Emne: Hvorfor er vi her ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
Hvis alle var enige om alt, så var der intet grundlag for dette fora...der ville være ét mærke, én defination af god lyd, én defination af hifi, én defination af high-end, én opfattelse af hvad der er god musik...nøj hvor fedt
Hvis man ikke kan tåle lidt modspil så burde man gøre sig selv en tjeneste og holde sig væk...drama queen
|
|
|
Fuldstændig korrekt - problemet er bare den måde som enkelte vælger at give modspillet på, og det er her balladen opstår, fordi enkelte ganske enkelt ikke kan lide de meninger der er anderledes end hans egne og det skal for nogle udtrykkes så groft som overhovedet muligt - af gud ved hvilken grund!
Jeg er her selv for at blande mig med ligesindede - nå ja, og fordi det er en del af mit "arbejde" på Hifi4all at være her, men hvorfor så ikke også få det bedste ud af det.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exactly.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Fuldstændig korrekt - problemet er bare den måde som enkelte vælger at give modspillet på, og det er her balladen opstår, fordi enkelte ganske enkelt ikke kan lide de meninger der er anderledes end hans egne og det skal for nogle udtrykkes så groft som overhovedet muligt - af gud ved hvilken grund! |
|
|
Hvis du tænker på det med at skrive med Caps Lock aktiveret, og skrive med råbende kæmpebogstaver, så kan det virke stødende på nogle - vel især nyankomne. Men, disse glødende skribenter afslører samtidig en meget intens interesse for hifi, trods den lidt markante udtryksform. Det vil være en stor skam, hvis de glødende interesserede entusiaster opgiver debatten, grundet tråde der går i hårdknude. Deres meninger behøver jo ikke være forkerte, eller ukorrekte af den grund. Jeg er blevet kaldt infantil, og kværulant, samt en del andre ting. Dette er gerne noget der kommer frem, når jeg gentager et spørgsmål, som jeg har formuleret ned til én enkelt linie, som ingen i 'den modsatte lejr' kan besvare. Lidt synd måske - men hvis et enkelt ubesvaret spørgsmål, kan rokke ved en indviklet teori, som videnskaben ikke støtter, så må spørgsmålet enten besvares, eller også må man revidere sin teori, som videnskaben gør jævnligt, når ny viden kommer frem. I tråden om tilspilning af netkabler, stillede jeg det simple spørgsmål, hvorfor man ikke blot øgede tværsnitarealet, i stedet for at bruge 'særligt kobber' eller tilspille kabler i ugevis. Dette spørgsmål blev besvaret med at jeg skulle være mere åben, og 'bare prøve'. Den med at 'bare prøve' duer ikke, når forventninger af enten positiv eller negativ forventningskarakter, beviseligt vil påvirke resultatet. Derfor blev dobbelt blindtest nævnt som en objektiv metode. Objektivitet er meget vigtigt, når man skal vurdere ting, og her duer det ikke at man ved hvad der testes på. Jeg er selv i familie med en af testerne på det gamle High-Fidelity, hvor blindtest ikke var et fy-ord. Det blev brugt meget seriøst dengang, lige indtil en af de store annoncører i bladet, dumpede med et brag, i en kabeltest. Så stoppede man med at bruge den metode permanent, da redaktionen konkluderede, at den var misvisende. Om den nye redaktion har genindført blindtestmetoden ? Jeg tror det næppe. Risikoen for at miste annoncører er simpelthen for stor...
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med i begge af hr M. Hansen nævnte tråde, og jeg synes da selv, at jeg opfører mig ganske pænt! 
Indrømmet; nogle hidser sig op over kritik og bliver direkte grove. Sådan er det desværre alle steder, hvor godtfolk mødes!
Tag det ikke så tungt hvad andre mener; din egen sandhed er den rigtige for dig, op i lommen hvad andre mener om dig og dine meninger!
Eksempelvis bliver jeg (blandt andet) kaldt en religiøs tosse, grundet min esoteriske indstilling til alt i livet, også hifi, men jeg er SQ da la-la-ligeglad!
En lille en til hr Spencer; den rene objektivitet findes ikke i menneskehjernen, dertil er vi alt for bias´et, men soberhed er af det gode!
Som (den rigtige) Dolph siger: I ringer bare..... 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hamrende fint at have en debat og det er hamrende fint at der er forskelle, af disse forskelle og debatter udvikles der mange positive ting. Men der er fandeme forskel på debat og så det at tromle ind over det hele, som vi oplever i nogle af trådene, hvor man med alverdens spisfindige ordstillinger, i indlæg efter indlæg totalt afviser alt og alle, men bare vil have ret i sine EGNE påstande, endda for nogen, uden selv at have prøvet tingene eller har erfaring på området. Som Ronin skriver, er det måden modspillet spilles ud på, som skaber balladen. Og der er pointen, udeluk dem eller giv dem en karantæne, for der er ikke brug for deres måde at agere på. Resultatet af balladeforummet, som er tiltagende, er at mange afstår fra at gå ind i debatterne, mange vælger helt at logge ind, men kun kigger med. Det er faktisk en katastrofe for alle parter, både HiFi4all og de enkelte brugere, idet dem der sidder ude omkring med en stor viden, i produktioner, forretningsleddet og over en bred front de involverede parter - simpelthen ikke orker eller ønsker at deltage i et hundeslagsmål, og ofte ude i debatter helt uden realistisk indhold. Men værst af alt, debatter hvor det ikke er tilladt at bruge bestemte ting eller have erfaringer eller erfaret noget, uden at hundene kaster sig bidsk over alt og alle, hvor det kun drejer sig om at nedgøre alt og alle, ligesom man mener man har patent på sandheden og god lyd.
Jeg mener godt man kan fremføre sine meninger og erfaringer, så det optræder som personlige erfaringer med et bestemt emne eller område, da vi kan og må erfare, ingen i denne verden har patent på sandheden og den gode lyd, og får det aldrig. Derfor mener jeg også / igen, at det må være muligt at indgå i en ordentlig debatform, og for dem som ikke kan ramme den gode debatform og måden at debattere på, modsat kan vi kun satse på at moderatorgruppen og administrartor, i lang højere grad tager dem i hoved og røv og bruger karantæne eller udelukkelsesmulighederne, da det ellers vil udvikle sig til en ensom slagmark for gale hunde, og en slagmark helt uden indhold af gode emner omkring HiFi og forums øvrige områder, hvor en mase gode og vidende mennesker forlader os eller aldrig kommer til os.
Der skal være plads til morsomheder og uenighed, hvilket er lærerigt på mere en en måde, men det må fandeme foregå på en ordentlig måde, og det er der kun de førnævnte der kan sørge for og føre ud i livet - moderator og admin, såfremt man ikke selv kan finde formen og detbattør tonen. I virkeligheden er det nok lidt i den retning som med færdselsloven og kørekortet, der skulle tages fat og klippes, før man rigtigt forstod det og kunne moderere sig - og enkelte er helt uden kørekort for resten af livet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du så udelukkes Toftdahl? Du skrev jo flere gange at mente man ikke der var forskel på netkabler har man ikke forstand på hifi, nogen erfaring eller ens anlæg stinker! Hvis det er sobre argumenter så er verden af lave - istedet for at forsøge at lave en session med lytterier, stejlede folk på bagbenene. Jeg er ikke ude på, at starte netkabel diskussionen igen...meen helt ærligt begynder man at prædke om hvordan andre skal opføre sig, SKAL man fremstå som et god eksempel.
Jeg synes nærmere folk brokker sig over at andre er uenige med dem.
Tilføjelse: Vil man bekræftes i sit køb og/eller holdninger, så bør man gå med i en af de latterlige "mærkeklubber", så kan man klappe hinanden på ryggen til den ondt.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon
Jeg har ikke skrevet at nogens anlæg stinker, men jeg har fremført at det må skyldes manglende erfaring elelr anlægget / setup. Men jeg gebærder mig altid inden for ordsproget - personlige erfaringer og oplevelser med test´s. Og jeg anvender altid en sober tone uden at angribe nogen - du har måske oplevet jeg har forsvaret mig, men så heller ikke længere. Så dine argumenter er bestemt ikke dækkende for min måde at debattere på, ekstremt langt fra. Der er et udtrykt behov for at prædike om opførsel og debat formt i dette forum, og det kan man gøre og stå i spidsen for, hvis man sædvanligvis holder den gode tone.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, mener man et anlæg er underlødigt, så mener man det stinker/er dårligt...lad nu være med at danse omkring den varme grød og kald en spade for en spade. Ikke godt nok = dårligt, sådan ser jeg på det...det skide flinke-fyrs puha, er ubrugeligt.
Hvis du tror på disse tests og egne erfaringer hvor meldte du dig så ikke til det eksperiment med de skide kabler, for at lade tvivlerne æde deres ord i sig? - Put your money where youre mouth is.
"Altid en sober tone"..."jeg har forsvaret mig", kan du se nogle ting der ikke harmonerer her? Skal man prædke, skal man følge sin prædken...jeg ser dette som sort/hvid...oftest er tingene altså enten eller...men så laver man en grå zone for ikke at støde folk eller for ligesom at pakke diskussion væk, eller som i dette tilfælde undskylde sig selv...bortforklaringer er hvad det er!
/mammon der ikke er en engel og derfor ikke sætter sig selv på en piedestal..nu går jeg f.eks. imod det billede jeg postede
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Toftdahl... Der skal være plads til os alle. Og kan man ikke tåle lidt modspil, skal man ikke indvolvere sig i en diskussion. Men der er selvfølgelig grænser. Tonen skal være sober!
Jeg har et enkelt lille spørgsmål til dig.... Hvordan kan det være, at de folk der ALTID påstår athave optimeret lyden HELT vildt meget med et eller andet tweak som kan virke lidt tvivlsomt, aldrig er interesserede i at lave lyttetest?? Jeg kan simpelthen ikke forstå det. Det er monster hygge at bruge en aften sammen med andre HiFi-t**ser over en kop øl. Synes du ikke det?? Du behøver ikke at sige, at det er fordi du ikke har behov for at bevise noget... det har jeg nemlig heller ikke når jeg lytter med andre. Jeg er bare interesseret i at opleve nye sider af HiFi. Og kan man eks påvise overfor mig, at man kan høre effekten af eks at tilspille netkabler, ville jeg blive meget positivt overrasket. Det ville være en stor opdagelse.
Kunne det ikke være super interessant en gang for alle at få eftervist, om man vitterligt kan høre dette, eller det skyldes Placebo?? Hvis man kan høre det, kan jeg arbejde videre med det og eksperimentere. Hvis folkene der siger de kan høre det, vitterligt er under indflydelse af placebo (hvilket de i så fald ikke selv kan vide), må de da have stor interesse i at få det frem i lyset, så de ikke spilder tid på noget, der i virkeligheden er ren fantasi. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Jamen det er jo netop og det jeg præciserer - der skal være plads til alle. Og du ønsker vi alle retter ind efter dine ønsker og metoder, herunder test´s og det at tweaks ikke er brugbart. Men derudover må vi nok hellere forholde os til tråden og emnet, inden den bliver afsporet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon
Jeg pådutter nogen at have underlødige anlæg, ikke en eneste. Det er desværre din egen måde at læse, opfatte og formulere dig på, som kommer til udtryk. Jeg har meldt mig til mange test´s og eksperimenter med kabler og HiFi generelt, inden for rammerne af et bekendt og målrettet forum, hvilket var mine valg. Og tilbage til det med sober tone, så deltager jeg altid med en sober og ordentlig tone, og med nogle rimelige svar, inden for rammerne af personlige oplevesler og test´s, der er slet ike tale om farveforskelle og Zoner, der er kun tale om en klar hvid zone og debatmåde. Men der skal være plads til forskelligehder og sjov i debatten, ligesom uenigheder bør være der, heldigvis, men det skal og må håndteres på en ordentlig måde i et åbent forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var bare et hurtigt spørgsmål... Og jeg går ud fra, at du er mere interesseret i lyden, end i hvorfor du tror det lyder godt. Ikke sandt?? Hvorfor er det så ikke genialt at lave en rigtig lyttesession??? Det er et hurtigt spørgsmål, og så er det ude af verden. Ellers vil det sikkert dukke op igen og igen, for vi er flere der ikke helt kan forstå, hvorfor man ikke tør benyttet lyttetest til at afgøre om noget lyder godt...  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Jeg som 99.99 % andre HiFi brugere går efter lyden - hvis det (f.eks.) lyder godt ved at skifte kabler eller eftermontere en større og bedre trafo, andre udgansbøsninger, så ved jeg hvorfor. Hvad der sker og hvorfor det sker, set ud fra et professorat eller en fysikers oplevelser og evt. indsigt, det lader jeg dem om som har glæde ved det - og sådan agere de 99,99 % af brugerne sikkert også. Men jeg skal bestemt ikke udelukke andres interesse, ved denne indsigt og viden, når bare jeg ikke skal påduttes disse veje og interesser. Og slutteligt, tag nu ikke fejl af ordet tør og gider, der er pokkers til forskel.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl:
Nu er jeg lidt inde på kabeldiskussionen igen, men hvis du venligst vil svare mig på følgende (ja, nej, rigtigt, forkert svar tak):
Kan et anlæg ikke vise, de påståede, forskelle må det da være underlødigt/ikke godt nok?
Et kendt og målrettet forum, er det et forum hvor folk er enige og de vil bekræfte sig selv i deres valg?
Altid; er når der ikke er undtagelser?
"er desværre din egen måde at bla bla bla" - Er min måde dårligere end din, det må den jo være med det "desværre"?
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
LouBP skrev:
| Som CPH siger savne rman måske lidt mere provokerende tråede og sådan. |
|
|
Hvis du mangler lidt fut i gaden, kan du starte en tråd om kinesiske rørforstærkere, og hvor gode de er. |
|
|
Må jo hellere være noget jeg ved noget om 
Kune sikekr nøjes med at skrive "DANTAX ER GODT!"
Ps - Det miner jeg ikke __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi tager fat på 'den gamle' igen, med netkablerne, så var der én der kom med en meget overbevisende idé/teori.
De gode strømforsyninger, er ikke særligt påvirkelige overfor netkablernes kvalitet, hvorimod de dårlige/underdimensionerede strømforsyninger, afsløres som netop dårlige, ved at være påvirkelige overfor dårlige netkabler.
Denne idé finder jeg lige så troværdig som det modsatte, og har ikke hørt noget der skulle tyde på at det ikke forholder sig netop sådan.
Hvis man vil efterprøve om den ene eller anden teori holder vand, er der kun en metode: Test.
Det er meget let at konstruere nogle rigtig dårlige netkabler, som er endnu dårligere end de man får med når man køber en computer i Computercity eller Elgiganten. Så ville vi kunne afprøve teorierne, med grelle yderpunkter, og nogle meget dyre netkabler som modpol.
Lidt synd, vil det naturligvis være, for de der evt. brænder inde med meget dyre netkabler, hvis det viser sig at den hørbare topgrænse ligger på kr. 100,- eller 200,- for et netkabel.
Sammenligninger og tests, er noget af det der gør det sjovt at læse med i trådene på hifi4all. Den lille NAD 3020 er måske snart uddateret ? - Hvem ved ?...
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon
Jeg påstår ikke at nogens anlæg er underlødige, jeg bruger ikke den slags ord om andres valg, men der kan være årsager selv i det dyreste setup, som gør at der er en forskel / fejl???
Et kendt og mårettet forum kan være - en erfaren gruppe af HiFi lyttere og udviklere, hvor man er åben for udvikling og fornyelse, herunder hensynet til diverse effekter???
Der er ingen måde der er dårligere eller bedre, hvis den enkelte ønsker sin lyd og HiFi sådan og bestemt. Men i debatten og debatmåden er der desværre stor forskel, ligesom nogen ønsker bevidst at manipulere og fordreje debatten, desværre kun for ordkløveriets skyld.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Toftdahl: Du er dæleme god til at snakke udenom.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Jeg snakker ikke uden om, men min indgangsvinkel til HiFi og lyd er måske bare lidt anderledes, ikke dermed sagt, at din i forhold til det du ønsker, er forkert. For mig er bedst opnåelige lyd, så naturtro som muligt, uden at det er et analytisk lytte cirkus -absolut målsætningen. Og jeg respekterer at andre har forskellige lyster og målsætninger, men ønsker derudover, at debatten omkring den enkeltes ønske respekters og foregår på en ordentlig og rimelig måde. Derudover ønsker jeg også at opleve noget ud fra andres arbejde og erfaringsgrundlag - SÅ MÅSKE DERFOR ER VI HER .
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|