Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Lyd på TV*2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Kære alle,

Jeg har (endnu engang) lyttet til den nye CD - De første kærester på månen fra TV*2.

Lyden er mildest hård og skarp - især Steffen Brandts vokal. Det gør desværre CD'en ulidelig at høre på ved bare nogen lunde realistisk lydstyrke. Desuden lyder det som om, at det hele er udsat for en ordentlig omgang kompressor - der bevirker, at lydbilledet er flat og det hele lyder udynamisk.

Er der andre der har lignende erfaringer med denne CD?

I øvrigt er CD'en tekstmæssigt godt skruet sammen - som altid med TV*2

Bedste hilsner

Peter 

Til top Vis PeterG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterG

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Ja det beskriver du jo egetlig meget godt, den er mildest talt rigtig skidt produceret den plade, klart det dårligste de har udgivet rent lydmæssigt. Jeg lytter helst til deres gode 80ér plader, den gang man kunne lave ordrentlig lyd du ved nok.

Værst af alt med kæresterne på månen er at der er knas og støj , især på pladens første skærring, det er sikkert lavet med vilje, men uudholdigt at høre på.

Den er ikke til middel/høj lydstyrke, men for lav styrke ud på de sene nattetimer briliere den dog med et højt detlajeniveau, men alt i alt noget rigitg skidt og den afspejler desværre bare tidens standard for lyd i den musik genre. 

PeterG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Ikke Slipsefyr,

Tak for din tilbagemelding - det er jo altid rart, at få bekræftet - at det ikke er en selv der har opfattet forkert.

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at deres udgivelser i 80'erne hører til i den bedre lydkategori. Det hænger måske sammen med at de indspillede i ordentlige studier dengang, hvor de idag lagkageproducerer og sampler i forskellige miljøer med div. digitalt optage udstyr. Et musiksignal har sjældent godt af at rende igennem flere konvertere, mikserpulte samt div. filtre og lagringsmedier.  

Meget andet godt musik fra "før verdenen gik af lave" - lyder jo sommetider helt overlegent de nutidige udgivelser på et godt setup.

Bedste lyd hilsner

Peter

Til top Vis PeterG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterG

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hej Slipsefyr

Du har ret, på "Rigtige mænd gider ikke høre mere vrøvl" og "En dejlig torsdag", er lyden rigtig god. Det er fra tiden hvor man ikke lagde imponator-effekt på dynamikken. Lyden er let og lige til, det bli'r aldrig anstrengende at lytte til.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

PeterG skrev:

Hej Ikke Slipsefyr,

Tak for din tilbagemelding - det er jo altid rart, at få bekræftet - at det ikke er en selv der har opfattet forkert.

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at deres udgivelser i 80'erne hører til i den bedre lydkategori. Det hænger måske sammen med at de indspillede i ordentlige studier dengang, hvor de idag lagkageproducerer og sampler i forskellige miljøer med div. digitalt optage udstyr. Et musiksignal har sjældent godt af at rende igennem flere konvertere, mikserpulte samt div. filtre og lagringsmedier.  

Meget andet godt musik fra "før verdenen gik af lave" - lyder jo sommetider helt overlegent de nutidige udgivelser på et godt setup.

Bedste lyd hilsner

Peter

Enig, tag sådan en plade som Larsens Værsgo fra 1973, skru godt op for den på et godt anlæg og glem alt om båndsus og drop outs som tydelig høres også fra det gamle masterbånd (den er nemlig ikke remasteret i cd versionen), hør hvordan du får musikerne ind i din stue, det er fuldkommen som de sidder og spiller i den.

Dire Straits første fra 1978 er heller ikke at kimse ad og slowhand med Clapton.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Hej Slipsefyr

Du har ret, på "Rigtige mænd gider ikke høre mere vrøvl" og "En dejlig torsdag", er lyden rigtig god. Det er fra tiden hvor man ikke lagde imponator-effekt på dynamikken. Lyden er let og lige til, det bli'r aldrig anstrengende at lytte til.

Mvh Flemming

ja de er gode er de, men de har faktisk lavt et par til der ikke er så dårlige, vi bliver aligevel aldrig voksne og slaraffenland. Sidstnævnte optaget af Werner mobil studie , de indspillede den næsten live i et eller andet sommerhus og det høres på lyden, den er slet ikke så tosset nej den er ej.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Kan i huske de hedengangne PUK-studier? Stort set alt, der er indspillet her (incl. TV2) er ret aggressivt i mellemtone og diskant. Måske er JBL 2" drivere (uden horntragt), med omvendt membran, alligevel ikke sagen som diskant (ja, det brugte de s´gu). Men det så da fedt ud, sammen med deres MAMMUT Fostex woofere og JBL mellembasser
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Kan i huske de hedengangne PUK-studier? Stort set alt, der er indspillet her (incl. TV2) er ret aggressivt i mellemtone og diskant. Måske er JBL 2" drivere (uden horntragt), med omvendt membran, alligevel ikke sagen som diskant (ja, det brugte de s´gu). Men det så da fedt ud, sammen med deres MAMMUT Fostex woofere og JBL mellembasser

Jeg var selv meget aktiv musiker i 80érne og har selv indspilelt muik i studier med jbl monitor, jeg har altid været tilhænger af lyden fra dem, jeg syntes de var ret gode, de kunne dælme få en til at falde ned fra sofaen med deres rå dynamik.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

finn52 skrev:

Jeg var selv meget aktiv musiker i 80érne og har selv indspilelt muik i studier med jbl monitor, jeg har altid været tilhænger af lyden fra dem, jeg syntes de var ret gode, de kunne dælme få en til at falde ned fra sofaen med deres rå dynamik.

Hvis jeg kun hørte rytmisk musik, ville jeg også lytte på JBL, men klassisk er ikke lige sagen på JBL´ere. Har haft både L100 century, L166 Horizon og S3100, men kunne ikke leve med (især) mellemtonegengivelsen. Den er for "kold" og "hård". Dog var S3100´erne tæt på mit ideal (minus sub-bas).

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

finn52 skrev:

Hvis jeg kun hørte rytmisk musik, ville jeg også lytte på JBL, men klassisk er ikke lige sagen på JBL´ere. Har haft både L100 century, L166 Horizon og S3100, men kunne ikke leve med (især) mellemtonegengivelsen. Den er for "kold" og "hård". Dog var S3100´erne tæt på mit ideal (minus sub-bas).

Nej det er rigtig, jeg har nu heller aldrig set JBL i studier hvor man producere klassike værker. Til hjemmebrug kan JBL nu godt formidle klassisk, men her skal du over i deres gamle TI3000 eller TI5000, de kan faktisk godt, men der findes dog bedre alternativer vil jeg sige, JBL er fortrinsvis til rytmisk musik.    

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Enig, tag sådan en plade som Larsens Værsgo fra 1973, skru godt op for den på et godt anlæg og glem alt om båndsus og drop outs som tydelig høres også fra det gamle masterbånd (den er nemlig ikke remasteret i cd versionen), hør hvordan du får musikerne ind i din stue, det er fuldkommen som de sidder og spiller i den. Lige mine ord

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Manden der ønskede sig en havudsigt!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Manden der ønskede sig en havudsigt!

Også den ja.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Det af mig nævnte TV2-album er et must! Meget stor lyd og et væld af detaljer!

(Den ryger SQ i CD-skuffen, når jeg kommer hjem!)

Note: Det er med Radioens underholdningsorkesteret (og TV2 forståes!)   

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Det af mig nævnte TV2-album er et must! Meget stor lyd og et væld af detaljer!

(Den ryger SQ i CD-skuffen, når jeg kommer hjem!)

Note: Det er med Radioens underholdningsorkesteret (og TV2 forståes!)   

jajaaa......det er faktisk det eneste album jeg ikke har med dem da der er en del numre jeg ikke umiddbart gider høre, men jeg har hørt albummet og har også et nummer derfra på deres opsamlings album der kom for et par år siden.

Jeg kunne godt tænke mig de snart lavede et album i en lidt mere rockende stil og lod Hr. Lerckenfeldt spille noget mere spade, det har sku været lidt tyndt med gutitarsoloerne på deres album de senere år, faktisk er der ikke en reél gutitarsolo på deres ny album og det er sku for tyndt når man har sådan en framragende gutitarsmed i bandet.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Steffen Brandt kører helt og aldeles showet.

De andre er nok bare glade for at være medlem af "danmarks ældste beatorkester" og det giver vel lurpak på brødet!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Steffen Brandt kører helt og aldeles showet.

De andre er nok bare glade for at være medlem af "danmarks ældste beatorkester" og det giver vel lurpak på brødet!

Tror nu de har råd til noget godt økologisk snør i stedet  .

Heldigvis får han jo stadig lov at fyre den af live ham Lærkenfældt.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke så cool at jeg kan høre sådanne ting, men kan høre at den ikke kommer i nærheden af Dire Straits -Brother in arms, sp mjeg ser som en af de bedste producerede plader!

ME nteksterne er kanon som altid... I Sær - Under den sidste hvide bro.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Jeg er ikke så cool at jeg kan høre sådanne ting, men kan høre at den ikke kommer i nærheden af Dire Straits -Brother in arms, sp mjeg ser som en af de bedste producerede plader!

Jamen Kæresterne på månene er en god skive, bare synd lyden ikke følger med.

Brothers in arms ligger også klart i min top 10 hos mig over velproducerede skiver, i det hele taget er de fleste Dire strats skiver ganske gode i lyden, du bør lytte til nogle af deres andre skiver også, kan anbefale den første fra 1978 og Love over gold fra 1982.

Jennifer Warens - the hunter kan jeg ligeledes anbefale, den bør en hver hifi entusiast have i sin samling.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
LouBP skrev:

Jamen Kæresterne på månene er en god skive, bare synd lyden ikke følger med.

Brothers in arms ligger også klart i min top 10 hos mig over velproducerede skiver, i det hele taget er de fleste Dire strats skiver ganske gode i lyden, du bør lytte til nogle af deres andre skiver også, kan anbefale den første fra 1978 og Love over gold fra 1982.

Jennifer Warens - the hunter kan jeg ligeledes anbefale, den bør en hver hifi entusiast have i sin samling.

Tv'2 har nu mange gode skiver.. Nutidens unge, Dejlig Tordag, nærmest lykke, jamneman kan blive ved.

Tror i at nogen fra den nye plade vil gå over og blive tv*2 klassikere?

JEg er ikke til kvindelige artister, syntres hurtigt jeg bliver træt af deres stemme

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes