Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

SPENCER.

Der er en grund til at vi mennesker er udstyret med 2 øjne 2 ører og kun een mund. Du spørger efter min holdning til kinesisk hifi . Du kom da så heldigvis til lige at få øje på "min holdning"

Du skriver så " ( til prisen - hehe - den er god. ) " HVAD MENER DU EGENTLIG MED DET ?.

Jeg vil påstå at alle normaltfungerende mennesker vuderer om prisen på en vare, uanset hvad det så end er, skal vuderes i forhold den kvalitet man får for pengene, ellers er der noget jeg fuldstændigt har misforstået.

Jeg vil takke dig for dit kompliment i forhold til mit anlæg. Jeg ved nu ikke om det er nydeligt, men det spiller bare musik som ind i ....... . Jeg stiller mig dog tvivlende på om du kender effektforstærkeren. Mine højttalere er iøvrigt SNELL A2 og SNELL C4

Godt til prisen, er noget jeg har hørt i mange sammenhænge som en nedsættende bemærkning.
I forbindelse med højttalerkabler til 12k hørte jeg bemærkningen, og forundrede mig noget.
Et par kabler til 12k, der 'kun' er gode til prisen, kan jeg godt leve med.

Din forstærker er denne: http://www.high-endaudio.com/RC-Vintage.html

Citat: "This amplifier came out more than 25 years ago. It is stereo, large, well built and heavy (80 lbs). It uses two KT-88 output tubes per channel and has a rating of 75 watts per channel. It has a number of strengths; it is clean, powerful, very dynamic and has excellent bass, with both impact and control. This amplifier has more "guts" than many 200 watt per channel amplifiers I've since heard, and it will work with an unusually large variety of speakers. It is a little "crude" sounding compared to some of the more contemporary designs. This amplifier has always had an excellent reputation and is somewhat rare, so the used price is still virtually the same as when it was new."

Har jeg hørt den spille ? Nej, og den er jo sjælden, så det kommer nok ikke bag på dig.
Du har luftet din holdning mere detaljeret i den anden 'kinesertråd', så jeg behøver ikke lade som om jeg ikke har læst den, for det har jeg netop gjort.

Egentlige sammenligninger af kinesergrej og vintage grej, vil altid lyde forskelligt.
Især hvis du har moddet dit vintage-grej med diverse opdateringer.
Jeg mener heller ikke at kinagrej behøver frygte vintage-grej som sådan.
Det er nok det nyeste der vil blive sammenlignet med.

Jeg har hørt Snell A3, men ikke A2.
Vi kommer nok lidt off topic, hvis vi sammenligner Snell's modeller i en tråd om kinagrej.
Men en tråd om Snell vil nok ikke være malplaceret.
Dem er der ikke overflod af - mener jeg...

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Gamuts højtalere skulle vist være lakeret i kina Det er kabinetterne der er kinesiske ikke kun lakeringen. og sikkert at en masse andre producenter også får noget lavet der. Kineserne er vel ikke slaver. De vælger vel selv om de vil arbejde under de forhold der er .Nogen har ikke andre valg, det er ikke noget de selv vælger.

VH. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Japer skrev:

Gamuts højtalere skulle vist være lakeret i kina Det er kabinetterne der er kinesiske ikke kun lakeringen. og sikkert at en masse andre producenter også får noget lavet der. Kineserne er vel ikke slaver. De vælger vel selv om de vil arbejde under de forhold der er .Nogen har ikke andre valg, det er ikke noget de selv vælger.

VH. Henrik

Hvis det er rigtigt at kabinetterne bliver lavet i Kina så synes jeg at det er fantastisk at de skal koste så mange penge. Jeg har endnu ikke hørt dem,men at dømme ud fra deres popularitet så skulle de jo være gode. Men om det berettugere end "startpris" på næsten 40K vil jeg nu nok stille mig tvivlende overfor, hvis de er lavet under forhold hvor timelønnen er 5 kr eller lign. Man kan sg få meget "rigtig" kineser grej for de penge, og så skulle det være pokkers om ikke der var andre bud som var bedre til den sum.

Nå men det var vist lige lidt OT. skulle bare lige have det ud.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hvis de spiller for 40k, så er det vel ligegyldigt hvor de er lavet. Du har da ikke krav på bedre lyd til pengene fordi det er lavet i kina.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

josan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Dette er dog den mest intetsigende diskussion jeg længe har set! Især fordi det lader til, at personen der startede diskussionen mener, at vi ikke skal handle med lande som Kina!

Duh.... hvordan skal et land som Kina nogensinde få bedre arbedsforhold hvis vi IKKE handler med dem??? Har du nogensinde studeret øknonomi overhovedet? Aner du i det hele taget hvad du snakker om??? Produktion vil altid flytte hen til der hvor det er billigst.... i en periode.. derefter vil lønnen i det område stige.. som det gør i Kina lige nu. Du tror måske ikke at alle de penge der flyttes fra Vesteuropa kommer en eneste kineser til gode? Med fare for at få folk på nakken.. vil jeg tillade mig at kalde dig direkte dum og ignorant. Som en anden sagde herinde.... det er jo egentlig det samme der skete med japan efter de var bombet sønder og samen!

Mvh.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

HOLD NU STILEN STUE-REN OG HOLD PERSONFNIDDEREN UDE - DET BURDE IKKE VÆRE NØDVENDIGT AT KALDE FOLK ALT MULIGT FOR AT FREMHÆVE SIN MENING!!!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Hvis de spiller for 40k, så er det vel ligegyldigt hvor de er lavet. Du har da ikke krav på bedre lyd til pengene fordi det er lavet i kina.

Tror du misforstår mig lidt ovenfor. Det som jeg mener er, at HVIS det er "kinaguf" ... JEG HAR INTET IMOD KINA HIFI. Så kan jeg ikke se hvorfor de skulle være så dyre som de reelt er (efter min pengepung) når dem som laver dem feks får en 5ér eller hvad ved jeg i timen. Så synes jeg personligt at det er at tage gas på folk. Jeg siger ikke at de ikke spiller godt, for det ved jeg INTET om da jeg ikke har hørt dem. Men det er for mig klart at man får et indtryg af at de er lavet på en ordentlig måde ved den pris de har, i stedet for af nogle stakkels mennesker der får en skål ris til at opretholde dagen og vejen med.

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er vel bare, om det som forbruger er smart at medvirke aktivt til at industrialisere og kapitalisere en nation, der i den grad stod / står i ideologisk modsætning til Vesten..

En nation der er ultra-nationalistisk, ekstrem topstyret, ikke har skyggen af menneskerettigheder i praksis, men dødsdømmer egne borgere i hobetal, en nation som bygger og opstiller en ny atombombe rettet imod Taiwan hver 3. dag, som bortgiver avanceret militært knowhov til vestens potientielle fjender (pt. den muslimske verden) og hvis inderligste ambition tilsyneladende er hurtigst muligt at få verdensherredømmet ideologisk, militært og økonomisk....ehm.

Ja, jeg har kinesisk elektronik og Hifi...

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

MadsVP skrev:

Spørgsmålet er bare, om det som forbruger er smart at medvirke aktivt til at industrialisere og kapitalisere en nation, der i den grad stod / står i ideologisk modsætning til Vesten..

En nation der er ultra-nationalistisk, ekstrem topstyret, ikke har skyggen af menneskerettigheder i praksis, men dødsdømmer egne borgere i hobetal, en nation som bygger og opstiller en ny atombombe rettet imod Taiwan hver 3. dag, som bortgiver avanceret militært knowhov til vestens potientielle fjender (pt. den muslimske verden) og hvis inderligste ambition tilsyneladende er hurtigst muligt at få verdensherredømmet ideologisk, militært og økonomisk....ehm.

Ja, jeg har kinesisk elektronik og Hifi...

Vi får også olie fra de arabiske lande og de er heller ikke kendt for at højne den vestlige standard og syn på menner, men hvem kan undvære olie.....I det tilfælde skider vesten højt og flot på de ting som du er inde på dér. Men du har ret, en BURDE ikke støtte den slags lande, men vi gør det alligevel

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 04:49 | IP-adresse registreret  

Det pjat med moralske skrubler holder ikke en meter, som det er påpeget så kig på jeres andre forbrugsgenstande som tøj, sko, smukker (og hvad der sidder i dem af diamanter), madvarer (arbejdsforhold på stedet de stammer fra) ...stop dog det dobbeltmoralske skidt! Enten er man en engel eller også er man ikke! Desuden som det også er påpeget, hjælper I jeres kinesiske medmennesker ved at boycutte det de laver?  NEJ, det gør I ikke.

Og hvad er det for noget tomt sludder med at producenter i andre lande tænker på at tilfredsstille andre hifit**ser..det er kun en lille del af det, PENGENE er det der er i fokus..om I vil det eller ej. Det søde historier om person X der mente han kunne forbedre udbudet af højttalere har altså ikke kun haft det for øje, det drejer sig om at kunne leve af noget man kan lide (penge).

Jeg er helt klart enig med Morkaj om at hvis vi (og resten af vesten) skal konkurrere mod kineserne så skal vi altså gøre andet end blot at kræve en heftig pris. Virksomheder fra vesten er ikke en skid bedre angående nedskæring af omkostninger... Jeg savner også nogle eksempler på kopierede produkter*? Classic, Vincent, Aurum Cantus, XTZ, Opera, Usher (Taiwan vidst nok)? INGEN af disse har sagesløst kopieret varer...de eneste skyldig her er de bagmænd der skuffer fløden (Mark Levinson f.eks.)..hvorfor skulle nogen gide at betale for hans navn når han intet har lavet selv? Kommer vi til design har vi intet at udsætte på dem, alle kigger efter hvad konkurrenten foretager sig...også danskerne.

At folk kan sidde og klandre Kina men samtidigt have et sæt Gamut derhjemme er til grin! Kabinetterne er bikset sammen i Kina og med deres prisdumpning (KT og Expert) sidder i forhåbentligt med en dårlig smag i munden. Jer der betalte fuld pris - var det godt at blive taget i røven? Er det dejligt at have købt et snob produkt som er delvist lavet i Kina uden at have meget snobeffekt tilbage? Dette viser bare hvor i høj grad fløden bliver skummet.

Branchen er i høj grad selv uden om billige produkter myldrer frem, iform af prisaftaler og overprissatte produkter...sjovt er der næsten ingen der benytter sig af andre kvasitekniske kvaliteter udover "Brand"..ikke mange har ekstra garanti, reservedelsgaranti, god service eller gode tilbud til 1. gangskunder der skulle opgradere...det er kun navnet man vil differencere sig på og det er heldigvis ikke godt nok! Det er helt fair med mig, at virksomheder forsøger at diffentiere sig på andet end lyd...men det skal være på andet end pris og potensforlænger. Af de såkaldte "High End" producenter kommer der mig kun 2 firmaer på sinde og det er Bryston og Accuphase med henholdsvis 20år garanti og Accuphase med reservedelsgaranti (som ikke reelt holder efter nogen). Gamut har lovet tilbud ved næste opgradering, meen hehe...ville de have gjort det hvis den dumpning ikke var sket?

Ude for disse står f.eks. Odyssey audio som også byder 20års garanti og efter sigende godt ydelse...men dem ser man ikke mange af på forum, men de er åbenbart ramt af prisen ikke er høj nok eller andre årsager(se http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40065&g et=last#1364117 ). Næh nej, det er åbenbart for billigt eller hva?

At folk er bange for at miste deres jobs er deres egen skyld, de køber det billigste og er ligeglade med hvilke konsekvenser det måtte have...når problemet så nærmer sig dem selv, ja så er fanden løs..piv piv piv..det er jo tydeligt at det er et fåtal der vil betale ekstra for "made in Denmark, Germany, USA osv". Ris til egen rov, både til branchen og arbejdere. Har man sagt A må man sige B, se første afsnit omkring den ligegyldighed folk har for hvordan/hvor deres andre ting er lavet og hvis vores håndværk ikke kan konkurrere med Kinas, hvorfor skulle man så betale en doven dansker for det?

For mit vedkommende lyder der kun GO CHINA HIFI GO!
Det kan måske ændre sig i fremtiden, hvis de bliver grådige som dem de går i bedende, de grådige producenter fra vesten...

Hvor mange High-end fabrikanter får dele af deres ting lavet i Øst Europa eller Asien uden at fortælle det? Taralabs blev bustet og undskyldte...nu er det jo Kina grejer, hvordan mon salget ser ud idag kontra dengang? Hvem sidder ellers og skuffer fløden uden at fortælle det? Vi finder nok ikke ud af det før de bliver fanget i det

*Min kommentar på side 1 mod Alex E. Nielsen angående hans forespørgsel var udelukkende pga. af tonen og den røde skrift, fra en moderator..det virkede lidt for "moderator på et magttrip" agtigt.

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 05:10 | IP-adresse registreret  

Denne er på engelsk, men jeg synes den er god og på sin vis relevant..bare erstat America med Denmark/Danmark...den viser at det er for plat at være så dobbeltmoralsk når man køber visse ting fra udlandet, men brokker sig over andre.

Joe Smith started the day early having set his alarm clock (MADE IN JAPAN ) for 6am. While his coffeepot ( MADE INCHINA ) was perking, he shaved with his elec tric razor ( MADE INHONG KONG ). He put on a dress shirt ( MADE IN SRI LANKA ), designer jeans ( MADE INSINGAPORE ) and tennis shoes ( MADE INKOREA ). After cooking his breakfast in his new electric skillet ( MADE ININDIA ) he sat down with his calculator ( MADE INMEXICO ) to see how much he could spend today. After setting ! his watch ( MADE INTAIWAN ) to the radio ( MADE ININDIA ) he got in his car ( MADE INGERMANY ) filled it with GAS from Saudi Arabia and continued his search for a good paying< STRONG> AMERICAN JO B . At the end of yet another discouraging and fruitless day checking his Computer (Made In Malaysia ), Joe decided to relax for a while. He put on his sandals ( MADE IN BRAZIL ) poured himself a glass of wine ( MADE IN FRANCE ) and turned on his TV ( MADE IN INDONESIA ), and then wondered why he can't find a good paying job in . A M E R I CA ......

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Fremgangen i Kina må vel siges at være positiv, såfremt mydighederne i landet formår at administrere den positivt. Listen ovenfor er da meget god, men de fleste steder burde der stå "Made in China". De steder der ikke skal idag, skal der imorgen. Der er mange andre lande i Asien og Øst Europa, der kunne få gælde af den fremgang Kina oplever nu. Jeg synes det virker lidt som om, at man har valgt at lade toget køre uden de lande.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

I sagen om Gamuts priser kan man spørge sig selv hvad L3 ville have kostet hvis kabinetterne skulle være lavet i DK af en faglært håndværker - til 150,- kr i timen? Jeg tror de ville blive sindssygt meget dyrere og ikke et hak bedre i kvalitet. Sånår de koster 37K nu er det pga kinapriser i dele af produktionen.

Tænk jer nu om, for det forholder sig jo lige omvendt af hvad tonen på denne tråd arbejder med: hvis noget er lavet i et land med lave lønomkostninger, så belaster løndelen ikke produktet ret hårdt. Det betyder ALT ANDET LIGE at der er flere penge ( af udsalgsprisen) til udvikling, stumper og fortjeneste.

Gad vide hvor mærker som Vienna og Sonus Faber får lavet deres kabinetter? Hvis de laves i Østrig hos Vienna eksempelvis, så betaler vi løn til en flok østrigere - istedet for kinesere. Hvad er forskellen? Og da de skal have 10 gange så meget i løn, vil det sige at der forbliver mest kvalitet i sættet fra Kina.

Det er egentlig ret soleklart. Heja Kina!

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
I sagen om Gamuts priser kan man spørge sig selv hvad L3 ville have
kostet hvis kabinetterne skulle være lavet i DK af en faglært
håndværker - til 150,- kr i timen? Jeg tror de ville blive sindssygt
meget dyrere og ikke et hak bedre i kvalitet. Sånår de koster 37K nu er
det pga kinapriser i dele af produktionen.

Tænk jer nu om, for det forholder sig jo lige omvendt af hvad tonen på
denne tråd arbejder med: hvis noget er lavet i et land med lave
lønomkostninger, så belaster løndelen ikke produktet ret hårdt. Det
betyder ALT ANDET LIGE at der er flere penge ( af udsalgsprisen) til
udvikling, stumper og fortjeneste.

Gad vide hvor mærker som Vienna og Sonus Faber får lavet deres
kabinetter? Hvis de laves i Østrig hos Vienna eksempelvis, så betaler
vi løn til en flok østrigere - istedet for kinesere. Hvad er
forskellen? Og da de skal have 10 gange så meget i løn, vil det sige at
der forbliver mest kvalitet i sættet fra Kina.

Hej Kontrast...

Lige for at pointere:
Den vil klart have kostet det GamuT koster i dag hvis den (kabinettet) var lavet i i Danmark. 37 kkr. for en højttaler i den størrelse er rigtig mange penge og for den pris kan du sagtens få det lavet i Danmark, men så er fortjenesten heller ikke så høj! Og lige netop med GamuT er det jo forrygende at den er så dyr når den bliver (kabinettet) lavet i Kina. Så hvem bliver snydt her?
Har du set/følt kabinettet på de GamuT? Uha det er ikke godt, i hvertfald hvis standarden er som det sæt L5 der står i KT-Radio Odense. Meget dårlig kvalitet...
Man skulle jo så tro at forbrugeren sparer penge ved sådanne højttalere, men synes du ærlig talt det?

VA er lavet i Italien, på en møbelfabrik/er. SF ved jeg ikke, men deres billigste serie er vist Kina.
Og jo kvalitet følger ekspertisen.

Dette indlæg skal læses med en god tone.

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:

Denne er på engelsk, men jeg synes den er god og på sin vis relevant..bare erstat America med Denmark/Danmark...den viser at det er for plat at være så dobbeltmoralsk når man køber visse ting fra udlandet, men brokker sig over andre.

Joe Smith started the day early having set his alarm clock (MADE IN JAPAN ) for 6am. While his coffeepot ( MADE INCHINA ) was perking, he shaved with his elec tric razor ( MADE INHONG KONG ). He put on a dress shirt ( MADE IN SRI LANKA ), designer jeans ( MADE INSINGAPORE ) and tennis shoes ( MADE INKOREA ). After cooking his breakfast in his new electric skillet ( MADE ININDIA ) he sat down with his calculator ( MADE INMEXICO ) to see how much he could spend today. After setting ! his watch ( MADE INTAIWAN ) to the radio ( MADE ININDIA ) he got in his car ( MADE INGERMANY ) filled it with GAS from Saudi Arabia and continued his search for a good paying< STRONG> AMERICAN JO B . At the end of yet another discouraging and fruitless day checking his Computer (Made In Malaysia ), Joe decided to relax for a while. He put on his sandals ( MADE IN BRAZIL ) poured himself a glass of wine ( MADE IN FRANCE ) and turned on his TV ( MADE IN INDONESIA ), and then wondered why he can't find a good paying job in . A M E R I CA ......

Der er hele essensen i det! og vil oplever og vil opleve dt samme her hjemme!

Det er bare lige DET at meget af det vi bruger, ikke fås "Local made" og hvis det gør har vi ikke råd til det..  lidt et dilemme og en ond cirkel..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
I sagen om Gamuts priser kan man spørge sig selv hvad L3 ville have kostet hvis kabinetterne skulle være lavet i DK af en faglært håndværker - til 150,- kr i timen? Jeg tror de ville blive sindssygt meget dyrere og ikke et hak bedre i kvalitet. Sånår de koster 37K nu er det pga kinapriser i dele af produktionen.

Tænk jer nu om, for det forholder sig jo lige omvendt af hvad tonen på denne tråd arbejder med: hvis noget er lavet i et land med lave lønomkostninger, så belaster løndelen ikke produktet ret hårdt. Det betyder ALT ANDET LIGE at der er flere penge ( af udsalgsprisen) til udvikling, stumper og fortjeneste.

Gad vide hvor mærker som Vienna og Sonus Faber får lavet deres kabinetter? Hvis de laves i Østrig hos Vienna eksempelvis, så betaler vi løn til en flok østrigere - istedet for kinesere. Hvad er forskellen? Og da de skal have 10 gange så meget i løn, vil det sige at der forbliver mest kvalitet i sættet fra Kina.

Ja dilemmaet for producenter er at hvis de får tingene lavet her hjemme til de omkostninger dette indebære, så er kost prise/  salgs prisen så stor at markhedet bliver ganske begrænset og lønsomheden i det falder.

Dette muligvis til et sådant niveau, ad det ikke kan betale sig at lave produktet, og så stopper det.

Tager man eks. en højtaler der i Kina eller delvis i Kina kan laves til eks. 10000 kr.  og det i en rigtig fornem finish og lyd kvalitet, så er det ikke utænkeligt at den precis magen til lokalt lavet all the way, ville koste 30 - 50000 kr. hvorved markhedet for denne vil skrumpe væsentligt ind, da der trods alt er et større markhed jo billigere det kan sælges.

Hvis "markhedet" bliver for lille, så lønner det sig ikke at lave det og det bliver ikke lavet,  da producenten ellers hurtigt går neden om og hjem!..

Hvis der INTET made in Taiwan, Japan, Kina, Hongkong elektronik var at få, ville der være mange der måtte leve uden disse ting..  jeg tror ikke at markhedet ville blive væsentligt støre af den grund, netop grundet den pris folk måtte give... (selvfølgelig ville der alt. dette billig grej foruden nok blive solgt noget mere til de der har råd!..  og det ville kunne betale sig at producere en del af det prisen til trods her hjemme.. men langt fra alt jeg kender mange der ikke ville have noget hifi / tv / AV grej.. hvis man ikke kunne opdrive noget billigere end eks. Densen og B&O  )

Hele den massive udbredelse af elektroniske artikler (ikke bare underholdnings elektronik) vi så fra slutningen af 50'ne til nu er jo helt klar fordi det blev for hver mand, rent økonomisk, via billigt grej fra østen i begyndelsen mest Japan så siden Hongkong og Taivan og nu så Kina, før disse kom ind på markhedet, var fjernsyn og andre elektroniske artikler for den mere velstillede del af befolkningen.

Vores levestandard og løns niveau og velfærd sætter rammerne for hved det kan betale sig at lave og hvor meget man kan sælge..  sådan er det!...  (og jeg er bestemt ikke modstander af vores standard på nogen måde! da jeg selv nyder godt af det og nødig ville leve som en Kineser!) men basicaly så har vi et problem!...  det VIL blive et stort problem at opretholde vores standard og velfærd med høje løninger.. (man ser den allerede pillet ved fra en del sider! ikke mindst politisk...  ) men jeg er trods personlig modstand mod dette! så objektiv at jeg kan se at DER ER ET PROBLEM! og måske kan vi ikke opretholde det i længden??.. (men lige Pt. har vi dig stadig en stærk økonomi!.. ) der ER tendenser.. 

mvh.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:

Joe Smith started the day early having set his alarm clock (MADE IN Germany) for 6am. While his coffeepot ( MADE IN Denmark) was perking, he shaved with his elec tric razor ( MADE IN Germany). He put on a dress shirt ( MADE IN England), designer jeans ( MADE IN Italy) and tennis shoes ( MADE IN USA). After cooking his breakfast in his new electric skillet ( MADE IN Denmark) he sat down with his calculator ( MADE IN USA) to see how much he could spend today. After setting ! his watch ( MADE IN Switzerland) to the radio ( MADE IN Norway) he got in his car ( MADE IN Italy) filled it with GAS from Norway and continued his search for a good paying  Danish JO B . At the end of yet another discouraging and fruitless day checking his Computer (Home Made In Denmark), Joe decided to relax for a while. He put on his sandals (MADE IN Italy) poured himself a glass of wine (MADE IN Portugal) and turned on his TV ( MADE IN Germany ), and then wondered why he can't find a good paying job in . D E N M A RK ......

Jeg synes den er ganske morsom den her men har så justeret den til hvordan min virkelighed ser ud bortset fra at jeg absolut ikke søger andet arbejde.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Jeg har hørt højttalere til 14.000,- pr. sæt så ganske absolut spille flere klasser bedre end Gammut L5 til 65.000,-

For mig er Gammut bare en af de mange der har sat prisen sådan for at narre folk til at tro at de spiller godt.

Det er folks egen skyld når de kaster deres penge i grams på anlæg som ikke kan spille. Det handler om at gide at lave noget mere benarbejde for at finde det der kan spille.

Jeg beklager hvis nogen føler sig fornærmede ved denne udtalelse men det er baseret på oplevelser som jeg delte med andre.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

tarup 13 skrev:

Jeg har hørt højttalere til 14.000,- pr. sæt så ganske absolut spille flere klasser bedre end Gammut L5 til 65.000,-

For mig er Gammut bare en af de mange der har sat prisen sådan for at narre folk til at tro at de spiller godt.

Det er folks egen skyld når de kaster deres penge i grams på anlæg som ikke kan spille. Det handler om at gide at lave noget mere benarbejde for at finde det der kan spille.

Jeg beklager hvis nogen føler sig fornærmede ved denne udtalelse men det er baseret på oplevelser som jeg delte med andre.

"dolph"

Det er jo en ekstrem subjektiv betragtning du der kommer med...

Jeg vil nok tro at mange ikke er enige i at dine 14 kg. kr. højtaler er nogen match... (sikkert størstedelen af Gammut indehavere, men nok også en del andre) men det er en smags sag!..

Man kan så sige at det er mega fedt for dig! hvis du har fundet højtaler niavana for det "beskedende" beløb ( set i forhold til Gammut)

Er disse iøvrigt produceret i DK.?? (eller EU??)

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sige at foruden mit TV og min cd. (drev) samt mine kabler der henholdsvis er fra Japan og USA (påstår de i hvertfall??) så er stort set hele mit anlæg made in DK... (at der så i disse sidder komponenter lavet alle mulige og umulige andre steder på kloden er så en helt anden historie!    )

MEN! eneste grund til dette er jo nok at det er lidt specielt (semi DIY. fra LcAudio og også her en finish der efter) skulle tilsvarende kvalitet opnås færdig købt og med en finish der kendetegner typisk Dansk kvalitet ( eks. Densen) ahvde jeg ganske enkelt ikke haft dette men noget lidt længere ned i lyd kvalitet! dette af rent økonomoske årsager... (så havde det helt sikkert stået på Japser eller Kineser grej, dette eller ikke noget! det er valget..)

mvh.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum