| Forfatter |
|
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
nosferatu89 skrev:
| Personligt synes jeg Megacope er en fortrinlig biograf. Til dem der mener lyden ikke er høj, er der jo altid deres Level7 forestilling ( tjek hjemmeside for mere info www.megascope.dk ) |
|
|
"Megascope viser nu udvalgte film i Level 7 (lydstyrke 7)!
Dette lydniveau er det som folkene bag filmene oprindeligt har tiltænkt at filmen skulle vises med."
Dvs. man skal vælge en helt speciel forestilling, for at kunne se - ÉN - film ved dét niveau som det er meningen de skal spilles ved? Okay, jeg synes også at THX ref. level er for højt, men undskyld mig - hvis dét er holdningen, så har man ikke fortjent THX-skiltet. Og i det hele taget er der lidt for meget "Morten Korch" over dén indstilling til film-fremvisning til min smag. Jeg kan forstå at man vælger at synes at 85 dB reference er for højt, og vælger noget omkring 75 dB i stedet, og så laver en enkelt "mega-højt-forestilling" engang imellem, men medmindre de to film jeg har set er atypiske, så er Megascope et pænt stykke under 75 dB. |
|
|
Yikes, håber deres anlæg er kalibreret anderledes end de tre biografer jeg (mere eller mindre) kender bag projektionsvinduerne. Hos de tre er 7 ganske ubehageligt højt, og niveauet ligger normalt på 4,5-5,5.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| [QUOTE=DonJensen]
Så skulle du være blevet et par timer længere og se X-men 3 i digital forevisning
Middelmådig film, men uovertruffen lyd og billede 
|
|
|
Meget præcist angivet. Jeg så X-men 3 i går i ikke-digital fremvisning og der forsvandt så den eneste grund til at se filmen. Sjældent har jeg kedet mig så stygt. Lyd og billede var middelmådigt, synes jeg, men dog ikke så tyndt som historien.
Ja, der forsvinder noget af den gamle biograffornemmelse af at gøre det derhjemme, men så kommer der vel en "ny fornemmelse" i stedet for?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
jdg1 skrev:
| [QUOTE=DonJensen]
Så skulle du være blevet et par timer længere og se X-men 3 i digital forevisning
Middelmådig film, men uovertruffen lyd og billede 
|
|
|
Meget præcist angivet. Jeg så X-men 3 i går i ikke-digital fremvisning og der forsvandt så den eneste grund til at se filmen. Sjældent har jeg kedet mig så stygt. Lyd og billede var middelmådigt, synes jeg, men dog ikke så tyndt som historien.
Ja, der forsvinder noget af den gamle biograffornemmelse af at gøre det derhjemme, men så kommer der vel en "ny fornemmelse" i stedet for?
|
|
|
Sig mig - findes der slet ingen fede biografer i Jylland? (henset til at 9 ud af 10 negative kommentarer kommer fra jyder )
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| [QUOTE=Vanderlay][QUOTE=jdg1][QUOTE=DonJensen]
Sig mig - findes der slet ingen fede biografer i Jylland? (henset til at 9 ud af 10 negative kommentarer kommer fra jyder )
|
|
|
Det kan jo også være vi har en mere veludviklet kritisk sans?
Nej, ok, den holder nok ikke.
Biocity i Aarhus har faktisk digital fremvisning af nogle film, men udvalget af film, der vises på den måde, er cirka lige så tyndt som herude på prærien (Herning).
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Sig mig - findes der slet ingen fede biografer i Jylland? (henset til at 9 ud af 10 negative kommentarer kommer fra jyder ) |
|
|
Jeg er egentlig ikke specielt utilfreds med Biocity, men jeg har så heller ikke så meget sammenligningsgrundlag... Jeg må jo have prøvet Imperial en dag jeg er i staden! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Biocity er da fed, men det var især i starten at imponator effekten var der. Jeg vil give dem der mener at biffen er total oplevelsen ret, men et står fast, der er et voldsomt stort marked for børnefamilier i hjemmebiffen. Ellers er det jo bare at dividerer biografbiletter op i anskaffelses prisen. PS: Så er det jo heller ikke så dumt at Darth Vader kan pauses hvis aftenens chilli lige skal ud igen
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
Sig mig - findes der slet ingen fede biografer i Jylland? (henset til at 9 ud af 10 negative kommentarer kommer fra jyder ) |
|
|
Jeg er egentlig ikke specielt utilfreds med Biocity, men jeg har så heller ikke så meget sammenligningsgrundlag... Jeg må jo have prøvet Imperial en dag jeg er i staden!
|
|
|
Jeg må indrømme Biocity meget sjældent har fået besøg af mig efter CinemaxX åbnede. Billedet i alle sale undtagen de(n) største i Biocity er ret forfærdelig (jeg har så vidt jeg ved ikke set deres digitale fremvisninger), man kan tydeligt se perforeringen i lærredet fra den midterste række, billedet er mat og lyden er ikke særligt engagerende.
CinemaxX derimod synes jeg generelt har en ret god standard - ihvertfald i de større sale.
Jeg har det sådan at biografture er en oplevelse. Nu er jeg heller ikke bange for at komme ud blandt andre og møde fremmede mennesker (;)), jeg nyder det egenligt. Desuden ender det altid med når man sidder derhjemme og ser film at man lige skal et eller andet og lige ordnet noget, og så ringer telefonen og så kommer der lige nogen forbi og skal sige hej. Når man tager i biografen bygger man en stemning op helt fra man tager afsted til man står i køen og køber drikkelse til man sætter sig til rette og ser trailers og op til det punkt hvor lyset dæmpes og filmen åbner.
Nu har jeg heller ikke endnu en PJ i min hjemmebio (nogen der vil donere? ;)), så måske ville jeg ændre min mening lidt når den opgradering ruller forbi, men indtil videre må jeg indrømme jeg nyder mine bioture 1-2 gange om måneden. (Lige nu kniber det desværre med at komme afsted mere end ca. 1 gang ellers plejer det at være ihvertfald 2 gange).
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt bryder jeg mig ikke om Imperial, har været der 2 gange, selvom man er jyde! Jeg syntes lærredet buer helt vildt, og så syntes jeg heller ikke rummet har den helt rigtige biograf facon.
Gode biografer jeg har besøgt (bruger kun deres største sale): Begge Cinemaxx i Kbh og Århus, Biocity i Århus. Og Bio Silkeborg er rimelig med på noderne, men har dog fx set alle Ringenes Herre osv film i større biografer. Skal jeg i biografen, nægter jeg kategorisk at være med hvis filmene vises i de mindre sale. Det er meget få jeg har set i små sale, og kun fordi de simpelthen ikke blev vist i de store. Luther fx...
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Jeg er absolut IKKE enig med jer…! FILM SKAL ”opleves” SES I BIOGRAFEN.
Det kan godt være at det kan rumle mere eller mindre, der hjemme, og opløsningen lige er lidt finerer her og der.
At se/opleve en film for mig, er en total oplevelse..! stå i kø og glæde sig, rejse sig for folk der kommer for sent, lugten af popcorn og cola, reklamer og hele baduljen…
Og derefter ud i kulden, når den er slut.!? Det er en total oplevelse.
Og hvis filmen er godt nok skruet sammen, bør alt teknikken stå i baggrunden, lidt som DOGME konceptet, havde til hensigt.
Ingen hjemme biograf, slår en premiere forestilling i Imperial..! Her er der da knald på alle følelserne og stemningen?
I Amerika har de et udtryk for hjemme biografer! ”COCONING”? Folk for pupper sig i deres egne små pupper.
Peter |
|
|
Jeg er helt enig....digital fremvisning i imperial...premieren på xmen3....mmmmm...  ...men det er nu rart med en god hjemme bio når man bare lige er i humør til en film
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også helt rystet over den sammenligning. .
Jeg har været i Cinemaxx (hvis du falder brækker du halsen), og det var også den eneste gang. Jeg synes helt klart at Imperial er nummer et!
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
napsi skrev:
Otto, TC skrev:
nosferatu89 skrev:
| Personligt synes jeg Megacope er en fortrinlig biograf. Til dem der mener lyden ikke er høj, er der jo altid deres Level7 forestilling ( tjek hjemmeside for mere info www.megascope.dk ) |
|
|
"Megascope viser nu udvalgte film i Level 7 (lydstyrke 7)!
Dette lydniveau er det som folkene bag filmene oprindeligt har tiltænkt at filmen skulle vises med."
Dvs. man skal vælge en helt speciel forestilling, for at kunne se - ÉN - film ved dét niveau som det er meningen de skal spilles ved? Okay, jeg synes også at THX ref. level er for højt, men undskyld mig - hvis dét er holdningen, så har man ikke fortjent THX-skiltet. Og i det hele taget er der lidt for meget "Morten Korch" over dén indstilling til film-fremvisning til min smag. Jeg kan forstå at man vælger at synes at 85 dB reference er for højt, og vælger noget omkring 75 dB i stedet, og så laver en enkelt "mega-højt-forestilling" engang imellem, men medmindre de to film jeg har set er atypiske, så er Megascope et pænt stykke under 75 dB.
|
|
|
Yikes, håber deres anlæg er kalibreret anderledes end de tre biografer jeg (mere eller mindre) kender bag projektionsvinduerne. Hos de tre er 7 ganske ubehageligt højt, og niveauet ligger normalt på 4,5-5,5.  |
|
|
Da jeg var inde for at se x-men 3 var lyden tilpas. Måske en anelse for svag....Skal være ærlig og sige at jeg ikke kan huske det .
Dels fordi jeg havde gang i kæresten og dels fordi jeg har drukket siden( er faktisk lidt stiv nu ).
Nosferatu
EDIT: Har sidste skoledag 1.g ... Bare rolig, er ikke dranker !  __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så Saw, lige da den kom frem, i banegårdsbiografen i Odense. God lyd, men en lidt grynet filmkopi. Men en lille detalje irriterede. UD-skiltet lyste kraftigt op på nederste venstre hjørne af lærredet.  (Admin - vi mangler en 'hat og briller smiley')
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg da nødigt undvære biffen - osse selvom mine oplevelser med forevisningerne ind i mellem har været ret ejendommelige... Men jeg vil da heller ikke undvære hjemmebiffen, om ikke andet, så fordi der er film, jeg ikke får set i den 'rigtige' biograf.
Det er rart med begge muligheder .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
|
|
Jeg er egentlig ikke specielt utilfreds med Biocity, men jeg har så heller ikke så meget sammenligningsgrundlag... Jeg må jo have prøvet Imperial en dag jeg er i staden!
|
|
|
Jeg må indrømme Biocity meget sjældent har fået besøg af mig efter CinemaxX åbnede. Billedet i alle sale undtagen de(n) største i Biocity er ret forfærdelig (jeg har så vidt jeg ved ikke set deres digitale fremvisninger), man kan tydeligt se perforeringen i lærredet fra den midterste række, billedet er mat og lyden er ikke særligt engagerende.
CinemaxX derimod synes jeg generelt har en ret god standard - ihvertfald i de større sale.
Jeg har det sådan at biografture er en oplevelse. Nu er jeg heller ikke bange for at komme ud blandt andre og møde fremmede mennesker (;)), jeg nyder det egenligt. Desuden ender det altid med når man sidder derhjemme og ser film at man lige skal et eller andet og lige ordnet noget, og så ringer telefonen og så kommer der lige nogen forbi og skal sige hej. Når man tager i biografen bygger man en stemning op helt fra man tager afsted til man står i køen og køber drikkelse til man sætter sig til rette og ser trailers og op til det punkt hvor lyset dæmpes og filmen åbner.
Nu har jeg heller ikke endnu en PJ i min hjemmebio (nogen der vil donere? ;)), så måske ville jeg ændre min mening lidt når den opgradering ruller forbi, men indtil videre må jeg indrømme jeg nyder mine bioture 1-2 gange om måneden. (Lige nu kniber det desværre med at komme afsted mere end ca. 1 gang ellers plejer det at være ihvertfald 2 gange).
L.
|
|
|
Det er jeg ikke enig i, jeg syntes Cinemaxx måske har et billede på niveau med Biocity's men lyden halter langt bagefter syntes jeg . Sæderne er også ringere Cinemaxx og så har jeg 2 gange oplevet at det har været koldt ad h til derinde hvilket jo heller ikke gavner totaloplevelsen af biffen . Ligesom Otto er jeg heller ikke utilfreds med Biocity, men kommer der ikke snart en bif der kan slå den ? Jeg har ikke været i Imperial så den kan jeg ikke udtale mig om. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes cinemax har en helt forfærdelig lyd, ingen dynamik og diskanten alt for skinger.....men et billede man kan blive helt svimmel af,"på den gode måde".
Men ser helst film i "øst for paradis", de har noget ingen andre har......charme og monolyd....
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så X-men3 i kolding og der var billedet simpelthen så grumset at det var helt pinlingt syntes jeg. Lyden fejlede heldigvis ikke så meget andet end centeren lød lidt hidsig.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hardcore fans bruger tre punks sele i Hjemerbiffen
Der er vel stor forskel hvilken lydsystem der er i de forskelige og det
er analog eller digital og hvordan det er sat op, og om filmen er en
dårlig kopi eller slidt kopi og hvordan der er blivet behandlet i andre
bioigrafe, tro mig der nogle der behandler filmen som noget skit.
Hvor i mod i Hjemmebiffen der lyden for det meste digital og det samme
er bildet, og man har en flot overførelse (R1 er for det meste det
beste når det gælder overførelse).
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Efter at have set "Da Vinci mysteriet" i den nye biograf "Megascope" i Horsens, må jeg jeg noget overrasket konstatere at jeg foretrækker at se film i min egen hjemmebio (indrettet i stuen). Billedet er ganske vist mindre (100") men både billedkvalitet og ikke mindst lydkvaliteten er langt bedre herhjemme. Jeg havde ellers regnet med at man havde givet den på alle tangenter i den nye biografs bedste sal. Men det var nærmest en klaustrofobisk oplevelse. Skal det endelige være foretrækker jeg bøh-landsbiografen i Klovborg som valg nr. 2 efter min egen stuebio. |
|
|
Da jeg i dec. 2003 i biografen og så "LOTR-Kongen Vender Tilbage". Blev jeg meget skuffet over lyden. Billedkvaliteten var dog udemærket.
Da jeg så købte den samme film i DTS-udgaven og så den hjemme på mit eget anlæg. Var det en langt bedre oplevelse lydmæssigt. Og efter jeg fik købt min 42" er det jo "prikken over i'et. Så jeg foretrækker også film "inde for husets fire vægge". __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |