| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Suneth skrev:
|
hej.. igen..
ved godt det ikke er her jeg skal spørge. men hvad for en forstærker kan bruges til dali suite 2,8. den må ikke være alt for dyr.
|
|
|
Regner med det er surround..mindes også at have læst et indlæg med hvilke baghøjttalere til suiten? Men igen, det kommer an på hvilken lyd du bedst kan lide...men prøv at lyt til højttalerne først!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Prøv at lytte til flere mærker og modeller, Dali er ikke på nogen måde noget hvor du får meget for pengene, de dage er langt overstået...
|
|
|
Øhh... Okay... Så vis mig en anden højttaler til 1.999,- hvor du får en bas/mellemtone enhed med støbt alu kurv, løftet spider, træfiber membran, lavtabs ophæng osv?
Enheden er stortset en kopi af den Vifa XT de bruger i deres Euphonia serie. Ja, enheden er nok fremstillet i Kina, men der findes mig bekendt ikke højttalere som kan konkurrere med Dali's Ikon serie i deres prisleje...
Fejlen består for det meste nok i, at folk spænder for billigt udstår foran, og dermed lytter til hvor dårligt udstyr de har, og ikke hvordan højttaleren højttaleren lyder...
|
| Til top |
|
| |
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 04:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun give Neeper ret... Man skal lede længe efter en højtaler i Ikon's prisleje, hvor man får så meget lyd for pengene... Men ligefrem at sammenligne diskant enhenden med den der sidder i Euphonia, er måske at gå lidt over strengen.. Men godt gør højtaleren det virkeligt til pengene....
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Angle
Nu er det ikke diskant enheden men bas/mellemtone enheden jeg sammenligner.... Og jo, hvis du sturdere dem nærmere så er det totalt rip off af en Vifa (Idag Peerless V-line) XT enhed. Dog har de "lånt" kantophæng designet fra en Scan-Speak 15W 
Diskanten er åben og detaljeret men kan dog godt blive lidt skarp... Men får ikke alt i det prisleje, men en højttaler med bedre enheder i prislejet har jeg aldrig set... Og der kommer jo faktisk også musik ud af kassen...
At Dali har succes med serien (de kører 3 holds skifte grundet succesen) siger lidt om at god lyd stadig kan sælge... Designet og finishen er jo ikke det de har prioriteret højest.
|
| Til top |
|
| |
MrCase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil jeg så godt springe ind med en lille kommentar.
Da jeg først hørte Ikon-serien, tænkte jeg: "Dem kommer de da aldrig til at sælge. Alt for hård. Folk vil da meget hellere have en dejlig venlig evidence 470" Men det har så vist sig at være en hjerneblødning fra min side. De får overraskende lidt brok for bassen som i mine øjne er liiige lidt for tam. Og især i det pris-leje, plejer folk at ville have noget imponator.. (som en 603-604 der kan vælte et lokale med lydtryk...(i forhold til, i hver fald))
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan skam godt lide Bose, da jeg har hørt andet end deres knaldpotter man kan vende hver sin vej.... -som fåes med en gennemprøvet sub, men mest lyder som den lille sub som den er.....
Men jeg har hørt glimrende Bose højttalere som sparkede datidens Dali-højttalere af bananen.... -de Bose jeg snakker om havde da en pænt stor størrelse....
Men jeg blev positivt overrassket over Dali Hellicon 300, som lyder større end den er, men blev lidt nedtrykt over den kolosale port bagpå. Vil personligt aldrig eje et sæt højttalere med hul i resten af mit liv....
En gang lukket, altid lukket.....
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Fiend: Du har ret... BOSE har lavet gode højtalere. Men som du selv antyder, så er det ikke for nyligt. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig:
Jeg tror Bose-højttaleren ikke har overlevet mest på grund af popularitetten for microhøjttalere, som vi alle høre ikke er det bedste for lyden men derimod designmæssigt svært at hamle op imod. Når forretningerne kun beder om microhøjttalere fra Bose er navnet jo næsten dødsdømt på forhånd og specielt til Bose-priser....
Men som markedet er idag for disse to mærker i danmark er Dali klart det bedste "akustisk".
|
| Til top |
|
| |