Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Delfilter... forslag! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

@ miju

Når du handler komponenter af høj kvalitet i Tyskland, hvor handler du så? Jeg vil gerne bygge noget der lyder som en million..... kunne du evt. give et link?

Meningen er at lave 2 sateliter og så en subwooffer til bunden.

m@dsen

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

madsen prøv INTERTECHNIK.DE

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hey,

Madsen> Jeg tror ikke du får nogen proff til at hjælpe dig, hvis du ikke køber stumper ved dem. Det vigtigste er ikke hvilke stumper du får, men om filteret er rigtig. Et godt filter med dårlige komponenter vil altid lyde bedre end et dårlig filter med gode komponenter. Hvis du er nybegynder i det her fag, så tag ind og få den hjælp du skal have, for at få projektet bliver en success. Så kan du købe i udlandet den dag du kan gå selv igennem alle faserne.

Når vi snakker et spring fra en audyn kondensator til en mundorf (smag og behag) er det maginaller i forhold til et rigtig filter.

Så tag ind og snak, lyd og hør. Så får du nok også nogle gode råd med på vejen samt mulighed for at få din konstruktion målt igennem.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

m@dsen skrev:

@ miju

Når du handler komponenter af høj kvalitet i Tyskland, hvor handler du så? Jeg vil gerne bygge noget der lyder som en million..... kunne du evt. give et link?

Meningen er at lave 2 sateliter og så en subwooffer til bunden.

m@dsen

Hos tyske HifiSound kan man få meget guf!..

http://www.hifisound.de/oxid/index.php?lang=1

Her får du Mundorf kondensatore og spoler...  

Samt en hel masse andet selvbyg tilbehør...!..  eks. terminaler, bananer, stik, fåre uld og div. andet til højtalerne..

Hos Rs-Online køber jeg Vishay modstande :

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/rswww/home.do?cacheID=dkie &returningUser=N

Og hos Frequenze køber jeg Jantzen kondensatore til parallel brug og deres X-Coil spoler mm.

Jeg anvender Mundorf M-Cap Supreme i serie, Vishay modstande samt Jantzen kondensatore i parallel kredsløb, Cross Coil CFAC. og C-Coil ringkærne spoler.

Alt dette får man disse 3 steder..

HUSK! dog at disse super stumper får ikke noget til at lyde som en mill. i sig selv! et velfungerende delefilter med skod komponenter lyder bedre end et ikke optimalt filter med de aller bedste.

Køb billige komponenter først og prøv dig frem med disse til du rammer den optimale løsning! køb derefter de super stumper! altså når du er sikker på at det er DEN! løsning der er den gældende..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Madsen> Jeg tror ikke du får nogen proff til at hjælpe dig, hvis du ikke køber stumper ved dem. Det vigtigste er ikke hvilke stumper du får, men om filteret er rigtig. Et godt filter med dårlige komponenter vil altid lyde bedre end et dårlig filter med gode komponenter. Hvis du er nybegynder i det her fag, så tag ind og få den hjælp du skal have, for at få projektet bliver en success. Så kan du købe i udlandet den dag du kan gå selv igennem alle faserne.

Når vi snakker et spring fra en audyn kondensator til en mundorf (smag og behag) er det maginaller i forhold til et rigtig filter.

Så tag ind og snak, lyd og hør. Så får du nok også nogle gode råd med på vejen samt mulighed for at få din konstruktion målt igennem.

PRECIS!!!

Få først udviklet et velfungerende delefilter med relativ billige stumper, eventuelt med hjælp der hvor du køber stumperne... (bare køb de billigste de har!..) når du så har et fungerednde filter og ved hvilke værdier der sidder i.. SÅ! kan du opgradere med super stumper.. og få en lille smule mere ydelse ud af det!...  (men det sidste ydelse med disse dyre super stumper er dog DYRT! købt! i forhold til hvad man får, men giver trods alt en hvis tilfredsstillelse..  uanset hvor lidt det så end er..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Med al skyldig respekt for de involverede i denne tråd, inklusive Madsen selv, er det så ikke lidt 'overkill', at fyren skal importere komponenter fra Tyskland?
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Med al skyldig respekt for de involverede i denne tråd, inklusive Madsen selv, er det så ikke lidt 'overkill', at fyren skal importere komponenter fra Tyskland?

Enig, der findes masser af muligheder i DK:

Kondensatorer, som er på højde med de dyre Mundorf, Clarity Caps i tre prisgrupper : http://www.gmsound.dk/ny_side_23.htm

Modstande, som lyder bedre, end alt andet, kommer fra Duelund (også kondensatorer): http://www.duelundaudio.com/startside.htm

Og som skrevet tidligere, købes de gode Jantzen fladvalsede spoler hos www.Frequence.dk

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg kan nu ikke helst se hvad der er galt med Intertechnik, som DAT også har. De har fladvalsede spoler, tritech spoler, luftspoler osv samt alt i kondensatorer.

Men det vigtigste for dig, er altså at få noget hjælp. Og det får du bedst head to head. Så tag ind og besøg DAT og se hvad de kan hjælpe med.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Jeg kan nu ikke helst se hvad der er galt med Intertechnik, som DAT også har. De har fladvalsede spoler, tritech spoler, luftspoler osv samt alt i kondensatorer.

Men det vigtigste for dig, er altså at få noget hjælp. Og det får du bedst head to head. Så tag ind og besøg DAT og se hvad de kan hjælpe med.

JEP, men snakken faldt på komponenter ud over det sædvanlige, og alle skal nævnes, også de bedste, og kan kun tilslutte mig, at DAT har fået et dårligt ry for dårlig service og ingen lager,, og det tager tid at genvinde, jeg tabte tålmodigheden,selvom jeg handlede der meget for 10år siden, men skulle måske prøve igen, da de jo har fået nye ejere..

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for al den hjælp jeg får i denne tråd, jeg ved godt at det bedste er at prøve sig frem med billige komponenter, og når man så har fundet det filter der passer bedst til lige netop mit øre kan man købe nogle dyre komponenter. Jeg spurgte også for at få lidt indblik i hvad I andre gjorde når I konstuerer delfilter.

Jeg vil køre ind til DAT og snakke lidt med dem, der kommer nok et guldkorn eller to.

m@dsen

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

m@dsen jeg har sendt en personlig meddelse til dig...

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:
m@dsen jeg har sendt en personlig meddelse til dig...

Jeg har set den, tak

m@dsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes