Emne: Hvorfor er vi her ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tudeprins.....
Jeg prøver hermed anden omgang i et forsøg på at få en seriøs lytteaften i luften. Jeg har tilsagn fra en stor kabel producent om at lægge nogen produkter til ( hint: det er ikke nogen der er repræsenterede i denne tråd ! ), og har et velegnet lokale på hånden.
Hvem er klar ? Og hvem er bare ude på at få ret ? Send en Pm til undertegnede.
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Tudeprins.....
Jeg prøver hermed anden omgang i et forsøg på at få en seriøs lytteaften i luften. Jeg har tilsagn fra en stor kabel producent om at lægge nogen produkter til ( hint: det er ikke nogen der er repræsenterede i denne tråd ! ), og har et velegnet lokale på hånden.
MVH
Bonné
|
|
|
Ja tudeprins. Tænkte nok en eller anden mente, det er det jeg er.
Ellers er du jo et glimrene eksempel på det hvad hele denne tråd har handlet om....
Men hvorfor laver du ikke din egen tråd og arrangerer en lytte aften.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Bonné skrev:
|
Tudeprins.....
MVH
Bonné
|
|
|
Ja tudeprins. Tænkte nok en eller anden mente, det er det jeg er.
Ellers er du jo et glimrene eksempel på det hvad hele denne tråd har handlet om....
Men hvorfor laver du ikke din egen tråd og arrangerer en lytte aften. |
|
|
Indlægget var vist stilet til Toftdahl, og en lytteaften er præcis det der lægges op til, blot med tilmelding på PB.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muy eleganto! 
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var da en tråd til netop dette Bonne.
Det bedste er at gøre sine egne erfaringer det bliver ligesom mere virkeligt for en det man selv opdager. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Der er ingen der skubber aben væk, bestemt ikke, jeg tror aldrig du har oplevet jeg skubber noget væk eller løber fra det jeg siger. Men det er jo et faktum, det der foregår og det intet har med HiFi og musik at gøre, men snare ævl og kævl.
Derfor mener jeg også at den slags personer med den indstilling, ikke skal have adgang til forum, for at ødelægge tråd efter tråd. Der kan sagtens være plads til uenighed og forskellige meninger, men der er stor forskel på uenighed og forskellige meninger, og så det der opleves på det seneste.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Der er ingen der skubber aben væk, bestemt ikke, jeg tror aldrig du har oplevet jeg skubber noget væk eller løber fra det jeg siger. Men det er jo et faktum, det der foregår og det intet har med HiFi og musik at gøre, men snare ævl og kævl.
Derfor mener jeg også at den slags personer med den indstilling, ikke skal have adgang til forum, for at ødelægge tråd efter tråd. Der kan sagtens være plads til uenighed og forskellige meninger, men der e rstor forskel på uenighed og forskellige meninger, og så det der opleves på det seneste.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvis det virkelig er din holdning så bliv dog væk..............
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Toftdahl
Jeg synes du skulle komme og være med til lidt lytning. Jeg lover at give en øl, ligegyldigt hvad resultatet bliver 
Men stop venligst klynkeriet !
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| Jeg forstår faktisk god mhansen, der har lige været afholdt et møde i en bredere kreds af musik og HiFi beskæftigede, hvor man ligeledes er bekymret over den drejning der er i forum... |
|
|
Måske du vil fortælle lidt om denne loge ? Hvordan bliver man medlem ?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklashedolphi
Det handler ikke om mig, jeg er ikke så selvoptaget, derimod handler det om forum og mange andres lyst til at deltage, netop pga. visse personers dårlige tone.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonne
Jeg klynker ikke, hvad skulle jeg klynke over, jeg beder bare om at man anvender en acceptabel tone og fremgang - da alt andet er skadeligt for forum og manges interesse i at deltage, fordi få personer ikke kan styre sig i deres ytringer og meninger.
Jamen jeg lytter hele tiden, og jeg får da i ny og næ en øl i forbindelse med de mange gode test´s og oplevelser ude omkring, sammen med mange interessante mennesker, i forbindelse med HiFi og musik.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skulle tro det var en flok kællinger med deres strikketøj der sad her og diskuterede.
Sorry sproget. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr
Min gamle mor på 87 kunne ikke have sagt det bedre - et af hendes yndlings udtryk når tingene går lidt for langt - og du har så evig ret.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er enig, Slips...
Spørgsmålet er om i selv kan finde ud af at stoppe mens legen er god - tråden er både rigeligt off-topic, og med et voldsomt niveau af person-fnidder!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer.
Man kan sagtens være høflig og sige sin ærlige mening face to face - der drejer det sig om at være trænet i at tale med folk - og en hund læser andet end dit smils hjørnetænder Det vidunderlige ved kommunikation er, at man kan fremføre sine argumenter på en ikkeaggressiv måde samtidig med at man holder fast ved sin mening - og åbner for en saglig disskution. Nummer et råd er derefter, at man ikke sætter diagnoser på andre(idiot, stædig, kvæulant, uvidende osv)Nummer to er, at man lytter aktivt uden at blande sine følelser ind i det(kræver modenhed). Nummer tre er, at man er åben for nye ideer og ikke er i forsvarsposition eller er nærtagende - nummer fire råd er, at man lige trækker vejret før man taler eller skriver klog hensigt og klog tale=visdom. ´er skal selvfølgelig ikke misbruges.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sprinter skrev:
|
Hej Spencer.
Man kan sagtens være høflig og sige sin ærlige mening face to face - der drejer det sig om at være trænet i at tale med folk - og en hund læser andet end dit smils hjørnetænder Det vidunderlige ved kommunikation er, at man kan fremføre sine argumenter på en ikkeaggressiv måde samtidig med at man holder fast ved sin mening - og åbner for en saglig disskution. Nummer et råd er derefter, at man ikke sætter diagnoser på andre(idiot, stædig, kvæulant, uvidende osv)Nummer to er, at man lytter aktivt uden at blande sine følelser ind i det(kræver modenhed). Nummer tre er, at man er åben for nye ideer og ikke er i forsvarsposition eller er nærtagende - nummer fire råd er, at man lige trækker vejret før man taler eller skriver klog hensigt og klog tale=visdom. ´er skal selvfølgelig ikke misbruges.
MVH |
|
|
Danskere har en tendens til overdreven høflighed, når de er sammen i fælles interesse. Således kan man opleve folk sige undskyld til én, selvom det er én selv, der er stødt ind i dem. Men lidt ufortjent høflighed, kan naturligvis være fint nok. Det kommer nok af, at vi har tabt alle de sidste par krige, og givet så meget land væk til Tyskland og Sverige. Næh - Ørkenens Sønner - dét er rigtige mænd.  EDIT: Der var iøvrigt 23 på chatten her til aften. Det tolker jeg som om sitet er meget populært.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
mhansen skrev:
Hurtig skrev:
mhansen skrev:
| Efter at have deltaget i en tråd om tilspilning af netkabler, og siden kigget med i en tråd om placebo teorien, er jeg efterhånden blevet i tvivl om hvad nogen folk laver herinde på siden. |
|
|
Nu du selv bringer placebo effekten på banen, og sammen med tilspilningen af netkabler.... Hvad med om du så deltog i en lyttetest, så vi en gang for alle kunne få afgjort om man kan eller ikke kan høre forskel på tilspillede netkabler?? Så er den sag ude af verden.
Når jeg gang på gang bringer lyttetest (blindtest) på banen, skyldes det min medfødte positive skepsis (som min gamle Kaptajn i den "danske skovbørnehave" kaldte det. I øvrigt en ganske skarp gut!). Jeg er her nemlig for at udveksle og diskutere reelle lytteoplevelser, og tiltag til forbedringer. Som mange ved er jeg ganske optaget af hjemmestrik!
Men det jeg ikke kan bruge til noget, er at diskusioner baseret på folks fantasi-oplevelser. Derfor mener jeg den bedste måde at vurdere lyden på, er ved at lytte. Gerne i selskab med andre, da man som enkelperson lettere kan overbevise sig selv om, at man tror man har lavet noget man tror er bedre, og derfor helt sikkert kan overbevise sig om at det lyder fremragende. Derfor lyttetest!
Og det bringer mig ofte i diskussioner emd de folk, der tror de kan forbedre ALT bare ved at smøre det ind i "snake-oil" osv, og som tror at hvios producenten siger strømmen løber hurtigere gennem deres kabler end andres, så er det rigtigt. Sjovt nok er det oftest disse personer, der er meget modstandere af at vise lydforbedringerne i rigtige lyttetest. Disse vil helst vide hvad de lytter til, inden de siger om det lyder godt. Pudsigt nok....
Jeg siger ikke hernmed, at man ikke kan tweake anlægget selv. Slet ikke. Men jeg mener det har taget overhånd, og at det efterhånden ikke længere er for at forbedre lyden, men mere for at overbevise sig selv om at det er bedre. Hvis man skal tweake, skal man først finde det reelle problem man vil forbedre, og derefter kræver det lidt sund fornuft og gerne lidt teknisk indsigt at lave tweakningen. Man kan ikke bare købe noget dyrt "snake-oil" som mange tror! Det tjener kun et formål... større biler til producenterne af "snake-oil"!!
|
|
|
Jeg synes ikke jeg bringer placebo effekten på banen. Men ok
Der er meget rigtigt i det du skriver. Man kan nemt komme til at blive forblændet af diverse tweeks, uden en gang i mellem lige stoppe op og lytte med de kritiske ører inden man forsætter i at købe sig fattig i diverse tweeks.
Det der irritere mig,og grunden til at jeg har startet dette indlæg er, at hvis nu jeg, med min sunde fornuft (synes jeg selv) mener at jeg kommer et skridt i den rigtige retning med at købe et par nye netkabler. Hvorfor kan folk ikke acceptere det, uden at der straks skal lavet lyttetest, og jeg skal bevise at der er forskel.
Vil man ikke være med til en lytte test, ja så er man stemplet, som en der ikke tør.
Det er det jeg har noget i mod. Ikke at andre har en anden mening.
|
|
|
Dette er et debatforum... Ikke et sted hvor man kan fortælle om sine positive tweak-oplevelser, og siger alle folk, at "ih hvor er det bare dejligt for dig"!. Når man kommer med påstande om, at man kan høre forskel på tilspilning af netkabler, må man også være forberedt på, at en stor del brugerne vil være ret så tvivlende, og mene at der er tale om ren placebo. Kan man ikke tåle lidt modspil, skal man nok overveje ikke at deltage i sådanne diskussioner. På den anden side... vil man gerne deltage, og det synes jeg man skal... Man skal ikke være konfliktsky! Men så må man også være vilig til at tage "kampen" fuldt ud.
Jeg læger ikke skjul på, at jeg er stor modstander af HiFi-branchens overdrevne woodoo, og deraf følgende fantasipriser, på produkter der vitterligt ikke er priserne værd, men kun kan sælges grundet diverse woodoo-historier. Derfor mener jeg, at lyttetest er det eneste rigtige. Og når folk mener at kunne høre eks effekten af tilspilning af netkabler, så mener jeg jo det er noget vi skal undersøge nærmere. Men holdning er, at det kan ikke passe. Andre mener at de kan høre det. Det kan diskuteres i årevis, uden at vi kommer længere. Derfor mener jeg det bedste man kan gøre, er at lave en lyttetest. Ikke for at jeg kan hovere, når folk ikke kan høre noget, men fordi jeg gerne vil have afklaret det. Hvis man vitterligt kan høre forskellen, bør det da eftervises, så endnu flere kan få øjnene op for det. På den anden side, så mener jeg også, at såfremt man vitterligt ikke kan høre forskellen, fordi den kun fungerer i kraft af placebo, så skal det hurtigst muligt stoppes. Folk skal ikke gå rundt med en tro på, at de kan høre græsset gro, hvis de vitterligt ikke kan. Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig, at der er nogen der har interesse i. I så fald lever man i en drømmeverden, og kaster ebnzin på woodoo-bålet.
Men af en eller anden årsag, er der ikke nogen der har interesse i at vise, at de i en ren lyttetest kan høre eks netkablers tilspilning. Det forstår jeg ikke. Det er da råhygge at mødes og lytte til noget god musik. Og hvis man så undervejs kan få eftervist nogle sider af HiFi, som der er stor debat om, så er det da bare bonus. Er der ikke en der kan forklare, hvorfor det er så forfærdeligt at skulle lave sådan en lyttetest?? Når folk ikke tør deltage, er det så vitterligt fordi de selv er i tvivl, oghellere vil forblive i en eller anden fantasitilstand??
|
|
|
Jamen, "Hurtig"...du kan da bare lave en lyttetest. Du behøver såmænd kun dig selv som deltager. Lyt med et åbent sind og fortæl om de resultater du når frem til. De [resultaterne] vil derefter blive taget til efterretning af brugerne herinde som har interesse i samme 'sag'.
Hvis du ikke har lyst til at undersøge 'kabelteorierne' nøjere - har emnet nok ikke din interesse. (Det vil dog sætte din deltagelse i 'kabeltrådene' i relief...).
Nilau
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg lytter jo hver dag, og jeg kan altså ikke høre at mine netkabler bliver tilspillede. Derfor er jeg meget interesseret i at høre fra folk der kan høre det, og endda er i stand til at vise det.... Ikke bare påstå de kan høre græsset gro. Såfremt der er en der vildemonstrere det, går jeg ind til det med helt åbent sind. Men tilsyneladende vil folk hellere nøjes med at påstå de kan høre det, og vil for alt i verden ikke deltage i en lyttetest... Pudsigt hva??
Det kunne ellers være hyggeligt... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Skal vi også demonstrere for dig, at alle andre typer kabler og HiFi skal tilspilles, måske du selv skulle prøve at gøre lidt ved det, som Nilau er inde på. Alle kabler har en tilpasnings / tilspilningsperiode, selv fra elværket har man den opfattelse med helt nye kabelføringer.
Deruover er det jo gentaget flere gange, at der ikke er de kæmpe forskelle på pågældende tilpasning / tilspilning af netkabler, ligesom netkabler i almindelighed er en vanskelig sag, da en del af dem er mere ødelæggende for lyden, kun ganske få er korrekt produceret, har den ønskede virkning - og også her er det nok ikke det aller største tweak, alt efter hvor meget man forlanger af sin musik / lyd / setup og kablet kvalitet / ydelse.
Det er for fanden da ligegyldigt at rode rundt i de netkabler, tråd efter tråd, dem der ikke ønsker dem, de udelader dem bare. Folk der ikke vil have en Ferrari vælger en standard bil, der drejer hjulene også rundt og man kan nå sit mål - køre, men med en forskel.
Men derudover - så er det ikke trådens emne, bare lige for at vi måske kommer tilbage til emnet.
Med venlig hilsen
jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
På det seneste er der blevet tilført forum en kedelig vane og dårlig tone, hvor det ikke længere handler om HiFi og musik, men om at kæmpe og få ret samt skælde ud. Det er i sagens natur en meget kedelig drejning, at få personer på det sidste har tilført forum den uro og ballade. Forum har hidtil fungeret okay og uden disse tiltag, med ganske få undtagelser, nu er det nok bare blevet lige i overkanten af kævl.
|
|
|
Det passer nu ikke, uanset hvad Jeres kommision ellers har fundet ud af.
Se eks. denne tråd fra helt tilbage fra juli 2004
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11962
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|