| Forfatter |
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til AM-E.
Nej , jeg tror ikke at "kliklydene" udelukkende opstår fordi der efter min mening "kun" er tale om en "halvgod" cd-afspiller. Men havde det nu været en "helgod" cd-afspiller ville den kære jcHris ikke have kliklyde problemer.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
| Ikke flere, som har erfaringer med disse klik-lyde? |
|
|
Mange løse D/A-konvertere har et relæ der slår fra, når de ikke mærker et digitalt signal fra drevet/kilden. Det er så op til drevet/kilden, ikke at slukke for digitalsignalet under afspilning. Det vil ikke ske, hvis CD'en er korrekt fremstillet. Hjemmebrændte skiver, hvor du har lavet dem uden pause imellem numrene, og brændt dem 'disc-at-once', må således betragtes som et sammenhængende musikstykke, uden afbrydelser. Den med at spille et stykke musik, med indlagt tavshed (Nirvana blev forslået), må heller ikke give anledning til at et relæ slår fra. Så er der en softwarefejl i afspilleren. Måske forhandleren ved noget om en softwareopdatering ? Det kunne måske løse problemet.
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jensmarius.
Ikke for at vi her skal til at diskutere, hvad der er helgodt eller halvgodt, så vil jeg meget gerne høre, hvor og hvornår du har hørt denne afspiller, siden du kan udtale dig om hhv. lyd og kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Spencer.
Importøren er ved at undersøge problemet. Denne tråd for at være bedre rustet når jeg får svar fra ham.
Jeg har ikke omtalte Nirvana CD, men vil prøve at se om jeg evt. har andre med pauser.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Til Spencer.
Importøren er ved at undersøge problemet. Denne tråd for at være bedre rustet når jeg får svar fra ham.
Jeg har ikke omtalte Nirvana CD, men vil prøve at se om jeg evt. har andre med pauser. |
|
|
Den gamle test-CD fra Hifi & Elektronik, havde et track med digitalt nul, som afspilleren skal kunne spille. Har du et program på PC'en ala Cool Edit, eller lignende wav-editor, kan du lave et track selv, hvor du klipper noget væk, og erstatter med digitalt nul. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogen CD der har det. Alanis Morisette 'Jagged Little Pill' har en lang pause på sidste nummer. Men om den ligger ved digitalt nul, skal jeg ikke kunne svare på.
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop prøvet omtalte test CD fra HiFi & Elektronik.
Jeg kan godt afspille nummeret med digital nul (track 21).
Nogen konklusion?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Jeg har netop prøvet omtalte test CD fra HiFi & Elektronik.
Jeg kan godt afspille nummeret med digital nul (track 21).
Nogen konklusion? |
|
|
Så slipper du heldigvis for at relæet klikker inde i et nummer. Men jeg mener at softwaren til selve drevet, bør holde digitalsignalet kørende, en hel CD igennem. Problemet er, hvis nogle CD'er ikke overholder Red Book standarden. Dog bør softwaren i afspilleren så tage højde for det, og måske have en lille timeouttid, der er på mere end de to sek. som mange CD'er har imellem numrene. Er dette ikke muligt, bør så dyr en afspiller, som minimum have et relæ der ikke kan høres henne ved lyttepladsen.
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Spencer.
Ingen tvivl om, at du er inde på det rigitige!
Bortset fra dette lille problem (samt manglende mulighed for at aflæse, hvilket nummer der spilles), er det en fantastisk lækker og (undskyld jensmarius) utroligt velspillende afspiller...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Til Spencer.
Ingen tvivl om, at du er inde på det rigitige!
Bortset fra dette lille problem (samt manglende mulighed for at aflæse, hvilket nummer der spilles), er det en fantastisk lækker og (undskyld jensmarius) utroligt velspillende afspiller... |
|
|
Ja, mon ikke de allerede arbejder på en firmwareopdatering, eller måske har lavet den ? Så er det bare lige det med, om du selv kan opdatere, ved at sætte en firmware-CD i drevet, eller om du skal have den på værksted.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
halløj jchris.
Jeg havde for et par år siden en Holfi Xara NFB. Den klikkede osse lystigt mellem numrene. Og spillede i øvrigt så englene sang. Af manualen fremgik det, at maskinen mutede mellem numrene. Den har såvidt jeg ved en Philips cdm 12.4 (eller er det 12.10?) -drev. Kan det mon ha' nogen betydning?
Hilsen
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm...CD afspiller og relæer, er i sikre på, at det ikke blot er lazeren der positioneres og mekanikken i drevet der siger klik-klak?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| hmmm...CD afspiller og relæer, er i sikre på, at det ikke blot er lazeren der positioneres og mekanikken i drevet der siger klik-klak? |
|
|
Nogen erfaring med ovenstående?
|
| Til top |
|
| |