Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor er vi her (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Om der er blevet færre eller flere kævleri-tråde siden Hifi4all startede op, tror jeg er umuligt at sige, men det er min opfattelse, at i de 3 år jeg har læst/skrevet i forum, dukker den slags tråde op med jævne mellemrum.

Edit: så jeg håber da at der i det mindste er nogen der får noget ud af dem......måske en brøkdel af personlig udvikling hvis man er heldig...

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Svend P

Ja du har jo ret i at pågældende emne dukker op fra tid til anden, herunder din anviste tråd - men man kan jo ikke ligefrem påstå at det udvikler sig til det bedre. Men det ændrer nu ikkke på, at man i det mindste kan skrive og tale i et ordentligt sprog til hinanden, og acceptere at alle ikke kan være enige og man ofte diskuterer på et diffust grundlag, ud fra den betragtning at ører, ønsker, setup og rum er meget forskelligt, og man derfor aldrig kan blive enige i skrivende form. 
Så ud fra den betragtning, hvis nogen har et ønske om at bruge netkabler, så kan det jo ikke nytte noget, at en håndfuld personer begynder med alle midler, at bortforklare pågældendes arbejde og ønsker, og så med en tone og fremlægning det foregår i - nu er netkabel debatten bare et eksempel.

Det er lærerigt med forskellighederne og uenighederne, og alle kan og skal ikke være enige, det undrer mig bare meget, at enkelte personer har den trang, at de skal manøvrere sig op over alt og alle med deres påholdende meninger - det afholder jo mange nye at stikke tuden frem, og forum udvikling ligger vel også i at der kommer nye til, ligesom nye gerne skulle kunne have lidt gavn og hjælp af forum.
Og igen, det er okay at have en mening og stå fast på den, men det skal jo ikke være anlednig for andre, til at køre løs med alverdens tossede ordvalg og frembrusen i sit sprogbrug.
Det minder utroligt om vores opførsel i trafikken, der er ingen der skal vove at sige noget til mig eller gøre noget som jeg mener ikke er rigtigt
Forum bør ikke være en legeplads for verbale svulstigheder og enkeltes bastante meninger, rigtige eller forkerte - for det med patent og sanhed om god lyd er der jo nok ikke nogen der kan påberåbe sig at have rettighederne til - man må kunne samtale på et ordentligt niveau.
De tråde hvor det ikke forekommer, er langt mere konstruktive, der dukker en del flere konstruktive og dygtige brugere op, og tråden får et langt bedre format, til glæde og hjælp for den enkelte.

Og det er vel derfor vi er her og meningen med det hele.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

I bund og grund kan der kan vel ikke være nogen der er uenig i at man skal tale ordentligt til hinanden? længere er den skid vist ikke... Det burde ikke kræve 7 sider i en tråd at blive enige om  Resten er da rent fnidder fnadder og udenomssnak...

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Disse "fine" netkabler virker ganske godt efter hensigten, men det er ikke alle der virker lige godt på samme komponent. Men hvis ikke man mener der kan høres forskel skal man selvfølgelig ikke købe dem.......så er den vel ikke længere....placebomedicin eller ej ? Men det er nu ikke her jeg ville lægge de fleste penge....der er andre ting der er vigtigere først i anlægget, nemlig at få det hele til at spille som en homogen enhed.

...det er bare min holdning.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

jbdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Interessant emne.

Jeg er her af tre grunde:
1) Jeg kan lide at læse nyt om musik
2) Jeg kan lide at læse om brugernes erfarringer med udstyr og tweaks
3) Jeg elsker at se billeder af folks HIFI anlæg!
Til top Vis jbdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbdk

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Der er mange der bruger forummet til, at få oplysninger om de enkelte produkter, både for interessens skyld, og for hvis man skal ud at købe. Hvis jeg så på cd spiller i 6k klassen, så ville jeg da prøve at høre en Apollo. Det er ikke sikkert jeg havde hørt om den hvis der ikke var noget der hed hifi4all. Hvis mange i et forum, er enige om at enten den eller den spiller godt, så er der god chance for at den gør det. Selvfølgelig er det ens egne ører, smag, lytterum, setup, pengepung, kone der afgør hvad man køber.

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

jbdk skrev:
Interessant emne.

Helt enig, det er 3 gode grunde, selv om der er flere.

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

jbdk skrev:
Interessant emne.

Helt enig, det er 3 gode grunde, selv om der er flere.

vh. Henrik

Trådene om folks anlæg, syntes jeg er bedst.
Hernæst hvilke favoritalbums/CD'er de har, og lægger på spillen.

Byggeprojekter med hjemmebio, og subwoofere, er også rigtig sjov læsning.
Nye produkter er interessante, når de har været fremme i et stykke tid.
Apollo, Benchmark osv. er noget af det.

Tråden om den gamle plastikkasse NAD 3020, er også lidt af en klassiker.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Dr.Lyd

Lige netop sådan, vi er 100 % enige - eksakt hvad det går ud på med netkabler eller for den sags skyld andre komponeter, kan man ikke lide produktet, så afstår man fra det. Og min mening er også eksakt den samme, omkring anvendelsen og anskaffelsen af netkabler, hvilket jeg har ment og givet udtryk for, det er det sidste man kaster sig over.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Dr.Lyd

Lige netop sådan, vi er 100 % enige - eksakt hvad det går ud på med netkabler eller for den sags skyld andre komponeter, kan man ikke lide produktet, så afstår man fra det. Og min mening er også eksakt den samme, omkring anvendelsen og anskaffelsen af netkabler, hvilket jeg har ment og givet udtryk for, det er det sidste man kaster sig over.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nemlig......ret det har du. Du skriver i klart sprog. Og vi er helt enige.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

jbdk skrev:
Interessant emne.

Og det er absolut de tre punkter der vejer aller-tungest ved de fleste af medlemmerne - de færreste kommer med forventningen om at blive hakket ned, svinet til eller komme i klemme i en "krig" mellem to der ikke kan snuppe synet af hinanden.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Dengang Linn krigene, og Sonus Faber krigene rasede, kunne man opleve hele tråde, vokse sig enorme i lyntempo, og forsvinde næsten helt, i rød administratorskrift, inden man nåede at læse indholdet.

Der var vist én her på forum der skrev at han savnede den tid.

Det digitale mareridt er også overstået nu, hvor 'Appollo-raketten' er kommet.
Lyden af denne har jeg stadig til gode, men forventer at den lyder godt.

Rør- vs. transistortrådene er jeg gået en del glip af, men har hørt at de findes.
Måske har jeg læst med i en, men har glemt det igen...

Der sker jo meget på hifi4all, og det meste er ekstremt fredeligt, med udskiftning af apparater.

EDIT: Jeg glemte at nævne de obligatoriske ICE-powertråde, som der er så mange af.
Den bølge er vist klinget af efterhånden, med at være pro eller con overfor ICE.

Alt i alt, er sitet vist noget roligere nu, end nogensinde før.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Spencer

Det er jo fuldstædig ligegyldigt hvor mange tråde der er forvandlet til en slagmark og personer der tidligere har ført krige, og i hvilket omfang - det gør det da ikke mere legitimt hvad der foregår for indeværende.

Forum skulle jo gerne være et sted hvor folk kan lide at være og så mange som muligt, herunder hensynet til det som jbdk anfører, og med alle de angreb og personligheder som opleves, så går der meget tabt for mange, ligesom mange mister lysten til at læse med.

Der er jo ikke så meget værdi i at sidde og være "Rasmus modsat hele tiden", som nogen gerne vil, hver gang nogen skriver om nogle erfaringer eller oplevelser, det bliver ærligtalt lidt enerverende og kedeligt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Spencer

Det er jo fuldstædig ligegyldigt hvor mange tråde der er forvandlet til en slagmark og personer der tidligere har ført krige, og i hvilket omfang - det gør det da ikke mere legitimt hvad der foregår for indeværende.

Forum skulle jo gerne være et sted hvor folk kan lide at være og så mange som muligt, herunder hensynet til det som jbdk anfører, og med alle de angreb og personligheder som opleves, så går der meget tabt for mange, ligesom mange mister lysten til at læse med.

Der er jo ikke så meget værdi i at sidde og være "Rasmus modsat hele tiden", som nogen gerne vil, hver gang nogen skriver om nogle erfaringer eller oplevelser, det bliver ærligtalt lidt enerverende og kedeligt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Og de her lange slagsmål du har, med niklasthedolphi - der er det naturligvis dig der har ret, og ikke ham ? Her må jeg nu melde, at jeg tilslutter mig hans argumenter 100%.

Der skal to til at diskutere - det skal man lige huske.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Spencer

Jeg mener bestemt ikke noget med dårligt eller negativt ang. niklashedolphi, eller nogen anden bestemt person, jeg forholder mig til tingene bredt, jeg har ikke noget slagsmål med ham.
Det med at se sig sur på enkeltpersoner er for latterligt og kan ikke bruget til en prut. Han har sin mening og andre har deres, hvilket er alles ret og sådan bør det være. 
Jeg sidder ikke og kæmper for min ret, det ville jo være tåbeligt, men jeg kan godt fastholde min synspunkter og meninger, ud fra test´s og forsøg med aktuelle ting, hvis de er afprøvet i et bredere forum.
Ligeledes handler det ikke om at få ret, sikke noget vås du kommer med, det er jo netop lige den indstilling der ødelægger forum - alle skal kunne sige dere mening og diskutere tingene, bare det kan forgå i en ordentlig tone uden personligheder, og tingene forholder sig til personlige og aktuelle erfaringer med HiFi og produkterne, istedet for opremsninger.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Ligeledes handler det ikke om at få ret, sikke noget vås du kommer med...

En pragtfuld sætning, med masser af ironi - håber jeg.
Hvis du ikke mener det ironisk, er det nemlig en stor selvmodsigelse. 

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Drop det ævl som er fremvist i denne tråd - for pokker da og kom videre.

I kører i konstant ring!

Brug PB i stedet!

LÆS:

Her er en liste med punkter, som vi vil bede dig opfylde når du deltager aktivt på HIFI4ALL.DK, hvad enten det er forummet eller vores øvrige interaktive aktiviteter.

• Det er vigtigt at du ytrer dig høfligt og venligt, også når du er kritisk. Personlige angreb og nedladende kritik hører ikke hjemme på HIFI4ALL.DK.

• Brok og ævl er spild af tid. Sørg for at dit indlæg har et fagligt indhold, og skriv direkte til den person du er uenig med hvis dit udsagn ikke har faglig interesse for andre.
    Med andre ord tænk, før du taler!

• Undgå at reklamere for dit eller dit firmas formidable produkt, det er spam - og ikke tilladt i forummet!!!

• Når du laver indlæg, så sørg for at have en præcis emnelinie. Det er meget vigtigt for overskueligheden.

• Undgå at skrive med STORE BOGSTAVER, det kan opfattes som råben, og du vil typisk ikke få svar på dit indlæg.

• Når du citerer noget, så henvis med et link til kilden, det gør det nemmere for andre at følge dit indlæg.

• Tjek en ekstra gang før du poster et nyt emne. Måske findes svaret eller emnet allerede i forummet - brug søgefunktionen.

- Og sidst men, ikke mindst:
Husk på at de der bidrager gør det gratis og af egen fri vilje - redaktion, såvel som brugere!

Vi henviser i øvrigt til "Retningsliner for brug af forum"

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab

Utroligt man er så dum at kigge om der sker noget interessant herinde i denne tråd hver gang den popper op. At jeg kigger ind her i hele tiden bekræfter og beviser mit triste og kedelige liv eller bare at jeg er direkte dum. Tak.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab

Utroligt man er så dum at kigge om der sker noget interessant herinde i denne tråd hver gang den popper op. At jeg kigger ind her i hele tiden bekræfter og beviser mit triste og kedelige liv eller bare at jeg er direkte dum. Tak.

.....hey vent!....det betyder jo også at jeg har et trist og kedeligt liv!..pokkers...

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

he
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave