Emne: Kina-grej - hvorfor ikke? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Gad vide hvor det tøj i har på er produceret ... hvem var det nu der skrev Kejserens nye klæder? |
|
|
Det har du ganske ret i! Og det er mega svært at undgå. Men for pokker, det er sgu' heller ikke altid af den bedste kvalitet... Igen kvalitet koster og du får hvad du betaler for. Det har ikke ændret sig.
For lige at kaste et nyt eksempel op (nu du kan bruge tøj), biler er på vej fra Kina, og de producerer faktisk enorme mængder, primært til eget forbrug. De er stadig alt for ringe til at blive godkendt til EU... Og det siger jo en del når Lada er tilladt!
Men helt sikkert det kommer engang hvor vi kan købe kinesiske biler og det kommer da helt sikkert også en dag hvor der kommer ordentligt HiFi produceret af et firma med intentioner om vellyd. Den dag er der bare ikke endnu. Men jo da du får da meget for pengene, bare slet ikke nok, ting kan købes for billigt!
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi vil have lig på bordet! 
Så lad os holde os til lyden. Den kan være ok. God til prisen. Men mangel på ejer-glæde, mangel på appeal.
Ja, dav! Jeg har en LOVINSAN med Ping-Pang rør og et sæt højttalere fra SINUS FEBER. Det er da til grin Det fænger ikke!
mvh
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg i flere år arbejdet i firmaer, der får produceret rundt omkring i verden.
Og jeg må indrømme at forholdene i Kina, er ikke så meget værre end i andre lande!? I eks. det nordlige US er der fattige Indianer og i syden er der illegale Mexicaner, der står i gift stoffer uden nogen form for udluftning.
Og ja i Kina er tingene ikke meget bedre. Noget af det farligste jeg har oplevet i Kina! Når de står og maler kassen på den computer skærm ”du lige nu kikker på” her er seriøse giftstoffer.
Har set tons vis af tråde her på sitet…! Hvor folk fremhæver deres flotte piano-lak højttalere, hvem har malet dem, så de er til at betale?
Hvem sidder med snotten nede i ALT det PC/elektronik udsyr, som vi gerne vil købe for at dyrke vores interesse?
Hvis vi flytter os lidt i Asien!? Hvad med alle de fladskærme der er så oppe i tiden! De Koreanske arbejder står også og maler og samler de skærme ”så vi kan diskuterer, hvor man kan købe billigst”
Og faktisk er sagen ved at være! Kina er IKKE det billigste længere, så flytter man produktionen, for tiden er det Malaysia og Vietnam der er billigst produktions lande, når de bliver for dyre, flytter det nok til Indien.
Hvis IKKE der var kunder til billigt grej, var der heller ikke arbejdspladser, til de stakkels Kinesere?
Jeg syntes heller ikke det er rart at se folk blive udnyttet! Men hvem er endeligt den FEDE i den anden ende det udnytter…???
Mht. lyden fra ”Kina grej” vil jeg bruge følgende analog..! ”både DENSEN og GRYPHON er Danske.. ergo må de være ens lydende”
Jeg har oplevet Kinesiske konstruktør der var helt unikke, faktisk er meget grej som bliver anset som high-end konstrueret af Kinesere eks. STAX, INFINITY, MICRO-SEIKI ect. ect ”NB: dette er visse af deres modeller”
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Scherer skrev:
Hurtig skrev:
Drop dog snakken om arbejdsforhold, sygesikring osv... Hvis man skal tænke sådan, kan man jo ikke købe noget overhovedet! |
|
|
Lige præcis!
Men Umiddelbart vil "folk" ikke købe en f.eks. en forstærker der er
konstrueret i Kina fordi der er dårlige arbejdsforhold osv. Men "man"
vil godt købe en forstærker fra en EU-producent fyldt til randen med
nøjagtig de samme komponenter.
Det synes jeg sgu er dobbeltmoral
|
|
|
Der skruer du altså lidt på virkeligheden. Jeg
(f.eks.) har aldrig påstået at det kun var derfor. Men det er én af
mange. Jeg gentager gerne: Mangler at høre et apparat med vellyd,
mangler at se et apparat i ordentlig kvalitet, mangler at se et apparat
i ordentlig design.
|
|
|
Hej Milu,
Det er da helt i orden at sortere et apperat fra ved køb hvis det ikke
opfylder de krav man har til lyd osv. det er jo en smagssag, jeg synes
bare der er gået sport i at fravælge Kina-grej FØR man har lyttet...Jeg
vil godt give dig ret i design siden mine egne forstærkere kunne godt
have været evt. i børstet stål istedet for højglanspoleret. Mht.
kvalitet så har jeg ikke den store loddeeksamen så jeg er ikke ekspert
men jeg synes nu det ser ud til mine apperater er ret godt skruet
sammen.
__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Vi vil have lig på bordet! 
Så lad os holde os til lyden. Den kan være ok. God til prisen. Men mangel på ejer-glæde, mangel på appeal.
Ja, dav! Jeg har en LOVINSAN med Ping-Pang rør og et sæt højttalere fra SINUS FEBER. Det er da til grin Det fænger ikke!
mvh |
|
|
Tja det er vel et spørgsmål om smag og behag...personligt er jeg ikke
mærke-snob. Jeg er sådan set ligeglad med hvad mit grej hedder, jeg
køber det JEG mener er bedst indenfor mit budget.
Men vi er jo alle forskellige nogen mener at der skal være et smart
navn og tilhørende historie om jomfruelige loddekvinder, ultrarent
kobber og ja indsæt selv flere tyndslidte floskler
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Milu skrev:
Scherer skrev:
Hurtig skrev:
Drop dog snakken om arbejdsforhold, sygesikring osv... Hvis man skal tænke sådan, kan man jo ikke købe noget overhovedet! |
|
|
Lige præcis!
|
|
|
i ordentlig design.
|
|
|
Hej Milu,
sammen.
|
|
|
Hej Scherer.
Det pokkers ved sådanne skriftlige debatter, er at det ofte kommer til at lyde hårdere end ment.
Og nej man skal ikke fravælge kinaprodukter bare ved at kigge på dem eller vide de er fra kina.
Personligt har jeg da haft noget kina udstyr med hjem til lytning.
Men man skal vel gøre sig nogle tanker før man køber.
Men som jeg skrev før, mangler stadig en producent der siger: hør hvad netop VI kan med de rør! Istedet får man i dag fornemmelsen af denne: SE hvad man kan med rør!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Nu har jeg i flere år arbejdet i firmaer, der får produceret rundt omkring i verden.
Og jeg må indrømme at forholdene i Kina, er ikke så meget værre end i andre lande!? I eks. det nordlige US er der fattige Indianer og i syden er der illegale Mexicaner, der står i gift stoffer uden nogen form for udluftning.
Og ja i Kina er tingene ikke meget bedre. Noget af det farligste jeg har oplevet i Kina! Når de står og maler kassen på den computer skærm ”du lige nu kikker på” her er seriøse giftstoffer.
Har set tons vis af tråde her på sitet…! Hvor folk fremhæver deres flotte piano-lak højttalere, hvem har malet dem, så de er til at betale?
Hvem sidder med snotten nede i ALT det PC/elektronik udsyr, som vi gerne vil købe for at dyrke vores interesse?
Hvis vi flytter os lidt i Asien!? Hvad med alle de fladskærme der er så oppe i tiden! De Koreanske arbejder står også og maler og samler de skærme ”så vi kan diskuterer, hvor man kan købe billigst”
Og faktisk er sagen ved at være! Kina er IKKE det billigste længere, så flytter man produktionen, for tiden er det Malaysia og Vietnam der er billigst produktions lande, når de bliver for dyre, flytter det nok til Indien.
Hvis IKKE der var kunder til billigt grej, var der heller ikke arbejdspladser, til de stakkels Kinesere?
Jeg syntes heller ikke det er rart at se folk blive udnyttet! Men hvem er endeligt den FEDE i den anden ende det udnytter…???
Mht. lyden fra ”Kina grej” vil jeg bruge følgende analog..! ”både DENSEN og GRYPHON er Danske.. ergo må de være ens lydende”
Jeg har oplevet Kinesiske konstruktør der var helt unikke, faktisk er meget grej som bliver anset som high-end konstrueret af Kinesere eks. STAX, INFINITY, MICRO-SEIKI ect. ect ”NB: dette er visse af deres modeller”
Peter
|
|
|
Det er rigtig , jeg har jobbet en del uden for landes grænser , vi skal ikke længer væk en polen før de er nogle svin letland også , men efter de er kommet i EU så skal det nok gå den anden vej .
Men vejen frem er pis på andre tænk kun på dig selv .
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Scherer skrev:
Milu skrev:
Scherer skrev:
Hurtig skrev:
|
|
Lige præcis!
|
|
|
i ordentlig design.
|
|
|
Hej Milu,
sammen.
|
|
|
Hej Scherer.
Det pokkers ved sådanne skriftlige debatter, er at det ofte kommer til at lyde hårdere end ment.
Og nej man skal ikke fravælge kinaprodukter bare ved at kigge på dem eller vide de er fra kina.
Men som jeg skrev før, mangler stadig en producent der siger: hør
hvad netop VI kan med de rør! Istedet får man i dag fornemmelsen af
denne: SE hvad man kan med rør!
Mvh.:´*`:. |
|
|
Halløj igen Milu,
Jeg tog skam ikke anstød over noget af det du skriver.
Jeg er fuld af respekt for at folk aktivt vælger Kina-grej fra ved en
AB-test, men jeg synes det er lidt snobberi/dobbeltmoralsk at vælge det
fra før man har hørt det pågældende produkt.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Milu skrev:
Scherer skrev:
Milu skrev:
Scherer skrev:
Hurtig skrev:
|
|
Lige præcis!
|
|
|
i ordentlig design.
|
|
|
Hej Milu,
sammen.
|
|
|
Hej Scherer.
|
|
Halløj igen Milu,
|
|
|
Jamen så vi enige.
Men man kan vel også nå et punkt hvor man siger: Aj nu gider jeg sgu' snart ikke at slæbe det hjem mere!
Og så er jeg ikke mere menneske end at jeg mere eller mindre bevidst fravælger det.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Zorglub skrev:
| Gad vide hvor det tøj i har på er produceret ... hvem var det nu der skrev Kejserens nye klæder? |
|
|
Det har du ganske ret i! Og det er mega svært at undgå. Men for pokker, det er sgu' heller ikke altid af den bedste kvalitet... Igen kvalitet koster og du får hvad du betaler for. Det har ikke ændret sig.
|
|
|
Hvilket mærke cowboy bukser bruger du? Levis er f.eks. produceret i kina. Så du kan ikke sige at kina er dårlig kvalitet. Hvorfor tror du alle de smarte mærkevare er så højt prissat? fordi høj pris sælger. Illusionen om at høj pris er lig med kvalitet er en skrøne. Der er givet vis en vis sammenhæng, men med de produktionspriser der ligger i kina har de en mulighed for at lave kvalitet til lavpris der ikke er mulig her i vesten.
Så køb dog kina hifi hvis det er godt, og støt så røde kors med de penge der ellers skulle have været brændt af. Så er samvittigheden klaret.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Milu skrev:
Zorglub skrev:
|
|
|
|
|
Hvilket mærke cowboy bukser bruger du? Levis er f.eks. produceret i kina. Så du kan ikke sige at kina er dårlig kvalitet. Hvorfor tror du alle de smarte mærkevare er så højt prissat? fordi høj pris sælger. Illusionen om at høj pris er lig med kvalitet er en skrøne. Der er givet vis en vis sammenhæng, men med de produktionspriser der ligger i kina har de en mulighed for at lave kvalitet til lavpris der ikke er mulig her i vesten.
Så køb dog kina hifi hvis det er godt, og støt så røde kors med de penge der ellers skulle have været brændt af. Så er samvittigheden klaret. |
|
|
Øv, siden jeg har fået "Opera" kan jeg ikke bruge farvelade...
Til et vis punkt har du ret... Men kun til et vis.
Næ alt kina er ikke dårlig kvalitet, bestemt ikke. Producenten af tøj, ja vi ka' da godt blive i den afdeling, bestemmer selv hvor god en kvalitet han vil ha', ergo hvor meget han vil betale for det. Du tager Levi's, ja jeg bruger Levi's, og ja de er bestemt bedre end den no name 100,- buks der måske er lavet på samme fabrik. Levi's bestemmer kvaliteten... De billige bestemmes af prisen.
"Så køb dog kina hifi hvis det er godt, og støt så røde kors med de penge der ellers skulle have været brændt af. Så er samvittigheden klaret" Det er bare ikke godt! Igen høvler du frem med at der kun tænkes på moral... Det er forkert.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Zorglub skrev:
Milu skrev:
Zorglub skrev:
|
|
|
|
|
Så køb dog kina hifi hvis det er godt, og støt så røde kors med de penge der ellers skulle have været brændt af. Så er samvittigheden klaret.
|
|
|
Øv, siden jeg har fået "Opera" kan jeg ikke bruge farvelade... Til et vis punkt har du ret... Men kun til et vis. Næ alt kina er ikke dårlig kvalitet, bestemt ikke. Producenten af tøj, ja vi ka' da godt blive i den afdeling, bestemmer selv hvor god en kvalitet han vil ha', ergo hvor meget han vil betale for det. Du tager Levi's, ja jeg bruger Levi's, og ja de er bestemt bedre end den no name 100,- buks der måske er lavet på samme fabrik. Levi's bestemmer kvaliteten... De billige bestemmes af prisen. "Så køb dog kina hifi hvis det er godt, og støt så røde kors med de penge der ellers skulle have været brændt af. Så er samvittigheden klaret" Det er bare ikke godt! Igen høvler du frem med at der kun tænkes på moral... Det er forkert.
|
|
Igen? hvor? næ, men hvis! man har dårlig samvitighed er det da en mulighed hvis du syntes godt om lyden men ikke om produktionsmetoden. Det samme er også gældenden for dine bukser . Hvis din holdning er at du er ligeglad, ja så spar pengene og køb kina. Ellers er det jo et frit land.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Scherer skrev:
Milu skrev:
Scherer skrev:
Milu skrev:
Scherer skrev:
Hurtig skrev:
|
|
Lige præcis!
|
|
|
i ordentlig design.
|
|
|
Hej Milu,
sammen.
|
|
|
Hej Scherer.
|
|
Halløj igen Milu,
|
|
|
Jamen så vi enige.
Men man kan vel også nå et punkt hvor man siger: Aj nu gider jeg sgu' snart ikke at slæbe det hjem mere!
Og så er jeg ikke mere menneske end at jeg mere eller mindre bevidst fravælger det.
|
|
Helt sikkert.
Da jeg boede hjemme ved mine forældre prøvede min mor gang på gang at
servere stegt lever, men jeg "lærte" aldrig at spise det. Så jeg går
udenom det i køledisken....blot for at eksemplificere.
Men al ære og respekt for dem som fravælger efter at have lyttet.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Milu skrev:
Zorglub skrev:
Milu skrev:
Zorglub skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Øv, siden jeg har fået "Opera" kan jeg ikke bruge farvelade... Til et vis punkt har du ret... Men kun til et vis. Næ alt kina er ikke dårlig kvalitet, bestemt ikke. Producenten af tøj, ja vi ka' da godt blive i den afdeling, bestemmer selv hvor god en kvalitet han vil ha', ergo hvor meget han vil betale for det. Du tager Levi's, ja jeg bruger Levi's, og ja de er bestemt bedre end den no name 100,- buks der måske er lavet på samme fabrik. Levi's bestemmer kvaliteten... De billige bestemmes af prisen. "Så køb dog kina hifi hvis det er godt, og støt så røde kors med de penge der ellers skulle have været brændt af. Så er samvittigheden klaret" Det er bare ikke godt! Igen høvler du frem med at der kun tænkes på moral... Det er forkert. Mvh.:´*`:. |
|
|
Igen? hvor? næ, men hvis! man har dårlig samvitighed er det da en mulighed hvis du syntes godt om lyden men ikke om produktionsmetoden. Det samme er også gældenden for dine bukser . Hvis din holdning er at du er ligeglad, ja så spar pengene og køb kina. Ellers er det jo et frit land. |
|
|
Sorry med det "igen".
Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil hen?
Ja jeg ville da over veje en kineser hvis der var nogen interessante. Men igen den skal satme være god for at jeg ikke ville vælge noget andet.
Ja det er et frit land og folk må købe lige hvad de har lyst til, hvad har det med tråden at gøre? Jeg tror da ikke der er nogen der har påstået andet?
Fred være med hvad du vælger, jeg forklarer jo bare hvorfor jeg ikke gør det.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi nok enige. Er bare træt af helligheden, var ikke møntet specielt på dig, men du svarede på mit indlæg  ... nu har jeg ferie og er helt rolig igen
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
...Ja jeg ville da over veje en kineser hvis der var nogen interessante. Men igen den skal satme være god for at jeg ikke ville vælge noget andet.
|
|
|
Ja jow, hende der Alexandra pigen er da vist slet ikke så ring endda, hvis du forstår så'n en lille en dér.. Jeg har stadig til gode at "prøve en Kineser" men ser bestemt frem til det. Har dog lige bestilt en Classic forstærker i ren protest mod visse udtalelser i denne tråd, så må vi se om det andet følger en gang i fremtiden..   
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Så er vi nok enige. Er bare træt af helligheden, var ikke møntet specielt på dig, men du svarede på mit indlæg ... nu har jeg ferie og er helt rolig igen
|
|
|
Det da bare i orden vi har da kun diskuteret, og DET er fedt! God kort ferie!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Citér:
...Ja jeg ville da over veje en kineser hvis der var nogen interessante. Men igen den skal satme være god for at jeg ikke ville vælge noget andet.
|
|
Ja jow, hende der Alexandra pigen er da vist slet ikke så ring endda, hvis du forstår så'n en lille en dér..Jeg har stadig til gode at "prøve en Kineser" men ser bestemt frem til det.Har dog lige bestilt en Classic forstærker i ren protest mod visse udtalelser i denne tråd, så må vi se om det andet følger en gang i fremtiden..     |
|
|
Hehe, prøv det, det er sjovt! Nå det var strengt taget vist lidt off-topic!
Jamen det er fedt, at få nyt hifi. Og nej det har jeg bestemt ikke noget imod, jeg har ingen fordomme mod jer der køber disse sager, bund og grund er det jo musikken det drejer sig om!! Så tillykke med den!
Jeg tillader mig lige at kaste noget ud i forum jeg har tænkt over, kommentér det gerne:
Lad os tage udgangspunkt i den Classic som VonLarsen nævner: man ved hvad det er, en forstærker bygget i Kina, fint nok. Men skal så ud og ha' noget "top notch", lad os sige forstærker i 50 kkr. klassen, og den så uden at man ved det, er helt igennem bygget i Kina, ikke dele deraf men made in china!
I første tilfælde ved man helt og holdent hvad man køber.
I andet tilfælde så får man noget der måske skulle ha' kostet en brøk del af de mange kilokr. og den er bevidst produceret på den måde for at producenten kan tjene flest knaster. Og det findes der en del eksempler på, osse herhjemme.
Personligt vil jeg måske blive lidt knotten, og ikke stole på det firma mere. Hvad siger I, er jeg helt gal på den?
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg blander mig lige lidt..
spørsmålet på om det skal være Kina grej eller ej handler vel også lidt om kendt mærke VS ukendt mærke..
som HIFI-analfabet og med 10 tommelfinger har jeg ikke mulighad for at lige skifte den dims der giver lidt mere bass eller mellemtone
Om det er fra Kina betyder ikke noget for mig men at det er et kvalitetsproduckt gør....det er sgu for dyrt hvis det går i stykker hele tiden...jeg ved godt der er garenti men alligevel det er sgu surt når det ikke virker og så skal det selvfølig lyde godt i mine øre
det jeg savner lidt er muligheden for at lytte før køb....frx classic bliver kun forhandlet i jylland og jeg bor på sjæland gør det jo ikke nemmer..jeg ved godt at det kan sendes men det er nemmer at gå ned i en butik og lytte og hvis man kan li det få det hjem og lytte igen
som det er nu må jeg side og læse lidt om forskellige mærker og PRØVE at danne mig et intryk og så vælge nogle stykker og få lyttede til dem ...det betyder osse at jeg vælger mere "kente" mærker og med en god anmeldelse sørveligt nok __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
VonLarsen skrev:
Citér:
...Ja jeg ville da over veje en kineser hvis der var nogen interessante. Men igen den skal satme være god for at jeg ikke ville vælge noget andet. Mvh.:´*`:. |
|
|
Ja jow, hende der Alexandra pigen er da vist slet ikke så ring endda, hvis du forstår så'n en lille en dér..Jeg har stadig til gode at "prøve en Kineser" men ser bestemt frem til det.Har dog lige bestilt en Classic forstærker i ren protest mod visse udtalelser i denne tråd, så må vi se om det andet følger en gang i fremtiden..     |
|
|
Hehe, prøv det, det er sjovt! Nå det var strengt taget vist lidt off-topic!
Jamen det er fedt, at få nyt hifi. Og nej det har jeg bestemt ikke noget imod, jeg har ingen fordomme mod jer der køber disse sager, bund og grund er det jo musikken det drejer sig om!! Så tillykke med den!
Jeg tillader mig lige at kaste noget ud i forum jeg har tænkt over, kommentér det gerne: Lad os tage udgangspunkt i den Classic som VonLarsen nævner: man ved hvad det er, en forstærker bygget i Kina, fint nok. Men skal så ud og ha' noget "top notch", lad os sige forstærker i 50 kkr. klassen, og den så uden at man ved det, er helt igennem bygget i Kina, ikke dele deraf men made in china! I første tilfælde ved man helt og holdent hvad man køber. I andet tilfælde så får man noget der måske skulle ha' kostet en brøk del af de mange kilokr. og den er bevidst produceret på den måde for at producenten kan tjene flest knaster. Og det findes der en del eksempler på, osse herhjemme. Personligt vil jeg måske blive lidt knotten, og ikke stole på det firma mere. Hvad siger I, er jeg helt gal på den?
|
|
|
Jeg synes ikke at du er helt gal på den - der er et gennemgående nøgleord hvis det er en producent som vi kender, der pludselig lægger det hele om til Kina - Kapitalisme!!!
De siger altid så fornemt at det er pga. konkurrencen - muligvis, men i de fleste tilfælde er det et stort "Niks, den går ikke", for der er mange penge at tjene, og de VED det godt. Den samme forstærker, for at tage et eksempel, koster ofte det samme, men produktionsprisen bliver lige pludselig reduceret med måske 75%. Var der tale om at sænke prisen kunne man ærligt sige at det er af konkurrence-hensyn - den er sværere at forsvare hvis folk ikke kan spotte guleroden, og bag de fleste af dem der har henlagt produktionen til Kina, sidder der en flok aktionærer som vil have mere og mere, så i en del tilfælde er det faktisk fordi at de rige og grådige vil have endnu mere - mere avler mere!
Kineserne blander sig på markedet fordi at de naturligvis også ved at der er gode penge at tjene - tingene hænger bare anderledes sammen, da de kontrollerer alle ledene i deres produktion. Her er de ikke grådige - endnu!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|