Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 12:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: bose mod dali højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Suneth skrev:

hej.. igen..

ved godt det ikke er her jeg skal spørge. men hvad for en forstærker kan bruges til dali suite 2,8. den må ikke være alt for dyr.

Regner med det er surround..mindes også at have læst et indlæg med hvilke baghøjttalere til suiten? Men igen, det kommer an på hvilken lyd du bedst kan lide...men prøv at lyt til højttalerne først!

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Prøv at lytte til flere mærker og modeller, Dali er ikke på nogen måde noget hvor du får meget for pengene, de dage er langt overstået...

Øhh... Okay... Så vis mig en anden højttaler til 1.999,- hvor du får en bas/mellemtone enhed med støbt alu kurv, løftet spider, træfiber membran, lavtabs ophæng osv?

Enheden er stortset en kopi af den Vifa XT de bruger i deres Euphonia serie. Ja, enheden er nok fremstillet i Kina, men der findes mig bekendt ikke højttalere som kan konkurrere med Dali's Ikon serie i deres prisleje...

Fejlen består for det meste nok i, at folk spænder for billigt udstår foran, og dermed lytter til hvor dårligt udstyr de har, og ikke hvordan højttaleren højttaleren lyder...

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Angle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 04:18 | IP-adresse registreret  

Kan kun give Neeper ret... Man skal lede længe efter en højtaler i Ikon's prisleje, hvor man får så meget lyd for pengene... Men ligefrem at sammenligne diskant enhenden med den der sidder i Euphonia, er måske at gå lidt over strengen.. Men godt gør højtaleren det virkeligt til pengene....
Til top Vis Angle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angle

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Hej Angle

Nu er det ikke diskant enheden men bas/mellemtone enheden jeg sammenligner.... Og jo, hvis du sturdere dem nærmere så er det totalt rip off af en Vifa (Idag Peerless V-line) XT enhed. Dog har de "lånt" kantophæng designet fra en Scan-Speak 15W

Diskanten er åben og detaljeret men kan dog godt blive lidt skarp... Men får ikke alt i det prisleje, men en højttaler med bedre enheder i prislejet har jeg aldrig set... Og der kommer jo faktisk også musik ud af kassen...

At Dali har succes med serien (de kører 3 holds skifte grundet succesen) siger lidt om at god lyd stadig kan sælge... Designet og finishen er jo ikke det de har prioriteret højest.    

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Der vil jeg så godt springe ind med en lille kommentar.

Da jeg først hørte Ikon-serien, tænkte jeg: "Dem kommer de da aldrig til at sælge. Alt for hård. Folk vil da meget hellere have en dejlig venlig evidence 470"
Men det har så vist sig at være en hjerneblødning fra min side. De får overraskende lidt brok for bassen som i mine øjne er liiige lidt for tam. Og især i det pris-leje, plejer folk at ville have noget imponator.. (som en 603-604 der kan vælte et lokale med lydtryk...(i forhold til, i hver fald))

Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase

Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan skam godt lide Bose, da jeg har hørt andet end deres knaldpotter man kan vende hver sin vej.... -som fåes med en gennemprøvet sub, men mest lyder som den lille sub som den er.....

Men jeg har hørt glimrende Bose højttalere som sparkede datidens Dali-højttalere af bananen.... -de Bose jeg snakker om havde da en pænt stor størrelse....

Men jeg blev positivt overrassket over Dali Hellicon 300, som lyder større end den er, men blev lidt nedtrykt over den kolosale port bagpå. Vil personligt aldrig eje et sæt højttalere med hul i resten af mit liv....

En gang lukket, altid lukket.....

Til top Vis Fiend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiend

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

@ Fiend: Du har ret... BOSE har lavet gode højtalere. Men som du selv antyder, så er det ikke for nyligt.

Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hurtig:

Jeg tror Bose-højttaleren ikke har overlevet mest på grund af popularitetten for microhøjttalere, som vi alle høre ikke er det bedste for lyden men derimod designmæssigt svært at hamle op imod. Når forretningerne kun beder om microhøjttalere fra Bose er navnet jo næsten dødsdømt på forhånd og specielt til Bose-priser....

Men som markedet er idag for disse to mærker i danmark er Dali klart det bedste "akustisk".

Til top Vis Fiend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiend

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes