| Forfatter |
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bizart nok var bedre dynamik et af argumenterne, da man i sin tid introducerede digital lyd i form a CD'erne. Men mange moderne indspilninger har elendig dynamik, ringere end på LP-pladens tid. Det er af kommercielle hensyn, selvfølgelig...
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roger Waters solo-udspil er heller ikke helt af vejen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Ikke Slipsefyr; et opsamlingsalbum, som kom for nogle år siden?
Er det "Hits" 2 CD + 1 DVD eller "Greatest, de unge år" 2 CD?
For jeg VIL have "Kom, lad os brokke os". Alt for meget vold, og alt for lidt Susse!
Hvordan er lyden?
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Hr Ikke Slipsefyr; et opsamlingsalbum, som kom for nogle år siden?
Er det "Hits" 2 CD + 1 DVD eller "Greatest, de unge år" 2 CD?
For jeg VIL have "Kom, lad os brokke os". Alt for meget vold, og alt for lidt Susse!
Hvordan er lyden?
|
|
|
Nå ja, det var det den hed, HITS. . God lyd , ikke til at høre at den er kopi srærret. God remastereing for en gang skyld. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
larzz Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Bizart nok var bedre dynamik et af argumenterne, da man i sin tid introducerede digital lyd i form a CD'erne. Men mange moderne indspilninger har elendig dynamik, ringere end på LP-pladens tid. Det er af kommercielle hensyn, selvfølgelig...  |
|
|
For nu at slå Peter G (der startede denne tråd) og mollecon's indlæg sammen, så jo, der er blevet pillet for meget ved lyden. CD-lyd i sig selv behøver ikke at lyde dårligt, men der er eddermugme forskel på om det kommer direkte fra kilden eller om det lige skal ind og gennemtampes i en eller anden smart compressor. Hvad pladeselskaberne håber at opnå med den voldtægt aner jeg ikke. Men hvis man ikke hænger sig for meget i lydkvaliteten, så er det da en musikalsk fed skive omend det ikke er som TV-2 i 80'erne... men de skal jo også forny sig. /Lars
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker hr. Ikke Slipsefyr; lyder det helt OK hos dig, så kan jeg nok også leve med lyden! 
Et kort prøvelyt over nettet (CD-skiven.dk) indikerer dog, at der er en smule klangbalance-forskel de enkelte numre imellem, men sårn er det jo på disse opsamlingsalbums! 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Takker hr. Ikke Slipsefyr; lyder det helt OK hos dig, så kan jeg nok også leve med lyden! 
Et kort prøvelyt over nettet (CD-skiven.dk) indikerer dog, at der er en smule klangbalance-forskel de enkelte numre imellem, men sårn er det jo på disse opsamlingsalbums! 
|
|
|
Ja, den undgår du nok ikke helt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |