Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tool er jo for vilde.
Har desværre kun Lateralus og 10,000 Days indtil videre. Lateralus er klart et af de fedeste albums jeg ejer. Ypperlig musik .
Det er fedt at høre at der også er mange andre der har fået øjnene op for dem. Selv stiftede jeg bekendtskab med dem ved lidt af en tilfældighed. Det er jo desværre ikke sådan noget man lige hører i radioen 
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
Hej
Tool er GUDEBANDET! Her er deres udspil i kronologisk rækkefølge:
1. EP-Opiate
2. Undertow (Nummeret "Sober" gjorde mig til mere eller mindre hæmningsløs fan)
3. Ænima
4. Salival (Limited edition live-cd og valgfri DVD/VHS. Er svær at
opdrive, men jeg "fandt" da en på e-bay til ca. 1 tusse! (Bare fordi
jeg tænkte, at den kunne jeg da altid købe, når jeg anskaffede mig en
DVD-spille, da den var i handlen)
5. Lateralus
6. 10000 Days
Derudover er der APerfectCircle med Maynard i front, som heller ikke er så ringe -Dog mere kommercielle!
1. Kan ikke lige huske hvad den hedder men mener den er "self-titled"
2. 13th step
3. Emotive (cover-numre af diverse bl.a John Lennons "Imagine")
4. En DVD jeg ikke kan huske hvad hedder, og heller ikke er i besidelse af, men den ligner Emotives omslag.
Især TOOLs indspilninger er klart noget af det bedste man kan stifte bekendtskab med i denne, ret difuse, genre.
"There's something wrong with those guys -They're just too damn
good" citat, Fred Durst (som har meget at lære ifht. lige netop dem!) |
|
|
APC's første hedder "Mer de noms" og deres DVD hedder "aMOTION"
Rocksound: Uhh, så har du virklelig noget at glæde dig til  . Køb du bare ind fra ovenstående liste
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuldLos skrev:
mesteren skrev:
Hej
1. EP-Opiate
3. Ænima
4. Salival (Limited edition live-cd og valgfri DVD/VHS. Er svær at opdrive, men jeg "fandt" da en på e-bay til ca. 1 tusse! (Bare fordi jeg tænkte, at den kunne jeg da altid købe, når jeg anskaffede mig en DVD-spille, da den var i handlen)
5. Lateralus
6. 10000 Days
Derudover er der APerfectCircle med Maynard i front, som heller ikke er så ringe -Dog mere kommercielle!
2. 13th step
4. En DVD jeg ikke kan huske hvad hedder, og heller ikke er i besidelse af, men den ligner Emotives omslag.
Især TOOLs indspilninger er klart noget af det bedste man kan stifte bekendtskab med i denne, ret difuse, genre.
"There's something wrong with those guys -They're just too damn good" citat, Fred Durst (som har meget at lære ifht. lige netop dem!)
|
|
|
Rocksound: Uhh, så har du virklelig noget at glæde dig til . Køb du bare ind fra ovenstående liste
Rune
|
|
|
Jeg laver lige en Ctrl-P og tager listen med i Stereo Studio en dag  __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
GuldLos skrev:
mesteren skrev:
Hej
1. EP-Opiate
3. Ænima
4. Salival (Limited edition live-cd og valgfri DVD/VHS. Er svær at opdrive, men jeg "fandt" da en på e-bay til ca. 1 tusse! (Bare fordi jeg tænkte, at den kunne jeg da altid købe, når jeg anskaffede mig en DVD-spille, da den var i handlen)
5. Lateralus
6. 10000 Days
2. 13th step
"There's something wrong with those guys -They're just too damn good" citat, Fred Durst (som har meget at lære ifht. lige netop dem!)
|
|
|
Rocksound: Uhh, så har du virklelig noget at glæde dig til . Køb du bare ind fra ovenstående liste
Rune
|
|
|
Jep! 
Min pladesamling er i Danmark, mens jeg er i Kina..... Tillige med en laaaaangsom net-forbindelse.
Ha' det
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
Undertow (Nummeret "Sober" gjorde mig til mere eller mindre hæmningsløs fan) |
|
|
Det er lidt den samme historie for mig. Jeg hørte Sober hos en kammerat, og så var det sket.
|
Til top |
|
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle det være på plads. Rejser til stor-staden og bor hos søster mens der er Roskilde, og så skal jeg sgu ind og høre Tool om lørdagen 
Så jeg må hellere se at få købt resten af deres musik. __________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Jeg har lige bestilt den nye plade på bibberen. Nu skal jeg sgu høre hvad det er for noget 
Hvad er ellers deres bedste udspil, ifølge fans mm?
|
|
|
Undertow og Ænima er 2 gode bud. De er meget gode imo
Held og lykke med købet. De kommer jo også til Roskilde festivalen i år. Så det var da også en mulighed __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
His man ikke gider Roskilde er Metaltown weekenden efter i Göteborg også en mulighed.
Udover Tool får man
Motorhead,
Opeth, Soilwork, Cradle of Filth, Danko Jones, The Haunted, Entombed, Evergrey, Khoma, Engel, Satyricon,
Stoneguard, og
Enter the Hunt.
Det er den 7/7-2006 kl. 12-?
Pris 530 SEK
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey alle
har også Ænima og Lateralus... 
må nok lige få hørt den nye også
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
hey alle
har også Ænima og Lateralus... 
må nok lige få hørt den nye også
|
|
|
"Undertow" skal også være i samlingen, hvis du vil have noget genreskabende -Den er mere "til-at-gå-til" end de 3 efterfølgende, men "Sober" skal være i samlingen -Det nummer får stadig mine nakkehår til at rejse sig!
|
Til top |
|
|
nemofoo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet en del til Tools seneste albums, men "Undertow" hoerte jeg engang tidligere og har aldrig fundet dette album interessant. Men er det dog muligt at jeg har taget fejl?
Om ikke andet boer jeg vel - hvis albummet er godt - lytte til det inden deres live rundtur omkring Danmark.
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemofoo skrev:
Jeg har lyttet en del til Tools seneste albums, men "Undertow" hoerte jeg engang tidligere og har aldrig fundet dette album interessant. Men er det dog muligt at jeg har taget fejl?
Om ikke andet boer jeg vel - hvis albummet er godt - lytte til det inden deres live rundtur omkring Danmark. |
|
|
Da de i sin kom med ud med "Undertow", var det virkelig noget specielt musik, som gjorde noget helt nyt for metalgenren -Deres videoer har også holdt stilen siden. Det kan godt være det bare er mig der er nostalgisk og gammel i gårde, for jeg kan skam også lide Black Sabbath, men der er da noget galt med "hæ'viho'der" der ikke synes at "Sober" rykker for vildt!
Sagt med al respekt, så skal du da give albummet en chance til, og måske lige lytte det igennem igen Tool er jo ikke noget man lige fordøjer ved første gennemlytning!
PS: Er der nogle andre her, der er i besiddelse af Salival, eller kender livecd'en fra samme? Der er et nummer (er laaangt fra min pladesamling pt, så kan ikke nævne titlen), med nogle typisk Tool-"tammer" der virkelig rykker og som ikke er indspillet på andre af deres plader -Vil gerne bekræftes i min eufori!
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
nemofoo skrev:
Om ikke andet boer jeg vel - hvis albummet er godt - lytte til det inden deres live rundtur omkring Danmark. |
|
|
Da de i sin kom med ud med "Undertow", var det virkelig noget specielt musik, som gjorde noget helt nyt for metalgenren -Deres videoer har også holdt stilen siden. Det kan godt være det bare er mig der er nostalgisk og gammel i gårde, for jeg kan skam også lide Black Sabbath, men der er da noget galt med "hæ'viho'der" der ikke synes at "Sober" rykker for vildt!
Sagt med al respekt, så skal du da give albummet en chance til, og måske lige lytte det igennem igen Tool er jo ikke noget man lige fordøjer ved første gennemlytning!
PS: Er der nogle andre her, der er i besiddelse af Salival, eller kender livecd'en fra samme? Der er et nummer (er laaangt fra min pladesamling pt, så kan ikke nævne titlen), med nogle typisk Tool-"tammer" der virkelig rykker og som ikke er indspillet på andre af deres plader -Vil gerne bekræftes i min eufori!
|
|
|
Yep Undertow tager tid, det er jeg enig i.
Jeg har Salival DVD'en og CD'en... Tænker du på "No Quarter" som er et gammel Led Zeppelin nummer? Eller måske "You lied" (eller noget i den dur) som er et gammel Peach nummer (Justin Chancellors gamle band)
Nå, så i TOOL koncerten på Roskilde? Den var uovertruffet! Den slog klart koncerten i 2001 synes jeg. Virkelig lækker lyd. Fantastisk billedside og de helt rigtige numre, hvis man spørger mig... Altså, man vil jo gerne have at de spiller alt, men med den tid de havde, var jeg mere en tilfreds med set listen.
Det bedste var næsten da Maynard til sidst sagde: "See you in November" (!!!) Eller sagde han måske september... det lød i hvrt fald til at TOOL snart gæster vores lille land igen... JA TAK.
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja - jeg havde det på fornemmelsen, men også grundet indlæg her i tråden: Tool ville blive det næste band, jeg kastede mig over ... men jeg ville se dem på Roskilde først. Og det var stor, kompliceret voksenrock, vi blev præsenteret for ... eller var det? Vores sønner på 18 og 20 var nemlig også helt vilde med dén koncert og ser frem til farmands indkøb af den nyeste.
Vi var alle imponerede over lyd- og lys effekterne, selv om jeg egentlig ønsker mig musikken i første række uden al den staffage. Men det er vel sådan med prog-art-rock, at det først bliver komplet, hvis det ledsages af noget scene-noget a´la Pink Floyd. Anmelderne opfattede det jo som en del af det mystiske i bandets profil, at de end ikke ønsker display af sig selv under koncerten. Men som ved de andre koncerter vi så, var lyden spitzenklasse i år - nuancerne i musikstykkerne kommer virkelig ud over scenekanten og koncerten som helhed, var en alternativ oplevelse for drengene og mig.
Man skal vel have hørt dem før for at kunne sige "uovertruffent" som Guldlos, men jeg må erkende, at jeg ikke kender mange bands, der præsterer det set-up nu om dage. Niveauet var langt ud over det, vi så med Pink Floyd i sin tid og ellers kan jeg kun komme i tanke om Rammstein, som har noget, der smager lidt af det ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
Er jeres 10000 Days også en digipak med 3d-briller og 3d-billeder??
Eller findes den også i almindelig jewel-case, som alle normale cd'er? |
|
|
Ahh, nu fattede jeg også hvad de briller skulle bruges til - KANON idé, hehe __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand: Du er jo også Porcupine Tree mand, ved jeg, så det undrer mig ikke at du også er til TOOL Ikke at musikken som sådan minder om hinanden, men begge bands gør meget i den komplekse og "kunstneriske" musik (Nej, jeg mener bestemt ikke, at alt musik er kunst).
Det er faktisk meget sjovt at høre en anmeldelse fra en der ikke har hørt musikken før og går direkte til en koncert. Rejste hårene sig? Var du overvældet af det? Du må meget gerne komme med flere indtryk af hvordan det var som "førstegangslytter"
Giver dig ret i, at det nok kræver at man er fan og kender musikken for at bruge ord som "uovertruffet" men da yndlingsnummeret (Lateralus) blev spillet, blev jeg virkelig løftet af glæde og klimaksene i sangen fik mig næsten til at grine af bare lykke... Nej, jeg var ikke på noget særligt
Jeg har ikke skrevet set listen ned, men de spillede et enkelt nummer fra Opiate (Opiate), et enkelt nummer fra Undertow (Sober) resten var blandet Ænima, Lateralus og 10.000 days, sjovt nok...
Køb endelig ind fra listen længere oppe og skriv hvad i synes om det
VH
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt set, Goldlos - jeg har fået øjnene op for denne del af rocken, fordi jeg fik en slags - nå-nu -må-vi-se-hvad-der-ellers-er-af-musik - trang. Jeg har i del år sværget til den elektriske blues og ikke at det er "ude" som sådan, jeg synes bare der manglede noget i min ellers enorme interesse for rock. Det faldt heldigvis sammen med PT-tråden. Tool havde jeg kun hørt om - akkurat som PT - og nærværende tråd blev jo et incitament, alene med muligheden for at høre dem på Roskilde.
Ståpels nej, men kald mig "den opmærksomme lytter" da det først gik løs med et hold arbejdsmænd, udstyret med en dagsorden om at aflevere deres rytmer med saft og kraft og - ikke mindst - energi. Og dunket i mellemgulvet, som har noget af skylden for at jeg stadig som 50+ går til koncerter - det var der.
Så er der det my(s)tiske over bandet: Det vil åbenbart ikke lade sig se som koncertband via storskærmene - og det var heller ikke fordi, de brugte Orange til dér at "komme ud over scenekanten" for at bruge en kliché. Det er næppe et kommercielt påhit, men må være fordi bandet ønsker at præsentere musikken på denne måde (ja, hvad ellers?) - tanken om "konceptmusik" blev også antydet via skærm-showet. Om alt dette er godt eller skidt (for mig) bliver jeg nok først klar over, når jeg ser dem igen (oktober-november?).
10000 days spiller lige nu og det er 1. gang jeg hører den i helhed. Jeg er endnu ikke i stand til at bedømme hvorfra den musikalske arv stammer, men det tyder da på at der er "noget" der kan forbindes med 70-ernes eksperimentelle musik - det dukker nok frem af tågerne ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmm ... jeg tror der er fejl på cd´en. Afhængigt af hvilket instrument der bliver spillet eller om der bliver sunget, så er der fra nr. 6 og frem en vibrerende, hvislende og samtidig hakkende lyd. I første omgang ignoreret (for den er ikke fremherskende heller) - og som nævnt var det 1. lyt - og det kunne jo være det skulle lyde sådan. Men da fænomenet også er på de følgende numre, må den jo være gal. Andre cd kører som de skal, så hvad jeg først troede var en del af lydbilledet må være en "digital uregelmæssighed"
Jeg må checke med TP i morgen ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
hmmmm ... jeg tror der er fejl på cd´en. Afhængigt af hvilket instrument der bliver spillet eller om der bliver sunget, så er der fra nr. 6 og frem en vibrerende, hvislende og samtidig hakkende lyd. I første omgang ignoreret (for den er ikke fremherskende heller) - og som nævnt var det 1. lyt - og det kunne jo være det skulle lyde sådan. Men da fænomenet også er på de følgende numre, må den jo være gal. Andre cd kører som de skal, så hvad jeg først troede var en del af lydbilledet må være en "digital uregelmæssighed"
Jeg må checke med TP i morgen ...
|
|
|
Hmm, lyder mystisk. Mener det er nr. 3 hvor der er en lyd som en stor plade der kører rundt... Det er meningen, men hvis den fortsætter må der være noget galt.
Jeg købte også engang en CD der tilsyneladende ikke var helt rund (!) Der var også en hakkende lyd af en art.. det må være en bytter.
Køb også Ænima nu du er dernede, det er virkelig en god måde at komme ind på TOOL på...
God forbøjelse
VH
Rune
PS. Tak for anmeldelsen  __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg efterhånden hørt Tool i lang tid. Har alle deres plader og EPen Opiate. Har osse været på Roskilde Festival i år primært pga. Tool! Det var virkelig en fantastisk koncert og skal helt klart høre dem igen når de kommer til København sidst på året!
Jeg har ikke en decideret ynglings plade med dem da jeg syns de alle er gode på hver deres måde. EPen har jeg dog mest kun fordi det er det første de udgav, den er ikke videre god.
|
Til top |
|
|