Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Opdatering i MikeAalb´s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Ret interessant og spændende setup.

Er selv ret begejstret for bånddiskanter - de kan noget med luftighed som jeg ikke synes jeg finder andre steder - er bange for jeg aldrig vender tilbage til alm. diskanter .
Kender dog ikke lige disse Philips.

Hvad gjorde du da du lavede nye delefiltre - skiftede det hele på en gang og sammenlignede med det gamle eller....? - Er selv stoppet ved modstandende - jeg skiftede dem alle men måtte sande at nogle af de gamle cement skulle i igen. Så helt nemt er det ikke. Og fabrikatet var heller ikke ligegyldigt. Så jeg har ikke helt turdet at skulle igang med spolerne og kondensatorerne.

Wazoo'en hørte jeg på en messe for en del år siden - og den havde helt klart nogle kvaliteter.

Dit nye CD-drev/dac interesserer mig lidt - kan du sige noget mere om lyden fra kombinationen?
Jeg har prøvet OnTech og den var jeg ikke så begejstret for og hvis ikke jeg tager fejl (lidt svært at se på billedet) var dit "gamle" drev en Sony som jeg heller ikke så vild med (i mit setup dur de ikke).

Min erfaring er, at drevet betyder rigtig meget for cd-lyden - selvom mange går mest op i dac'en. Og så apparatfødder - jeg vil tro at du kan trække mere vellyd ud af apparaterne med de rigtige fødder hvis du ikke allerede har gang i det.

Det kunne være sjovt at høre dit setup engang - hvis du vil udsætte det for andre ;o)

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

skønt anlæg du har der det lyder sikkert godt tillykke med det

Hilsen Carsten

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa og tak for interessen og de pæne ord

Philips diskanterne skulle efter sigende være blandt det bedste - jeg skal i hvert fald ikke tilbage til domer igen - stater er nok næste station...

Mht delefiltrene, så skiftede jeg først kondensatoren i diskantsektionen. Her var der MEGET at hente. Derefter udskiftede jeg den gamle keramikmodstand med en Vishay induktionsfri i metalhus: mere hul igennem, men også en anelse skinger og derfor huggede jeg ideen fra Miju om Vishay tykfilmsmodstande og det hele faldt på plads. Herefter skiftede jeg basspolen - en grim jernkernespole med "jerncover" og meget lidt kobber - til en foliespole, som på forunderlig vis havde præcist samme data. Igen med mere hul igennem som resultat plus meget bedre dynamik. De to parallelkoblede kondensatorer blev skiftet til dels en Jensen papir i olie og en Crosscap, sidstnævnte fordi jeg ikke kunne finde en Jensen med rette værdi. Resultatet var rigtigt godt og ikke så mørkt som det sikkert ville være med Jensen all-the-way. Diskantspolen blev også skiftet til en folie ditto - desværre med 1/4 oHm mindre modstand, så måske skal diskanten drosles lidt ned (måske med en Duelund modstand).. men det er jeg ikke helt sikker på endnu: jeg har en del ekko i min stue, som kan forvirre (lyd) billedet - det skal der gøres noget ved først.. Et andet punkt kunne være en Seas Excel 8" bas/mellemtone enhed. Både Burmesters gamle prestigemodel (med samme philips bånd diskant) og en svensker har haft gode resultater med den sammensætning..

Wazoo´en er rigtig god Den mangler dog lidt i de nedre oktaver... men jeg tror next stop her er en rør-fætter..

Jeg var glad for OnTech´en og har haft et par stykker. Drevet var btw en Pioneer PDS-06 med Trichord clock og Never Connected psu. Det fungerede tilfredsstillende i lang tid, men kan slet ikke sammenlignes med CEC sættet. CEC har en del mere rum (på alle planer), flere detaljer og en MEGET større dynamisk formåen. Det gengiver stemmer, både k og m, med en helt vidunderlig naturtrohed, som jeg dybest set ikke troede resten af setuppet kunne præstere.
Jeg afkobler mine højtalere med kork og drev/dac står på en 20mm krydsfinerplade der igen står på kork. Det er et område der skal eksperimenteres meget mere med og jeg har en ide om, at der skal hård afkobling til. Da jeg havde min Clearaudio spillede den markant bedre på en spånpladehylde (fra klædeskabet) placeret på kork, så dét har jeg taget udgangspunkt i nu - CEC drevet er jo en slags plov også

Jeg har prøvet en del drev - dog aldrig VRDS: Cambridge Discmagic, Pioneer DVD, Sony 555ES, Sony øhh CDP-990 og endelig Pioneer´en som afgjort var den bedste... meeen der er LANG vej op til CEC drevet..

Vi kan sagtens finde en lytte-dag på et tidspunkt - altid godt med ekstra ører

Mvh
MikeAalb

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Velbekom'

Netop det her med at nye komponenter (især spoler) ikke har de samme elektriske karakteristika har afholdt mig lidt. Det kan gå hen og blive meget trial and error for at finde den rigtige balance igen - selvom man får mere hul igennem. Så lige nu er jeg stoppet ved den ene kondensator og halvdelen af modstandene.

Mine højttalere kan triampes med fabriksproducerede elekttroniske delefiltre, hvad jeg dog ikke bruger. Jeg har prøvet at komme uden om tilslutningsterminalerne for at und den ekstra kontakt muligheden for at køre uden om delefiltret giver, men endte med kun at lodde kablerne til diskanten uden om bøjlerne, men måtte bevare bøjlerne til mellemtonen - det lyder bedst. Ganske ulogisk men ørnene siger det skal være sådan

Har iøvrigt prøvet Duelunds modstande men har loddet dem ud igen. Før dem havde jeg Vishay's - og de er så kommet tilbage igen - de steder hvor jeg har skiftet. Jeg syntes at Duelund-modstandene havde en egen-lyd som jeg ikke bryder mig om. De tilførte et eller andet som ikke passede mig - men jeg har lidt svært ved at beskrive hvad det er.

En rør-fætter kan anbefales. Er kommet tilbage på min(e) tredie - efter at haft solid state i en periode. De kan noget som jeg endnu ikke har hørt på en transistor ditto.

Jeg bruger også hård kobling - Archos kulfiberklodser og Black Diamond Racing Cones (BDR) - de er gode. Højttalerne står dog godt nok på spikes - har prøvet både bløde og BDR men spikes er bedst hos mig (beton-gulv med tæppe og meget tunge højttalere).

Jeg spiller iøvrigt på et VRDS-drev - mit andet faktisk Har prøvet et AVM-drev her hjemme (til 15k) med Pioneer mekanisme men foretrak klart VRDS-drevet. Det samme med en Sony ES.

Det kunne være sjovt med en lytte-dag - sender dig en PB.

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

Hej Mike !

Hvor har du købt det CEC sæt ?

Kender du denne side : www.ornec.com    ?

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Hej Mike !

Hvor har du købt det CEC sæt ?

Kender du denne side : www.ornec.com    ?

mvh

Hejsa

Jeg har købt sættet privat og det har nogle år på bagen..
Ornec.com kender jeg godt - lidt morsomt, at en Kina-eksportør kan leverer japanske varer 
Jeg syntes at kunne huske, at der har været visse problemer med Ornec - udfra hvad jeg har læst på svenske forums omkring Kina import..

Ellers har CEC en europæisk hjemmeside og sælger også gennem ebay.de en gang imellem:
http://www.cec-europe.com/pages/s44.html

Mvh
MikeAalb

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej Doc

Tak for meddelelsen - desværre har jeg først ledige stunder efter sommerferien, så vi må kigge på det til den tid..

Jeg er så heldig, at komponenterne i mine delefiltre benytter standardværdier - men jeg overvejer at smide de gamle Intertechnik luftspoler i diskantfiltret i igen.

Lyder lidt som Linn højtalere du har? De kører ellers rigtigt godt med bi/triamp eller ganz aktivt

Rart at høre andet end falde-på-halen meninger omkring Duelunds modstande. Grunden til, at jeg ikke prøvede dem i første forsøg var, at jeg blev provokeret lidt af en prisstiging på 100% - foretagenet er gået i en lidt for kommerciel retning efter min mening...

Rør skal helt sikkert prøves, men prisen for kvalivare med høj nok effekt og den løbende vedligeholdelse skræmmer lidt - og så aner jeg ikke en pind om rør og har ikke lige tiden til, at sætte mig ordentligt ind i emnet

Jeg har en ide om, at et løbeværk skal afkobles hårdt og med størst mulig masse - og en DAC skal afkobles blødt af hensyn til krystallet osv... Jeg har set på et hollandsk site (hifi.nl) - hvor en af skribenterne er begejstret for CEC - nogle tweaks til drevet, som bl.a. indebærer tilføjelse af ekstra masse til bundpladen. Det skal nok prøves en dag, da jeg har 1m2 5mm aluplade liggende og flyde

Mvh
MikeAalb

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej Mike

På den anden side af sommerferien er vejret nok også lidt mere til indendørsaktiviteter så lad os vente og se om vi kan finde et tidspunkt.

Linn - nej sådan nogen har jeg ikke - men derimod et par tyske Quadral - sådan nogle køleskabe på over 100kg. stykket

Mht. rør kan man sagtens finde gode sager til en 15-20k hvis man ikke er bange for at købe noget med 10 eller 20 år på bagen. Mine egne er fra 1994 og kan nemt være med i dag. Man skal selvfølgelig regne med at bruge et par tusinde hvert andet år til udskifteninger men....

mvh

...Tubes rules

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hvad så Mike?

Jeg synes du har dine superfede Marantz højttalere til salg.

Hvad har overtaget pladsen?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Nå der endte det CEC sæt.... Hvordan lyder det?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 September 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Hvad så Mike?

Jeg synes du har dine superfede Marantz højttalere til salg.

Hvad har overtaget pladsen?

Nope, de er trukket af markedet igen - en momentan og forhåbentlig forbigående seudo-blodprop i vitale dele af det nogen har valgt at kalde hjernen.. Jeg kan ikke leve uden dem, så heldigvis vågnede jeg op medens legen var god. Årsagen eller min mangelfulde begrundelse var, at jeg ville prøve fuldtoner kombineret med rør - well, rør står stadig på programmet men fuldtonerne er glemt for længst..

Beklager i øvrigt min manglende respons, men jeg havde ikke slået mailsvar til.. men blev opmærksom pga en venlig sjæl og ny ejer af mit CEC.

Mvh
MikeAalborg

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 September 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Nå der endte det CEC sæt.... Hvordan lyder det?

Det lyder fantastisk: som en god plov med masser af dynamik og en baskontrol som jeg ikke har hørt på cd før. Tillykke til den nye ejer

Men mine lyster går i vinyl nu, så i et tilfælde af latenight ebay.de faldt jeg over en cdafspiller med dobbeltfront i 10mm alu. Sider i 8mm og topplade i 4mm alu. Drevet monteret i 10mm aluplade på sandwichbund. Philips drev af de gode og hurtigt. Lækre dac´s. Remote i laserskæret ædeltræ og alu. Transport-hætte skræddersyet med elastikker i kanten (HammerThor har ikke levet forgæves) Nå ja, medfølgende netkabel, signalkabel og optiks kabel i ok kvalitet. Selvfølgelig balancerede udgange og 11Kg kampvægt.... Og samtidig støtter jeg den kinesiske arbejderbevægelse og almindelige udvikling til velfærdssamfund:

Og så var den indpakket i hele 3!! papkasser..

Kåret til BestBy i Hifi Choise og Hifi News. Udviklet i GB under navnet Inka Katana.. Lyden... banker med lethed efter 8 timers indbrændning det meste under 10K: Micromega, Arcam og Roksan.. Men skal spille 100 timer før den endelige dom. Til baggrundslyd, som er cd-mediets fremtid hos mig, er det 110% ok.. Prisen.. under 3K spritny på ebay.de..

Næste uge lander min nye plov. En DIY version af Transrotor med Scheu dele og en masse akryl..
Stay tuned..

Mvh
MikeAalborg

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Den ser flot ud, og en flot pris

Tillykke

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 September 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

BJASCH skrev:

Den ser flot ud, og en flot pris

Tillykke

Takker

Ja, man undre sig over, at den danske importør forlanger 7K, når den tyske generalagent for EU skal have ca 500 Euro i listepris, med samme garanti!!

Mvh
MikeAalborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes