Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina-grej - hvorfor ikke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Om man bryder sig om Kina-grej eller ej må bero på et individuelt skøn. Jeg er, af forskellige årsager, ikke selv ejer af produkter fra Kina! Bl.a. er min moral og etiske fordring ikke tilfredsstillet når det gælder kinesiske produkter. De forhold der findes på mange arbejdspladser, er simpelthen for ringe!

Man kunne måske indføre en slags Max Havelaar ordning på HIFI!

Jeg må indrømmer, at jeg har hørt en anlægskombination, hvor Vincent indgik. Rent lydmæssigt var det helt ok! Visuelt finder jeg desværre mange kinesiske mærker nærmest vulgære. De kappes om at overgå hinanden i frontplader, lamper og store knapper.  Det er efter min mening, som om kineserne tror, at det kun er det ydre der tæller!  

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Ronin skrev:

velkommen skrev:
tak for dine ord Ronin...jeg er selv en gammel hifi nørd på 51 der har haft denne interesse  siden high fidelity udkom i dec 67......så vil mene med alt det jeg har prøvet, og været med på vognen, taler med en del erfaring.........jeg slipper aldrig min interesse for dette, men der er også grænser for hvor stor en fortjeneste forskellige forretninger får fra mig......mange ville jo ikke kunne høre forskellen hvis ikke de vidste hvad der stod på hylden......jeg snød selv en kammi for mange år siden, og han trode det var en denon dcd 3300 der spillede, men nææææ det var såmen min cassette aiwa xk 009...

mvh Velkommen

Ja, i blindtest falder mange ting til jorden - det er altid sjovt at eksperimentere med

Men ligefrem mellem en båndoptager og en cd - nice. (XK009 var dog også en aldeles fin båndoptager dengang)

OT:

Jeg mener nu nok at der findes en del båndoptagere der til hver en tid kan feje enhver CD helt af bordet lydmæssigt.

"dolph"

Jeg er helt enig - jeg kender også et par stykker der kan det. Det var mere sammenligningen i en blindtest, jeg studsede over. Det plejer sjældent at være den slags eksperimenter, folk udfører - det er sgu god lir, for man bliver snydt så det driver af en.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
velkommen skrev:
nogen har det nok sådan at det skal overgå andre....og så
må det bestemt ikke stå made in china bagpå.......hallo venner, man kan
ikke skrive hvad andre kan og skal vælge....men selvfølgelig have sin
mening.....men har den opfattelse af at det er meget prestige det
drejer sig om her, eller hvad...????

mvh Velkommen

Indtil videre har vi faktisk hold denne tråd i sober tone, skal vi blive ved med det?
Der er INGEN der har forsøgt at prakke andre noget på. Vi giver bare vore mening, thats all.

Mvh.:´*`:.

Det er jo herligt - vi er sgu helt stolte af jer

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Scherer skrev:
Hvad er en 845? Kan regne ud det er en rørforstærker men hvem er producenten?

Det er da bare betegnelsen på en rørtype ligesom EL34 er det og intet siger om fabrikanten.
Kan regne ud tadman har købt en single ended med 845 rør i udgangen.

Som tadman siger, så har kineserne ikke de bedste udgangstrafoer i verden. Det at lave en god trafo er en kunst - ok, om ikke andet, så kræver det en del viden og forståelse. Det er så her kineserne sparer allermest, hvis vi lige ser bort fra arbejdslønnen. En god trafo er lavet af det rigtige jern, udglødet godt, fine lameller og rigtig afstand mellem dem osv. og ikke mindst skal vikles korrekt og i mange lag hvis de skal overføre et bredt spektrum - og det har kineserne stadig problemer med eller også sparer de det bevist væk, da man ikke umiddelbart kan se forskel på en god trafo og en discount (selvom de nu mange gange afslører sig selv når man løfter "potten", de er ganske simpelt synligt ringere forarbejdet). Det er ikke som en powertrafo, den skal kun overføre 50-60 hz og her er viklingen og kernen temmelig meget ligegyldig (og et par % større eller mindre virkningsgrad bekymrer ingen sig om). Og skulle der smutte en smule forvrænget sinus igennem betyder det ikke det helt store - men det gør det jo selvsagt i udgangstrafoen.

Nogle vil måske sige blot de kan overføre 40-20.000 Hz så må det være godt nok, da det menneskelige øre ikke kan høre længere op. Ja, det er måske rigtigt nok, men går trafoen kun til 20 kHz -3 dB betyder det at fasedrejet starter allerede ved 2 kHz(!) Dertil kommer så diskussionen om overtoner, som jeg personligt ikke har et forhold til.

Så har man lyst til rør, så kig om efter noget gammelt istandsat Leak, Quad, Radford + et hav af andre klassiske mærker, evt. sæt det elektrisk i stand selv eller se på nogle af de nyere mærker der også er kommet frem, både amerikanske, engelske, danske, slovakiske osv. Ja, selv de polske Amplifon ser jo hæderlige ud med udgangstrafoer. Så jeg vil sige spar hellere op et par måneder extra og få noget bedre - man bliver gladere for det i længden fremfor det køb og smidvæk bras

Hej

Øhmm, så vidt jeg ved, sagde jeg ikke noget om dårlige udgangstraffoer???!!!

Ja ja, en lang smøre om hvad der gør en traffo god. Foretrækker slet ikke jernkerne, men amorf eller permalloy (som selvfølgelig også indeholder en mængde jern!). De udgangstraffoer er slet ikke dårlige! Du kan bare få noget bedre. En SE amp er utrolig simpel at bygge og derfor skal man se bort fra alt det salgsgas som nogle fremfører. Det er kobling og det er udgangsrørerne og det er udgangstraffoerne. Strømforsyningen betyder da også noget, især om du har de rigtige spændinger over rørerne!

Jeg sagde blot, at selv med de bedste udgangstraffoer i verden, vil en sådan her forstærker ikke koste mere and 15.000 kr, hvis du ellers kan fikse lidt selv!

Vil 100 gange hellere have denne 211 med de her udgangstraffoer og en ny kobling af indgangsrør og driver end noget gammelt PP udstyr, hvor komponenterne er sure og ofte ikke korrekt dimensionerede. Når jeg siger data, så mener jeg ikke 10 -50K osv. Jeg mener at man skal kigge sig for! Hvor mange gange oversampling har konverteren i en cd ex.? Har den dsp osv osv...

Man kan ikke se sig til hvordan ting lyder og lyd tager mange år og god forstand at bygge! Men en SE amp er der altså ikke mange ben i De gamle engelske udgangstraffoer er gode og er uden tvivl bedre end de nuværende kinesiske, men de er sgu også bedre end så meget andet rundt omkring til en formue i alle mulige konstruktioner. Bare synd at det er PP...

Min oplevelse er baseret på noget jeg ved noget om. Jeg ved intet om solid state, så her melder jeg pas.

I den forstærker jeg købte er alting fint dimensioneret og du kan rent faktisk også komme til at lave det om. Og de er pænt lavet i modsætning til gammelt rørudstyr hvor det er kastet ned i!

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
Efter at have været aktiv deltager i dette forum et stykke tid er jeg efterhånden stødt på nogen fordomme.

Én af dem omhandler Kina-grej.

Hvorfor bliver det, af mange, afskrevet på forhånd?

Jeg har selv skiftet til Jungson og er yderst tilfreds med det, især når man tager prisen i betragtning.

Hvorfor vælger DU grej fremstillet i Kina fra? / Hvorfor vælger DU at købe Kina grej?

Jeg valgte det, da det i mine ører, var det bedste indenfor mit budget.

Lad os få en god saglig debat uden for meget mudder-kastning, selvom der er nok af det udenfor i øjeblikket

Hej Scherer

Du er en modig mand, men synes det er flot, at du starter denne tråd.

Jeg har efter vores lille "snak" i "Jungson forstærkere" tråden , fra januar 2006, fornyligt købt en.

Havde lånt/prøvet et par forskellige mærker, men kunne nu, bedst lide lyden fra Jungson'en.

(Er nu glad for, at lysshowet kan slukkes)

Har også anskaffet mig en Advance Acoustic MCD-203 cd-afspiller med "tunede" rør i udgangen.

Jeg syntes, at de er de komponenter, som har givet mig mest musik/lytte glæde, for pengene. Selvom det prismæssigt har været en nedgradering, er jeg yderst tilfreds med lydkvaliteten.

Mine små Kineser fordomme er ihvertfald væk.

Hygge

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Hvordan er det lige med de messer ?

1. Man tager elevatoren op til 1. sal, fuld af forventninger.
Kommer ind i et lille rum, for at lytte til den meget tunge italienske rørforstærker, der koster to månedslønne.

Øv, de messer kan da heller ikke få tingene til at lyde ordentligt, tænker man...

2. Hey, et rum med kinating - det må prøves !
Lytte lytte lytte, nej kinating lyder søreme ikke så godt stadigvæk - tænker man.

Man går derfra uden at have hørt god lyd, hverken fra italieneren, eller kineseren.
Men grunden til at de lød kedeligt, var tilsyneladende forskellig ? 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Om man bryder sig om Kina-grej eller ej må bero på et individuelt skøn. Jeg er, af forskellige årsager, ikke selv ejer af produkter fra Kina! Bl.a. er min moral og etiske fordring ikke tilfredsstillet når det gælder kinesiske produkter. De forhold der findes på mange arbejdspladser, er simpelthen for ringe!

Jeg må indrømmer, at jeg har hørt en anlægskombination, hvor Vincent indgik. Rent lydmæssigt var det helt ok! Visuelt finder jeg desværre mange kinesiske mærker nærmest vulgære. De kappes om at overgå hinanden i frontplader, lamper og store knapper.  Det er efter min mening, som om kineserne tror, at det kun er det ydre der tæller!  

mvh

Men derimod er et europæisk/amerikans firma der køber dele og halvfabrikata derovre helt i orden? Den eneste forskel er jo at det MÅSKE bliver samlet i EU/USA, men med den holdning bliver Sorteper jo bare skubbet et lag længere ned i kæden, for du tror vel ikke at kinesiske HiFi-producenter er Fanden selv mens kinesiske komponent-fabrikanter er Guds bedste børn der har overenskomst, ordnede forhold, sygesikring osv.?

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Drop dog snakken om arbejdsforhold, sygesikring osv... Hvis man skal tænke sådan, kan man jo ikke købe noget overhovedet!

Hvis man ikke vil købe Kina-produkter, så lad det dog primært være af lydmæssige årsager. Og her kan jeg følge med. Jeg har ikke rigtig hørt noget Kina-grej der tiltalte mig.
Ingen tvivl om, at det er lavet med ganske gode komponenter og rigelig med overdimensionering. Men der mangler bare lige det sidste magi, der gør at det spiller godt. For det er gode komponenter ingen garanti for.
Det Kina-produkterne ofte sælger på er, at  folks første indtryk er, at de får ekstremt meget til en fair pris.
hvor mange har ikke ønsket sig en ægte klasse-A forstærker?? Men det koster jo. Pludselig kan man så købe 2x25 watt ren klasse-A til under 10 af de lange. Wow tænker folk... Endelig kan de få klasse-A til fair pris. Men det er stadig ingen garanti for god lyd. Det opdager man bare først senere. Min erfaring er, at Kina-grejet ofte er yderst kønsløst!

Jeg skal ikke afvise, at jeg en gang får noget Kina-grej selv. Men de mangler lige et stykke før det bliver aktuelt.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvordan er det lige med de messer ?

1. Man tager elevatoren op til 1. sal, fuld af forventninger.
Kommer ind i et lille rum, for at lytte til den meget tunge italienske rørforstærker, der koster to månedslønne.

Øv, de messer kan da heller ikke få tingene til at lyde ordentligt, tænker man...

2. Hey, et rum med kinating - det må prøves !
Lytte lytte lytte, nej kinating lyder søreme ikke så godt stadigvæk - tænker man.

Man går derfra uden at have hørt god lyd, hverken fra italieneren, eller kineseren.
Men grunden til at de lød kedeligt, var tilsyneladende forskellig ? 

Se, det var en interessant problem-stilling. Grundene er forskellige, men hvilke grunde vejer tungest??

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Drop dog snakken om arbejdsforhold, sygesikring osv... Hvis man skal tænke sådan, kan man jo ikke købe noget overhovedet!

Lige præcis!

Men Umiddelbart vil "folk" ikke købe en f.eks. en forstærker der er konstrueret i Kina fordi der er dårlige arbejdsforhold osv. Men "man" vil godt købe en forstærker fra en EU-producent fyldt til randen med nøjagtig de samme komponenter.

Det synes jeg sgu er dobbeltmoral

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvor det tøj i har på er produceret ... hvem var det nu der skrev Kejserens nye klæder?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Shanghai var den vigtigste havneby i verden, for mere end 100 år siden, og er kun sat tilbage grundet påvirkninger udefra - britisk besættelse, 2. verdenskrig m.m.

Wikipedia

At Shanghai nu er ved at genvinde sin status, er nok kun velfortjent.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:

Hurtig skrev:

Lige præcis!

Men Umiddelbart vil "folk" ikke købe en f.eks. en forstærker der er
konstrueret i Kina fordi der er dårlige arbejdsforhold osv. Men "man"
vil godt købe en forstærker fra en EU-producent fyldt til randen med
nøjagtig de samme komponenter.

Hej Scherer

Dobbelt moral, Yes sir! Der rammer du sku plet. Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt

Den problemstilling har før været oppe og vende herinde. Sidst bla. med Red Rose/Korsun forstærkerene. Den ene til næsten 10 gange prisen af den anden, men med samme indmad og udseende...og lavet på samme fabrik

Ligsom der er flere store europæiske mærker, som enten har deres egne fabrikker i Kina, eller køber 99% af komponenterne derude.

Personligt har jeg tidligere givet udtryk for, at jeg er hamrende ligeglad med, hvor grejet bliver fremstillet. Det må for f*nden være lydkvalitet for pengene, der kommer i første række. Selvfølgelig skal der være styr på garanti, ce mærkning osv., men købt ved en Dansk forhandler, burde det ikke være et problem. Dette gælder jo for alle mærker, uanset oprindelses land.

MVH
Til top Vis fo2graf1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fo2graf1

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå den aversion, der er mod kinesiske varer generelt - og ikke kun hifi-udstyr - når der er tale om, at de fremstilles af underbetalt arbejdskraft. Jeg fatter heller ikke de 10krs butikker der tilbyder varer, vi sagtens kan komme ud for at betale både det 3- og 4-dobbelte for i andre butikker.

Mine KEF Q7´er står der "Made in China" på. Jeg kan selvfølgelig ikke vide noget om arbejdslønnen, men kvaliteten er altså i orden. Det er stadig engelsk lyd, viden og teknik, der ligger bag produktet, så i den retning har jeg ingen fordomme. Finish oser af kvalitet og som helhed fremtræder ht slet ikke som "kinesiske", hverken lydmæssigt eller mht. udseende.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

fo2graf1 skrev:
Den problemstilling har før været oppe og vende herinde. Sidst bla. med Red Rose/Korsun forstærkerene. Den ene til næsten 10 gange prisen af den anden, men med samme indmad og udseende...og lavet på samme fabrik

Det er en lidt anden problemstilling end de fleste andre Kina-produkter. Her er der jo netop tale om 100% samme produkt, lavet samme sted. Eneste forskel er skiltet de sætter på fronten.
Og så skal man da være dummere end vådt hash, hvisman betaler 10 dobbelt prise for Red Rose, fordi man påstår den er bedre. Jeg kan nærmest ike forestille mig, at man ka høre en forskel på de 2 produkter, afhængig af hvilket skilt der sidder på fronten. Om ikke andet, må kineserne jo kunne lave en kopi af Red Rose skiltet... Det kan da ikke koste så meget.
Det er ren snopperi!

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

fo2graf1 skrev:

Det er en lidt anden problemstilling end de fleste andre Kina-produkter. Her er der jo netop tale om 100% samme produkt, lavet samme sted. Eneste forskel er skiltet de sætter på fronten.
Og så skal man da være dummere end vådt hash, hvisman betaler 10 dobbelt prise for Red Rose, fordi man påstår den er bedre. Jeg kan nærmest ike forestille mig, at man ka høre en forskel på de 2 produkter, afhængig af hvilket skilt der sidder på fronten. Om ikke andet, må kineserne jo kunne lave en kopi af Red Rose skiltet... Det kan da ikke koste så meget.
Det er ren snopperi!

Hehe Hurtig,

Jeg tror ikke du finder én eneste Red Rose ejer der vil indrømme at hans produkt lyder ligesom Korsun! Red Rose ejere vil nok holde fast i at de lyder meget forskelligt

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:

Fremmede skrev:

Om man bryder sig om Kina-grej eller ej må bero på et individuelt skøn.<span style="font-weight: bold;">
Jeg er, af forskellige årsager, ikke selv ejer af produkter fra Kina!
Bl.a. er min moral og etiske fordring ikke tilfredsstillet når det
gælder kinesiske produkter. De forhold der findes på mange
arbejdspladser, er simpelthen for ringe!</span>

Jeg må indrømmer, at jeg har hørt en anlægskombination, hvor Vincent
indgik. Rent lydmæssigt var det helt ok! Visuelt finder jeg
desværre mange kinesiske mærker nærmest vulgære. De kappes om at overgå
hinanden i frontplader, lamper og store knapper.  Det er efter min
mening, som om kineserne tror, at det kun er det ydre der tæller!  

mvh

Men derimod er et europæisk/amerikans firma der køber dele og
halvfabrikata derovre helt i orden? Den eneste forskel er jo at det
MÅSKE bliver samlet i EU/USA, men med den holdning bliver Sorteper jo
bare skubbet et lag længere ned i kæden, for du tror vel ikke at
kinesiske HiFi-producenter er Fanden selv mens kinesiske
komponent-fabrikanter er Guds bedste børn der har overenskomst, ordnede
forhold, sygesikring osv.?

Hej Scherer, herligt men en debat!
Jeg har på fornemmelsen, at der oftere bliver lyttet til det færdige resultat i vesten end der gør i kina.
Man ser helt sikkert lækker indmad i de her kineser ting (det har jeg ihvertfald set), men når det kommer til lyden så står det ikke helt mål med vest ting, fine komponenter gør ikke altid positiv udfald. Tror der mangler at blive lyttet istedet for at kopiere.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:

Hurtig skrev:

Lige præcis!

Men Umiddelbart vil "folk" ikke købe en f.eks. en forstærker der er
konstrueret i Kina fordi der er dårlige arbejdsforhold osv. Men "man"
vil godt købe en forstærker fra en EU-producent fyldt til randen med
nøjagtig de samme komponenter.

Der skruer du altså lidt på virkeligheden.
Jeg (f.eks.) har aldrig påstået at det kun var derfor. Men det er én af mange. Jeg gentager gerne: Mangler at høre et apparat med vellyd, mangler at se et apparat i ordentlig kvalitet, mangler at se et apparat i ordentlig design.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig købe kina-udstyr medmindre jeg kunne få garanti for at det var blevet lavet i et sundhedsskadeligt arbejdsmiljø af børn under 12 år.

Nu er det der made-in ... en sjov ting, for det fortæller jo blot hvor det er samlet og ingenting om hvor delene er lavet (og hvilke forhold delene er lavet under). Det er således svært at finde udstyr, der ikke indholde dele, som er eller kan være produceret under forhold som vi i DK finder problematiske!

SATMIT

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes