Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung PS-42Q7H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu  vi kan ta det ganske roligt.

I disse "forumtider" bliver selv de mindste ubetydeligheder nemt overeksponeret.

En ting der kan undre - er den voldsom store prisforskel der er på netop denne model DK/Tyskl. !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Lennon: Så også andet end tegnefilm, men jeg testede de to skærme mod hinanden med tegnefilm...

Forklar lige hvorfor man ikke kan bruge tegnefilm til at teste med....

sirpadk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

minime skrev:

Jeg er ikke en ekspert, men jeg tror det er fordi i tegnfilm er nemmere for en skærm at vise frem. fordi der ikke de små detaljer som ellers er på ikke tegnde billede.

jeg ved med sikkerheden, at hifi forretninger plejer at bruge netop tegnefilm, på deres forstillinger i butikken.

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

sirpadk skrev:
minime skrev:

Jeg er ikke en ekspert, men jeg tror det er fordi i tegnfilm er nemmere for en skærm at vise frem. fordi der ikke de små detaljer som ellers er på ikke tegnde billede.

jeg ved med sikkerheden, at hifi forretninger plejer at bruge netop tegnefilm, på deres forstillinger i butikken.

Ikke Tape Connection ;)
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

- Heller ikke her... - Vi plejer TV2 modtaget terristisk analogt, evt. garneret med en håndfuld kanaler fra kabelTV, så folk får den mest korrekte oplevelse af hvilken kvalitet de køber med hjem.

Vi har dog osse en af de flittigt anvendte "Demo-Computere", for at kunne demonstrere forskellen på HD og almindelig. Den bruges dog kun ved forespørgsel fra kunden.

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 04:04 | IP-adresse registreret  

Lækker skærm på billederne.....men også en del reflekser på glasset!!

Dog ikke en turnoff for mig, for den er da en del federe en pv60...må bare købe mig nogle ordenlige gardiner til min mærkelige stue.

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Har taget lidt ekstra billeder som ligge på recordere.dk. De streger der er over billedet er kun nogle der er på billeder. Jeg ved ikke lige hvor de kommer fra, men jeg glemte også at slukke lampen i baggrunden, så den håber jeg man kan bære over med.

Fjernbetjeningen (sakset fra minhembio.com):

Har desværre ikke haft det så meget til at se på indstillingerne, har dog fået skruet ned for farven er kontrasten - det hjalp en del på billedet.

Nu har jeg kun set Pio 436 i butikker, og her har billedet været super - svært at sammenligne når de ikke er overfor hinanden. Men det er uden tvivl et at de pæneste fladskærmsbilleder jeg har set (når det får et ordenligt signal)!

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Som nævnt kan man ikke bruge CGI animationsfilm til, at teste fladskærme med, idet alle fladskærme viser et super godt billede.  Mange butikker er jo netop tilbøjlig til at vise Pixar film, der får enhver fladskærm til at tage sig bedst ud.  Når så Hr. & Fru Danmark kommer hjem og ser et analogt billede bliver de slemt skuffede.

Måden man altid bør teste, hvor god en fladskærm er, er med et analogt tv-signal fra TDC eller Sofa (uden Selector eller deslige).  Det er hér man kan se, hvor god en processor der sidder i, og hvor godt det behandler et analogt signal.  De fleste af os ser jo mere almindeligt tv end DVD film procentmæssigt set. 

Spørgsmålet er så, hvor godt Samsung Q7H viser et analogt signal.  Det må vi høre fra ejerne af nævnte model.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

sirpadk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:

De fleste af os ser jo mere almindeligt tv end DVD film procentmזssigt set. 

Hvad hvis jeg ser TV i gennem MCE? så er det jo min TV kort som behandler det fra analog til digital, ikke sandt?

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jo, da.

Fladskærmsteknologien er ikke udviklet til at vise analoge tv-signaler, idet støj fra analog signaler bliver mere tydelige på en fladskærm.  CRT-tv er bedre til at "skjule" denne støj.  I øvrigt er det uretfærdigt, at sammenligne et CRT-tv med en fladskærm, idet det er to vidt forskellige teknologier.  

Men når "man" alligevel vælger, at investere i en fladskærm, bør det analoge signal være mindst lige så godt som på et CRT-tv på trods af, at det er anden teknologi.      

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

sirpadk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hvis det er kun støj det handler om, så er en billige kable med skærme på begge ende er løsning.

Jeg havde nemlig dårlig signal fra MCE på min CRT TV, indtil jeg fik sådan en.

Så må man sige, at en fladskærm tv borte bruges med en skærmet kable!

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Til ejer af Ps-42Q7H...

Hvad står der på jeres garantibevis. Jeg spørger da jeg lige har snakket med Samsung Danmark og de siger, hvis der ikke er nævnt noget med dansk garanti, så er der ingen forhandler i Danmark, der vil rører ved det....

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
En ting der kan undre - er den voldsom store prisforskel der er på netop denne model DK/Tyskl. !

Hvornår lærer "I" at holde op med at sammenligne vejl. priser i Danmark med netshop-priser i Tyskland? Der er en meget simpel forklaring på den hampre prisforskel: De billige danske butikker har ikke fingrene i den endnu. De tyske online-butikker er generelt foran de danske - ikke mindst fordi de danske online-butikker jo netop køber dem af de tyske... Så vent nu til de danske priskrigere går i gang, så skal forskellen nok blive udjævnet noget.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

hvornår får Tapeconnection fingerne i modellen.....

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

sirpadk skrev:

Det vil Pixar blive overordentligt skuffede over at høre dig sige! Der er faktisk en nærmest uhyggelig detaljeringsgrad i film som f.eks. Shrek 2. Grunden til at tegnefilm næsten altid ser godt ud - jeg foretrækker nu at sige at det sjældent ser direkte dårligt ud - er at man kan pille utroligt meget ved en tegnefilm, uden at det ser "kunstigt" ud - for det ER jo kunstigt. Når du mister detaljer, så lægger du ikke mærke til det, for du har ingen reference. Når farverne trækkes skæve, så ser du det ikke fordi det i forvejen netop er "tegneserie-farver", der ikke er lavet til at være realistiske. Det betyder faktisk ikke at tegnefilm ikke kan bruges til at vurdere billedkvalitet med - på nogle punkter er tegnefilmene faktisk rigtigt GODE at vurdere billedkvalitet med. Men det kræver at man ved hvad man har med at gøre - ved hvordan det skal se ud når det er rigtigt (hvilket IKKE er det samme som at man har set det på en dyr skærm og bruger dét som reference!), og er i stand til at undgå at lade sig forblænde af hvilket tv der viser farverne kraftigst.

Det utrænede øje vil med tegnefilm gå efter de "flotteste" farver, dvs. dét tv hvor farverne er kraftigst, og dét tv med det skarpeste billede - uafhængigt af om skarpheden er naturlig eller overdrevet. Men det billede der er mest "imponerende", især på tegnefilm, er sjældent dét billede der er det bedste i længden. Kort sagt: Tegnefilmene bedrager dig.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte lige: Mht. dét at tegnefilm "altid ser godt ud", og derfor ikke kan bruges til sammenligning: Det er ikke helt rigtigt. Det er sjældent at det ser decideret ringe ud, men hvis man ved hvordan det KAN se ud, så kan man godt græmmes over hvordan en tegnefilm ser ud på et dårligt fladskærms-tv. Men nok så vigtigt: Tegnefilm kan se meget _forskellige_ ud på forskellige tv, det svære er at genkende det mest korrekte.

Lidt anderledes er det med HDTV. Det ser også sjældent sådan helt dårligt ud, men det skyldes mest at vi har vænnet os til at kigge efter om der er decideret støj i billedet, og om billedet er skarpt. Når disse ting pludselig er i orden, så synes "vi" (ikke jeg...) at billedet ser super-godt ud. Men ser man så 10 tv i træk hvor disse grundlæggende problemer er overstået, så opdager man at forskellen i farvegengivelse er præcis lige så forskellig, og præcist lige så tit elendig, som med almindelige tv-udsendelser. Og efterhånden som man vænner sig til hvordan et godt billede ser ud (en kundskab som meget få efterhånden er i besiddelse af), så opdager man at forskellen på godt og dårligt ligger i nogle helt andre elementer end dét man typisk vælger sit nye tv ud fra...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

minime skrev:
hvornår får Tapeconnection fingerne i modellen.....

Vides ikke.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

lennon skrev:

Hvornår lærer "I" at holde op med at sammenligne vejl. priser i Danmark med netshop-priser i Tyskland? Der er en meget simpel forklaring på den hampre prisforskel: De billige danske butikker har ikke fingrene i den endnu. De tyske online-butikker er generelt foran de danske - ikke mindst fordi de danske online-butikker jo netop køber dem af de tyske... Så vent nu til de danske priskrigere går i gang, så skal forskellen nok blive udjævnet noget.

Synes under alle omstændigheder,at prissætnigen er lidt forvirrende.

I Tyskland er Samsungen prissat en anelse billigere end Pana60

I DK (Expert) er Samsungen introduceret til samme pris,som Pana600 ?

Hvis/når der blir priskrig kan jeg i hvert fald ikke gennemskue hvad det ender ud i ?!!    

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Har prøvet en 15-20 gange,at lave en bestilling hos Medianess Hver gang jeg forsøger,at aktivere betalingen via Mastercard eller Visa får jeg en fejlmelding !!

Havde i lignende problemer ??

Det haster - de er jo så småt begyndt,at varme op til bold !!

YEPS, samme problem...har også prøvet at købe dette TV 10 gange nu uden held!!

Jeg har snakket med en IT gut fra min bank (Ringkøbing bank) og han forsøgte sig med an autoradio og han fik også fejlen. Min fejl sker først helt til sidst efter at have verifiseret mit VISA via min webbank - samme skete for IT gutten i min bank.

Har snakket med en kammerat og han fik lignede system til at virke med Danske bank visa kort...

Så anyways.....13.500 kr for dette TV incl levering fra Medianess - MEN, er overladt til VORKASSE nu.....(bankoverførsel) og det har jeg ikke lige taget mig sammen til endnu!

mvh

claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Mht garanti; så følger der et warranty kort med fjernsynet, som OGSÅ er på dansk. Der står at det skal være stemplet og underskrevet af forhandleren, hvilket mit selvfølgelig ikke var :-(

Derfor sendte jeg medianess.de en mail, og forklarede problematikken. De svarede at jeg blot skulle sende dem mit warrantykort, og derefter ville de sende det tilbage til mig.

Lidt bøvlet, men er klart besparelsen værd :-)

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes