er nogen der har interesse i. I så fald lever man i en drømmeverden, og kaster ebnzin på woodoo-bålet.

Men af en eller anden årsag, er der ikke nogen der har interesse i at vise, at de i en ren lyttetest kan høre eks netkablers tilspilning. Det forstår jeg ikke. Det er da råhygge at mødes og lytte til noget god musik.
Og hvis man så undervejs kan få eftervist nogle sider af HiFi, som der er stor debat om, så er det da bare bonus.
Er der ikke en der kan forklare, hvorfor det er så forfærdeligt at skulle lave sådan en lyttetest?? Når folk ikke tør deltage, er det så vitterligt fordi de selv er i tvivl, oghellere vil forblive i en eller anden fantasitilstand??

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Jeg  har nu læst samtlige indlæg her i tråden igennem én gang til.

Jeg har også læst mit første  indlæg en gang til, og kan stadig ikke se at jeg ligger op til endnu en debat om netkabler. Men lad det ligge.

Når alt kommer til alt, har jeg nok fokuseret for meget på de negative udtalelser der har været, og nok overset de positive ting der også har været i de flestes indlæg.

Jeg er en type der lader mig rive med, og en gang imellem også lader mig provokere lidt for hurtigt.

Det er så noget, jeg må lære at blive bedre til.

Det skal jeg beklage.

Så for mig kan tråden godt stoppe her, og ingen bad fellings herfra.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
Så for mig kan tråden godt stoppe her, og ingen bad fellings herfra.

Så smider du vist bare en PB til admin, og beder ham lukke tråden.

Lige meget om du kan lide vinyl eller CD, rør eller transistorer osv. vil du altid støde på nogle der mener det stik modsatte, og holder sig til det.

Det er jo det der giver liv på sitet - heldigvis...

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

For mig og se så ignorerer en del de agumenter der kommer frem og tager dem ikke op men fortsætter deres egen dagsorden næsten uanset hvad og vil ikke se de nuancer der også findes.Som jeg har nævnt før er verden ikke kun SORT eller HVID.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum