Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Toshiba HD-DVD player - First impressions (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk begyndt at tvile mere og mere på BD og jeg var altså en firm beliver før....
HD DVD har nogle virkelig stærke titler ude, med flere gode på vej. Desuden vil de første Sony titler være i MPEG 2 på en single layer BD, dvs. at billedet måske bliver betydeligt ringere end HD DVD!
Hvis jeg var sony ville jeg godt nok smide MPEG4 eller nogle af de andre nye kodnings formater på de første BD sådan at billedet bliver mindst lige så godt som HD DVD.
Desuden vil de første BD film kun have et PCM spor og ikke DTS eller Dolby.
Også er der filmene...Sonys første katalog titler er ikke særligt stærke.
Den bedste film T2 er på Lionsgate.
En anden ting er at jeg ikke er særlig glad for Sony som dvd selsskab, de genudgiver i det uendelige, men glemmer titler i deres katalog som ikke har været udgivet.
At BD så har et kæmpe potentiale er en anden ting, når vi får Dual layer eller 100 GB disc er sagen jo en helt anden! Men det gør vi nok ikke før efteråret...
Det kan dog også være at jeg ændre mening når FOX hopper på sammen , men Pixar titlerne. Samtidig bliver det spændende at sammenligne WB titler på henholdsvis BD og HD DVD når eller hvis WB udgviver BD film.
Alt i alt er der laaaaaang tid til jeg hopper på. I mellemtiden vil jeg forsøge at købe flere Criterion og Anime titler, som jeg tror vil have mindre gavn af HD.
Hvad siger i andre?

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:

Ja, det bliver spændende og se hvad Sony har og byde på - Men mon ikke de har de forskellige lydformater på plads? Det kan jo være det er derfor at de har skubbet releasen? Det ville ihverfald give nogle kudos til Sony.

De første Blue-Ray udgivelser har hverken DD+ eller DD True HD!

Det kommer måske senere - bemærk dog hvad Dolby selv skriver:

Dolby Digital Plus:

Features
  • Multichannel sound with discrete channel output.
  • Channel and program extensions can carry multichannel audio programs of up to 7.1 channels* and support multiple programs in a single encoded bitstream.
  • Outputs a Dolby Digital bitstream for playback on existing Dolby Digital systems.
  • Supports data rates as high as 6 Mbps.
  • Bit rate performance of at least 3 Mbps on HD DVD and up to 1.7 Mbps on Blu-ray Disc.
  • Accurately reproduces what the director and producer intended.
  • Interactive mixing and streaming capability in advanced systems.
  • Supported by HDMI™, the new single-cable digital connection for high-definition audio and video

Lidt mærkeligt at Blue-Ray har lavere bitrate? (nogen der kender forklaringen?)

Kan kun forestille mig at det må være en fejl i specifikationerne fra Dolbys side. Blu-Ray tilbyder 10-15 mbps ekstra båndbredde ifht. HD-DVD alt i alt.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Jeg er faktisk begyndt at tvile mere og mere på BD og jeg var altså en firm beliver før....
HD DVD har nogle virkelig stærke titler ude, med flere gode på vej. Desuden vil de første Sony titler være i MPEG 2 på en single layer BD, dvs. at billedet måske bliver betydeligt ringere end HD DVD!
Hvis jeg var sony ville jeg godt nok smide MPEG4 eller nogle af de andre nye kodnings formater på de første BD sådan at billedet bliver mindst lige så godt som HD DVD.
Desuden vil de første BD film kun have et PCM spor og ikke DTS eller Dolby.
Også er der filmene...Sonys første katalog titler er ikke særligt stærke.
Den bedste film T2 er på Lionsgate.
En anden ting er at jeg ikke er særlig glad for Sony som dvd selsskab, de genudgiver i det uendelige, men glemmer titler i deres katalog som ikke har været udgivet.
At BD så har et kæmpe potentiale er en anden ting, når vi får Dual layer eller 100 GB disc er sagen jo en helt anden! Men det gør vi nok ikke før efteråret...
Det kan dog også være at jeg ændre mening når FOX hopper på sammen , men Pixar titlerne. Samtidig bliver det spændende at sammenligne WB titler på henholdsvis BD og HD DVD når eller hvis WB udgviver BD film.
Alt i alt er der laaaaaang tid til jeg hopper på. I mellemtiden vil jeg forsøge at købe flere Criterion og Anime titler, som jeg tror vil have mindre gavn af HD.
Hvad siger i andre?

Det eneste problem med at der er PCM spor på Blu-Ray diskene er at det fylder meget. LPCM, som det er, er jo mere eller mindre det ypperste indenfor lydformater da det er fuldstændigt lossless.

Det fylder bare en hel del, og derfor giver jeg dig ret i at der kan blive problemer med at få optimal kvalitet på de første udgivelser hvis man samtidig anvender MPEG2 som ikke er lige så effektivt som MPEG4. Men lad os nu vente og se...
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:

Ja, det bliver spændende og se hvad Sony har og byde på - Men mon ikke de har de forskellige lydformater på plads? Det kan jo være det er derfor at de har skubbet releasen? Det ville ihverfald give nogle kudos til Sony.

Dolby Digital Plus:

Features
  • Channel and program extensions can carry multichannel audio programs of up to 7.1 channels* and support multiple programs in a single encoded bitstream.
  • Outputs a Dolby Digital bitstream for playback on existing Dolby Digital systems.
  • Bit rate performance of at least 3 Mbps on HD DVD and up to 1.7 Mbps on Blu-ray Disc.
  • Supported by HDMI™, the new single-cable digital connection for high-definition audio and video

Kan kun forestille mig at det må være en fejl i specifikationerne fra Dolbys side. Blu-Ray tilbyder 10-15 mbps ekstra båndbredde ifht. HD-DVD alt i alt.

Det er ikke en fejl.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Når jeg tænker over det - er jeg egentlig temmelig ked af, at Tohshibaen ikke har Dolby TrueHD på den indbyggede dekoder. Hmmm... Men ok, det vidste jeg jo ligesom da jeg købte den. Men alligevel. Har en del SACD & DVD-A skiver, som jeg virkelig holder af at lytte til. Har alt med Jerry Goldsmith på disse formater, og må sige at de fleste lyder hamrende godt!

Jeg går udfra, at du mener SACD skiver lyder hamrende godt afspillet gennem din Toshiba HD-DVD.

Hvis ja, hvilket SACD afspiller sammenligner du det med? Jeg mener hvilket SACD afspiller du har eller har haft som sammenligningsgrundlag? 

Og så kan jeg kun drømme om hvordan en film ville lyde med LOSSLESS teknologien! DAMN! 

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
kvestergaard skrev:
jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:

Dolby Digital Plus:

Features

Det er ikke en fejl.

Nå, hvor ved du det fra?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
jdg1 skrev:
kvestergaard skrev:
jdg1 skrev:
Rahbek78 skrev:

Dolby Digital Plus:

Features

Det er ikke en fejl.

Nå, hvor ved du det fra?

Det er diskuteret til hudløshed på avsforum.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

jdg1: Jeg vil mene, et direkte svar fra Dolby Digital laboratoriet vil være mere pålidelig end nogle brugeres meninger og holdninger ved avsforum.com eller på hifi4all.dk

http://www.dolby.com/index.html

Man kan jo bare maile til DD og få et svar.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Hvad i alverden har SACD eller DVD-audio at gøre med DVD?

DVD-Audio har en hel del at gøre med DVD, da det er en - ganske vidst optional - del af DVD-standarden. SACD har derimod intet med DVD at gøre, udover at det fysiske medie minder en del om hinanden.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:

DVD-Audio har en hel del at gøre med DVD, da det er en - ganske vidst optional - del af DVD-standarden. SACD har derimod intet med DVD at gøre, udover at det fysiske medie minder en del om hinanden.

Du mailer bare

Fordelen ved avsforum er at der er utroligt mange branchemedlemmer, beta-testere og folk med en enorm viden og indsigt. Specs'ne ovenfor er i øvrigt hentet direkte fra Dolbys egen hjemmeside.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

janwa skrev:
Gad vide om man har planer om at udfase SACD og DVD-Audio til fordel for Dolby TrueHD og SACD/DVD-Audio kun høre SD DVD tiden til 

Som Jdg1 antyder, så er der ingen klar sammenhæng mellem de to ting, da SACD/DVDA er musikformater, de andre lydformater til film.

Udover at jeg ikke tror på at noget fysisk format kommer til at afløse CD'en på generelt plan, så er tanken om DD-HD eller DTS-HD jo slet ikke dum. Hvad et lossless format er udviklet til er jo hamrende ligegyldigt for lydkvaliteten, der er ikke noget i vejen for at erstatte DVD-Audio med DD-HD eller DTS-HD efterhånden som afspillerne bliver udbredte. Spørgsmålet er selvfølgelig hvorfor man skulle gøre det - jeg gætter på at HD-DVD afspillerne vil understøtte DVD-Audio - eller hvad? Understøtter Toshiba'en DVD-Audio?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Vanderlay skrev:

janwa skrev:
Gad vide om man har planer om at udfase SACD og DVD-Audio til fordel for Dolby TrueHD og SACD/DVD-Audio kun høre SD DVD tiden til 

Som Jdg1 antyder, så er der ingen klar sammenhæng mellem de to ting, da SACD/DVDA er musikformater, de andre lydformater til film.

Understøtter Toshiba'en DVD-Audio?

Ikke så vidt jeg ved.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:

Du mailer bare

Fordelen ved avsforum er at der er utroligt mange branchemedlemmer, beta-testere og folk med en enorm viden og indsigt. Specs'ne ovenfor er i øvrigt hentet direkte fra Dolbys egen hjemmeside.

Jeg går ud fra det var Keyvan du ville have quoted med det indlæg?

Bortset fra dét, så er jeg enig i hans pointe - det er fint nok at henvise til AVSforum, men hvis det ikke gøres med et specifikt link til den udtalelse der henvises til, så er det i mine øjne ikke meget værd - jeg kan ikke bruge det som argument at "det siger "de" på AVS-forum". Det kan godt ske at der er mange branchemedlemmer på AVS-forum, men der er altså også en hel del klaphatte der tror de er guds gave til AV-folket selv om de ikke har forstand på hvad de taler om - så hvordan kan jeg vide hvem af dem det er der har udtalt sig, når du henviser til hvad "de" siger på AVS-forum?

Hvis du havde sagt "XX fra Dolby har skrevet i et indlæg på AVSforum at...", så var det noget andet, men AVSforum er altså ikke en uudtømmelig kilde af sandheder.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:

Du mailer bare

Jeg går ud fra det var Keyvan du ville have quoted med det indlæg?

Bortset fra dét, så er jeg enig i hans pointe - det er fint nok at henvise til AVSforum, men hvis det ikke gøres med et specifikt link til den udtalelse der henvises til, så er det i mine øjne ikke meget værd - jeg kan ikke bruge det som argument at "det siger "de" på AVS-forum". Det kan godt ske at der er mange branchemedlemmer på AVS-forum, men der er altså også en hel del klaphatte der tror de er guds gave til AV-folket selv om de ikke har forstand på hvad de taler om - så hvordan kan jeg vide hvem af dem det er der har udtalt sig, når du henviser til hvad "de" siger på AVS-forum?

Hvis du havde sagt "XX fra Dolby har skrevet i et indlæg på AVSforum at...", så var det noget andet, men AVSforum er altså ikke en uudtømmelig kilde af sandheder.

Nu synes jeg lige at I skal klappe hesten.....

Jeg har aldrig sagt at avsforum er kilden til denne oplysning (det fremgår også af mine indlæg - hvis de var blevet læst ordentligt!). Dolby skriver det selv på deres hjemmeside: http://www.dolby.com/promo/HD/ddplus.html

Jeg skrev blot, at denne "omstændighed" har været diskuteret på avsforum.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeg har aldrig sagt at avsforum er kilden til denne oplysning (det fremgår også af mine indlæg - hvis de var blevet læst ordentligt!). Dolby skriver det selv på deres hjemmeside: http://www.dolby.com/promo/HD/ddplus.html

Fair nok. Men du bruger dog AVSforum som validering, uden yderligere baggrund. Og at jeg nævner at dette i sig selv ikke er en særligt god argumentation, skyldes primært at jeg har bemærket en stigende tendens både fra dig og fra andre til at lukke en diskussion med "det siger de på AVSforum"-agtige argumenter. Hvis man nu ikke lige læser AVSforum, så er det jo et ret ubrugeligt argument at få smidt i hovedet. Ikke for at negligere AVSforum, det er suverænt det mest kompetente forum i verden på dette område, ingen tvivl om det - men hvis en diskussion skal lukkes med at det er blevet diskuteret på et andet forum, hvorfor læser vi så ikke bare det andet forum i stedet for dette?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:

Fair nok. Men du bruger dog AVSforum som validering, uden yderligere baggrund. Og at jeg nævner at dette i sig selv ikke er en særligt god argumentation, skyldes primært at jeg har bemærket en stigende tendens både fra dig og fra andre til at lukke en diskussion med "det siger de på AVSforum"-agtige argumenter. Hvis man nu ikke lige læser AVSforum, så er det jo et ret ubrugeligt argument at få smidt i hovedet. Ikke for at negligere AVSforum, det er suverænt det mest kompetente forum i verden på dette område, ingen tvivl om det - men hvis en diskussion skal lukkes med at det er blevet diskuteret på et andet forum, hvorfor læser vi så ikke bare det andet forum i stedet for dette?

Igen fair nok - alt med måde

Måske "stoler" jeg for meget på avsforum, men det er dog mit klare indtryk at "sagkundskaben" ligger milevidt fra dette forum. Dermed ikke sagt at de ikke har deres andel af "tågehorn".

Min henvisning til avsforum i denne sammenhæng skyldtes dog, at emnet har været diskuteret - herunder med deltagelse af en repræsentant fra Dolby. Jeg kan dog ikke huske tråden.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Måske "stoler" jeg for meget på avsforum, men det er dog mit klare indtryk at "sagkundskaben" ligger milevidt fra dette forum.

Det er jeg enig i, men måden at hæve niveauet på er netop ved at henvise til specifik information der ikke kan tilbagevises, i stedet for "det siger de kloge"-argumenter. Tænk på: Det gør ingen forskel for mig, om du siger: "Jeg er klogere end dig, ergo har jeg ret og du tager fejl", eller "AVSforum er klogere end dig/klogere end hifi4all, ergo har de ret og du tager fejl". Jeg bliver ikke klogere af at få at vide at andre ved mere end mig. Jeg bliver klogere af at få at vide hvad det er de ved.

Et eksempel på dette er Joe Kane. Jeg har nu været til to seminarer med ham, og mit syn på hans udtalelser har ændret sig efter dette. Før ville jeg uden at blinke forvente at enhver udtalelse han kommer med er lov, i dag er jeg klar over at han er lige så meget sælger som han er ekspert.

jdg1 skrev:
Min henvisning til avsforum i denne sammenhæng skyldtes dog, at emnet har været diskuteret - herunder med deltagelse af en repræsentant fra Dolby. Jeg kan dog ikke huske tråden.

Det er også fint, og det er også et helt acceptabelt argument for at lukke diskussionen - jeg siger bare at det ikke er alle der ved hvem og hvad AVSforum er, og er klar over at hvis det har været diskuteret "til hudløshed" dér, så har der temmeligt sikkert været Dolby folk inde over. Derfor opfordrer jeg til at når man henviser til et andet forum, så skriver man lidt mere specifikt: "En gut fra Dolby skrev på AVSforum at...". Det vil i hvert fald ændre væsentligt på om jeg flytter informationen fra "ting der har været diskuteret" bunken i min hjerne til "fakta" bunken...

Nu rammer jeg dig lidt hårdt med kritikken, det skal du ikke tage personligt - det er en pointe der gælder helt generelt, og jeg siger det kun fordi jeg oplever at det er noget der griber om sig generelt.

EDIT: Dét jeg mener er: Der er ikke noget i vejen med at stole meget på AVSforum, men der er noget i vejen med at forvente at vi andre skal stole på en diskussion vi ikke har læst/deltaget i.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:
Måske "stoler" jeg for meget på avsforum, men det er dog mit klare indtryk at "sagkundskaben" ligger milevidt fra dette forum.

Det er jeg enig i, men måden at hæve niveauet på er netop ved at henvise til specifik information der ikke kan tilbagevises, i stedet for "det siger de kloge"-argumenter. Tænk på: Det gør ingen forskel for mig, om du siger: "Jeg er klogere end dig, ergo har jeg ret og du tager fejl", eller "AVSforum er klogere end dig/klogere end hifi4all, ergo har de ret og du tager fejl". Jeg bliver ikke klogere af at få at vide at andre ved mere end mig. Jeg bliver klogere af at få at vide hvad det er de ved.

Et eksempel på dette er Joe Kane. Jeg har nu været til to seminarer med ham, og mit syn på hans udtalelser har ændret sig efter dette. Før ville jeg uden at blinke forvente at enhver udtalelse han kommer med er lov, i dag er jeg klar over at han er lige så meget sælger som han er ekspert.

jdg1 skrev:

Det er også fint, og det er også et helt acceptabelt argument for at lukke diskussionen - jeg siger bare at det ikke er alle der ved hvem og hvad AVSforum er, og er klar over at hvis det har været diskuteret "til hudløshed" dér, så har der temmeligt sikkert været Dolby folk inde over. Derfor opfordrer jeg til at når man henviser til et andet forum, så skriver man lidt mere specifikt: "En gut fra Dolby skrev på AVSforum at...". Det vil i hvert fald ændre væsentligt på om jeg flytter informationen fra "ting der har været diskuteret" bunken i min hjerne til "fakta" bunken...

Nu rammer jeg dig lidt hårdt med kritikken, det skal du ikke tage personligt - det er en pointe der gælder helt generelt, og jeg siger det kun fordi jeg oplever at det er noget der griber om sig generelt.

EDIT: Dét jeg mener er: Der er ikke noget i vejen med at stole meget på AVSforum, men der er noget i vejen med at forvente at vi andre skal stole på en diskussion vi ikke har læst/deltaget i.

Jeg tager det bestemt ikke personligt  (det ville da være for småligt). Tværtimod synes jeg at konstruktiv debat er glimrende.

Nu er det er lige så meget erfaringerne som de "kloge hoveder", der er med til adskille disse to foraer.

Og selvfølgelig er der mange der er drevet  af kommercielle interesserer (se blot på dette forum), men der er én markant forskel på branchmedlemmerne her og dem på avsforum (som også gælder avforums) - de kan også forholde sig kritiske mht. deres egne produkter og behøver ikke nødvendigvis at rakke ned på alle andre mærker/teknologier, som de ikke lige selv udvikler/producerer/forhandler  (der er ikke tale om "pegen fingre" af bestemte parter - blot en generel konstatering).

Men lad nu tråden komme tilbage på sporet igen

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hvorfor henviser man konstant til andre forum bl.a avsforum, er det fordig at man ikke har viden om tingen. 

Eller kan vi jo lige så godt flytte debate til bl.a avsforum, man bruger netop dette forum til at få et svar og hvad får man mange gange, et svar der lyder læs på det bl.a avsforum eller bruge Google 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Og stor debat på AVS ang nogle af de nye WB titler ( Full Metal Jacket og Fugitive)
De er åbenbart KUN opsaklaeret fra 540 Ikke så gpdt...
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=683474

jdg1 har du disse titler? Kan du se forskel? 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes