Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

chillipepper skrev:

Kan man ikke bare gøre som i kødbrancen og sætte nyt oprindelses land på ????

så kan man som forbruger selv bestemme hvor det stammer fra ...........

En forstærker fra Italien´s´gerne Hr... nåå ikk ok lige et øjeblik,....verseGo nu er den fra england

så er alle glade og tilfredse

Hehe det er der jo allerede nogle der gør....

Faktum er bare at ikke alt fra Kina er noget skrammel - der er mange gode produkter imellem, men som med alt andet skal man lige lytte sig frem til dem først, men hvordan finder man dem, hvis ingen vil give dem en chance?

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hej Hej !

For mig tyder det på at JØRSTAD er harm og meget bitter på de der kinesere. Har han måske mistet sit arbejde fordi hans" tidligere " arbejdsplads er blevet udfaset til kina, eller hvad ved jeg.

Det kan da godt være at de har lavet kopieret en PH, og hvad så????????. Og hvad har hele denne tråd med HIFI at gøre???????????????????????????????????????????????????????? ????????????????.

For mig er der ingen tvivl om at kineserne laver noget ganske fornuftigt hifi udstyr, og til prisen er der bare ikke noget at komme efter.

Det er ikke noget jeg mener fordi jeg føler mig trådt på, eller fordi jeg har noget "made in china/tiwan" i mit anlæg.

Mit anlæg består af:

MICHELSON and AUSTIN TVA-1 2x70 watt

LECTRON PA 50 

VOYD VIALDI  SME serie 5 BENZ pick-up

AUDIOQUEST EMERALD X 3

AUDIOQUEST MIDNIGHT 3

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hej Hej !

For mig tyder det på at JØRSTAD er harm og meget bitter på de der kinesere. Har han måske mistet sit arbejde fordi hans" tidligere " arbejdsplads er blevet udfaset til kina, eller hvad ved jeg.

Det kan da godt være at de har lavet kopieret en PH, og hvad så????????. Og hvad har hele denne tråd med HIFI at gøre???????????????????????????????????????????????????????? ????????????????.

For mig er der ingen tvivl om at kineserne laver noget ganske fornuftigt hifi udstyr, og til prisen er der bare ikke noget at komme efter.

Det er ikke noget jeg mener fordi jeg føler mig trådt på, eller fordi jeg har noget "made in china/tiwan" i mit anlæg.

Mit anlæg består af:

LECTRON PA 50 

AUDIOQUEST EMERALD X 3

AUDIOQUEST MIDNIGHT 3

For et par måneder siden, var den kinesiske præsident på besøg i USA. Her blev det lovet fra kinesisk side, at man denne gang ville prøve at gøre noget ved kopiproducenterne. Når det diskuteres på dette niveau, er problemet nok større end en enkelt PH lampe trods alt.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

Hallo for det første er jeg ikke branchemedlem som mange af brugerne her i forumet.

Jeg har bare min mening om alt det halløj fra kina er altså ikke godt for den danske forbruger der lever i velfærdssamfumd. Prøv nu og se på gamut højttalerne f.eks de jo lavet i KINA fej i samlingene , Men pyt 69955,- eller 45995 det er jo lige meget

Jeg ser ikke sammenhæng mellem dit udsagn om GamuT og det faktiske emne ? - det vil være interessant om du vil uddybe din påstand om børnearbejde i sammenhæng med hifi produkter.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
Hvorfor er i så tændt på alt de skrammel fra kINA .  Det er jo kopivare af alt det der er udviklet her i DK.  Børne arbejde er ikke særlig godt i danmark men der er mange af jer der er ligeglade med det. Det er jeg ikke.  Jeg vil også gerne have nogle ordentlige arbejdsforhold på min arbejdsplads så som overenskomst- feriepenge- pension- overtidsbetaling.  Så stop med at købe alt det KINA  skrammel

Så dør alle de søde små kinabørn jo af sult fordi de intet arbejde har.

Og at det er skrammel er da vidst en dårlig joke du har fundet på. Det grej jeg har fra kina er det bedste jeg har hørt til prisen, så skrammel er det ikke, måske kan du ikke lide lyden, men det er jo dit problem, så må du jo se på noget "dårligere" for de samme penge, eller noget dyrere hvis du vil op på samme niveau som grej fra Kina.

Kvaliteten er i top hvis man ellers forstår at vælge det rigtige. Det samme er det med dansk grej, det kan sagtens lade sig gøre at finde noget crap, sådan er det. Og at du hellere vil købe grej lavet i Danmark er jo op til dig selv, det koster så mere for det samme, men der er jo nogen der gerne vil snyde sig selv (ved ikke at give andet grej et lyt og derved evt. spare penge), og det er jo også helt fint, så kører samfundet rundt, og alle er glade.

At du så vil bestemme at vi ikke skal købe grej fra Kina er jo fuldkommen idiotisk og viser vel lidt om hvor gennemtænkt dit indlæg er.

Vi har haft denne diskussion så mange gange før, og jeg synes de andre debatter har været rimelig konstruktive, men det har ikke ændret noget, nogen vil stadigt købe grej fra Kina, andre vil ikke, og sådan skal det vel være.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

hva har du igrunden så hjemme i dit hjem, møbler som du selv har lavet, fjernsyn, eller elektronik som du påstår, har du jo nok ikke, tænk dig om,!

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

TIL LAX

Det kan da godt være at den kinesiske president har været på besøg i amerika og drøftet kopiproblematikken med den almægtige bush. Men det de har talt om er garanteret ikke om det er kvalitets hifi der produceres i kina. Nej lax, det er ophavsrat der er tale om, og det er jo noget helt andet. Det er jo faktis ulovligt at kopiere noget andre har retten til for at vidresælge det eller forærer det til andre. Og det skulle ikke undre mig om du er en af dem  der kopiere musik i et væk for at "foræere" det væk. Jeg siger ikke at det er sådan, men mange af de moralister jeg har mødt , har ikke selv rent mel i posen. At kineserne så fremstiller noget, efter min mening ganske udmærket hifi grej, har jo intet med denne sag at gøre.

Der er for mange i denne tråd der blander tingene godt og grundigt sammen, og udtaler sig om noget i ikke helt har styr på.

Husk nu !! high fidelity betyder jo på dansk     HØJ TROVÆRDIGHED

MoJoo ..
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hmm .. Jørstad, allerede i overskriften bliver du aggresiv ? "Kina Vs. DK" Det er ikke en boksekamp, men bare et frit marked, og folk køber det der er bedst til pengene.

Måske er der nogle steder dårlige arbejdsforhold, men det er trodsalt arbejde til de knap så rige familier ?

Alt "kinagrej" er jo heller ikke skrammel ? Har du hørt alt "kinagrej" ?

At noget HIFI er produceret i Danmark, betyder ikke nødvendigvis at det er bedre håndværk. Det er måske bare et udtryk for at arbejdskraft generelt er billigere i Asien ?
I Danmark kan 100 universitetsuddannede håndsamlere ikke nødvendigvis gøre det bedre, og slet ikke billigere.

- Konklusion: Drik noget vand, og sov et par timer, så får du det meget bedre.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

@Jørstad

Når du siger Kina, hvilket af de 4 Kina'er snakker du så om ?

http://www.dtcchina.um.dk/da/menu/InfoOmKina/Markedsmulighed er/Markedsoversigt/

Jep - Kina er 4 opsplittede markeder.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

SPENCER!!!!

Lad dog være med det flueknepperi!! Du spørger JØRSTAD hvilket af de 4 kinaèr han snakker om. Du burde vide bedre, eller hvad? Der eksistere kun eet kina + taiwan længere er den vist ikke. At du har fundet en side fra udenrigsminesteriet  hvor de deler det op i 4 forskellige markeder har jo ikke en dyt med dine udsagn at gøre. Jeg troede egentlig der var mere gods i dig, men skuf skuf

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

SPENCER!!!!

Lad dog være med det flueknepperi!! Du spørger JØRSTAD hvilket af de 4 kinaèr han snakker om. Du burde vide bedre, eller hvad? Der eksistere kun eet kina + taiwan længere er den vist ikke. At du har fundet en side fra udenrigsminesteriet  hvor de deler det op i 4 forskellige markeder har jo ikke en dyt med dine udsagn at gøre. Jeg troede egentlig der var mere gods i dig, men skuf skuf

Har du været involveret i import fra Kina ?
Det har jeg faktisk (cykler).

Hvorfor er det flueknepperi ???
Kina er skam inde i en rivende udvikling, og der vil ske meget mere.
Hvad med Hong Kong ?
Regner du Hong Kong med, når du siger Kina ?
EDIT: Det gør du nok - gætter jeg på. Vi danskere har da aldrig være for fine til at købe noget der stod 'made in Hong Kong' på ? Har det ændret sig ?

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

En gang i mellem støder man på tråde herinde, hvor ikke kan gøre andet end at le af indlæggene.

Der var den her, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38254&P N=0&TPN=1, hvor hifi4all blev til love4all.

Og er der så denne tråd, hvad skal vil kalde den? politik4all? globalisering4all?

I'll leave it up to you.

Nosferatu

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Vi har aldrig været for fine til at købe ting der var produceret af kinesisk arbejdskraft.
Hvis man pludselig ikke vil købe kinesisk, er det protektionisme (hvem sagde EU) og hykleri.

EDIT: Vi har vel ikke noget imod at sælge B&O til kineserne ?  Nej vel ?...

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

SPENCER SPENCER!!

Nej SPENCER, jeg har ikke på noget tidspunkt været involveret i nogen import fra kina,som du jo har. Og hvad så ? men, hvis du tror at du er mere kompetent til at udtale dig om de faktiske forhold fordi du har været involveret i import af cykler ( fantastisk ) fra kina, så er du endnu engang ude på et skråplan

Hvis du ikke er klar over hvad flueknepperi betyder, så er du selvføldig undskyldt.

Du skriver "kina er skam inde i en rivende udvikling, og der vil ske meget mere." Hvorfor i alverden skriver du det? Det er sgu da noget selv den største båtnak har vidst i flere år.

De sidste 4 linier i dit indlæg har jeg slet ikke lyst til at kommentere

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

SPENCER SPENCER!!

Nej SPENCER, jeg har ikke på noget tidspunkt været involveret i nogen import fra kina,som du jo har. Og hvad så ? men, hvis du tror at du er mere kompetent til at udtale dig om de faktiske forhold fordi du har været involveret i import af cykler ( fantastisk ) fra kina, så er du endnu engang ude på et skråplan

Hvis du ikke er klar over hvad flueknepperi betyder, så er du selvføldig undskyldt.

Du skriver "kina er skam inde i en rivende udvikling, og der vil ske meget mere." Hvorfor i alverden skriver du det? Det er sgu da noget selv den største båtnak har vidst i flere år.

De sidste 4 linier i dit indlæg har jeg slet ikke lyst til at kommentere

Jeg leder efter noget i dine indlæg, der viser din holdning til kinesisk hifi.
Det er lidt svært at finde det indlæg, hvor din holdning står.

Jeg bliver nok nødt til at spørge: Hvad er din holdning til kinesisk hifi ?

EDIT: Har fundet linien, inde midt i dit indlæg. ('til prisen' - hehe - den er go')

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hej Hej !

Mit anlæg består af:

LECTRON PA 50 

AUDIOQUEST EMERALD X 3

AUDIOQUEST MIDNIGHT 3

Nydeligt anlæg du har.
Jeg har hørt Shanling på en messe, sammen med Aurum Cantus højttalere. (EDIT: Det var vist iøvrigt en svensk forhandlerstand, hvor Shanling var fremvist med Aurum Cantus. Så dansk import var der vel egentlig ikke tale om på det tidspunkt.)
Det lød sgu' godt - må jeg sige.
Faktisk så godt, at det er kommet på min ønskeseddel, som en mulig afløser på et tidspunkt.

Hvis man vil støtte den amerikanske økonomi, har Red Rose Music nogle højttalere der lyder omtrent på samme måde, men har en ringere finish.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

TIL LAX

Det kan da godt være at den kinesiske president har været på besøg i amerika og drøftet kopiproblematikken med den almægtige bush. Men det de har talt om er garanteret ikke om det er kvalitets hifi der produceres i kina. Nej lax, det er ophavsrat der er tale om, og det er jo noget helt andet. Det er jo faktis ulovligt at kopiere noget andre har retten til for at vidresælge det eller forærer det til andre. Og det skulle ikke undre mig om du er en af dem  der kopiere musik i et væk for at "foræere" det væk. Jeg siger ikke at det er sådan, men mange af de moralister jeg har mødt , har ikke selv rent mel i posen. At kineserne så fremstiller noget, efter min mening ganske udmærket hifi grej, har jo intet med denne sag at gøre.

Der er for mange i denne tråd der blander tingene godt og grundigt sammen, og udtaler sig om noget i ikke helt har styr på.

Husk nu !! high fidelity betyder jo på dansk     HØJ TROVÆRDIGHED

Nu er tråden jo startet meget generelt i forvejen.

Man kan ikke sige noget til, at der kopieres i Kina. Der skulle stadig være mere end 700 millioner kinesere, der ikke har set en krone af de penge, Kina har tjent indtil nu. Er man fattig er det vel meget naturligt, at man vælger kopien frem for originalen. Nu nævner du selv Danmark og her kopieres der også. Enten af magelighed, kedsomhed eller måske bare fordi man tænder på det. Kritikken går ikke på befolkningen, men på de kinesiske myndigheders manglende vilje eller mulighed for at skride ind, når det opdages. Der var faktisk også en af kommentarerne fra den kinesiske præsident. Han udtalte noget i retning af, at det vil underminere tilliden til landet på længere sigt, hvis der ikke kommer klare regler på dette område. Det var tydeligt.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Da det nu er 3. eller 4 "jeg hader kina" tråd jeg har haft fornøjelsen af at kigge på, ville jeg gerne spørge - hvad er det egentlig at kineserne kopiere? (i relation til HiFi). Så vidt jeg kan se er det der kommer ud af Kina (der vel og mærke kan behæftes med udtalelsen HiFi) af ganske konventionel art.

Ret beset er der ikke rigtig sket noget på området siden i starten af 80'erne, jeps cd'en. Herfra har det været detailforbedringer og materialehysteri. (Sangen og denon 3560/3520).

Hvad er det så at disse her forhadte kinesere kopiere - som danske producenter ikke kopierer (vi har vel ikke opfundet det hele). ? Der må være nogen at disse selvhøjtidelige danskpreferenceister (har selv lavet ordet!) der kan forklare mig det - jeg er smådum, kornfed og indehaver af en kinesiskproduceret cd-spille (Original) - Det sjove er at den spiller egentlig meget god - koster stort set ingen ting og virker hver gang.

Prøv engang at løfte låget på en af de etablerede - der er ikke mange danske dele her.

Og vedrørende den etablerede branche - der er mange, mange snake-oil sælgere i mellem, alene det at der skal anvendes nærmest "magiske" egenskaber for at sælge billige stumper (formodentligt indkøbt i østen, for herefter at blive støbt ind i en klods alu) til formuer viser jo til al tydelighed at der ikke er noget nyt at byde på.

Konklusionen må vel være - hvis vi ikke længere har nogen know-how at differenciere os på kan vi vel ikke fortænke kinesere, thai'er, mongoler, burmesere (aller hvad de hedder i dag) og andre i at bygge det samme, billigere, hurtigere og imho smartere.

Og til sidst - Jeg vil ud og købe en kina-forstærker - al den reklame har afgjort det for mig, hvorfor betale for dansk "udvikling" når den samme vare får til en lavere pris - for s---- man der er ligefrem råd til en skive i ny og næ.

KINA TIL FOLKET!! - MVH Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
[QUOTE=jensmarius]

Hvis man vil støtte den amerikanske økonomi, har Red Rose Music nogle højttalere der lyder omtrent på samme måde, men har en ringere finish.

Red Rose er lavet af Dussun/Aurum check evt.

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=kos-2010-01002&formID=0

http://www.redrosemusic.com/amplifiers.shtml

Det er helt det samme produkt. Pris $7000 vs. $800

Andet eks.

http://www.redrosemusic.com/rosebud.shtml

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=jla-2423-01008&formID=0

Pris forskel $3500 vs. $839 (Den billige har en bedre finish jfr. flere am. fora)

Det forrykte er at folk køber Red Rose - jeg fatter det ikke. Er det virkelig hvad hifi er kommet til? prisen er afgørende for købssituationen?

Der er godt nok nogen der må gå grinende til banken....

MVH - Morten 

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 27 Maj 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

SPENCER.

Der er en grund til at vi mennesker er udstyret med 2 øjne 2 ører og kun een mund. Du spørger efter min holdning til kinesisk hifi . Du kom da så heldigvis til lige at få øje på "min holdning"

Du skriver så " ( til prisen - hehe - den er god. ) " HVAD MENER DU EGENTLIG MED DET ?.

Jeg vil påstå at alle normaltfungerende mennesker vuderer om prisen på en vare, uanset hvad det så end er, skal vuderes i forhold den kvalitet man får for pengene, ellers er der noget jeg fuldstændigt har misforstået.

Jeg vil takke dig for dit kompliment i forhold til mit anlæg. Jeg ved nu ikke om det er nydeligt, men det spiller bare musik som ind i ....... . Jeg stiller mig dog tvivlende på om du kender effektforstærkeren. Mine højttalere er iøvrigt SNELL A2 og SNELL C4

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes