| Forfatter |
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
prse skrev: "Okay, det holder ikke en meter. Kan ikke lade være med at tænke på de gamle 007-film, hvor vores 'helt' (bond) slog kvinder for et godt ord. Herligt politisk ukorrekt... ...det tør man ikke i dag..."
Hæ, nææ......i dag springer vi "forspillet" over og skyder dem med det samme - der er vel ligeberettigelse i dag ....
Ang. "THX-stemplet" så har det været til salg fra "dag 1" og er derfor totalt uinteressant som "målestok" ...
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op ! THX betyder ikke at det skal komme i dolby digital dts el eller at tingene skal ligge i anamorphic widescreen. Det betyder bare at det ikke hvem som helst der har siddet og smidt filmen ned på DVD og at der ligger visse kvalitets kontrol bag. De søger blandt andet for at lydnivauet er det rette!! Quote fra http://www.thx.com/mod/products/dvd/dvd.htmlDVDs are the newest film format included in the THX Digital Works Program.
This program was started in the 1990s to establish quality control in response to the
variation in sound and picture quality that frequently affected movies on videotape
and laser disc. THX engineers developed rigorous monitoring techniques and quality
control procedures to ensure consistent performance during home playback.
Today THX works with studios and DVD manufacturers, applying the production standards
THX engineers developed to ensure excellence in DVD mastering. THX engineers work
onsite when the master is produced to check sound levels and to provide guidance during
the sound mixing and transfer processes. All THX Certified DVD titles are guaranteed
to meet strict performance criteria and to be compatible with all video and audio playback systems.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hundreds of classic and current movie titles carry the THX logo, and it is the guarantee of the best picture and sound available on DVD."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ? men det bliver jo ikke bedre end på den måde det originalt er lavet?!?? Hvis man begynder at retouche og ændre på billede og lyd så er det jo ikke en original version mere !!!
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke se at det vil stride imod hvad man går efter med THX, at sende Star Wars 4-6 ud i skod kvalitet? Det er da selvmodsigende så det batter...
Nu er der altså intet der taler imod ikke at lade filmene anamorphiske..som sagt opløsningen var ganske høj på det kamera der blev brugt og langt højere end hvad DVD kan spytte ud..det ville ikke ændre noget på filmene. Ej heller ville en kærlig håndtering af de originale negativer, at "renovere" de gamle strimler er ikke det samme som at ændre...hvis man vil have dem ændret kan man købe SE versionerne, dog er der her plotændringer..ikke bare tilføjelse af lyd og CGI.
Og tjek lige DFMS's quote på foregående side.
Hvorfor hidser du dig op? Såvidt jeg kan se er de eneste der puster sig op i denne tråd dig og Ronin
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke skod kvalitet, det er original udgaver. Som der er blevet spurgt om. Så vidt jeg ved er det med at den ikke kommer anamorphisk stadig et ubekræftet rygte. Alt det kulte og fede ved de gamle versioner forsvinder jo hvis man begynder at pille ... og jeg tvivler på at de vælger at tage fra de gamle original negativer. De er nok blevet digitaliseret for mange år siden og behøver derfor ikke at blive renoveret 
DFMS skrev:
A New Hope was originally presented in monaural sound in many theatres, though the first-run 70mm prints were some of the earliest wide-release examples of surround sound
|
|
|
Hvis det er denne du tænker på står der jo netop at det er de tidligste eksempler på surround sound. Det er jo på ingen måde det samme som digital surround sound. Jeg hidser mig op fordi jeg bliver irreteret. Men skal da nok hidse mig ned  EDIT: Jeg regner da såmen nok med at blive en af køberne, anamorphisk eller ej. Jeg skal have noget der kan erstatte de gamle vhs så jeg endelig kan få smidt den gamle vhs maskine på genbrugstationen.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
Du kan ikke se at det vil stride imod hvad man går efter med THX, at sende Star Wars 4-6 ud i skod kvalitet? Det er da selvmodsigende så det batter...
Nu er der altså intet der taler imod ikke at lade filmene anamorphiske..som sagt opløsningen var ganske høj på det kamera der blev brugt og langt højere end hvad DVD kan spytte ud..det ville ikke ændre noget på filmene. Ej heller ville en kærlig håndtering af de originale negativer, at "renovere" de gamle strimler er ikke det samme som at ændre...hvis man vil have dem ændret kan man købe SE versionerne, dog er der her plotændringer..ikke bare tilføjelse af lyd og CGI.
Og tjek lige DFMS's quote på foregående side.
Hvorfor hidser du dig op? Såvidt jeg kan se er de eneste der puster sig op i denne tråd dig og Ronin
|
|
|
Der er ingen der puster sig op, så skru lige lidt ned for charmen.
Folk har efterspurgt de originale versioner og det får de, så hvad hyler i over?? I får dem jo...
Desuden er det omsonst at føre en debat om THX når enkelte personer ikke engang har gidet sætte sig helt ind i hvad det i det hele taget indebærer. Der er en tendens til kun at tro at "det er et eller andet med lyd og at det skruer ned for diskanten" - well, på www.THX.com står hele historien, men dem der mener at vide alt om det har sjældent læst ret meget af det.
Og THX-logoerne på de covers til de kommende original-versioner ER nogle andres arbejde - der er allerede en del skriverier om det på nettet, netop fordi at de ikke bliver mastered i noget som helst - ihvertfald indtil videre.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Det er jo ikke skod kvalitet, det er original udgaver. Som der er blevet spurgt om.
|
|
|
Det jeg er ude efter er en udgivelse af de originale film der er deres kvalitet og nutidens forbrugere værdig. Jeg kan ikke se hvordan du mener det er at ændre de originale film ved at lave et bedre transfer end de gamle laserdisc udgaver.
MonoTovarisj skrev:
Så vidt jeg ved er det med at den ikke kommer anamorphisk stadig et ubekræftet rygte.
|
|
|
Min kilde the digital bits siger noget andet.
MonoTovarisj skrev:
Alt det kulte og fede ved de gamle versioner forsvinder jo hvis man begynder at pille ... og jeg tvivler på at de vælger at tage fra de gamle original negativer. De er nok blevet digitaliseret for mange år siden og behøver derfor ikke at blive renoveret 
|
|
|
Jeg forstår ikke hvorfor det ødelægger de gamle at lave et nyt transfer, det gør jeg virkeligt ikke. Nu er der mange fans derude og der er nok flere forskellige ønsker..mit eget er de originale versioner i en udgivelse der er dem værdig! Angående negativerne er der nok ikke mange der ved hvordan det står til..Lucas har før udtalt de blev ødelagt efter 90'er versioner..og de eksisterer ikke mere...men nu er de her? Personligt mener jeg deres troværdighed er ringe.
DFMS skrev:
A New Hope was originally presented in monaural sound in many theatres, though the first-run 70mm prints were some of the earliest wide-release examples of surround sound Det er jo ikke skod kvalitet, det er original udgaver.
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Hvis det er denne du tænker på står der jo netop at det er de tidligste eksempler på surround sound. Det er jo på ingen måde det samme som digital surround sound.
|
|
|
Nu nævnte du tidligere de var i stereo, det var bare for at vise du ikke var rigtigt på den. Prologic kunne være en mulighed, eller hvad? Eller noget der minder om en optimering mod prologic, jeg indrømmer gerne gamle surroundtyper ikke er min force...her tror jeg andre er stærkere, måske DMFS har et bud?. Men igen, mange fans mange ønsker...men at bare smide dem ud mener jeg ikke er godt nok...vi (fans/forbrugere) fortjener bedre og det gør værkerne også!
Selv om vi ikke er enige, så ønsker vi vidst begge 2 de gamle udgaver..jeg mener bare ikke dette er godt nok.
Ronin skrev:
Der er ingen der puster sig op, så skru lige lidt ned for charmen.
|
|
|
Mono har erkendt han hidsede sig op, hvis du ikke gjorde ja så må det ligge i skriftsprog er lettere at misforstå pga. manglende kropssprog.
Ronin skrev:
Folk har efterspurgt de originale versioner og det får de, så hvad hyler i over?? I får dem jo...
|
|
|
Jeg tror grunden til vi "hyler" som du nedlandende udtrykker det er, at vi vil have respekt = et produkt der er os, filmene og de pengene vi evt. bruger på det værdige. Vi får dem ja, men hvordan får vi dem?
Ronin skrev:
Desuden er det omsonst at føre en debat om THX når enkelte personer ikke engang har gidet sætte sig helt ind i hvad det i det hele taget indebærer
|
|
|
Hvad med du selv skruer ned for charmen, fy for satan hvor er du nedladende
Ronin skrev:
THX-logoerne på de covers til de kommende original-versioner ER nogle andres arbejde
|
|
|
Det er nu ellers postet på den officielle side:
http://www.starwars.com/episode-iv/release/video/news2006051 6.html
Men vi får at se
Helt ærligt er det for ynkeligt et medlem af redaktionen forsvarer THX med næb og kløer, fordi et andet medlem har konkluderet THX er noget at gå efter...artiklen er intet mindre end latterlig, især der hvor der skrives at THX er objektiv fordi de ikke producerer et reelt produkt.
Endnu mere til grin er det at folk beskylder andre for ikke at vide hvad THX "står for"...disse indlæg gør det klart for mig hvem der ikke ved hvad.

|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ihvertfald træt af at diskutere ubekræftede rygter, så lad os diskutere kvalitet, lydspor og videoformat når vi ved endeligt hvordan de bliver på dvd'en. Det er håbløst at diskutere noget som ikke er bekræftet.  Grunden til jeg gik ind i denne tråd var fordi jeg blev irreteret over hvor meget folk havde misforstået THX.  Men lad den ligge og lad os tage den op igen når har nogle facts at forholde os til.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
|
Det er jo ikke skod kvalitet, det er original udgaver. Som der er blevet spurgt om. |
|
|
Ja, de originale LD transfers som ikke er super flotte længere.
Citér:
Alt
det kulte og fede ved de gamle versioner forsvinder jo hvis man
begynder at pille ... og jeg tvivler på at de vælger at tage fra de
gamle original negativer. De er nok blevet digitaliseret for mange år
siden og behøver derfor ikke at blive renoveret  |
|
|
Ja, de blev komplet restaureret til den første SE udgivelse. Dvs. man
rettede op på farverne så de blev som de skulle være, fjernede ridser
og støj som stammer fra den lidt dårlige LD transfer osv. Og dem
har man altså IKKE valgt at tage, så ingen restaurering. Hvilket er
hvad utilfredsheden drejer sig om, Lucas kunne nøjagtigt lige så godt
have taget den restaurerede film fra SE versionen og bare brugt de
originale scener i stedet for dem man puttede ind - jeg nægter
simpelthen at tro på de ikke har alle de originale scener restaureret
også eller slettet som Lucas påstår, det ville være ufatteligt tåbeligt
at ødelægge dem bare fordi.
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
MonoTovarisj skrev:
|
Det er jo ikke skod kvalitet, det er original udgaver. Som der er blevet spurgt om. |
|
|
Ja, de originale LD transfers som ikke er super flotte længere.
Citér:
Alt
det kulte og fede ved de gamle versioner forsvinder jo hvis man
begynder at pille ... og jeg tvivler på at de vælger at tage fra de
gamle original negativer. De er nok blevet digitaliseret for mange år
siden og behøver derfor ikke at blive renoveret  |
|
|
Ja, de blev komplet restaureret til den første SE udgivelse. Dvs. man
rettede op på farverne så de blev som de skulle være, fjernede ridser
og støj som stammer fra den lidt dårlige LD transfer osv. Og dem
har man altså IKKE valgt at tage, så ingen restaurering. Hvilket er
hvad utilfredsheden drejer sig om, Lucas kunne nøjagtigt lige så godt
have taget den restaurerede film fra SE versionen og bare brugt de
originale scener i stedet for dem man puttede ind - jeg nægter
simpelthen at tro på de ikke har alle de originale scener restaureret
også eller slettet som Lucas påstår, det ville være ufatteligt tåbeligt
at ødelægge dem bare fordi.
L. |
|
|
Jeg ved godt den er blevet restaureret men det er simpelthen bare ikke den jeg er interreseret i at købe ... Jeg er interreseret i original versionen som den blev vist i biograferne den gang. Gerne med dårlige farver osv. Det er jo et stykke film historie! __________________ MonoTovarisj
|
| Til top |
|
| |