Emne: Hvorfor er vi her ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej I stuen .
Jeg deltager stort set aldrig i diskutioner her i forummet af den simple grund, at jeg ikke kan se eller høre den/dem jeg kommunikerer med, og ikke gider svar fra personer, der er i forsvars/angrebsposition . Kunne vi se hinanden, tror jeg ikke alle de her træææælse tråde ville kunne leve så længe, fordi over 80% af det vi opfatter fra andre er via kropssprog , der rummer alle de fine nuancer, smil, trækninger, kropsholdninger, toneleje osv, som giver os mulighed for at opfatte mere end ord, der står alene. Det alenestående skrevne ord fra mennesker vi ikke kender er stærkt, og vi er nødt til at danne os billeder af afsenderen og så tolke på det - det kræver sgu modenhed af format, som meget få(inkl mig selv ) er i besiddelse af konstant.
Hvorfor kæmpe sådan for at få ret?? Hvorfor sidde ved skærmen og finde de andres fejl og føle trang til at påtale dem?? - den der vinder, taber jo alligevel i sidste ende , da han jo støder de andre fra sig.
Dem der bruger mange "smiley´er" i Deres indlæg, er også dem, der bliver mindst misforstået - det er et ringe, men trods alt brugbart substitut for kropssignaler i et forum som dette  .
Der er dog mange rigtig fine, sobre, interessante, intelligente og også sjove og provokerende(på den fede måde) indlæg og kommentarer, som jeg har stor fornøjelse af at læse - tak til dem der kan og bringer disse  
Hav en rigtig god dag
MVH
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan simpelthen ikke se, at det er nødvendigt at hidse sig op, bare fordi man diskuterer....det er livet sgu da for kort til...  ....men det er måske bare mig der får mere ud af at være lalleglad end syrlig...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Jeg kan simpelthen ikke se, at det er nødvendigt at hidse sig op, bare fordi man diskuterer....det er livet sgu da for kort til... ....men det er måske bare mig der får mere ud af at være lalleglad end syrlig...
|
|
|
Edit: Hvis man har tendens til at hidse sig hurtigt op....det har vi jo alle på nogen tidspunkter....så mener jeg at man bør undgå debatter på WWW....når man ikke kan udtrykke sig nuanceret nok pga. manglende kropssprog, er risikoen for unødvendig ophidselse og misforståelser forstærket.
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
"ligesom man mener man har patent på sandheden og god lyd." etc...
eklatant selvmål der toftdal.
slowon
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon
Nej det var ikke et selvmål - du oplever aldrig mig påstå at jeg har patent på god lyd eller sandheden - derimod, hvis du læser tingene korrekt, så fremfører jeg det netop altid - ud fra mine personlige erfaringer og test´s, test´s og arbejde som også er foretaget i et forum af flere personer.
Klippet fra side 5: Jeg mener godt man kan fremføre sine meninger og erfaringer, så det optræder som personlige erfaringer med et bestemt emne eller område, da vi kan og må erfare, ingen i denne verden har patent på sandheden og den gode lyd, og får det aldrig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftrdahl
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var på patentkontoret idag, men de sagde der allerede var en som havde patent på sandheden......
Jeg er her fordi i er de eneste som forstår hvorfor jeg bruger penge på Hi-Fi......NØJ hvor er jeg en fedtegreve.....
Men som vi har set på tv at gennemsnits "EQ" for frisører er på under 89 vil jeg gerne spørge hvem herinde har tidligere stået og FEDTET i andres hår...... -som fogh siger, så får vi skillet fårene fra bukkene.....
En dum vil jo nyde musikken og få sit livs bedste oplevelse med alt hvad dette indebærer......et anlæg bliver først grimt fordi jeg får fortalt det er grimt......jeg har det lidt sådan med Sony at jeg ikke kan placere om det er smukt eller ej, netop fordi Sony altid bare har set "sony-agtigt-ud".
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en gammel profil fra engang jeg ikke beherskede mit ordforråd så godt, hvor man tidligere blev trynet ned verbalt hvis man virkede smart og ikke kunne forklare sig forståeligt.....har tidligere logget mig på som "Zenon", men bliver hele tiden lokket tilbage af min indre stemme fordi dette forum er yderst interessant og spændende men også frem for alt udfordrende fordi det er her man udstiller sin viden. Enten er man til grin eller et geni.....men jeg er blot eventyrlysten efter en "perfekt" lyd.....
Nu er problemet bare at jeg altid synes jeg har haft en perfekt lyd men den er blot blevet endnu mere perfekt med tiden.....men mine øre ældes og jeg hører dårligere, måske jeg inderst inde bedst kan lide der er ro......
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Jeg snakker ikke uden om...... Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Meget muligt... Men nu har jeg efterhånden spurgt dig temmelig mange gange, uden det er lykkedes mig at få noget svar ud af dig... Kald det hvad du vil...      __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Jamen jeg har jo svaret dig fuldt ud, læs det nu .
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
sprinter skrev:
Dem der bruger mange "smiley´er" i Deres indlæg, er også dem, der bliver mindst misforstået - det er et ringe, men trods alt brugbart substitut for kropssignaler i et forum som dette  . |
|
|
Jeg syntes nu tit de smileys bruges forkert, eller i direkte modstrid med det der skrives. Sådan 'ih hvor er du dum  ' agtigt.    Jeg mener at Niels Hausgaard kom med et eksempel på hvordan man skulle provokere en rocker, uden at komme til skade. Noget med at sige en masse grimt, og så slutte af med 'havde jeg nær sagt'.  Smiler man til en hund, så ser den kun at du blotter hjørnetænderne. Næe, så svært er det nu ikke, at skrive om man er pro eller con, indenfor et bestemt emne. Mange misforståelser kommer fordi folk skriver for lidt til dagligt. Skulle det være bedre, hvis folk sad face to face ? Så er de nok umådeligt høflige, og siger bestemt ikke hvad de mener. Brøv bare dén med at komme hjem til konen med blomster på en hverdag. 'Hvorfor kommer du med blomster ? - Hvad har du lavet ?'  (En misforståelse, eller en afsløring ?)
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvorfor er jeg her ? fordi indholdet som regel handler om noget der interessere mig, HIFI.
Det er rigtigt at modspil ikke er et onde og absolut må forventes på et åbent DEBAT forum.
Når det så er sagt er det gevaldigt trættende når alle tråde går op i modspil !!! Engang imellem er det rart at blive klappet lidt på ryggen. I længden er der ingen der kan holde ud kun at få modgang/spil.
Når der kommer for meget, ihærdigt, gentagende "modspil" vælger mange ikke at deltage, man gider simpelthen ikke diskutere når man hellere vil snakke uden det stress det er hele tiden at skulle argumentere (og læs nu indlægget i sin helhed jeg siger ikke at der ikke må være modspil, det skal bare ikke være konstant og overdøve alt andet)
Eksempel: Du har købt en ny cd sfspiller og glæder dig til at vise den frem for ligesindede, du lægger et billede ind af den og fortæller lidt om dine positive lydoplevelser.
Resultat: Du bliver nu fortalt at du er idiot at du har givet så meget for en simpel cd afspiller, at du er offer for placebo effekt, at du er offer for griske producenter, osv.. Når du skriver at det var da egentlig en lidt trist tilgang til dit indlæg og at du havde håbet på at andre havde erfaringer til hvordan man kunne få den til at lyde endnu bedre eller bare gode oplevelser med den (ja det i kalder rygklapperi men det er altså rart og når jeg en dag tør vise mit anlæg frem er det vel også i bund og grund det jeg håber på, er det dumt og dårligt ?) Så får du at vide at du er en klynker at du bør vågne op eller holde dig væk.
Det er den sikre vej til stilstand og i sidste ende et forums død.
Det er positive erfaringer, rygklapperi og venskablig stemning der holder liv i et forum som dette. Ikke modspil, selvom det ganske rigitg også hører sig til.
Angående den latterlige tråd om netkabler (som jeg desværre selv var med til at latterliggøre) så vil i hvis i bruger et par dage til at afsøge diverse indlæg opdage at der var endog rigtig mange folk det tror meget på virkningen af netkabler der simpelthen ikke gad deltage (jeg kan selvfølgelig ikke vide hvorfor de ikke deltog men de var der ikke)
Måske skal vi når vi skriver indlæg i en tråd være bedre til at holde os for øje hvad tråden hedder og hvorfor den er startet, er pågældene der har startet tråden ude efter erfaringer, gode råd og modspil, rygklapperi eller noget helt andet. det tror jeg vil gavne den gode stemning og dermed lysten til fortsat deltagelse, for det er vel ikke et udskillelsesløb ?
Med venlig hilsen og håb om mindre ævlen og kævlen (undskyld modspil )
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
|
...
Eksempel: Du har købt en ny cd sfspiller og glæder dig til at vise den frem for ligesindede, du lægger et billede ind af den og fortæller lidt om dine positive lydoplevelser.
Resultat: Du bliver nu fortalt at du er idiot at du har givet så meget for en simpel cd afspiller, at du er offer for placebo effekt, at du er offer for griske producenter, osv.. Når du skriver at det var da egentlig en lidt trist tilgang til dit indlæg og at du havde håbet på at andre havde erfaringer til hvordan man kunne få den til at lyde endnu bedre eller bare gode oplevelser med den (ja det i kalder rygklapperi men det er altså rart og når jeg en dag tør vise mit anlæg frem er det vel også i bund og grund det jeg håber på, er det dumt og dårligt ?) Så får du at vide at du er en klynker at du bør vågne op eller holde dig væk.
... |
|
|
Jeg tror ikke at du skal være nervøs for at interessen for dette site, skal forsvinde - Copy/paste: Forummet indeholder 439116 indlæg.
Trådene om folks private anlæg, indeholder stort set intet personfnidder.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Holmbye skrev:
|
...
... |
|
|
Jeg tror ikke at du skal være nervøs for at interessen for dette site, skal forsvinde - Copy/paste: Forummet indeholder 439116 indlæg. Trådene om folks private anlæg, indeholder stort set intet personfnidder.
|
|
|
Nej du har fuldstændig ret.
Og det er også disse tråde der er langt de mest konstruktive og interessante at deltage i/læse med i. Det er jo lidt synd at det kun er i trådene om folks personlige anlæg man kan få gode konstruktive debatter og erfaringsudvekslinger hvor det hele ikke drukner i personfnidder og modspil.
Så er det nemlig svært at finde det man søger og modspillet forsvinder fuldstændigt og det var jo ikke meningen, det skal blot ikke fylde det hele for det gider de færreste, slet ikke dem der står for skud.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Holmbye
Med hensyn til de tråde, hvor bølgerne går højt, så har Ronin egentlig sagt det meget præcist:
Der er ingen læse eller skrivetvang !
Man vælger selv, hvilke sidegader man går ned af, når man er på ferie, og hvilke værtshuse... Det samme her på forum.
Der ét tusinde tråde med kun positive emner. Så bliver man bare der, hvis man ved at man ikke trives i de andre tråde.
Hvis du også vil have renset brokketrådene for brokkeri, så bliver det hele en gang koldskål med ekstra sukker.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Copy/paste: Forummet indeholder 439116 indlæg.
|
|
|
Det er ikke så mærkeligt. Du er eksempelvis en af de brugere, der responderer på ALT hvad der bliver skrevet i en tråd, det er lidt trættede at læse den samme mening igen og igen.
Jeg er for øvrigt også ganske uenig i mange af de ting du skriver, blandt andet om placeboeffekten og kablers (manglende) indvirkning på lyden, men orker simpelt hen ikke at skulle skrive 20-30 indlæg i en debat, hvor vi kommer frem til ingenting. Det er min tid simpelt hen for vigtig til, og din burde også være det.
Jeg er med på at vi får lidt af "rygklapper"-mentaliteten tilbage, hehe. Det er meget sjovere, og det giver os lyst til at komme med vores indspark, uden at frygte at vi skal tale os ned i et sort hul, hver gang et synspunkt luftes.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@Holmbye
Med hensyn til de tråde, hvor bølgerne går højt, så har Ronin egentlig sagt det meget præcist:
Der er ingen læse eller skrivetvang !
Man vælger selv, hvilke sidegader man går ned af, når man er på ferie, og hvilke værtshuse... Det samme her på forum.
Der ét tusinde tråde med kun positive emner. Så bliver man bare der, hvis man ved at man ikke trives i de andre tråde.
Hvis du også vil have renset brokketrådene for brokkeri, så bliver det hele en gang koldskål med ekstra sukker. |
|
|
@Spencer
Det er jo netop der her jeg og mange andre ikke gider, nu kan vi fortsætte med at en lang meningsløs diskussion om hvor kedeligt det ville være hvis vi ikke blev ved og hvor dejligt befriende det er at vi sidder her og diskutere. Måske er problemet så at jeg ikke syntes konstruktionen er det mindste konstruktiv. Tilsyneladene er et af de store problemer at folk kun læser halvdelen af de indlæg de svare på.
F.eks. skriver du at at hvis jeg kun vil have positive indlæg så er der massere af den slags tråde osv....ekstra sukker...
Jeg har jo netop i det indlæg du har klippet en tredjedel ud af FLERE gange skrevet at modspil og skal og bør være en del af forummet.
Derfor virker dit indlæg som hovedløs knævren og gentagelse af de mange tidligere indlæg i denne tråd og som du nok kan læse er det hele nu ved endnu engang at gå op i hat og briller.
For at jeg ikke skal være en del af det hver gang vil jeg nu følge opfordringen, og holde mig til de såkakldte positive tråde med ekstra sukker, for det er åbenbart det jeg bedst kan lide. Deltager jeg i en tråd der går det mindste i samme retning som denne, vil jeg melde mig ud af den. Det skal ikke opfattes som ynk og jeg regner heller ikke med at i græder snot af den årsag det er blot en ren udmelding, og forklaring på hvor i ikke vil se flere svar fra mig her. Det irritere mig lidt for jeg syntes faktisk jeg forsøgte med et konstruktivt bud på hvad der går galt men det lader altså til at flere syntes at det bør være sådan, men altså uden med mig.
Det gør mig så træt.
med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok dvs når nogen kommer og ødelægger en tråd man er interesseret i skal men bare holde sig væk,det vælger man så selv,det kan ikke misforstås .jeg er af den opfattelse at der er en del herinde efterhånden hvor hifi ikke er det vigtigste men derimod ævlen og kævlen,det er bare at gå trådene igenem(alle ved vist hvilke) og det er de samme mennesker sørgeligt.
jeg er her for at lære af andre og prøve en masse nyt og spændende,uden dette forum ville jeg tro "speciele" netkabler var hokus pokus,AUDIA var en kinesisk bil og blue ray var den nye film med Luc Besson
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi-A.....
Der kan være mange problemer med brok, måske fordi mændene savner kæresten/konen som er gået sig en tur, hvorfor hun så gør det ved vi ikke, eller "hun" har solgt det fine dyre anlæg og istedet været i Harald Nyborg efter et super Denver surround anlæg og betalt 150,- for det.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Spencer skrev:
|
Copy/paste: Forummet indeholder 439116 indlæg.
|
|
|
Det er ikke så mærkeligt. Du er eksempelvis en af de brugere, der responderer på ALT hvad der bliver skrevet i en tråd, det er lidt trættede at læse den samme mening igen og igen.
|
|
|
Næh, det er simple spørgsmål jeg stiller igen og igen, som ingen kan/vil svare på. Efter min mening et 'hvorfor har kejseren intet tøj på' spørgsmål. Hvis du ganske enkelt svarer på, hvorfor man ikke blot øger tværsnitarealet i et eksotisk netkabel, i stedet for at bruge 'særligt kobber', så hører du ikke det spørgsmål igen.
MaltheK skrev:
| Jeg er for øvrigt også ganske uenig i mange af de ting du skriver, blandt andet om placeboeffekten og kablers (manglende) indvirkning på lyden, men orker simpelt hen ikke at skulle skrive 20-30 indlæg i en debat, hvor vi kommer frem til ingenting. Det er min tid simpelt hen for vigtig til, og din burde også være det. |
|
|
Det er da rart at du føler at din tid er mere vigtig end min. Men hvis du spilder den, vil jeg ikke holdes ansvarlig.
Desuden har jeg skrevet at mit Mark Levinson netkabel, ikke er en dyt bedre end et par billige 1 kvadrat netkabler til en halvtredser, som jeg bruger i stedet.
Det er en praktisk observation jeg har gjort. Nogle konkluderer herefter at mit anlæg ikke er godt nok, og mener at deres egen observation i stedet er den rigtige.
Det er godt for dem, og for producenter af netkabel.
Jeg har også citeret direkte fra en brochure, hvor der stod 'totally unaffected by bad power conditions'. Det er ikke rar læsning med den slags, hvis man sælger netkabler.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|