Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Toshiba HD-DVD player - First impressions (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Ja når Blu-Ray komme ud på market, skal der nok komme nogle brugte Toshiba HD-DVD player plus film sat billig til salg for så skal de jo havde en Blu-Ray player 

Bliver HD-DTS også sendt analog ud af 5.1 udgangen 

Toshiba maskinen understøtter ikke DTS-HD i den forstand - skulle du vælge DTS-HD på en film, vil det blive konverteret til alm. DTS. Lidt en skam at de ikke havde alle de formater klar inden release af HD-DVD.

PS. Hvorfor sælge! Når man kan købe!  Jeg er yderst tilfreds med min maskine - havde egentlig fygtet det værste efter hvad man sådan ku læse ved at surfe bredt på nettet. Og jeg er også med på blu-ray når det dukker op en måneds tid! Oh my GOD!!!! Jeg er bi-tech-suel!

NEXT MUST HAVE EQUIP! 1080 PJ NUUUUUU!  

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Ja der nogle der ikke kan få nok, en HD-DVD og en Blu-Ray player plus filmen to gange til hvert format 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hvordan er det, kan den også afspille alm. DVD film?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:
Hvordan er det, kan den også afspille alm. DVD film?

Ja, men kun R1 film.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Ja der nogle der ikke kan få nok, en HD-DVD og en Blu-Ray player plus filmen to gange til hvert format 

Hvorfor - Kvaliteten af HD materialet skulle efter sigende være den samme. Blu-Ray formatet bruger endda kun MPEG2 compression på de første udgivelser. HD-DVD filmene bruger den bedre VC-1 comp. Tror nu ikke at man vil opleve forskel på den ene og den anden comp. Nu må ve se.

Nå... Men det betyder i praksis, at jeg køber de film jeg gerne vil have - uanset om det er HD-DVD eller BLU-RAY. Så der er ingen grund til at købe dem to gange.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

janwa skrev:

Hvorfor - Kvaliteten af HD materialet skulle efter sigende være den samme. Blu-Ray formatet bruger endda kun MPEG2 compression på de første udgivelser. HD-DVD filmene bruger den bedre VC-1 comp. Tror nu ikke at man vil opleve forskel på den ene og den anden comp. Nu må ve se.

Nå... Men det betyder i praksis, at jeg køber de film jeg gerne vil have - uanset om det er HD-DVD eller BLU-RAY. Så der er ingen grund til at købe dem to gange.

Og de første Blue-Ray udgivelser er også kun single-layer.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:

janwa skrev:

Ja, til gengæld kan der være næsten lige så meget på en Blu-Ray single layer disc (25 gb) som på en HD-DVD dual layer disc (30 gb)
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:

janwa skrev:

Ja, til gengæld kan der være næsten lige så meget på en Blu-Ray single layer disc (25 gb) som på en HD-DVD dual layer disc (30 gb)

Problemet er "bare" at Blue-Ray indtil videre kun er mpeg2-komprimering. Det er derfor tvivlsomt, om de første Blue-Ray udgivelser er ligeså "flotte" som HD-DVD udgivelserne....og så har vi slet ikke talt om lyden endnu.....

Der er dog ingen tvivl om, at jeg nok (også) skal have fingrene i Blue-Ray lige så snart det kommer

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Ja, det bliver spændende og se hvad Sony har og byde på - Men mon ikke de har de forskellige lydformater på plads? Det kan jo være det er derfor at de har skubbet releasen? Det ville ihverfald give nogle kudos til Sony.

Når jeg tænker over det - er jeg egentlig temmelig ked af, at Tohshibaen ikke har Dolby TrueHD på den indbyggede dekoder. Hmmm... Men ok, det vidste jeg jo ligesom da jeg købte den. Men alligevel. Har en del SACD & DVD-A skiver, som jeg virkelig holder af at lytte til. Har alt med Jerry Goldsmith på disse formater, og må sige at de fleste lyder hamrende godt! Og så kan jeg kun drømme om hvordan en film ville lyde med LOSSLESS teknologien! DAMN! 

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Gad vide om man har planer om at udfase SACD og DVD-Audio til fordel for Dolby TrueHD og SACD/DVD-Audio kun høre SD DVD tiden til 

Det er vel meningen af SD DVD skal udgå en gang i fremtiden og afløst af enten HD-DVD eller Blu-Ray efter hvem der måske vinder

Ser også ud til at de første generation af HD-DVD og Blu-Ray har flere børnesydomme så som de første udgivelser kun er singel lag ikke Dolby TrueHD   
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Ja, det bliver spændende og se hvad Sony har og byde på - Men mon ikke de har de forskellige lydformater på plads? Det kan jo være det er derfor at de har skubbet releasen? Det ville ihverfald give nogle kudos til Sony.

De første Blue-Ray udgivelser har hverken DD+ eller DD True HD!

Det kommer måske senere - bemærk dog hvad Dolby selv skriver:

Dolby Digital Plus:

Features
  • Multichannel sound with discrete channel output.
  • Channel and program extensions can carry multichannel audio programs of up to 7.1 channels* and support multiple programs in a single encoded bitstream.
  • Outputs a Dolby Digital bitstream for playback on existing Dolby Digital systems.
  • Supports data rates as high as 6 Mbps.
  • Bit rate performance of at least 3 Mbps on HD DVD and up to 1.7 Mbps on Blu-ray Disc.
  • Accurately reproduces what the director and producer intended.
  • Interactive mixing and streaming capability in advanced systems.
  • Supported by HDMI™, the new single-cable digital connection for high-definition audio and video

Lidt mærkeligt at Blue-Ray har lavere bitrate? (nogen der kender forklaringen?)

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Gad vide om man har planer om at udfase SACD og DVD-Audio til fordel for Dolby TrueHD og SACD/DVD-Audio kun høre SD DVD tiden til 

Det er vel meningen af SD DVD skal udgå en gang i fremtiden og afløst af enten HD-DVD eller Blu-Ray efter hvem der måske vinder

Ser også ud til at de første generation af HD-DVD og Blu-Ray har flere børnesydomme så som de første udgivelser kun er singel lag ikke Dolby TrueHD   

Hvad i alverden har SACD eller DVD-audio at gøre med DVD?

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Dolby Digital Plus:

Features
  • Channel and program extensions can carry multichannel audio programs of up to 7.1 channels* and support multiple programs in a single encoded bitstream.
  • Outputs a Dolby Digital bitstream for playback on existing Dolby Digital systems.
  • Bit rate performance of at least 3 Mbps on HD DVD and up to 1.7 Mbps on Blu-ray Disc.
  • Supported by HDMI™, the new single-cable digital connection for high-definition audio and video

Det er lidt sært ja... Jeg kan næsten kun forestille mig at det er fordi at standarden ikke skal bruges i større udstrækning på blueray. Måske DD HD er det foretrukne format her?
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:

Dolby Digital Plus:

Features

Det havde jeg ikke lagt mærke til!

Det lyder godt nok mærkeligt??????? Jeg har ikke engang et gæt på hvorfor....

Og hvis Blu-Ray så ikke engang kan tilbyde en bedre lyd fra starten, så skyder Sony da sig selv i foden. Men det kan jo, som "Clemmensen" skriver, være at de tilbyder DD True HD / DTS-HD. Ingen anelse...

Mystisk....... . . . . .

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Blu-ray != Sony
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

Som Jdg1 antyder, så er der ingen klar sammenhæng mellem de to ting, da SACD/DVDA er musikformater, de andre lydformater til film.

PS3 understøtter SACD, så opgivet det har de ikke, men Sonys entusiasme omkring SACD er ikke hvad den har været. Det er blevet et nicheprodukt i stedet.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Men det kan jo, som "Clemmensen" skriver, være at de tilbyder DD True HD / DTS-HD. Ingen anelse...

Ikke på de første annoncerede udgivelser....

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hey!

Hvordan uploader jeg lettest billeder?

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Hey!

Hvordan uploader jeg lettest billeder?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8348&PN =1

Billeder kan dog kun uploades i forum-kategorierne, "Mit surround udstyr", "Mit Hi-fi/stereo udstyr" og "Mit DIY projekt".

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

janwa skrev:

Som Jdg1 antyder, så er der ingen klar sammenhæng mellem de to ting, da SACD/DVDA er musikformater, de andre lydformater til film.

PS3 understøtter SACD, så opgivet det har de ikke, men Sonys entusiasme omkring SACD er ikke hvad den har været. Det er blevet et nicheprodukt i stedet.

af en eller anden mærkelig årsag ser det dog ikke ud til at PS3 (ud fra bogle data-bade som er set rundt omkring) understøtter hverken DD+ eller TrueHD
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes