| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Kineserne blander sig på markedet fordi at de naturligvis også ved at der er gode penge at tjene - tingene hænger bare anderledes sammen, da de kontrollerer alle ledene i deres produktion. Her er de ikke grådige - endnu!! |
|
|
Haha, jeg har beskæftigt mig en del med Kina og jeg har aldrig mødt et folk, som er så super kapitalistiske som kineserne. Ikke at der er noget ondt i det, men man skal bare ikke tro at de ikke er gode forretningsfolk, der er MEGET gode til at tjene penge.
Mit største forbehold overfor at købe kinesisk er helt klart at deres kvalitetskontrol generelt er meget ringe. Kan det sælges så bliver det solgt og har de fået af vide, at noget skal laves på en bestemt måde så bliver det lavet på den pågældende måde. Det er selvom personen, som udfører arbejdet godt er klar over at det er forkert.
Man skal helt klart tænke sig om når man køber noget kinesisk for risikoen for at det går i stykker vil være meget stor set i forhold til hvad vi er vant til fra vestligt producerede produkter.
Det er forøvrigt vigtigt at skelne imellem "lavet i Kina" og "lavet af Kinesere". Det er helt klart det sidste som kan skabe flest problemer.
Jeg overvejer forøvrigt selv at købe en kinesisk forstærker for priserne gør det godt nok interessant at prøve.
|